Delta II 2,0 16vT - zawór regulacji wolnych obrotów

dawidson

Delta II 2,0 16vT - zawór regulacji wolnych obrotów

Post autor: dawidson » 30 kwie 2012, 14:04

oryginalny zawór padł. Włożyłem zawór z silnika 16v NA, ale wydaje mi sie, że się wiesza.
Ktoś wie z czego jeszcze można dopasować zawór?

Awatar użytkownika
emil504
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 113
Rejestracja: 29 wrz 2010, 18:05
Imię: Emil
Lokalizacja: LUBLIN

Re: Delta II 2,0 16vT - zawór regulacji wolnych obrotów

Post autor: emil504 » 30 kwie 2012, 19:48

Cześć, podaje Ci spis numerów om tej części i wykaz samochodów do jakich pasuje:
Numery OE
Marka

60808200
ALFA ROMEO

7740101
ALFA ROMEO

60808200
FIAT

7740101
FIAT

YB0985/3
FORD

YB09853
FORD

60808200
LANCIA

7740101
LANCIA

213716000702
MAGNETI MARELLI

VAE01
MAGNETI MARELLI

VAE06
MAGNETI MARELLI

VAE06/02
MAGNETI MARELLI

VAE0602
MAGNETI MARELLI
Auta:
Marka:
ALFA ROMEO
Model:
155 (167)
Typ:
2.0 16V Turbo Q4 (167.A2B, 167.A2C, 167.A2E)
2.0 16V Turbo Q4

Marka:
FIAT
Model:
COUPE (FA/175)
Typ:
2.0 16V Turbo

Model:
CROMA (154)
Typ:
2000 i.e. (154.AM, 154.LM)
2000 i.e. (154.AD)

Model:
TEMPRA (159)
Typ:
1.8 i.e. (159.AN)
1.8 i.e. (159.AN)
2.0 i.e. (159.AP)

Model:
TEMPRA S.W. (159)
Typ:
1.8 i.e. (159.AN)
1.8 i.e. (159.AN)
2.0 i.e. 4x4 (159.AP)

Model:
TIPO (160)
Typ:
1.8 i.e. (160.AY)
2.0 i.e. (160.AT, 160.AJ)
2.0 i.e. 16V Sport (160.EF)
2.0 16V (160.AV)

Marka:
LANCIA
Model:
DEDRA (835)
Typ:
1.8 i.e. (835BD, 835AD)
2.0 i.e. (835AL)
2.0 16V (835ED)
2.0 i.e. Turbo (835AR)
2.0 HF Integrale (835AP)

Model:
DEDRA SW (835)
Typ:
2.0 16V (835ED)
2.0 Integrale (835ED)

Model:
DELTA I (831AB0)
Typ:
1.6 GT i.e. (831AB.016)
1.6 HF Turbo (831AB.020)
2.0 HF Integrale (831AB.019)
2.0 HF Integrale (831AB.024S, 831AB.028)
2.0 HF Integrale (831AB.024)
2.0 16V HF Integrale (831AB.026)

Model:
DELTA II (836)
Typ:
2.0 16V (836AA, 836CA)
2.0 16V Turbo (836AB)

Model:
PRISMA (831AB0)
Typ:
1.6 i.e.
2.0 i.e. 4WD

Model:
THEMA (834)
Typ:
2000 i.e. (834B)

Tu jest chyba wszystko co będzie Ci potrzebne.
Poza tym możesz go odkręcić i sprawdzić czy za każdym przekręceniem stacyjki bez odpalania wraca na to samo miejsce.
A co z tymi obrotami jest nie tak?
Bo są również inne rzeczy odpowiedzialne za obroty , np. przepustnica.
Lublin - Lancia Delta II HPE HF Turbo

dawidson

Odp: Delta II 2,0 16vT - zawór regulacji wolnych obrotów

Post autor: dawidson » 30 kwie 2012, 20:11

Dzięki za informacje!

Problem ciągnie się już dość długo. W pierwszym etapie wolne obroty były w okolicy 1500 i falowały. Po dokładnym skręceniu opasek przestały falować, ale ciągle były zbyt wysokie. Postanowiłem rozebrać zawór i go wyczyścić. Operacja pomogła doraźnie. Zawór czasem się blokował i obroty szły w górę. Dodatkowo żeby ustawić wolne obroty musiałem niemal całkowicie wykręcić śrubkę do regulacji.
Kilka dni temu założyłem zawór od silnika NA i objawy są takie same.

Awatar użytkownika
mac1us
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1321
Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
Imię: Maciek
Lokalizacja: Radziszów Kraków

Re: Delta II 2,0 16vT - zawór regulacji wolnych obrotów

Post autor: mac1us » 30 kwie 2012, 20:24

Najpierw ustaw sobie wolne na odpiętym vae. Jeśli się blokował to spróbuj przeszlifować zaworek drobnym papierem, może ma jakieś zadziory. Jak miałem 16v to wieszała się cewka w zaworze i obroty cały czas były na 3000, wymieniłem na inny używany, który miał uszkodzony zaworek, tłoczek, złożyłem z 2 jeden i było git. Teraz mam w Delcie silnik z Tempry 2,0 8v obroty mam za wysokie, ale muszę przeczyścić dziada, jak nie pomoże to odkręce trochę śrubkę w nim. Dam znać czy pomoże gdzieś za tydzień, jak będę w pl.

Awatar użytkownika
emil504
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 113
Rejestracja: 29 wrz 2010, 18:05
Imię: Emil
Lokalizacja: LUBLIN

Re: Delta II 2,0 16vT - zawór regulacji wolnych obrotów

Post autor: emil504 » 30 kwie 2012, 20:29

Wsadź silniczek do kąpieli w ropie lub kup środek do czyszczenia przepustnic. Kąpiel zaplanuj na nockę hahaha.
Niech się wymoczy. Może nagarem tylko zaszedł.
Lublin - Lancia Delta II HPE HF Turbo

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”