Lybra 2.0 20V - co to za zawór/czujnik ?
Lybra 2.0 20V - co to za zawór/czujnik ?
Witam
Na zdjęciu przedstawiam zawór wymontowany z Lybry 2.0 20V, który znajdował się tuż koło listwy wtryskiwaczy ale mam problem bo nie wiem do czego on jest potrzebny. Znalazłem w sieci podobne czujniki/zawory ale mają różne zastosowanie m.in silniczek krokowy, zawór podciśnienia, regulator, czujnik ciśnienia paliwa, zawór ciśnienia paliwa.
Bardzo proszę o pomoc bo miałem problem z zapalaniem rano i po wypięciu tego czujnika problem zniknął. Pozdrawiam
Na zdjęciu przedstawiam zawór wymontowany z Lybry 2.0 20V, który znajdował się tuż koło listwy wtryskiwaczy ale mam problem bo nie wiem do czego on jest potrzebny. Znalazłem w sieci podobne czujniki/zawory ale mają różne zastosowanie m.in silniczek krokowy, zawór podciśnienia, regulator, czujnik ciśnienia paliwa, zawór ciśnienia paliwa.
Bardzo proszę o pomoc bo miałem problem z zapalaniem rano i po wypięciu tego czujnika problem zniknął. Pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: Lybra 2.0 20V - co to za zawór/czujnik ?
Elektrozawór regulatora faz rozrządu/wariatora/Sterowany wypelnieniem impulsu.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Re: Lybra 2.0 20V - co to za zawór/czujnik ?
Bo z jakiegos powodu wyprzedzenie zapłonu przekroczyło wartosci dopuszczalne ciągnąc kat wyprzedzenia w dół.A jak ciągnie w dół to sterownik silnika przechodzi w sterowanie wtryskiem z sekwncji na sfazowany-a na sfazowanym nie zapali.Jesli przesjcie to zdarzy się podczas pracy silnika,to silnik będzie chodził/bo takie sa prawa fizyki/.Heathen pisze:ale dlaczego był problem z odpaleniem...?
Re: Lybra 2.0 20V - co to za zawór/czujnik ?
A nie jest to czasem silniczek krokowy od wolnych obrotów? Bo w moim silniku wariatora nie ma ale już sam nie wiem. Czy mogę jeździć bez tego zaworu? A problemy z zapalaniem miałem takie, że auto po dłuższym postoju za pierwszym razem nie zapaliło (mogłem kręcić i kręcić) a za drugim zapaliło zawsze, na ciepłym silniku nie było problemu. Od 3 dni od wypięcia tego czujnika problem zniknął.
W allegro na hasło "silniczek krokowy lancia" znajduję ok 10ciu aukcji z tym samym czujnikiem i zdjęcia dokładnie przedstawiają ten sam czujnik. Proszę o pomoc. Poniżej jeszcze jedno zdjęcie.
W allegro na hasło "silniczek krokowy lancia" znajduję ok 10ciu aukcji z tym samym czujnikiem i zdjęcia dokładnie przedstawiają ten sam czujnik. Proszę o pomoc. Poniżej jeszcze jedno zdjęcie.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: Lybra 2.0 20V - co to za zawór/czujnik ?
Och , masakra, zadajecie pytania, ale sugerujecie się info jakichś sprzedawców co chcą coś sprzedać pod najbardziej trafną nazwą. jan123456 choć był najpierw "monterem z Jeleniej Góry" teraz zmienił się w "monter wymieniacz" to jednak wie co pisze, a ty zastanów się sam w jaki sposób ma to być silnik krokowy(silnik krokowy reguluje ilością powietrza i znajduje się zawsze w okolicy przepustnicy) skoro znajduje się między pierwszym a drugim wtryskiwaczem, druga sprawa to nie widziałem Lancii Lybra bez wariatora, wariator jest to jedna z istotniejszych części w całym cyklu zapłonu dlatego, że jest odpowiedzialny za zmianę katu otwarcia zaworu ssącego(a to robi wałek ssący z wariatorem) i jeśli zawór się zbyt (np)późno otworzy to nie napełni komory spalania odpowiednią ilością mieszanki i nie ma możliwości abyś uruchomił silnik. To chyba powinno ci wystarczyć do poskładania twojej łamigłówki.biela007 pisze:A nie jest to czasem silniczek krokowy od wolnych obrotów? Bo w moim silniku wariatora nie ma ale już sam nie wiem. Czy mogę jeździć bez tego zaworu? A problemy z zapalaniem miałem takie, że auto po dłuższym postoju za pierwszym razem nie zapaliło (mogłem kręcić i kręcić) a za drugim zapaliło zawsze, na ciepłym silniku nie było problemu. Od 3 dni od wypięcia tego czujnika problem zniknął.
