Czyszczenie turbiny - problem z rozpołowieniem

Awatar użytkownika
brygadzista1
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2675
Rejestracja: 23 lis 2009, 21:48
Imię: Hubert
Lokalizacja: Solec/Wolsztyn/Reklinek

Czyszczenie turbiny - problem z rozpołowieniem

Post autor: brygadzista1 » 25 lis 2011, 20:47

No wlasnie czy ktos zna sposob zeby rozpolowic bezinwazyjnie turbinke? Zabralem sie za czyszczenie VNT od mojego TDI'ka i nie chce walic mlotem zeby obudowa nie pękła... Wszystkie srubki odkrecone i nie chce puscic.
Była:Piękna Lybra 1.9 JTD 115
Tysiące części do modeli: THESIS/LYBRA/PHEDRA/KAPPA oraz inne włoskie marki
SZUKASZ WŁOSKIEGO AUTA? POMOGĘ CI W ZNALEZIENIU ZADBANEGO EGZEMPLARZA
SPROWADZANIE SAMOCHODÓW NA ZAMÓWIENIE - 781952180
WYBIERZ MAILA ZAMIAST PW - it.carczesci@gmail.com

Awatar użytkownika
stabraf
Administrator
Administrator
Posty: 8477
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Czyszczenie turbiny - problem z rozpołowieniem

Post autor: stabraf » 25 lis 2011, 20:49

Może wystaw na zewnątrz - zimno jest to się może poskurcza i lepiej zlezie ;)

papawhiski
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 211
Rejestracja: 15 paź 2009, 18:32
Lokalizacja: Rzeszow- Maniago (IT)
Kontakt:

Re: Czyszczenie turbiny - problem z rozpołowieniem

Post autor: papawhiski » 26 lis 2011, 10:20

brygadzista1 pisze:No wlasnie czy ktos zna sposob zeby rozpolowic bezinwazyjnie turbinke? Zabralem sie za czyszczenie VNT od mojego TDI'ka i nie chce walic mlotem zeby obudowa nie pękła... Wszystkie srubki odkrecone i nie chce puscic.



TDI_ka ?? czyli jakiś niemiec, wiesz, przecież niemieckie najlepsze i się nie psują, to po co naprawiać?? :D

Awatar użytkownika
brygadzista1
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2675
Rejestracja: 23 lis 2009, 21:48
Imię: Hubert
Lokalizacja: Solec/Wolsztyn/Reklinek

Re: Czyszczenie turbiny - problem z rozpołowieniem

Post autor: brygadzista1 » 26 lis 2011, 13:38

Twoja zlosliwosc jest wynikiem zadumania i braku wiedzy. Wiesz, wiekszosc ludzi w naszym gronie kocha Lancie - ja rowniez ale jezdzic mozna wszystkim. Ty twierdzisz ze Lancia to jedyne auto jakim mozna jezdzic a wszyscy pozostali uzytkownicy innych aut to debile bo jezdza czyms niemieckim... bez komentarza. Poza tym czyszczenie kierownic VNT w turbinie to nie jest usterka mechaniczna z winy producenta. Turbina ma nakulane 220tys km a wirnik wyglada jak nowy wiec daruj sobie komentarze. Garretty montowane sa rowniez w JTD'kach...
Była:Piękna Lybra 1.9 JTD 115
Tysiące części do modeli: THESIS/LYBRA/PHEDRA/KAPPA oraz inne włoskie marki
SZUKASZ WŁOSKIEGO AUTA? POMOGĘ CI W ZNALEZIENIU ZADBANEGO EGZEMPLARZA
SPROWADZANIE SAMOCHODÓW NA ZAMÓWIENIE - 781952180
WYBIERZ MAILA ZAMIAST PW - it.carczesci@gmail.com

papawhiski
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 211
Rejestracja: 15 paź 2009, 18:32
Lokalizacja: Rzeszow- Maniago (IT)
Kontakt:

