Delta II - termostat, wymienić?
Delta II - termostat, wymienić?
Witam,
posiadam Delte II z silnikiem 1.6 16V. Zwracam się z pytaniem do innych właścicieli Delty - jaką temperaturę ma wasz silnik w czasie jazdy? Mój samochód w moim subiektywnym odczuciu nagrzewa się dosyć szybko, w korku temperatura podnosi sie do 110 stopni i wentylator zbija ją do 100. Podczas jazdy po mieście (często zatrzymuję się na światłach, wolna jazda itp) temperatura wynosi zwykle ok 90 stopni. W czasie ciągłej jazdy, jak na przykład jadę 1km bez zatrzymywania się i ze stałą prędkością, temperatura silnika wynosi 70 stopni. W trasie również temperatura nie wzrasta powyżej 70 stopni. Ten typ tak ma czy termostat walnięty i do wymiany?
posiadam Delte II z silnikiem 1.6 16V. Zwracam się z pytaniem do innych właścicieli Delty - jaką temperaturę ma wasz silnik w czasie jazdy? Mój samochód w moim subiektywnym odczuciu nagrzewa się dosyć szybko, w korku temperatura podnosi sie do 110 stopni i wentylator zbija ją do 100. Podczas jazdy po mieście (często zatrzymuję się na światłach, wolna jazda itp) temperatura wynosi zwykle ok 90 stopni. W czasie ciągłej jazdy, jak na przykład jadę 1km bez zatrzymywania się i ze stałą prędkością, temperatura silnika wynosi 70 stopni. W trasie również temperatura nie wzrasta powyżej 70 stopni. Ten typ tak ma czy termostat walnięty i do wymiany?
Re: Delta II - termostat, wymienić?
Silnik Delty pracuje w takich samych temperaturach jak inne silniki......
Termostat do wymiany.( temp. nie może spadać do 70 !)
Termostat do wymiany.( temp. nie może spadać do 70 !)
Lybra 1.9 sedan
Delta 1.6 platino
Delta 1.6 platino
Re: Delta II - termostat, wymienić?
... mam podobną sytuację - temp silnika po mieście w granicach 90-110 i później sobie spada za pomocą wentylatora ale na trasie utrzymuje u mnie 90
... nie zmienia to faktu , że termostat mam do wymiany o taki właśnie - a przy okazji zrobię sobie płukanko układu chłodzenia i wymienię płyny na sezon zimowy
... nie zmienia to faktu , że termostat mam do wymiany o taki właśnie - a przy okazji zrobię sobie płukanko układu chłodzenia i wymienię płyny na sezon zimowy
Lancia Delta II 1.6 PB/LPG
Fiat Tempra 1.6 PB IRL
Fiat Marea Weekend 2.4 TD
Fiat UNO 1.2 ABARTH
Fiat Tempra 1.6 PB IRL
Fiat Marea Weekend 2.4 TD
Fiat UNO 1.2 ABARTH
- mac1us
- Klubowicz
- Posty: 1321
- Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
- Imię: Maciek
- Lokalizacja: Radziszów Kraków
Re: Delta II - termostat, wymienić?
Po odpaleniu auta(zimnego) chwyć za rurę dochodzącą do chłodnicy i poczekaj chwilę jeżeli poczujesz, że wężem zaczyna lecieć cieplejszy płyn tzn. że do wymiany. Normalnie termostat w twojej Delcie otwiera się w okolicach 80 stopni także chwilę to musi potrwać, a wąż wtedy dla ręki jest naprawdę gorący.
W mojej Delcie przy sprawnym termostacie również podczas trasy, czy jazdy trochę szybciej i na stosunkowo niskich prędkościach obrotowych temperatura spada w okolice 70 stopni i u taty w Dedrze jest tak samo. Na autostradzie przy dość znacznym obciążeniu silnika moja Delta ma ok. 90 stopni temperature cieczy, a oleju czasem dochodzi do 130.
W mojej Delcie przy sprawnym termostacie również podczas trasy, czy jazdy trochę szybciej i na stosunkowo niskich prędkościach obrotowych temperatura spada w okolice 70 stopni i u taty w Dedrze jest tak samo. Na autostradzie przy dość znacznym obciążeniu silnika moja Delta ma ok. 90 stopni temperature cieczy, a oleju czasem dochodzi do 130.
Re: Delta II - termostat, wymienić?
... a taki objaw jak leci cały czas gorące powietrze a na dodatek nie da się przekręcić pokrętła od temp. ?
