Kappa - napinacz paska wielorowkowego
Odp: Kappa - napinacz paska wielorowkowego
Zdecydowanie SKV !!
Odp: Kappa - napinacz paska wielorowkowego
Sorry - miało być SKF.
- maciek_czer
- Forumowicz/ka
- Posty: 176
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 0:00
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: Kappa - napinacz paska wielorowkowego
Tu jest opisana PRAWIDŁOWA procedura napięcia paska MV w 2.4TD/JTD
Postrzępiony brzeg paska MV wskazuje na wadliwy montaż lub uszkodzenie któregoś koła z rowkami, najczęściej walniętej jest koło pasowe wału.
Postrzępiony brzeg paska MV wskazuje na wadliwy montaż lub uszkodzenie któregoś koła z rowkami, najczęściej walniętej jest koło pasowe wału.
Lancia Y10 Avenue, Chevrolet Lumina APV 3.1 V6 1991
Serwis Fiat, Lancia, Alfa Romeo
http://www.flar-ital.pl
Serwis Fiat, Lancia, Alfa Romeo
http://www.flar-ital.pl
Odp: Kappa - napinacz paska wielorowkowego
hej hej
mam tylko pytnako, to koło pasowe na wale jest może metalowo gumowe?
pozdrawiam
mam tylko pytnako, to koło pasowe na wale jest może metalowo gumowe?
pozdrawiam
-------------------------
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 12049
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: Kappa - napinacz paska wielorowkowego
o ile pamiętak tak
Odp: Re: Kappa - napinacz paska wielorowkowego
Według mnie procedura jest prostsza, łatwiejsza i równie skuteczna niż ta opisana przez ciebie a nie rozumiem kto się chce nazywać mechanikiem jeśli tego nie wie.maciek_czer pisze:Tu jest opisana PRAWIDŁOWA procedura napięcia paska MV w 2.4TD/JTD
Postrzępiony brzeg paska MV wskazuje na wadliwy montaż lub uszkodzenie któregoś koła z rowkami, najczęściej walniętej jest koło pasowe wału.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- maciek_czer
- Forumowicz/ka
- Posty: 176
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 0:00
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: Kappa - napinacz paska wielorowkowego
Właśnie ta "prostsza" procedura powoduje popiskiwanie i trzepotanie paska. A większość mechaników robi to tak jak Ty opisałeś i niestety muszą poprawiać. Swoją drogą ciekaw jestem czy uprościłbyś procedurę napięcia paska rozrządu w 3.0 V6 24V (I seria do 1996) która jest niemal identyczna w procedurze napinania napięcia?
Zresztą masz Tu potwierdzenie od innego speca od włoszczyzny.
Zresztą masz Tu potwierdzenie od innego speca od włoszczyzny.
Lancia Y10 Avenue, Chevrolet Lumina APV 3.1 V6 1991
Serwis Fiat, Lancia, Alfa Romeo
http://www.flar-ital.pl
Serwis Fiat, Lancia, Alfa Romeo
http://www.flar-ital.pl
Odp: Kappa - napinacz paska wielorowkowego
Rób jak chcesz, ja wiem że problemem jest zatarta właśnie ta śruba ampul owa i ta śruba jest przyczyną popiskiwania paska, brak naciągu.
- maciek_czer
- Forumowicz/ka
- Posty: 176
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 0:00
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: Kappa - napinacz paska wielorowkowego
Zwróć uwagę że napisałem o zatartej osi w opisie napięcia...
Lancia Y10 Avenue, Chevrolet Lumina APV 3.1 V6 1991
Serwis Fiat, Lancia, Alfa Romeo
http://www.flar-ital.pl
Serwis Fiat, Lancia, Alfa Romeo
http://www.flar-ital.pl
- stabraf
- Administrator
- Posty: 8478
- Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Re: Kappa - napinacz paska wielorowkowego
Kappa 2.0 turbo 20v, sedan '99, 220 pajaców;)
Zeta 2.1 TD Epic FREE
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
Zeta 2.1 TD Epic FREE
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
Re: Kappa - napinacz paska wielorowkowego
Odgrzewam starego kotleta
Podczas wymiany rozrządu okazało się że owy napinacz (paska alternatora/klimy) jest niesprawny. Wg mechanika uszkodzona jest sprężyna (domyślam się, że mechanizm napinający jest zatarty). