Nowe opony - na którą oś?
- Nat
- Klubowicz
- Posty: 20000
- Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
- Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
- Kontakt:
Re: Nowe opony - na którą oś?
Dziękuję za wszystkie Wasze wypowiedzi.
Nowe opony pójdą na tył.
Nowe opony pójdą na tył.
Pozdrawiam
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
- solarzmr
- Moderator
- Posty: 2669
- Rejestracja: 01 mar 2008, 0:00
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: Nowe opony - na którą oś?
W sumie nie napisałeś jeszcze gdzie te opony będziesz zakładał, jak do integralki to powinieneś raczej wymienić komplet
WR7- fotografia motoryzacyjna
Lanciastory - czyli wszystko o Lancii
Jest:Lancia Delta 1.6 HF Turbo 1991 r.
Alfa Romeo Mito 1.6 JTDM 2010 & Alfa Romeo 159 2.0 JTDM 2011
Była:Lancia Lybra 2,4 JTD Intensa 2002 r.
Lancia Lybra 2,4 JTD 2000 r.
Lanciastory - czyli wszystko o Lancii
Jest:Lancia Delta 1.6 HF Turbo 1991 r.
Alfa Romeo Mito 1.6 JTDM 2010 & Alfa Romeo 159 2.0 JTDM 2011
Była:Lancia Lybra 2,4 JTD Intensa 2002 r.
Lancia Lybra 2,4 JTD 2000 r.
- Nat
- Klubowicz
- Posty: 20000
- Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
- Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
- Kontakt:
Re: Nowe opony - na którą oś?
1. A wg Ciebie integralka to RWD czy FWD?
2. Jak mogłeś pomyśleć, że nawet gdyby było można, to bym mojej pieszczoszce żałował na buty?
2. Jak mogłeś pomyśleć, że nawet gdyby było można, to bym mojej pieszczoszce żałował na buty?
Pozdrawiam
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
- solarzmr
- Moderator
- Posty: 2669
- Rejestracja: 01 mar 2008, 0:00
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: Nowe opony - na którą oś?
Nat pisze:1. A wg Ciebie integralka to RWD czy FWD?
Dziwne pytanie, że tak powiem 53% FWD i 47% RWD
Po prostu w 4wd nie powinno być specjalnych różnic między przodem, a tyłem w ogumieniu. I raczej nie powinno być opon o różnym rozmiarze i konstrukcji coby nie zajeździć napędów.
WR7- fotografia motoryzacyjna
Lanciastory - czyli wszystko o Lancii
Jest:Lancia Delta 1.6 HF Turbo 1991 r.
Alfa Romeo Mito 1.6 JTDM 2010 & Alfa Romeo 159 2.0 JTDM 2011
Była:Lancia Lybra 2,4 JTD Intensa 2002 r.
Lancia Lybra 2,4 JTD 2000 r.
Lanciastory - czyli wszystko o Lancii
Jest:Lancia Delta 1.6 HF Turbo 1991 r.
Alfa Romeo Mito 1.6 JTDM 2010 & Alfa Romeo 159 2.0 JTDM 2011
Była:Lancia Lybra 2,4 JTD Intensa 2002 r.
Lancia Lybra 2,4 JTD 2000 r.
- Nat
- Klubowicz
- Posty: 20000
- Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
- Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
- Kontakt:
Re: Nowe opony - na którą oś?
To oczywiste.
Zobacz pytanie z pierwszego postu w topiku.
Zobacz pytanie z pierwszego postu w topiku.
Pozdrawiam
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 8
- Rejestracja: 05 lis 2010, 15:38
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Nowe opony - na którą oś?
Kiedyś w TVN Turbo robili test na jaką oś założyć nowe opony. I wyszło że zdecydowanie lepiej jest założyć je na przód! Skraca się droga hamowania i polepsza trakcja na mokrej nawierzchni. Co nawet jest logiczne na zdrowy rozsądek Ale spróbuję gdzieś odkopać ten filmik i wrzucę...
- annubis17
- Forumowicz/ka
- Posty: 1231
- Rejestracja: 16 sie 2010, 19:41
- Imię: Damian
- Lokalizacja: Koszalin
Re: Nowe opony - na którą oś?
Tutaj wszyscy się martwią tylko i jedynie tym, że tył im będzie uciekał. Wiec albo jeżdżą jak szaleńcy po zakrętach na śniegu, albo nie wiem co...kruffka pisze:Kiedyś w TVN Turbo robili test na jaką oś założyć nowe opony. I wyszło że zdecydowanie lepiej jest założyć je na przód! Skraca się droga hamowania i polepsza trakcja na mokrej nawierzchni. Co nawet jest logiczne na zdrowy rozsądek Ale spróbuję gdzieś odkopać ten filmik i wrzucę...