Lancia Delta II 1.6 PB/LPG
Fiat Tempra 1.6 PB IRL
Fiat Marea Weekend 2.4 TD
Fiat UNO 1.2 ABARTH
Fiat Tempra 1.6 PB IRL
Fiat Marea Weekend 2.4 TD
Fiat UNO 1.2 ABARTH
Re: Delta II - termostat, wymienić?
Kurcze, sprawdze jeszcze termostat w sposob jaki proponuje mac1us. Nie chce pochopnie wymieniac termostatu bo to w przypadku mojego silnika dosyc droga impreza
- mac1us
- Klubowicz
- Posty: 1321
- Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
- Imię: Maciek
- Lokalizacja: Radziszów Kraków
Re: Delta II - termostat, wymienić?
Pewnie przycięty zawór nagrzewnicy, lub problem z linką, nie wiem nawet jak tam wygląda sterowanie pokrętłem dokładnie, bo u mnie się samo zmienia .Sopel pisze:... a taki objaw jak leci cały czas gorące powietrze a na dodatek nie da się przekręcić pokrętła od temp. ?
[quote="Paweu"Nie chce pochopnie wymieniac termostatu bo to w przypadku mojego silnika dosyc droga impreza [/quote]
Dość droga, ale nie ma kosmosu, bo są w Deltach droższe np. mój kosztuje w okolicach 200 zł, bo również nie da się wymienić samego wkładu.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 12
- Rejestracja: 05 gru 2009, 20:24
- Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Re: Delta II - termostat, wymienić?
Miałem praktycznie identyczny problem, temp w czasie jazdy stała, ok 75 stopni, w korku do 100 i zbijał wentylator na 90. Termostat w tych silnikach ma temperaturę otwarcia 88 stopni. Ja postanowiłem wymienić termostat (zdarzają się z rozbieralną - choć nie łatwo, obudową, ale ja oczywiście musiałem zakupić całość - za Verneta dałem 130zł,).
Obecnie w czasie jazdy temperatura utrzymuję się na poziomie ok 88 (ok milimetra poniżej kreski 90 stopni), w korkach wzrasta jak poprzednio. Możesz sprawdzić termostat tak jak opisuje mac1us, jeśli będziesz miał podobnie jak ja, to przewodami od chłodnicy zacznie płynąć ciepła ciecz przy ok 70 stopni. Wtedy musisz sam zdecydować czy wymienić termostat, bo ogólnie będzie to znaczyło, że działa tylko otwiera się przy za niskiej temperaturze (a nie bez powodów ma się to odbywać przy 88stopniach).
Obecnie w czasie jazdy temperatura utrzymuję się na poziomie ok 88 (ok milimetra poniżej kreski 90 stopni), w korkach wzrasta jak poprzednio. Możesz sprawdzić termostat tak jak opisuje mac1us, jeśli będziesz miał podobnie jak ja, to przewodami od chłodnicy zacznie płynąć ciepła ciecz przy ok 70 stopni. Wtedy musisz sam zdecydować czy wymienić termostat, bo ogólnie będzie to znaczyło, że działa tylko otwiera się przy za niskiej temperaturze (a nie bez powodów ma się to odbywać przy 88stopniach).
Na co dzień: Lancia Delta II LE 1,6 16V 1996 i Renault Laguna RTE 1,8 F3P 1998
Od święta: Fiat 126P 650E 1986 - oczko w głowie
Od święta: Fiat 126P 650E 1986 - oczko w głowie
Re: Delta II - termostat, wymienić?
Dość droga, ale nie ma kosmosu, bo są w Deltach droższe np. mój kosztuje w okolicach 200 zł, bo również nie da się wymienić samego wkładu.[/quote]mac1us pisze:Pewnie przycięty zawór nagrzewnicy, lub problem z linką, nie wiem nawet jak tam wygląda sterowanie pokrętłem dokładnie, bo u mnie się samo zmienia .Sopel pisze:... a taki objaw jak leci cały czas gorące powietrze a na dodatek nie da się przekręcić pokrętła od temp. ?
[quote="Paweu"Nie chce pochopnie wymieniac termostatu bo to w przypadku mojego silnika dosyc droga impreza
... czyli raczej spawa mechaniczna niż termostatowa
a ten termostat co podałem godny jest uwagi ? bo cena atrakcyjna jest ?
Lancia Delta II 1.6 PB/LPG
Fiat Tempra 1.6 PB IRL
Fiat Marea Weekend 2.4 TD
Fiat UNO 1.2 ABARTH
Fiat Tempra 1.6 PB IRL
Fiat Marea Weekend 2.4 TD
Fiat UNO 1.2 ABARTH
Re: Delta II - termostat, wymienić?
Co do tematu to proponuję przeczytać temat opisany przeze mnie w dziale zrób to sam. Myślę, że nie będzie pytań.
