Dedra - kupię

Moderator: stabraf

Awatar użytkownika
Młody
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1037
Rejestracja: 14 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

kto ma dedre niech wpisze tutaj wady i zalety tego auta

Post autor: Młody » 13 kwie 2006, 23:02

Koledzy przyznają mi racje.... w zimie czasem problem z zamkiem w drzwiach! :D :D
Usterka ta nie jest poważna i eliminuje się ją szybko. :wink:
Dedra 2.0 TDS

Awatar użytkownika
Kubek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1773
Rejestracja: 26 maja 2005, 0:00
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

kto ma dedre niech wpisze tutaj wady i zalety tego auta

Post autor: Kubek » 14 kwie 2006, 1:03

Elektryka i elektryka ! Falujace oborty ale ten problem nawet w kappach maja :) Sam silnik jest okey tylko Pb95 zre jak glupi i olej tez saczy :)
Juz bez Lancia ale dalej w Klubie :)

Awatar użytkownika
-OLO-
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 186
Rejestracja: 01 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Środa Śląska
Kontakt:

kto ma dedre niech wpisze tutaj wady i zalety tego auta

Post autor: -OLO- » 14 kwie 2006, 19:30

Do wypowiedzi Jaqoba, dodał bym jako wadę trochę głośno pracujący silnik, a poza tym jest ok
Pamiętaj, nie dostaniesz drugiej szansy, aby wywrzeć pierwsze wrażenie

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2055
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: ????-???

kto ma dedre niech wpisze tutaj wady i zalety tego auta

Post autor: lancia1969 » 14 kwie 2006, 20:26

Zalety:

- ceny części
-kompatybilnośc z innymi modelami stajni Fiata
-ocynkowane nadwozie ( niedotyczy powypadków)
-niska cena zakupu
-przestronne wnętrze
-stylizacja
-nienajgorsza jakość materiałów wykończeniowych
-poprawne prowadzenie ( jak na tą klasę zawieszenia)


Wady
- Ergonomia kierowcy - rozpacz ( siedzisz jak na stołku w kuchni)
- wymaga dużej kultury obsługi ( często i dokładnie robione przeglądy a naprawy muszą być prowadzone zgodnie z regułami sztuki )
- niska sprzedawalność ( pomimo absurdalnie niskiej ceny bo Lancia...)
-słabe wymiana powietrza w kabinie ( zaparowane szyby - jesień -wiosna)
- niektóre rozwiązania mechaniczne wołają o pomste do nieba ( zasilanie turbiny olejem przez wężyk elastyczy - przyczyna pożarów wersji Turbo)
-duże zużycie paliwa


Ale czy to ważne ..... przecież chyba nie będziesz jeżdził "fałwejem" :roll:


P.S. Ktoś kiedyś napisał ,że zakup Lancii to nie zakup samochodu ale Stylu życia i coś w tym jest :wink:
Grzegorz

GG 13364997

Awatar użytkownika
Młody
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1037
Rejestracja: 14 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

kto ma dedre niech wpisze tutaj wady i zalety tego auta

Post autor: Młody » 14 kwie 2006, 20:52

- niektóre rozwiązania mechaniczne wołają o pomste do nieba ( zasilanie turbiny olejem przez wężyk elastyczy - przyczyna pożarów wersji Turbo)

lancia1969 możesz przybliżyć temat?
Dotyczy to Lanci 2.0 TDS :?:
Dedra 2.0 TDS

Awatar użytkownika
Kabar
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 427
Rejestracja: 31 gru 2004, 0:00
Imię: Michał
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

kto ma dedre niech wpisze tutaj wady i zalety tego auta

Post autor: Kabar » 14 kwie 2006, 21:35

"lancia1969" pisze: (...)
Wady
-(...)
-słabe wymiana powietrza w kabinie ( zaparowane szyby - jesień -wiosna)
Wydaje mi się że ten problem wynika z kiepskiej konstrukcji klapki obiegu wewnętrznego. We wszystkich deltach które oglądałem był problem z tą klapką. U mnie ustawiłem na obieg otwarty (z zwenątrz) i odłaczyłem silniczek. Od tej pory nie ma śladu pary na szybach...
Obrazek

