Delta II - wentylator chłodnicy ...

Awatar użytkownika
Sopel
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 364
Rejestracja: 24 maja 2010, 13:25
Lokalizacja: Będzin

Delta II - wentylator chłodnicy ...

Post autor: Sopel » 13 kwie 2011, 19:03

... czy jest jakaś możliwość żeby wydłużyć pracę wentylatora, który chłodzi układ po osiągnięciu granicznej temp. w silniku ? bo te kilka sekund, które są obecnie to przy "korkowej" jeździe pomaga tylko na chwilę ...
Lancia Delta II 1.6 PB/LPG
Fiat Tempra 1.6 PB IRL
Fiat Marea Weekend 2.4 TD
Fiat UNO 1.2 ABARTH

Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1680
Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź

Re: Delta II - wentylator chłodnicy ...

Post autor: bassman » 13 kwie 2011, 19:35

Jeśli praca wentylatora w pełni nie pomaga to pora wymienić termostat i włącznik wentylatora w chłodnicy.

Pozdrawiam.

Alan

Re: Delta II - wentylator chłodnicy ...

Post autor: Alan » 13 kwie 2011, 19:38

dokładnie, poszukaj w sklepie czujnika do chłodnicy od diesla (nie koniecznie z Lancii) mają niższą temperaturę otwarcia.Byle gwinty pasowały.No i wtyk (chyba że przerobisz)

Awatar użytkownika
Sopel
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 364
Rejestracja: 24 maja 2010, 13:25
Lokalizacja: Będzin

Re: Delta II - wentylator chłodnicy ...

Post autor: Sopel » 13 kwie 2011, 19:48

... a ten czujnik od ON z Lancii będzie miał taki sam gwint jak w Pb
Lancia Delta II 1.6 PB/LPG
Fiat Tempra 1.6 PB IRL
Fiat Marea Weekend 2.4 TD
Fiat UNO 1.2 ABARTH

Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1680
Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź

Re: Delta II - wentylator chłodnicy ...

Post autor: bassman » 13 kwie 2011, 20:10

Nie rozumiem po co zmieniać fabrykę?...
Jeśli wszystko jest sprawne to powinno dobrze działać, tym tropem usuwasz skutek a nie przyczynę usterki.

Ja u siebie najpierw zająłem się przeglądem całego układu chłodzenia (szczelność, odpowietrzenie, pomiary charakterystyki czujników, sprawdzenie prawidłowości działania termostatu, sprawdzenie prawidłowości działania włącznika wentylatora), zalałem porządnym płynem po płukaniu wodą demineralizowaną.
Później dopiero obudził się pomysł zmniejszenia temperatury w obiegu chłodzącym silnika (ponieważ założyłem lpg), bo gaz lpg ma wyższą temperaturę spalania.
Jednak do tego nie wystarczy sam włącznik wentylatora chłodnicy o niższym progu zadziałania.
Trzeba też wymienić wkład termostatu na ten z niższym progiem temperaturowym.
Jeśli wymienisz tylko włącznik wentylatora to będziesz miał falowanie temperatury cieczy chłodzącej w silniku - będziesz miał tylko lepsze samopoczucie zerkając na wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej. Dla silnika będzie to z dużą szkodą - starci stałość temperaturową przy pracy - wahania na poziomie kilku stopni Celsjusza dla silnika to zabójstwo odwleczone w czasie.

Jeśli chcesz zrobić ten zabieg bez szkody dla silnika to polecam zamówienie wkładu termostatu w firmie Mera Termostaty na niższy próg temperaturowy i zakupienie włącznika wentylatora z Fiata Ritmo (chyba 130TC - jeśli masz tylko dwa styki), a obędzie się bez przeróbek (wtyczki, kable itp).

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Sopel
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 364
Rejestracja: 24 maja 2010, 13:25
Lokalizacja: Będzin

Re: Delta II - wentylator chłodnicy ...

Post autor: Sopel » 13 kwie 2011, 20:20

... dzięki za szczegóły
Lancia Delta II 1.6 PB/LPG
Fiat Tempra 1.6 PB IRL
Fiat Marea Weekend 2.4 TD
Fiat UNO 1.2 ABARTH

Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1680
Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź

Re: Delta II - wentylator chłodnicy ...

Post autor: bassman » 13 kwie 2011, 23:18

Wkład termostatu Mera to TV 49/82

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Sopel
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 364
Rejestracja: 24 maja 2010, 13:25
Lokalizacja: Będzin

Re: Delta II - wentylator chłodnicy ...

Post autor: Sopel » 14 kwie 2011, 8:00

... ok, dzięki - jutro dzwonię do MERy i dam znać jak wyszło
Lancia Delta II 1.6 PB/LPG
Fiat Tempra 1.6 PB IRL
Fiat Marea Weekend 2.4 TD
Fiat UNO 1.2 ABARTH

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”