Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny
Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny
Witam
Dziś moje auto jeździło bez udziału turbiny tzn. jak zwykły Diesel.
Powodem tego była awaria/zapieczenie zaworu sterowania zmienną geometrią turbiny.
poniżej hasła które mogą naprowadzić innych którzy szukają:
problem z przyśpieszeniem
problem z turbo
niedziałające turbo
brak działania turbo
zamulone auto
Poniżej manual jak sobie poradzić z tym zaworem w 1.9 jtd 116 KM. Zawór znajduje się na chłodnicy, jest przykręcony na dwie śrubki na klucz 8 do wiatraka chłodnicy. Od gruszki turbo idzie wężyk z podciśnieniem właśnie do tego zaworu.
Do tej pracy potrzebujemy:
- śrubokręt płaski do odczepienia styku od elektrozaworu
- klucz rozmiar 8 do demontażu/montażu na chłodnicy
- odrobinę silikonu do uszczelnienia korpusów
- wazelinę do nasmarowania wałka
- papier ścierny nie za gruby do wypolerowania rdzy z wałka
Powodzenia i nie życzę nikomu tej nieprzyjemności.
Taka podpowiedź jak tego uniknąć - nad zaworem na chłodnicy jest zaworek plastikowy chyba odpowietrzacz, pilnujcie żeby nie był nie dokręcony bo może Wam nalecieć na elektrozawór i rdza gotowa.
Dziś moje auto jeździło bez udziału turbiny tzn. jak zwykły Diesel.
Powodem tego była awaria/zapieczenie zaworu sterowania zmienną geometrią turbiny.
poniżej hasła które mogą naprowadzić innych którzy szukają:
problem z przyśpieszeniem
problem z turbo
niedziałające turbo
brak działania turbo
zamulone auto
Poniżej manual jak sobie poradzić z tym zaworem w 1.9 jtd 116 KM. Zawór znajduje się na chłodnicy, jest przykręcony na dwie śrubki na klucz 8 do wiatraka chłodnicy. Od gruszki turbo idzie wężyk z podciśnieniem właśnie do tego zaworu.
Do tej pracy potrzebujemy:
- śrubokręt płaski do odczepienia styku od elektrozaworu
- klucz rozmiar 8 do demontażu/montażu na chłodnicy
- odrobinę silikonu do uszczelnienia korpusów
- wazelinę do nasmarowania wałka
- papier ścierny nie za gruby do wypolerowania rdzy z wałka
Powodzenia i nie życzę nikomu tej nieprzyjemności.
Taka podpowiedź jak tego uniknąć - nad zaworem na chłodnicy jest zaworek plastikowy chyba odpowietrzacz, pilnujcie żeby nie był nie dokręcony bo może Wam nalecieć na elektrozawór i rdza gotowa.
- mac1us
- Klubowicz
- Posty: 1321
- Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
- Imię: Maciek
- Lokalizacja: Radziszów Kraków
Re: LYBRA - zawór sterowania geometrią turbiny
A twój problem pojawił się z tego, że za wolno jeździsz i zawór nie pracuje.
Re: LYBRA - zawór sterowania geometrią turbiny
nie kolego. Chodził jak trzeba do momentu jak nad nim z chłodnicy zaworek odpowietrzający się wykręcił i polewał go płynem chłodniczym, jak widzisz nie jest on za specjalnie zabezpieczony przed wodą, po prostu poskładany, zaprasowana opaska i tyle. Żadnego uszczelnienia takiego jakie ja proponuję z czarnego silikonu nie było, ani uszczelki.mac1us pisze:A twój problem pojawił się z tego, że za wolno jeździsz i zawór nie pracuje.
Dziękuję za dobre słowa, ale niestety ja wolno nie jeżdżę - do pracy codziennie w dwie strony 70 km pokonuję w trasie 90-120 km/h po mieście wiadomo że czasem się szybciej ruszy.
ps. jak powiem to przyszłej teściowej to mnie wyśmieje
Re: LYBRA - zawór sterowania geometrią turbiny
Codee troszkę późno uszkodził się twój zawór ja zmuszony byłem wymienić swój jesienią zeszłego roku , po zasięgnięciu opinii "fachowców" stary wyrzuciłem jako nierozbieralny .
Na twoim przykładzie widać że wiele da się naprawić pomimo iż producent tego nie przewiduje , ja też jestem zwolennikiem podejmowania tego typu prób , by uniknąć zbędnych kosztów.
Na twoim przykładzie widać że wiele da się naprawić pomimo iż producent tego nie przewiduje , ja też jestem zwolennikiem podejmowania tego typu prób , by uniknąć zbędnych kosztów.
- banzer0
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 45
- Rejestracja: 01 maja 2010, 14:34
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Pruszków / Warszawa
Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny
Witam
Moje auto (tj. Lybra 1.9 JTD) wydaje się być zamulone i słabo przyśpiesza.