Co do termostatu to proponuję zamówić sobie sam wkład w Polskiej Firmie Mera! Koszt dużo mniejszy z przesyłką niż ten termostat, a jest Polski i naprawdę Dobrze Wykonany! Sam tak zrobiłem.
Termostat jest taki sam jak w Fiacie Punto 1,6 90KM, tam taki widnieje w katalogu.
Pozdrawiam.
Co do termostatu to proponuję zamówić sobie sam wkład w Polskiej Firmie Mera! Koszt dużo mniejszy z przesyłką niż ten termostat, a jest Polski i naprawdę Dobrze Wykonany! Sam tak zrobiłem.
Termostat jest taki sam jak w Fiacie Punto 1,6 90KM, tam taki widnieje w katalogu.
Pozdrawiam.
Re: Delta II - termostat, wymienić?
Zmień termostat i zalej układ dobrym płynem chłodniczym a nie jakimiś sikami. Temperatura powinna trzymać się na 90 stopni. Podczas postoju może wzrosnąć, ale nie dużo. Podczas jazdy nie powinna spadać poniżej 85 stopni.
Alfa Romeo 159 SW ti 2.0jtdm '09
Lancia Ypsilon 1.4 16V '06
Lancia Lybra SW 1.9JTD LX '01
Lancia Dedra SW 1.9TDS LS '97
Opel Corsa 1.2i JOY '93
Fiat 125p '87 + Fiat Argenta 2.0i '82 --> FIAT 125 2000 iniezione eletronica
* * * OBERSCHLESIEN... mein Vaterland * * *
Lancia Ypsilon 1.4 16V '06
Lancia Lybra SW 1.9JTD LX '01
Lancia Dedra SW 1.9TDS LS '97
Opel Corsa 1.2i JOY '93
Fiat 125p '87 + Fiat Argenta 2.0i '82 --> FIAT 125 2000 iniezione eletronica
* * * OBERSCHLESIEN... mein Vaterland * * *
Re: Delta II - termostat, wymienić?
Wymieniłem termostat. Temperatura w czasie jazdy utrzymuje się w okolicach 90 stopni zatem był to strzał w dziesiątkę. Dziękuję wszystkim za pomoc!
Re: Delta II - termostat, wymienić?
you welcome!
Alfa Romeo 159 SW ti 2.0jtdm '09
Lancia Ypsilon 1.4 16V '06
Lancia Lybra SW 1.9JTD LX '01
Lancia Dedra SW 1.9TDS LS '97
Opel Corsa 1.2i JOY '93
Fiat 125p '87 + Fiat Argenta 2.0i '82 --> FIAT 125 2000 iniezione eletronica
* * * OBERSCHLESIEN... mein Vaterland * * *
Lancia Ypsilon 1.4 16V '06
Lancia Lybra SW 1.9JTD LX '01
Lancia Dedra SW 1.9TDS LS '97
Opel Corsa 1.2i JOY '93
Fiat 125p '87 + Fiat Argenta 2.0i '82 --> FIAT 125 2000 iniezione eletronica
* * * OBERSCHLESIEN... mein Vaterland * * *
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5411
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Delta II - termostat, wymienić?
No dobra- a jak po wymianie termostatu nadal jest maks. 75stopni? Niezależnie czy trasa (choc tam spada do 70) czy miasto?
Może czujnik? Gdzie dziada szukać?
I jeszcze temperatura oleju- zawsze mam bardzo małą, nigdy jeszcze nie doszła "do pionu" (w Delcie to w sumie "do poziomu" ), raczej kręci się wokolicy początku skali. Miałem to samo kiedyś w Cromie. Też czujnik? Jeśli tak- gdzie tego dziada szukać?
Z góry dzięki.
Może czujnik? Gdzie dziada szukać?
I jeszcze temperatura oleju- zawsze mam bardzo małą, nigdy jeszcze nie doszła "do pionu" (w Delcie to w sumie "do poziomu" ), raczej kręci się wokolicy początku skali. Miałem to samo kiedyś w Cromie. Też czujnik? Jeśli tak- gdzie tego dziada szukać?
Z góry dzięki.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Re: Delta II - termostat, wymienić?
Jeżeli chodzi o czujnik płynu to zaobserwuj przy jakiej temperaturze włącza się wentylator - u mnie przy sprawnych czujnikach i sprawnym termostacie, włącza się przy 110 stopniach. Jeżeli temperatura podczas jazdy wynosi u Ciebie 70 stopni, a wentylator przykładowo włącza się przy 90 to ewidentnie walnięty czujnik, bo ma przesuniętą skalę o 20 stopni.