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2055
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: ????-???

kto ma dedre niech wpisze tutaj wady i zalety tego auta

Post autor: lancia1969 » 15 kwie 2006, 10:08

"Kabar" pisze:
"lancia1969" pisze: (...)
Wady
-(...)
-słabe wymiana powietrza w kabinie ( zaparowane szyby - jesień -wiosna)
Wydaje mi się że ten problem wynika z kiepskiej konstrukcji klapki obiegu wewnętrznego. We wszystkich deltach które oglądałem był problem z tą klapką. U mnie ustawiłem na obieg otwarty (z zwenątrz) i odłaczyłem silniczek. Od tej pory nie ma śladu pary na szybach...
Tak naprawdę Panowie to dośc populistycznie "podszedłem do tej sprawy" bo :D

Generalnie cała wentylacja samochodu jest rozwiązana bardzo dobrze ( wydajnośc i itd) oczywiście jak działaja klapki i sterowanie .
Wszystkie "kłopoty" zaczynają się po upływie kilku lat - starzeję się guma i..... no własnie , konstrukcja podszybia oraz uszczelnienia przejśc instalacji między scianą grodziową a kabiną wymagają bardzo delikatnej obsługi. Często się zdarza ,że mechaniory wkładając w tamte miejsca swoje "złote rączki" urywają , lub nawet nie zakładają :!: gum oraz uszczelek które zapobiegają przedostawaniu się wody do środka.
Wygłuszenia w środku są na tyle rozbudowane ,że sączenie oraz nawet kapanie nie jest zauważalne dla własciaciela , natomiast napewno nie ma możliwośći aby ta woda naturalnie odparowała - i stąd biorą się zaparowane szyby oraz specyficzny zapach w Naszych Lanciach .

Ja zrobiłem to tak wsadziłem całe auto do komory lakierniczej na 24 h tylko temperatura w komorze nie może byc większa niż 45 stopni ,tylko trzeba uważać na plastiki i paliwo ( 90 % zatankowany)

Potem silikonem uszczelniłem przejscia koło zawiasów pokrywy silnika oraz przejście wiązki układu wtryskowego i instalacji ( bardzo słownie grzeszyłem w czasie wykonywania tych prac - zajeło to prawie cały dzień )
Po tym wszystkim nie wiem co to woda od środka szyby :P
Grzegorz

GG 13364997

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2055
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: ????-???

kto ma dedre niech wpisze tutaj wady i zalety tego auta

Post autor: lancia1969 » 15 kwie 2006, 10:40

bbbbbbbbbbbb
"Mlody_lbn" pisze:- niektóre rozwiązania mechaniczne wołają o pomste do nieba ( zasilanie turbiny olejem przez wężyk elastyczy - przyczyna pożarów wersji Turbo)

lancia1969 możesz przybliżyć temat?
Dotyczy to Lanci 2.0 TDS :?:

Taa.. Miałem TDS i zrobiłem nim okolo 500tys km oczywiście co 200 półremont ale nigdy nie dopadł go "czerowny kur".