W allegro na hasło "silniczek krokowy lancia" znajduję ok 10ciu aukcji z tym samym czujnikiem i zdjęcia dokładnie przedstawiają ten sam czujnik. Proszę o pomoc. Poniżej jeszcze jedno zdjęcie.
Re: Lybra 2.0 20V - co to za zawór/czujnik ?
Dla ścisłości, z silnikiem benzynowym większym, niż 1.6argenta67 pisze:nie widziałem Lancii Lybra bez wariatora
Re: Lybra 2.0 20V - co to za zawór/czujnik ?
Może głupio się przyznać, ale nawet nie widziałem Lybry 1,6, nigdy taka do mnie nie trafiła.laly2000 pisze:Dla ścisłości, z silnikiem benzynowym większym, niż 1.6argenta67 pisze:nie widziałem Lancii Lybra bez wariatora
Re: Lybra 2.0 20V - co to za zawór/czujnik ?
OK dzięki za rozwianie wątpliwości. Jeszcze powiedzcie mi czy mogę jeździć z odpiętym zaworem? Bo jeśli on jest używany tylko przy zapalaniu auta a z tym już nie mam problemu to może jest niepotrzebny?
Re: Lybra 2.0 20V - co to za zawór/czujnik ?
on działa cały czas i trzeba podłączyć pod komputer i znaleźć przyczynę dlaczego tak jest.biela007 pisze:OK dzięki za rozwianie wątpliwości. Jeszcze powiedzcie mi czy mogę jeździć z odpiętym zaworem? Bo jeśli on jest używany tylko przy zapalaniu auta a z tym już nie mam problemu to może jest niepotrzebny?
Re: Lybra 2.0 20V - co to za zawór/czujnik ?
Kabel mam i program FiatEcuScan. Co mogę wrzucić do charakterystyki żebym coś zobaczył? Żadnego błędu komputer nie wyświetla chyba, że jest zapamiętany w pamięci. Dziś podłącze się z komputerem.
Re: Lybra 2.0 20V - co to za zawór/czujnik ?
Temat się powoli rozwiązuje. Jak wypinałem wtyczkę z elektrozaworu to wypłynął z niej olej. Myślałem, że może jakoś się tam dostał z zewnątrz więc wykręciłem cały elektrozawór i w środku było wszystko OK, sprawdzałem też czy się otwiera i wszystko chodzi. Wyczyściłem wtyczkę, pojeździłem parę godzin no i patrzę a tam znowu olej. Wychodzi na to, że elektrozawór już sam przepuszcza olej i pewnie mi robi zwarcie na stykach. Jedyne co mnie zastanawia to po co jest kanał olejowy w tym zaworze jak on jest sterowany elektrycznie? Widziałem, że jest zrobiony w nim otwór, przez który ten olej się tam dostaje. Pozdrawiam
Re: Lybra 2.0 20V - co to za zawór/czujnik ?
Jak sama nazwa wskazuje tj,elektrozawór wariatora faz rozrządu który pracuje na cisnieniu oleju,więc nie wiem skąd Twoje zdziwienie?biela007 pisze: Jedyne co mnie zastanawia to po co jest kanał olejowy w tym zaworze jak on jest sterowany elektrycznie? Widziałem, że jest zrobiony w nim otwór, przez który ten olej się tam dostaje. Pozdrawiam
Re: Lybra 2.0 20V - co to za zawór/czujnik ?
ok dziękuję za rysunek ale jeszcze nie wiem po co w samym elektrozaworze (bez tej iglicy) jest otwór na olej (przy tym grzybku, który się otwiera/zamyka. Na chłopski rozum to on powinien tylko wsuwać/wysuwać tę iglice a sam chyba powinien być szczelny a ten otworek jest i w elektrozaworze i w jego gnieździe. Dodam jeszcze, że moje problemy z zapalaniem auta trwające około roku minęły momentalnie po odłączeniu właśnie tego elektrozaworu. Zakupiłem już sprawny i czekam na kuriera.
Re: Lybra 2.0 20V - co to za zawór/czujnik ?
Kolego -zostaw ten elektrozawór w spokoju i przeczytaj co piszą inni/jan i argenta/a wszystko stanie sie jasne.Oni nie piszą po to aby pisać lecz by pomóc