Właściwie element usterkowości można pominąć przy wyborze nowego samochodu jeśli tylko jakiś samochód bardziej nam się podoba lub/i lepiej się nim jeździ niż konkurentem.
Auto Bild TÜV Report 2011 wybrał najmniej zawodne auta na rynku
![:link: :link:](./images/smilies/link.gif)
Moderator: giekso
Dziś mamy przyjemność przedstawić wyniki najnowszego raportu awaryjności samochodów, jaki został przygotowany przez ceniony automobilklub ADAC z Niemiec. Oto lista trzech najlepszych modeli w każdej klasie:
KLASA MINI
(łącznie sklasyfikowano 13 modeli w tej klasie)
1. Toyota Aygo
2. Fiat 500 (czwarte miejsce w tej statystyce zajmuje Fiat Panda)
3. Peugeot 107
AUTA MAŁE
(łącznie sklasyfikowano 23 modele w tej klasie)
1. MINI
2. Peugeot 207
3. Mitsubishi Colt
KLASA NIŻSZA-ŚREDNIA
(łącznie sklasyfikowano 29 modeli w tej klasie)
1. BMW Serii 1
2. Audi A3
3. Peugeot 308
KLASA ŚREDNIA
(łącznie sklasyfikowano 22 modele w tej klasie)
1. BMW X3
2. Mercedes-Benz Klasy C
3. BMW Serii 3
KLASA WYŻSZA
(łącznie sklasyfikowano 8 modeli w tej klasie)
1. Audi A5
2. BMW Serii 5
3. Audi A6
VANY
(łącznie sklasyfikowano 3 modele w tej klasie)
1. VW Transporter
2. Mercedes-Benz Vito/Viano
3. Fiat Ducato
Ranking ADAC edycja 2010 powstał na podstawie zgłoszeń kierowanych przez właścicieli aut, które uległy awarii na trasie (uwzględniono około 500 000 z ponad 4,25 mln przypadków z ubiegłego roku). Są to samochody w wieku od jednego do sześciu lat, które były produkowane w gruntownie niezmienionej formie przez okres co najmniej trzech lat, a liczba rejestracji to przynajmniej 10 tys. egzemplarzy rocznie.
Ranking awaryjności ADAC to na rynku niemieckim jedno z najważniejszych opracowań dotyczących niezawodności pojazdów używanych. Trzeba jednak dodać, zawarte w raporcie statystyki nie uwzględniają tych przypadków, kiedy to auto unieruchomione na drodze otrzymuje pomoc serwisową nie ze strony specjalistów ADAC, lecz wezwanych na miejsce specjalistów konkretnej marki.
Dwa modele Fiata otrzymały rekomendację niemieckiego stowarzyszenia w najnowszym raporcie niezawodności GTU. To już kolejny niezależny ranking potwierdzający wysoką jakość samochodów oferowanych przez włoską markę.
Jak wynika z opublikowanego właśnie zestawienia przygotowanego przez specjalistów z niemieckiego Stowarzyszenia Nadzoru Technicznego (GTU) produkowany w tyskiej fabryce Fiat Auto Poland - Fiat 500 kolejny rok z rzędu plasuje się w ścisłej czołówce rankingu niezawodności w kategorii samochodów małych i miejskich w wieku od 1 roku do 3 lat. Przypominamy, że w zeszłorocznym raporcie GTU dotyczącym jakości - Fiat 500 zajął pierwsze miejsce.
W najnowszym rankingu GTU, Fiat 500 zajmuje trzecią lokatę - Fiat Punto/Grande Punto z kolei znalazł się w pierwszej dziesiątce na ponad trzydzieści aut. Co ciekawe, w całym zestawieniu, to właśnie Fiat ma najwyżej sklasyfikowaną reprezentację modeli docenionych za wysoką jakość i bezusterkowość.
To nie pierwszy sukces Fiata w rankingach niezależnych instytutów badających bezawaryjność pojazdów. Przypominamy, że wg niemieckiego Automobilklubu ADAC w rankingu niezawodności samochodów segmentu A i B za rok 2010, Fiat 500 zajął drugie miejsce, a Fiat Panda czwarte.
Co do lokowania pieniędzy w AR, pozowle sobie zacytować posiadacza F10 z forum BMW:
Witam wszystkich,
niestety zaczynam od pisania na forum od tego wątku.
u mnie schrzaniły się takie rzeczy w F10 528i:
- sterownik wałka, czujnik vanosa
- skrzynia biegów nie działa tak jak trzeba, szarpie, gaśnie, reaguje wolno, generalnie ta nowa skrzynia to jakaś pomyłka, jest dużo gorsza od tej którą miałem w e92
- asystent parkowania padł całkowicie, dopiero jadę na naprawę
- głośnik się przepalił, tak po prostu
Auto kupione w PL.
Śmiesznie, w tym samym miesiącu moja narzeczona kupiła nową Alfę, wszyscy gadali, że śmieć, że się będzie psuł. Do dziś nie wiemy nawet gdzie jest serwis Alfy, natomiast z chłopakami z bmw jestem po imieniu.
Co nie zmienia faktu, że auto jak działa to jest bajka