Niestety Dedra 2.0T 8V trzy razy się spaliła za pierwszym razem byłem przekonany że to instalacja elektryczna , za drugim szlak mnie trafiał bo instalacja nie była napewno przyczyną a skutki takie same , dopiero trzeci raz mocno mnie zastanowił i........ rurka między zespołem olejowym a turbiną posiada złacze elastyczne ( 10 cm ) , sama rureczka idzie koło turbiny i kolektora wydechowego , podczas ostrej jazdy cały zespół nagrzewa się do czerwoności i wszystko ok jak studzimy to pędem powietrza , kiedy zwalniamy dochodzi do wzrostu temperartury.
Wymontowałem tą rurkę zaślepiłem z jednej strony wlałem do środka olej z drugiej strony kompresor , 4 bary ciśnienia i nic.......... dopiero wulgarne podgrzanie palnikem pokazało co się dzieje - złącze elastyczne przepuszcza olej na zasadzie minimalnego filmu , mgiełki olejowej , lokalizacja powoduję ,że ta mgła poprostu wypala się na kolektorze, w samochodzie czasami czuć zapach spalonego oleju pomimo braku ewidentnych wycieków ( to takie przemyślenia końcowe :lol: ) natomiast kiedy dojdzie do natryśnięcia gorącego oleju na czerwony kolektor + odpowiednia ilośc tlenu - pali się :!: oczywiście jeszcze wycieki przyczyniaja się do szybkiego rozprzestrzenienia ognia.


Wymieniłem tą rurkę ( 149 zł w serwisie ) albo wycinam złacze elastyczne ( łatwiej założyć samą rurkę- taka jego rola ) i na razie mam spokój.

Zawsze zapalałem się po długiej i ostej jeżdzie na autostradzie ( zima , lato, jesień) kiedy zwalniałem , redukcja, dodanie gazu i............ biało w kabinie - szybkie stop .... protokół dla straży - czekanie na Pomoc.
Grzegorz

GG 13364997

Awatar użytkownika
mario09
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 947
Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie
Kontakt:

kto ma dedre niech wpisze tutaj wady i zalety tego auta

Post autor: mario09 » 16 kwie 2006, 8:03

"lancia1969" pisze:
"pew" pisze:dedra ma jedną zasadniczą wadę - nie jest themą :twisted:
Thema ma jedną wadę jest tapczanem z zużytymi sprężynami ( skrzypi,trzeszczy, buja ) w porównaiu z Dedrą :twisted: :mrgreen:
**** jakies wypisujesz. Mialem 5 egzemplarzy Them i fakt, jeden wlasnie tak sie zachowywal, ale tylko dlatego, ze byl praktycznie calutki rozebrany i malowany. Wiadomo, po rozebraniu i ponownym zlozeniu plastiki beda skrzypiec. W poozostalych nie zaobserwowalem takich anomalii.
Moze jezdziles jakims wybrakowanym modelem?
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2055
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: ????-???

kto ma dedre niech wpisze tutaj wady i zalety tego auta

Post autor: lancia1969 » 16 kwie 2006, 16:15

b
"mario09" pisze:
"lancia1969" pisze:
"pew" pisze:dedra ma jedną zasadniczą wadę - nie jest themą :twisted:
Thema ma jedną wadę jest tapczanem z zużytymi sprężynami ( skrzypi,trzeszczy, buja ) w porównaiu z Dedrą :twisted: :mrgreen:
**** jakies wypisujesz. Mialem 5 egzemplarzy Them i fakt, jeden wlasnie tak sie zachowywal, ale tylko dlatego, ze byl praktycznie calutki rozebrany i malowany. Wiadomo, po rozebraniu i ponownym zlozeniu plastiki beda skrzypiec. W poozostalych nie zaobserwowalem takich anomalii.
Moze jezdziles jakims wybrakowanym modelem?

mario09 - nie chciałem Ci podnieść ciśnienia - przekomarzam się z pew-em :wink:
Grzegorz

GG 13364997

Awatar użytkownika
mario09
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 947
Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie
Kontakt:

kto ma dedre niech wpisze tutaj wady i zalety tego auta

Post autor: mario09 » 17 kwie 2006, 6:58

Spoko, propranolol wzialem i juz jest dobrze :wink:
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS

Awatar użytkownika
pew
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2071
Rejestracja: 13 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

kto ma dedre niech wpisze tutaj wady i zalety tego auta

Post autor: pew » 18 kwie 2006, 10:03

Mario faktycznie niepotrzebnie się unosisz :-) przecież wszyscy wiemy że to nieprawda co Grzesiek wypisuje :-)
Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT

