Lybra SW - stukanie z tyłu/nie wierzcie nikomu!Bez przesady

Awatar użytkownika
banzer0
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 45
Rejestracja: 01 maja 2010, 14:34
Imię: Marcin
Lokalizacja: Pruszków / Warszawa

Lybra SW - stukanie z tyłu/nie wierzcie nikomu!Bez przesady

Post autor: banzer0 » 02 sty 2012, 22:15

Zaraz po świętach miałem taką historię:

Zaczęło się lekkie głuche stukanie z tyłu po prawej stronie. W ciągu jednego dnia (+/- 100 km przejechanych) lekkie stukanie przeszło w niezłe napier : cenzura : .... , a że zaraz po drodze była diagnostyka - więc zajechałem....

Pan (skądinąd miły, nie powiem) na kanale oglądnął, poszarpał i orzekł - tuleja wahacza + amortyzator (zaczep?? tak mówił i przez bagażnik go chciał pokazać ale mu sie nie udalo :))) ).

No to nazajutrz pojechałem do mecha (z duszą na ramieniu i łzawiącym portfelem na myśl kosztów)

Mechanik bryknął się autkiem i powiedział, że założy się o browar, że to tylko koło niedokręcone !!
i co....?
i przegrałem browar!!!!!!!!!!

Pan, który niedawno wymieniał mi opony na zimowe nie dokręcił koła : czerwona :

Po zdjęciu dekielka z koła - wypadły dwie śruby, a dwie były tylko delikatnie dokręcone!!!!
no pain - no game

Awatar użytkownika
Dawid
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4784
Rejestracja: 11 lip 2009, 17:48
Imię: Dawid
Lokalizacja: Głuchołazy

Re: Lybra SW stukanie z tyłu - nie wierzcie nikomu! bez prze

Post autor: Dawid » 02 sty 2012, 22:20

Odnośnie panów którzy dokręcają koła....W Delcie zmianiałem kiedyś opony,pan podokręcał mi koła swym magicznym pnęumatycznym kluczem.Zrobił to w tak umiejętny sposób że po kilku kilometrach pościnało mi 2 śruby w przednim kole.Trzecia urwała się przy odkręcaniu...No koments.
Były:
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r

Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A

Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe


Awatar użytkownika
bentekQLIMAX
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 218
Rejestracja: 12 lip 2010, 23:10
Imię: Dawid
Lokalizacja: Zabrze

Re: Lybra SW stukanie z tyłu - nie wierzcie nikomu! bez prze

Post autor: bentekQLIMAX » 02 sty 2012, 22:29

na normalnych warsztatach dokrecaja kluczem dynamometrycznym i po ok 100km kaza ewentualnie dokrecic gdyby ktores puscilo :)

Awatar użytkownika
RAVSOS
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 123
Rejestracja: 06 gru 2011, 19:34
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Mszana Dolna

Re: Lybra SW stukanie z tyłu - nie wierzcie nikomu! bez prze

Post autor: RAVSOS » 02 sty 2012, 22:38

Dokładnie, szpilki powinno się dociągać kluczem dynamometrycznym, niestety nie jestem w sanie powiedzieć jaka powinna być wartość przy tym manewrze. Od siebie dodam jako ciekawostkę, że dobrze jest gwint szpilki posmarować pastą miedziową (nie zapieka się) :)
Włoskie samochody potrafią zaprzeczyć logice oraz każdemu prawu fizyki:D

Awatar użytkownika
Barton
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 319
Rejestracja: 13 lut 2011, 22:11
Imię: Bartek
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Lybra SW - stukanie z tyłu/nie wierzcie nikomu!Bez przes

Post autor: Barton » 02 sty 2012, 23:18

Też miałem podobny przypadek, zmieniałem koła na letnie u kolegi wulkanizatora. Dokręcał je na moich oczach kluczem dynamometrycznym. Przejechałem kilka kilometrów i coś zaczęło stukać. Jakoś nie pomyślałem, że to koła, bo przecież zostały dobrze dokręcone. Podjeżdżam do zaprzyjaźnionego mechanika, krótka przejażdżka i diagnoza - poluzowane koło.
Później podjechałem do wulkanizatora i pytam go jak to jest z tym dokręcaniem. Powiedział, że przy alusach często tak się dzieje i zawsze zaleca sprawdzenie kół po 20km.
Drugi taki przypadek miałem jak sam sobie przekładałem zimowe koła na jesień. Pamiętając o tym co było na wiosnę, dokręciłem poważnie śruby z przekonaniem, że teraz musi być dobrze.
Jak się zdziwiłem kiedy po przejechaniu kilometra koło zaczęło stukać.
Może śruby są już wyrobione, albo powierzchnia styku felgi z piastą niezbyt równa (nalot rdzy), nie wiem o co chodzi ale teraz już pamiętam, że zawsze trzeba sprawdzić koło :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”