Delta HPE 2.0 16v 139PS rok 95 - Silniczek krokowy

Awatar użytkownika
NOWY84
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 181
Rejestracja: 05 maja 2007, 0:00
Imię: Paweł
Lokalizacja: Bydgoszcz

Delta HPE 2.0 16v 139PS rok 95 - Silniczek krokowy

Post autor: NOWY84 » 20 mar 2011, 16:50

Mam pytanie odnośnie zasady działania ww krokowca?Mam standard wtyczka na dwa piny.

On ma dwie pozycje otwarta - zamknięta, czy może więcej???

Na zimnym silniku się otwiera potem na gorącym zamyka, czy jak on funkcjonuje???

Jest taka możliwośc, że na ciepłym silniku ECU go otwiera z jakiś tam powodów???Czy raczej jego niesprawnośc???Bo wrociłem do eksplaotacji na LPG(II gen). I często obroty zostają na 2500-3000. Jak go odepnę problem znika. Zreszta sprawdziłem całą resztę(Reduktor - nowy, sterownik od LPG, krokowiec od LPG, robiłem wczoraj sobie regulację są ok)
---------------------------------------

blejku
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 483
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:46
Lokalizacja: Będzin

Re: Delta HPE 2.0 16v 139PS rok 95 - Silniczek krokowy

Post autor: blejku » 20 mar 2011, 18:25

Ten zaworek jest sterowany PWM czyli inaczej impulsowo , stosunkiem wypełnienia.
On po prostu jeśli dostanie stale zasilanie jest otwarty a jeśli dostanie zasilanie sygnalem 25Hz to sumarycznie jest to np 1/4 przepływu. Pisze tak w uproszczeniu bo to jest stała częstotliwość, sygnał prostokątny odpowiednio wypełniony. Czyli w skrócie steruje płynnie ilością powietrza. Więcej na wikipedii :D

pozdrawiam
Not all BMW drivers are idiots, but all idiots drive BMW

Biała Dedra SW 2.0 16v

Kappa SW 2.4 20V - w drodze :-)

Awatar użytkownika
NOWY84
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 181
Rejestracja: 05 maja 2007, 0:00
Imię: Paweł
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Delta HPE 2.0 16v 139PS rok 95 - Silniczek krokowy

Post autor: NOWY84 » 20 mar 2011, 18:32

Czyli ma kilka pozycji...to raczej małoprawdopodobne żeby dwa krokowce były niesprawne(bo już jeden podmieniłem i to samo - oby dwa czyszczone)...czyli można założyc, że ECU go otwiera w momencie gdy mi obroty na LPG zostaja na 2500-3000
---------------------------------------

blejku
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 483
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:46
Lokalizacja: Będzin

Re: Delta HPE 2.0 16v 139PS rok 95 - Silniczek krokowy

Post autor: blejku » 20 mar 2011, 22:59

ten typ tak ma.. sorry ale nie doczytałem postu pierwszego. normalnie na benzynie przy hamowaniu silnikiem wylacza wtrysk paliwa i otwiera krokowy. jesli jest zalaczone lpg to zasysa gaz i silnik tak właśnie zostaje.
Mam II gen u siebie na blosie i poradziłem sobie z tym bez większych kombinacji...dorobilem przekaznik ktory w momencie pojawienia sie napiecia na elektrozaworze reduktora odpina VAE czyli krokowca.. ksiazkowa regulacja jalowych na PB i składu LPG jałowych i jest naprawde cacy.
Masz emulator dla lambdy? jesli nie to spodziewaj sie ze niedługo ECU zgłupieje :D
Not all BMW drivers are idiots, but all idiots drive BMW

Biała Dedra SW 2.0 16v

Kappa SW 2.4 20V - w drodze :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”