Anonymous

Kupię- lancia dedra

Post autor: Anonymous » 20 kwie 2006, 19:54

Witam
Zamierzam kupic Dedre z silnikiem 1.9TD, mam pytanie: jak jest z trwaloscia turbiny i silnika?
Drugie pytanie to jak sprawdzic automatyczna klime? Wsiasc do auta i wlaczyc na maks czy ewentualnie jakis inny sposob?
Trzecie moje pytanie jest takie: co sie stanie jak padnie klima, czy ogrzewanie dziala, czy to jest jakos powiazane i wszystko wysiada?
Reszte znalazlem juz na forum.
Pozdrawiam wszystkich i mam nadzieje, ze niedlugo pojawie sie w klubie z moja wlasna Lancia :)

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2055
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: ????-???

Odp: Dedra, kilka pytań

Post autor: lancia1969 » 20 kwie 2006, 21:18

"-WojteK-" pisze:Witam
Zamierzam kupic Dedre z silnikiem 1.9TD, mam pytanie: jak jest z trwaloscia turbiny i silnika?
Drugie pytanie to jak sprawdzic automatyczna klime? Wsiasc do auta i wlaczyc na maks czy ewentualnie jakis inny sposob?
Trzecie moje pytanie jest takie: co sie stanie jak padnie klima, czy ogrzewanie dziala, czy to jest jakos powiazane i wszystko wysiada?
Reszte znalazlem juz na forum.
Pozdrawiam wszystkich i mam nadzieje, ze niedlugo pojawie sie w klubie z moja wlasna Lancia :)
Witaj miałem zrobiłem około 600 tyś km i......

AD1:
Średnio co 250 tys nowe pierścienie i regenearacja uszczelnień Turbiny ale tym się nie sugeruj - osobiście nie jestem "dobrym" użytkownikiem Diesla "ciężka" noga i jak tylko się dało jazda z maksymalną prędkością.

AD2 :jak sprawdzic automatyczna klime?

W warunkach domowych - w sumie możesz polegac tylko na odczuciach , podjedź do zakładu który zajmuję się klimatyzacją i niech sprawdzą :
- ilośc gazu
-ciśnienia ( ssanie i sprężanie)
-ilośc oleju w układzie do smarowania kompresora
-stan sprzegła ( łożyska) w sprężarce
-mają termometr wsadzą w nawiew i zobaczycz jaka jest temperatura -na max schłodzeniu (18 stopni) powinna być w okolicach 5 stopni i powoli rosnąć .

Generalnie przegląd taki nie kosztuje dużo ( około 100 zł a może taniej ) a przynajmniej unikniesz niespodzianek np ,że jest to wersja bez klimy jak często w tych modelach się zdarza :wink:

AD3 :Trzecie moje pytanie jest takie: co sie stanie jak padnie klima, czy ogrzewanie dziala, czy to jest jakos powiazane i wszystko wysiada?


Będzie działać ogrzewanie pod warunkiem ,że nie uszkodzona jest klapa między parownikem a chłodniczką wewnątrz to są dwa niezalezne układy powiązane sterowaniem poprzez silniczki krokowe którymi sterujesz z panela środkowego .

Generalnie uważam ,że auto fajne i bezawaryjne pod warunkiem spokojnego traktowania :D
Grzegorz

GG 13364997

Awatar użytkownika
bobby123
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 413
Rejestracja: 21 sie 2005, 0:00
Imię: Robert
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Odp: Dedra, kilka pytań

Post autor: bobby123 » 20 kwie 2006, 22:06

"lancia1969" pisze:Generalnie uważam ,że auto fajne i bezawaryjne pod warunkiem spokojnego traktowania :D
Popieram
605-365-315 od świtu do zmierzchu :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Delta II/Dedra/Dedra SW”