Kappa - 2,4 tds, klekot, stukot ,jak wymienić pompę oleju
- emi18wawa
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 33
- Rejestracja: 05 lut 2009, 0:00
- Lokalizacja: Warszawa
Odp: Kappa - 2,4 tds, klekot, stukot ,jak wymienić pompę ole
i jak tam pracę postępują udało się czy odpuściłeś sobie???
- maciek_czer
- Forumowicz/ka
- Posty: 176
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 0:00
- Lokalizacja: Częstochowa
Odp: Kappa - 2,4 tds, klekot, stukot ,jak wymienić pompę ole
Miskę da się zdjąć manewrując silnikiem na podwieszce, albo odkręcając smoka pompy gdy miska opadnie 2 - 5 cm. Są trzy śruby na łeb 10. Co do nieszczęsnej śruby wału, to jeśli nie pomaga szarpanie na V biegu i hamulce to po ściągnięciu miski nalezy wał zablokować (rurką) o ściane bloku (drastyczne ale skuteczne i nic się nie rozpadnie). Jeśłi stosujemy nasadke i przedłużkę oraz pokrętło i rurke warto podeprzeć oś obrotu np. na kobyłce i ciągnąc w dół. Oczywiśce mimo ściągnięcia miski robimy to na założonym pasku rozrządu. Warto przypukać (mocno) w łeb śruby, czesto pomaga...
- Cromik
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 997
- Rejestracja: 16 sty 2007, 0:00
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Zagórze k/Zielonej Góry
- Kontakt:
Odp: Kappa - 2,4 tds, klekot, stukot ,jak wymienić pompę ole
Drastycznym sposobem może być także odcięcie główki śruby. W AR 166 2.4 JTD (bliźniaczy silnik) po próbie odkręcania śruby pneumatykiem od tirów, śruba się niestety wyrobiła. Być może ktoś dał wcześniej preparat do klejenia gwintów o mocnej sile Nie dało się odkręcić. Śrubę ściąłem i wykręciłem sam gwint. Nowa w ASO kosztuję coś koło 20 zł. Można po kilku godzinach prób odkręcania i tak spróbować.
Na trzy takie Alfy w jednej udało się tylko tą śrubę normalnie odkręcić. W Stilo 2.4 także puściła.
Na trzy takie Alfy w jednej udało się tylko tą śrubę normalnie odkręcić. W Stilo 2.4 także puściła.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 9
- Rejestracja: 26 sty 2010, 19:27
- Lokalizacja: kraków
Odp: Kappa - 2,4 tds, klekot, stukot ,jak wymienić pompę ole
witam, też mam do wymiany pompę, wiesz jak ją wymienic
Odp: Kappa - 2,4 tds, klekot, stukot ,jak wymienić pompę ole
Było o tym parę stron wcześniej
- LybraSW
- Klubowicz
- Posty: 647
- Rejestracja: 24 lut 2008, 0:00
- Imię: Michal
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: Kappa - 2,4 tds, klekot, stukot ,jak wymienić pompę olej
Dzisiaj dałem do wymiany pompę w Lyberce 2.4 jtd. Cena nowej pompy 735 zł w FIAT-ALFA-LANCIA (ASO Fiat Partner Katowice ).
Była - Lancia Lybra SW 2.4 JTD Bicolore - lll miejsce w konkursie piękności na zlocie LKP w Sielpii
Ford Focus II FL 1.6 TDCI 2010r
Cannondale F800 Lefty
Cięższa połówka MonikiSW
Ford Focus II FL 1.6 TDCI 2010r
Cannondale F800 Lefty
Cięższa połówka MonikiSW
- Ramzes_II
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 2543
- Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
Re: Kappa - 2,4 tds, klekot, stukot ,jak wymienić pompę olej
i jak wrazenia po wymianie ? u mnie zaczeła pompa mocno juz hałasować po nagrzaniu silnika. Przebieg 185 tys km. Po zakupie bylo w miare jeszcze znośnie, ale po kilku tys km rozklekotała sie na maxa. Na zimnym praktycznie cisza, po nagrzaniu - wystarczy kilka km jazdy - łoskot słychac nawet w kabinie przy zamknietych szybach.LybraSW pisze:Dzisiaj dałem do wymiany pompę w Lyberce 2.4 jtd. Cena nowej pompy 735 zł w FIAT-ALFA-LANCIA (ASO Fiat Partner Katowice ).
Ile kosztowała Cie wymiana ?
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
- LybraSW
- Klubowicz
- Posty: 647
- Rejestracja: 24 lut 2008, 0:00
- Imię: Michal
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: Kappa - 2,4 tds, klekot, stukot ,jak wymienić pompę olej
Wymiana trwa. UWAGA w zestawie z pompą nie ma uszczelki pomiędzy pompą a chłodniczką oleju a nigdzie nie można jej dostać od reki. W piątek odbieram autko, zdam relacje po jeździe.
