Dedra 2.0 16v - problemy po regulacji zaworów

blejku
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 483
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:46
Lokalizacja: Będzin

Dedra 2.0 16v - problemy po regulacji zaworów

Post autor: blejku » 09 paź 2010, 9:17

Witam. jak sie to mowi jak nie urok to...
Wlasciwie mam ogolne pytanie czy regulacja zaworow wg bardzo dobrze zrobiona(o tym za chwile) ze stanu dosc rozjechanego (ciasne wydechy - luzne doloty)moze miec taki oto wplyw na prace.
- bylo.. problem z odpalaniem zimnego..odpalal, gasl a pozniej jak byl zimny byl slaby - nigdy nie zapalal sie "check engine" sonda wskazywala dobra mieszanke- cieply lepiej ale i tak wypadaly zaplony
- po regulacji zapala lepiej ale w miare lapania temperatury zaczyna tracic kulture pracy na benzynie i zapala sie check - sonda poza zakresem - za uboga
Co ma do tego regulacja zaworow? : cenzura :
Na lpg jest wlasciwie idealnie.. dynamika - odzyskal z 20 koni mocy pracuje równiutko az milo wiec dlatego uwazam ze regulacja byla wykonana dobrze - sonda pokazuje mieszanke ok.
Lpg blos bez emulatora wiec nie ma wplywu na mieszanke - komp resetowany nie pomaga..spalil 8-10l gazu w trasie 1500km
Czyzby pompa? czasy wtrysku na jalowych przy cieplym okolo 3-4 ms...czy to nie za duzo?
Ostatnio zmieniony 09 paź 2010, 12:29 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Tytuł zgodnie z zasadami
Not all BMW drivers are idiots, but all idiots drive BMW

Biała Dedra SW 2.0 16v

Kappa SW 2.4 20V - w drodze :-)

blejku
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 483
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:46
Lokalizacja: Będzin

Re: Dedra 2.0 16v - problemy po regulacji zaworów

Post autor: blejku » 09 paź 2010, 15:51

podmieniona pompa paliwa na inna i niestety to samo.. za uboga mieszanka na benzynie : cenzura : odpiecie podcisnienia z regulatora nic nie zmienia..
Not all BMW drivers are idiots, but all idiots drive BMW

Biała Dedra SW 2.0 16v

Kappa SW 2.4 20V - w drodze :-)

Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1680
Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź

Re: Dedra 2.0 16v - problemy po regulacji zaworów

Post autor: bassman » 05 lis 2010, 20:05

Trochę mnie nie było, ale temat odszukałem, rozumiem, że to niejako kontynuacja tamtego w którym radziliśmy.
Zrób pomiar ciśnienia sprężania na poszczególnych cylindrach.
Powodem rozregulowywania się zaworów jest ich wypalanie, przez zbyt ubogą mieszankę.
Regulacja pomaga do momentu wypalenia grzybka zaworowego w tzw. jajo, miałem tak kiedyś w swoim maluch o KJSów.
Pozdrawiam.

blejku
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 483
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:46
Lokalizacja: Będzin

Re: Dedra 2.0 16v - problemy po regulacji zaworów

Post autor: blejku » 05 lis 2010, 22:41

Tak.. to kontynuacja przygód
Nie mam za bardzo jak narazie robić pomiarów ale no i być może..mam jednak nadzieje ze się nie nadpaliły tylko podtarły płytki i uklepały gniazda i same zawory bo regulacja nie była robiona od nowości jak pytałem właściciela poprzedniego :D biorę to pod uwagę ale nie ..nie w moim samochodzie remont głowicy..oj nie :D :D
Kiedy kupiłem samochód było ok, ale po 25tys zaczął nierówno pracować - teraz ma 230 parę tyś.
Co ciekawe, wskazania ECU zmieniła trochę wymiana sondy lambda ale nadal mieszanka jest troszkę za uboga na benz - nie świeci się kontrolka. Silnik ogólnie pracuje bardzo równo i spokojnie, ciepły czy zimny. odwala mu czasem na benz gdy jest zimny i wypadają zapłony na jałowych obrotach..po przełączeniu na gaz jest wręcz idealnie no i spalanie benz od 7 do 9 l i gazu od 8 do 10 l przy naprawdę dużym zapasem mocy pod nogą.
Może i racja ale jak napisałem mam nadzieje że zawory sa ok :D
Gość który zna te silniki mówi że przy takich luzach na dolotowych jakie były teraz zabiera sporo więcej powietrza a i od początku ktoś kombinował z paliwem bo zaślepiony był regulator podciśnieniowy : czerwona : . Pozostaje pomiar ciśnienia paliwa, czyszczenie wtrysków i ogolnie kontrola układu wtryskowego. ECU podaje czas wtrysku 3.5ms na jałowych i nie spada poniżej 3 : czerwona : na ciepłym nawet wiec coś tu nie gra bo paliłby 20l chyba a wiec coś z wtryskiem. Moje szalone teorie :D potwierdził mechanik
Dzięki za zainteresowanie tematem i podpowiedzi, mam nadzieje że sobie poradzę już

Pozdrawiam
Not all BMW drivers are idiots, but all idiots drive BMW

Biała Dedra SW 2.0 16v

Kappa SW 2.4 20V - w drodze :-)

Awatar użytkownika
Bany
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 29 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Dedra 2.0 16v - problemy po regulacji zaworów

Post autor: Bany » 06 lis 2010, 9:07

Podmien kompa od kogoś.sprawdź szczelność regulatoa ciśnienia paliwa.
Ja wymieniłem ze 3 w takiej dedrze-padają jak muchy na gazie,nie doszedłem dlaczego.
Na gazie chodził dobrze.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”