Muła, i to okropnego, ma do ok. 2500 obrotów potem jest już żwawsze i nieźle pomyka.
Trafiłem na ten temat i kontrolnie postanowiłem go sprawdzić.
W związku z tym, że jestem kompletnym amatorem, mam pytania:
1. Czy to - to, tylko od innego producenta ? (fotki poniżej)
2. Jeśli tak to, może ktoś rozbierał ten model ( o ile jest w ogóle ,rozbieralny) i jaka jest różnica w robocie?
3. Czy przed odłączeniem zaworu trzeba odłączyć akumulator?
Moje auto (tj. Lybra 1.9 JTD) wydaje się być zamulone i słabo przyśpiesza.
Muła, i to okropnego, ma do ok. 2500 obrotów potem jest już żwawsze i nieźle pomyka.
Trafiłem na ten temat i kontrolnie postanowiłem go sprawdzić.
W związku z tym, że jestem kompletnym amatorem, mam pytania:
1. Czy to - to, tylko od innego producenta ? (fotki poniżej)
2. Jeśli tak to, może ktoś rozbierał ten model ( o ile jest w ogóle ,rozbieralny) i jaka jest różnica w robocie?
3. Czy przed odłączeniem zaworu trzeba odłączyć akumulator?
no pain - no game
Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny
To na Twoim zdjęciu to sterowanie podciśnieniem EGR jeżeli się nie mylę - tak było w Kappie JTD 2.4 i wyglądało identycznie.
Były :
Kappa TDS, Kappa 2.0 20vt, Kappa JTD
Kappa TDS, Kappa 2.0 20vt, Kappa JTD
Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny
Widzę że ma opaskę którą można naciąć i ściągnąć potem opaską skręcaną!
Ja ostatnio w swojej ślicznotce zmieniłem wężyki podciśnienia na nowe + czyściłem węże TURBO-INTERCOOLER-SILNIK ( te od powietrza ) i przyznam szczerze ze teraz nie wyje tylko kręci jak trzeba!
Ja ostatnio w swojej ślicznotce zmieniłem wężyki podciśnienia na nowe + czyściłem węże TURBO-INTERCOOLER-SILNIK ( te od powietrza ) i przyznam szczerze ze teraz nie wyje tylko kręci jak trzeba!
Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny
Witam,
czy ktoś może podać mi symbol, numer tego zaworu sterowania zmienną geometrią turbiny?
czy ktoś może podać mi symbol, numer tego zaworu sterowania zmienną geometrią turbiny?
Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny
Super fotorelacja - oby więcej takich.
Lancia Lybra 1.9 JTD 110
Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny
Wejdź w EPER online i wg.swojego własnego VIN znajdź to co chcesz.allprint pisze:Witam,
czy ktoś może podać mi symbol, numer tego zaworu sterowania zmienną geometrią turbiny?
Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny
Witam,
czy wymiana tego czujnika moze pomoc przy nastepujacych objawach:
1. Nadmierne kopcenie, jak ostro ruszam i krece go wysoko to strasznie dymi.
2. Wysokie zurzycie paliwa, w miescie ok. 10-11 l/100km
3. Slaba elastyka, marnie przyspiesza na niskich obrotach.
Z gory dziekuje za pomoc.
czy wymiana tego czujnika moze pomoc przy nastepujacych objawach:
1. Nadmierne kopcenie, jak ostro ruszam i krece go wysoko to strasznie dymi.
2. Wysokie zurzycie paliwa, w miescie ok. 10-11 l/100km
3. Slaba elastyka, marnie przyspiesza na niskich obrotach.
Z gory dziekuje za pomoc.
- Dudi
- Członek Zarządu LKP
- Posty: 12270
- Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontakt:
Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny
Najpierw wymień przewody do niego - może tak jak w moim przypadku pomoże. Jeśli nie to możesz bawić się z zaworem. Objawy wskazują na niego właśnie.
Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny
Dziekuje Ci za pomoc, przewody sa szczelne,sprawdzilem. Zabieram sie zatem za zawor.Dudi pisze:Najpierw wymień przewody do niego - może tak jak w moim przypadku pomoże. Jeśli nie to możesz bawić się z zaworem. Objawy wskazują na niego właśnie.
Tak z ciekawosci, znasz moze parametry tych przewodow (srednica)?
Pozdrawiam, napisze czy pomoglo.
- Dudi
- Członek Zarządu LKP
- Posty: 12270
- Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontakt:
Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny
Parametrów nie pamiętam, ale z tego co widzę masz wersję 115KM, więc w tym temacie znajdziesz numery z Eper tych przewodów, które ja wymieniłem.
Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny
Super, wielkie dzieki za pomoc.Dudi pisze:Parametrów nie pamiętam, ale z tego co widzę masz wersję 115KM, więc w tym temacie znajdziesz numery z Eper tych przewodów, które ja wymieniłem.
Pozdrawiam