- różnica w spalaniu paliwa jest wystarczająco duża (dodając różnice w cenie paliwa mamy różnicę wyraźną);max pisze:Wracając do tematu, to wiadomo każdy ma swoje preferencje odnośnie benzyny, czy diesla.
Trzeba jednak zwrócić uwagę na:
- różnica w cenie paliwa nie jest zbyt duża
- może awaryjność silnika nie jest większa, wszystko zależy od egzemplarza, za to części i serwis znacznie droższy
- benzynkę można "zagazować" i znaczne zmniejszyć koszty eksploatacji, te silniki dobrze dogadują się z LPG
- gaz do wszystkich silników benzynowych z 16V zalecałbym sekwencyjny
- generalnie silniki poniżej 100KM są trochę za słabe do tego auta, najwięcej frajdy daje 2.0 16V o turbo nie wspominając
- zależy od którego silnika
- koszt zagazowania benzynki sekwencją zwróci się w miarę rozsądnie jeśli będzie się dużo jeździć; nie wiadomo jakie będą ceny LPG za np. 2 lata ...
- różnica między 1.6 16v a 1.8 8v/16v nie jest taka duża ... dla mnie TD, ewentualnie 2.0/2.0t