Była - Lancia Lybra SW 2.4 JTD Bicolore - lll miejsce w konkursie piękności na zlocie LKP w Sielpii
Ford Focus II FL 1.6 TDCI 2010r
Cannondale F800 Lefty
Cięższa połówka MonikiSW
Ford Focus II FL 1.6 TDCI 2010r
Cannondale F800 Lefty
Cięższa połówka MonikiSW
- LybraSW
- Klubowicz
- Posty: 647
- Rejestracja: 24 lut 2008, 0:00
- Imię: Michal
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: Kappa - 2,4 tds, klekot, stukot ,jak wymienić pompę olej
Pompa wymieniona a efekt piorunujący. Nie to samo auto - cisza i spokój i nic nie jazgocze
Koszta dla Lybry 2,4 jtd:
Pompa oleju - 735 zł
uszczelka chłodniczki oleju silnikowego - 15 zł
o-ring bagnetu - 15 zł
Robocizna ( Katowice ) - 800 zł
Koszta dla Lybry 2,4 jtd:
Pompa oleju - 735 zł
uszczelka chłodniczki oleju silnikowego - 15 zł
o-ring bagnetu - 15 zł
Robocizna ( Katowice ) - 800 zł
Była - Lancia Lybra SW 2.4 JTD Bicolore - lll miejsce w konkursie piękności na zlocie LKP w Sielpii
Ford Focus II FL 1.6 TDCI 2010r
Cannondale F800 Lefty
Cięższa połówka MonikiSW
Ford Focus II FL 1.6 TDCI 2010r
Cannondale F800 Lefty
Cięższa połówka MonikiSW
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 13
- Rejestracja: 02 gru 2010, 17:54
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Kappa - 2,4 tds, klekot, stukot ,jak wymienić pompę olej
Witam też jestem świeżym użytkownikiem kappy 2.4 tds i u mnie troszke jest odwrotnie, na zimnym silniku coś grzechocze, po jakimś czasie sie uspokaja, lecz też na ciepłym czasem cos zabrzęczy, czy to pompa?
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 51
- Rejestracja: 02 gru 2010, 20:50
- Lokalizacja: BIAŁA k. wielunia
Re: Kappa - 2,4 tds, klekot, stukot ,jak wymienić pompę olej
witajcie dawno na forum nic nie pisałem bo nie miałem problemów z autkiem teraz się zaczęły
1. brak podświetlenia tablicy rozdzielczej i infocentra
2. silnik w okolicy pompy wtryskowej i alternatora wydaje dziwne żężenie podobne do odgłosu betoniarki odgłosy wydaje do około 1100 obrotów podobne odgłosy wydawał przed wymianą rozrządu po której wszystko się uspokoiło lecz po około 4 tyś po wymianie zaczęło się od nowa
1. brak podświetlenia tablicy rozdzielczej i infocentra
2. silnik w okolicy pompy wtryskowej i alternatora wydaje dziwne żężenie podobne do odgłosu betoniarki odgłosy wydaje do około 1100 obrotów podobne odgłosy wydawał przed wymianą rozrządu po której wszystko się uspokoiło lecz po około 4 tyś po wymianie zaczęło się od nowa
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 51
- Rejestracja: 02 gru 2010, 20:50
- Lokalizacja: BIAŁA k. wielunia
Re: Kappa - 2,4 tds, klekot, stukot ,jak wymienić pompę olej
dzisiaj hałasowanie ustało panowie co to może być ?
- Michal198422
- Forumowicz/ka
- Posty: 173
- Rejestracja: 13 lip 2010, 2:57
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Kappa - 2,4 tds, klekot, stukot ,jak wymienić pompę olej
Co do podświetlania infocenter to może i głupie ale czy sprawdzałeś żarówki? Mi ostatnio zgasła jedyna sprawna od nocnego podświetlania (oczekiwanie obecnie na nowe wszystkie). Miałem też jakiś problem ze stykami we włączniku świateł (po włączeniu świateł niby wszystko ok po czym nagła cimność a po chwili znów świeciło). Wymontowałem włącznik i potraktowałem sprayem do styków elektrycznych (nie wiem czy to dobra metoda ale jak by to nie pomogło to wrzucił bym go do pojemnika z benzyną na jakiś czas i w trakcie tego kilka razy poruszał pokrętłem). Do tej pory mam z tym spokój. Warto wyjąć infocenter i podobnie jak w przypadku włącznika świateł oraz kostki do niego wczepianej przeczyścić styki.
Kappa SW 2,4 TDS. Brak ECSF, brak nieoczekiwanych CHECKów, brak problemów. Wszystko (prócz klimy) działa:D Więc na pewno coś jest nie tak
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 51
- Rejestracja: 02 gru 2010, 20:50
- Lokalizacja: BIAŁA k. wielunia
Re: Kappa - 2,4 tds, klekot, stukot ,jak wymienić pompę olej
dziwny klekot stukot naprawiony winowajcą było koło pasowe ze sprzęgłem które się rozleciało
Michał a z oświetleniem to chyba coś poważniejszego bo infocenter się zaświeca ale jak maksymalnie
ściemnię na potencjometrze
Michał a z oświetleniem to chyba coś poważniejszego bo infocenter się zaświeca ale jak maksymalnie
ściemnię na potencjometrze
Re: Kappa - 2,4 tds, klekot, stukot ,jak wymienić pompę olej
Ostatnio walczyliśmy z pompą oleju w alfie 156 2,4 JTD kolegi. Wymieniliśmy łańcuszek, uprzednio demontując go z pompy z 20v turbo. Jeśli pompa jest dobra (nie jest w środku wytarta, porysowana, nie ma luzów) wymiana całości nie jest potrzebna. Należy pamiętać o tym, żeby zaznaczyć sobie wstawienie napędu wałka balansowego bo można narobić więcej więcej szkody niż pożytku. Po wymianie alfa chodzi świetnie, sprawa "grzechotania" zakończona.
Były: Fiat 125p 2.0 DOHC x3, Alfa Romeo Giulietta 1.8, Honda CRX 1.6 16v, Lancia Dedra 2000 Turbo, Lancia Dedra Integrale x2, Lancia Kappa 20vT
Lancia Kappa 20vT, Lancia Y 1.2
Lancia Kappa 20vT, Lancia Y 1.2