Lybra 1.9 105KM - jak zwiększyć moc?

Polej
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2432
Rejestracja: 09 lut 2010, 16:45
Imię: Marcin
Lokalizacja: podkarpacie

Re: JTD - sportowy filtr

Post autor: Polej » 13 lut 2011, 13:41

redy19 pisze:witam mam pytanie czy zamontowanie sportowego filtra powietrza do silnika jtd coś da ?
o ile pamiętam, to pisałeś o problemie z zaolejonym wężem od intercoolera, więc może zacznij od usprawnienia turbiny, zamiast bawić się w filtry (zapewne stożkowe).
Filtry stożkowe rzadko podnoszą parametry silnika, jeśli są jedyną przeróbką, a często podnoszą zużycie paliwa.
Lancia Kappa 2.0 20V
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD

mfan
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 176
Rejestracja: 06 mar 2009, 0:00
Imię: michał
Lokalizacja: chojnice

Re: Lybra 1.9 105KM - jak zwiększyć moc?

Post autor: mfan » 17 lut 2011, 18:02

Czy ktoś zrobił chipa w Lanci z silnikiem 105KM :?: Jeśli tak to czy o 20% (126KM) czy więcej (mniej) oraz jak sprawuje się auto (pod względem mechanicznym:sprzęgło, przeguby, itp.)
Pytam gdyż rozważam na wiosnę ewentualne chipowanie i chciałbym wiedziećczy warto. :-?

yogi
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 19
Rejestracja: 19 lis 2011, 18:19
Imię: Slawek
Lokalizacja: W-wa
Kontakt:

Re: Lybra 1.9 105KM - jak zwiększyć moc?

Post autor: yogi » 20 lis 2011, 23:43

mfan pisze:Czy ktoś zrobił chipa w Lanci z silnikiem 105KM :?: Jeśli tak to czy o 20% (126KM) czy więcej (mniej) oraz jak sprawuje się auto (pod względem mechanicznym:sprzęgło, przeguby, itp.)
Pytam gdyż rozważam na wiosnę ewentualne chipowanie i chciałbym wiedziećczy warto. :-?
Czesc wszystkim. Wprawdzie jestem tu nowy, ale o chipowaniu 105jtd cos wiem. ;)

Identyczny silnik 1,9 105km mialem we Fiacie Bravo. Seryjnie ma on okolo 200Nm przy 2000obr i ze 105km ok 3500obr, dokladnie juz nie pamietam. Po wgraniu don standarowego chipa uzyskuje sie ok 275-285Nm i 115-120km przy porownywalnych obrotach, moge gdzies poszukac wydrukow z promotora i wrzucic. Turbina w tym silniku pompuje ok 0,9-1bara. Przy 1,4-1,45bara elektronika silnika zglasza check engine i przechodzi w tryb serwisowy na ok 2s az do spadku cisnienia w dolocie. Wieksza ilosc powietrza jest wazna jesli chcemy zapobiec spadkowi momentu obrotowego powyzej 3000obr. Seryjna turbosprezarke mozna wprawdzie zmusic do tloczenia wiekszej ilosci powietrza, jednak zalacza sie ona dopiero ok 1800obrotow, poza tym przy pracy na 1,3bar na prawde dlugo nie wytrzymuje. ;) Mi sie rozpadla po paru miesiacach i znajomy dobry mechanik zmienil na turbine ze zmienna geometria (od 1,9 115 albo 140, juz nie pamietam, ale rzezba straszna, wszelkie kolektory dorabiane, szlifowane) i ta dziala do tej pory. Po zmianie turbiny silnik zaczyna ciagnac od okolo 1500obr i dopiero ponad 3800obr czuc ze traci wigor. Po zmianach do setki wychodzilo <9s, elastycznosc poprawila sie praktycznie x2, ale ekonomicznie nie mialo to najmniejszego uzasadnienia. Trzeba sie liczyc z wymiana kompleytnego sprzegla (wlasciwie tylko organiczna tarcza sie nie pali przy tych Nm), zwiekszonymi wibracjami, awariami wszelkich zuzytych czesci silnika i osprzetu, szybszym wyrabianiem sie gumowych mocowan silnika itp.