Re: Czyszczenie turbiny - problem z rozpołowieniem

Post autor: papawhiski » 26 lis 2011, 18:43

brygadzista1 pisze:Twoja zlosliwosc jest wynikiem zadumania i braku wiedzy. Wiesz, wiekszosc ludzi w naszym gronie kocha Lancie - ja rowniez ale jezdzic mozna wszystkim. Ty twierdzisz ze Lancia to jedyne auto jakim mozna jezdzic a wszyscy pozostali uzytkownicy innych aut to debile bo jezdza czyms niemieckim... bez komentarza. Poza tym czyszczenie kierownic VNT w turbinie to nie jest usterka mechaniczna z winy producenta. Turbina ma nakulane 220tys km a wirnik wyglada jak nowy wiec daruj sobie komentarze. Garretty montowane sa rowniez w JTD'kach...
spoko, spoko, jeśli uraziłem dumę to sorki, ale jakoś wcześniejsza uwaga Cię nie uraziła tak mocno.
hmmm, jeśli już chcesz czyścić turbinkę, a widać ześ fachura, bo skrótami się popisujesz to powinieneś wiedzieć jak to zrobić a nie pytać o takie rzeczy. skoro nie potrafisz rozebrać to pewnie jak dojdzie do samego czyszczenia będzie w rekach drucianka itp, powodzenia.
p.s. pasowała by dobra piaskareczka, elektrokorund 220 i ciśnienie max 1.8 atmosfery. nie uszkodzi z zrobi fajnie, większe ciśnienie i grubszy "piach" moim skromnym zdaniem po prostu zaczyna wybijać materiał, ucieka już i tak cienki wymiar itp. ale to wiadomo, moje zdanie. samo piaskowanie to też nie taka prosta sprawa, jak np. felgi i temu podobne. pozdro.

piterstilo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1084
Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
Lokalizacja: Wodzisław Śl.

Re: Czyszczenie turbiny - problem z rozpołowieniem

Post autor: piterstilo » 27 lis 2011, 0:13

brygadzista1 pisze:Twoja zlosliwosc jest wynikiem zadumania i braku wiedzy. Wiesz, wiekszosc ludzi w naszym gronie kocha Lancie - ja rowniez ale jezdzic mozna wszystkim. Ty twierdzisz ze Lancia to jedyne auto jakim mozna jezdzic a wszyscy pozostali uzytkownicy innych aut to debile bo jezdza czyms niemieckim... bez komentarza. Poza tym czyszczenie kierownic VNT w turbinie to nie jest usterka mechaniczna z winy producenta. Turbina ma nakulane 220tys km a wirnik wyglada jak nowy wiec daruj sobie komentarze. Garretty montowane sa rowniez w JTD'kach...
Jak miałem diesla, to czytałem forum TDI Masters. Pamiętam,że problemy ze zmienną geometrią w TDI są tam szczegółowo i wyczerpująco opisane.
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 najpierw 75KM potem 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM. Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra SW Intensa 2.4 JTD 150 KM. Aktualnie : Ford Focus kombi lift 1.8 125 KM i Volkswagen Golf VII kombi 1.4 TSI 125KM
Służbowy: Renault 125KM

Awatar użytkownika
brygadzista1
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2675
Rejestracja: 23 lis 2009, 21:48
Imię: Hubert
Lokalizacja: Solec/Wolsztyn/Reklinek

Re: Czyszczenie turbiny - problem z rozpołowieniem

Post autor: brygadzista1 » 19 gru 2011, 17:25

Na turbince przesmigalem juz z 2 tys km a nic nie pisze :D Poszlo dosc gladko, najgorsze jest rozpolowienie. Turbinke wypucowalem papierem sciernym do srebrnego stanu wiec wygladala jak nowa i tak tez sie teraz sprawuje. Auto nie lapie notlaufów. Warto bylo sie pomeczyc bo przynajmniej wiem ze zrobilem to poRZadnie a nie na odpierd** jakby to zrobili w warsztacie. Teraz mam tylko problem z przeplywka bo umiera a w zasadzie juz umarla.
Była:Piękna Lybra 1.9 JTD 115
Tysiące części do modeli: THESIS/LYBRA/PHEDRA/KAPPA oraz inne włoskie marki
SZUKASZ WŁOSKIEGO AUTA? POMOGĘ CI W ZNALEZIENIU ZADBANEGO EGZEMPLARZA
SPROWADZANIE SAMOCHODÓW NA ZAMÓWIENIE - 781952180
WYBIERZ MAILA ZAMIAST PW - it.carczesci@gmail.com

alan0104
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 137
Rejestracja: 30 mar 2008, 0:00
Lokalizacja: Nurowice
Kontakt:

Re: Czyszczenie turbiny - problem z rozpołowieniem

Post autor: alan0104 » 21 gru 2011, 16:51

o ile dobrze pamietam pomoglem sobie przy tym zabiegu czterma śrubami wkreconymi w dosc dlugie (ksztaltem przypominajace cylinder) nakretki. sruby wkrecilem gleboko w odpowiedniej dlugosci dobrane nakretki i umiescilem miedzy czescia goraaca a zimna turbiny. nastepnie wykrecalem kazda z tych srub az do napotkania oporu. wtedy powoli "po kawalku kazda z nich" zaczalem dalej wykrecac nakretki. szlo tępo ale udalo sie. elementy bezpiecznie i bezkolizyjnie rozdzielilem. sruby z opisanymi nakretkami (poprzez ich wykrecanie) spelnily role tak jakby sciagacza, tylko takiego dosc prostego i prymitywnego-mimo to co najwazniejsze w moim przypadku skutecznego :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”