Mi na letnich na śniegu Cytryna nie uciekała na zakrętach na boki, chyba że był to zakręt 90stopni z większą prędkością, ale takie zarzucenie niczym nie groziło.
A ostatnio miałem poślizg bo za szybko wszedłem w zakręt, na przodzie letnie Dunlopy, a na tyle jakieś budżetowe zimówki. Przód jechał na wprost mimo skrętu, a tył spokojnie podążał za nim. Mimo nagłego złapanie przyczepności z przodu i nagłego skrętu w lewo, tyłem nie zarzuciło. Jaki wniosek? Że lepiej mieć z przodu lepsze. Co z tego że z tyłu jest przyczepność, skoro przód leci jak chce. A i tył trudno wprowadzić też w poslizg...
Citroen XM 2.1D / Lancia Kappa 2.0 VIS
Re: Nowe opony - na którą oś?
Każdy pojazd nieważne czy przednio czy tylno napędowy. Nowe opony zakładamy na tył w ten sposób unikniemy rozczarowania.
Kappa 2.0 20VT Piękna bestia.
Re: Nowe opony - na którą oś?
Czyli mam rozumieć, że pożałowałeś swojej zacnej Żonie do Y10 Wstydź się Jeszcze żeby ten liliput miał opony 225/45 R17 po 400 zeta za sztukę, to bym zrozumiał ale toć do tego "nuova gumma bianca" kosztuje ze 100 zeta za sztukęNat pisze: 2. Jak mogłeś pomyśleć, że nawet gdyby było można, to bym mojej pieszczoszce żałował na buty?
Wstyd Nacie
Serdecznie pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 05 lis 2010, 22:13 przez Rafako, łącznie zmieniany 1 raz.
- mac1us
- Klubowicz
- Posty: 1321
- Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
- Imię: Maciek
- Lokalizacja: Radziszów Kraków
Re: Nowe opony - na którą oś?
Po pierwsze to ja wolę mieć na przodzie lepsze i mieć czym skręcać jak dupą zamiata. Tak się składa, że na zimówkach mam 2 różne rodzaje opon oraz bardziej i mniej zużyte. Miałem dwie opcje i moim zdaniem lepiej mieć dobre opony na przodzie.zrobek pisze:pewnie trochę w tym racji jest, ale żeby wyjść z poślizgu operując gazem to trzeba mieć dużą moc pod maską (najlepiej jeszcze napęd na 4 łapy), no i niezłe obycie rajdowe. Myślę, że jak wpadniesz w poślizg, to nie będziesz miał wiele czasu na reakcje, tym bardziej, że raczej nie będziesz się tego spodziewał ... a już na pewno intuicyjnie naciśniesz hamulec, a nie pedał przyspieszenia, a wtedy przód z dobrą przyczepnością stanie, a tył pojedzie dalej w uślizgu ... na pewno będzie efektownie.cvahoo pisze:Ja znowu słyszałem że lepsze na przód (w aucie z napędem na przód). Argument był taki, że jesli auto wpadnie w poślizg to można je 'wyciągnać' własnie przodem ale tylko wtedy gdy będziemy mieli dobrą przyczepność.
Przy gorszych oponach z przodu mozemy sobie kręcić kierownicą i operować gazem ale i tak z tego nic nie będzie.
P.S.
Podobnie myśli mój kumpel, że gazem wyprowadzi samochód z poślizgu. Posiada Golfa 1,9tdi ... za nim wejdzie mu na to na obroty, to pewnie będzie już po zamiatane
Niech ktoś mi powie jak się wybronić z poślizgu podsterownego, będąc już w nim?
Co do do wypowiedzi zrobka: Wcale nie trzeba mieć wiele mocy pod maską, aby wyjść z poślizgu nadsterownego, ważna jest szybka i prawidłowa reakcja. Jeżeli poślizgu się nie spodziewasz do raczej Twój błąd, jego trzeba się zawsze spodziewać i być przygotowanym.
Znów co do obrotów i mocy wchodząc w zakręt trzeba mieć właściwy bieg i mieć już użyteczny zakres obrotów, a nie jechać na 1500 obr. na minutę.