Pare dni temu zakupilem Lybre 1,9 115km i musze uczciwie stwierdzic ze jest na prawde elastyczna, spodziewalem sie ze bedzie gorzej ;) Wprawdzie poczciwy wydlubany fiacik ma lepsze osiagi, jednak powaznie zastanawiam sie czy chce mi sie przechodzic przez to wszystko ponownie z Lancia. Jesli juz to zapewne ograniczymy sie do niewielkiego podrasowania w dolnym zakresie obrotow (seryjnie 275Nm/2000obr >>300-310Nm) gdyz z tego sie najczesciej korzysta i >2500obr postaramy sie jak najdluzej utrzymac wysoki moment obrotowy.

Aha, jesli wgraja Wam do silnika podstawowy zmodyfikowany program i nic nie beda dostrajac to od razu dajcie sobie spokoj z takim warsztatem. Optymalna konfiguracja map paliwa i optymalne dostrojenie tego pod konkretny egzempaz (rozny stopien zuzycia, stan techn. itp) wymaga minimum pare godzin testow i co najmniej kilku prob na hamowni. Te gotowce powinny byc wlasciwie punktem wyjsciowym do dokonywania zmian, niektore firmy jednak poprzestaja na ich wgraniu. :(

Reasumujac, taniej wyjdzie sprzedac 105konna Lybre i zakupic 115 lub 150 2,4 niz bawic sie w poganianie tamtych kucy. ;)
Pzdr., Slawek
Lancia Lybra SW Intensa
http://www.yogitaxi.pl

esokiraly
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 486
Rejestracja: 23 mar 2011, 11:31
Imię: dominik
Lokalizacja: warszawa

Re: Lybra 1.9 105KM - jak zwiększyć moc?

Post autor: esokiraly » 21 lis 2011, 3:32

B R A W O !

pierwsza merytoryczna odpowiedź! : yesyes :
była lancia lybra sw 1.9jtd :-(

Awatar użytkownika
redy19
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 454
Rejestracja: 18 sty 2008, 0:00
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Re: Lybra 1.9 105KM - jak zwiększyć moc?

Post autor: redy19 » 23 wrz 2012, 11:24

Ma ktoś w swojej Lybrze ponad 200 km ?

Awatar użytkownika
Ramzes_II
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 2543
Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
Imię: Dominik
Lokalizacja: Dębica, podkarpackie

Re: Lybra 1.9 105KM - jak zwiększyć moc?

Post autor: Ramzes_II » 23 wrz 2012, 11:37

Trybi z Bydgoszczy ma cos po moim modzie ok 180 KM (seria 150) Ale on ma 2.4 JTD.
Ja w pierwszym tygodniu będę wymieniał mapsensor i montował MBC. Po tym zabiegu i zestrojeniu moc będzie oscylować w okolicy 200 KM. Ale ja tez mam 2.4 JTD, do tego turbina zrobiona tak, że jest zdolna dmuchać do 3 barów bez uszczerbku dla niej.
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW :D

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166
<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Awatar użytkownika
redy19
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 454
Rejestracja: 18 sty 2008, 0:00
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Re: Lybra 1.9 105KM - jak zwiększyć moc?

Post autor: redy19 » 23 wrz 2012, 11:45

No to ładnie natomiast dla mojej coś podziałało niestety z uszczerbkiem

Awatar użytkownika
Ramzes_II
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 2543
Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
Imię: Dominik
Lokalizacja: Dębica, podkarpackie

Re: Lybra 1.9 105KM - jak zwiększyć moc?

Post autor: Ramzes_II » 23 wrz 2012, 15:15

Znajomy w Alfie 156 2.4 JTD seria 150KM, ma założone sprzegło ze spieków i ma soft zrobiony na 200KM+. Bez sprzegła wytrzymałego nie ma szans uzyskać takich wyników. Markowi z Krakowa jak robiłem Lybre 1.9 JTD 110KM to wypluła po modzie 148KM/340Nm.
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW :D

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166
<<<<<<<<<<<<<<<<<<

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”