A jeżeli "intuicyjnie" naciśniesz hamulec podczas jakiegokolwiek poślizgu to na nic nie zdadzą Ci się nawet opony z najwyższej półki.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 38
- Rejestracja: 29 mar 2010, 8:18
- Skype: w84ufree
- Lokalizacja: Pszów
- Kontakt:
Re: Nowe opony - na którą oś?
"Niech ktoś mi powie jak się wybronić z poślizgu podsterownego, będąc już w nim?"
Pomijając już, że najlepiej komplet na cztery koła, tej samej przyczepności, ja optowałbym za nowymi oponami na przedniej osi dla aut z przednim napędem i podsterownością. Wchodząc w zakręt przy wystąpieniu podsterowności auto wychodzi przodem poza zakręt, odruchem jest próba powrotu przez domknięcie kierownicą aby powrócić na jezdnię, co jeszcze pogarsza sytuację, a prawidłowym odruchem jest wyprostowanie kół w kierunku uślizgu i odjęcie gazu do odzyskania przyczepności i sterowności. Co sprawniejsi kierowcy stosują lekkie przyblokowanie kół przez uderzenie w hamulec z lekkim przytrzymaniem gazu, co powoduje efekt nadsterowności (lekkie zarzucenie tyłem) i wyprostowanie samochodu. Wyjście z nadsterowności jest dużo łatwiejsze nawet dla niewprawnego kierowcy. Więc lepsze z przodu (większy nacisk na koła masą silnika, lepsza sterowność) gorsze do tyłu, łatwiej wywołać nadsterowność (w poślizgu z podsterownością), łatwiej zimą ruszyć pod górę, gdzie przy ruszaniu następuje dystrybucja masy na tylne koła, które i tak nie są napędowe, oraz w razie hamowania, gdzie następuje dystrybucja (przeniesienie) masy na przednie koła także lepiej mieć lepsze ogumienie. W zakręt wchodzić ze stałą prędkością, redukcję biegów i/lub hamowanie silnikiem zacząć przed wejściem w zakręt. Nie dodawać, ani nie odejmować gazu w zakręcie. Cały czas mowa o jeździe zimą
Pomijając już, że najlepiej komplet na cztery koła, tej samej przyczepności, ja optowałbym za nowymi oponami na przedniej osi dla aut z przednim napędem i podsterownością. Wchodząc w zakręt przy wystąpieniu podsterowności auto wychodzi przodem poza zakręt, odruchem jest próba powrotu przez domknięcie kierownicą aby powrócić na jezdnię, co jeszcze pogarsza sytuację, a prawidłowym odruchem jest wyprostowanie kół w kierunku uślizgu i odjęcie gazu do odzyskania przyczepności i sterowności. Co sprawniejsi kierowcy stosują lekkie przyblokowanie kół przez uderzenie w hamulec z lekkim przytrzymaniem gazu, co powoduje efekt nadsterowności (lekkie zarzucenie tyłem) i wyprostowanie samochodu. Wyjście z nadsterowności jest dużo łatwiejsze nawet dla niewprawnego kierowcy. Więc lepsze z przodu (większy nacisk na koła masą silnika, lepsza sterowność) gorsze do tyłu, łatwiej wywołać nadsterowność (w poślizgu z podsterownością), łatwiej zimą ruszyć pod górę, gdzie przy ruszaniu następuje dystrybucja masy na tylne koła, które i tak nie są napędowe, oraz w razie hamowania, gdzie następuje dystrybucja (przeniesienie) masy na przednie koła także lepiej mieć lepsze ogumienie. W zakręt wchodzić ze stałą prędkością, redukcję biegów i/lub hamowanie silnikiem zacząć przed wejściem w zakręt. Nie dodawać, ani nie odejmować gazu w zakręcie. Cały czas mowa o jeździe zimą
Re: Nowe opony - na którą oś?
Zawsze lepsze opony na przód-chyba że do wózka widłowego to na tył.
- Nat
- Klubowicz
- Posty: 20000
- Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
- Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
- Kontakt:
Re: Nowe opony - na którą oś?
Odpaliłbym funkcje wstydu zgodnie z Twoimi zaleceniami , tyle, że niestety "nuova gumma bianca" za tę cene nie uświadczysz...Rafako pisze:ale toć do tego "nuova gumma bianca" kosztuje ze 100 zeta za sztukę
Wstyd Nacie
Coponajwyżej "nuova gomma nero" i to skośnooka bądź jak od Pani Winnie - stumilowa!
A to juz i romantyzm nie ten, a i czarna gumma wtapia sie w asfalt i nie wyróżnia z tłumu, jak mawiał Luigi...
Pozdrawiam
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?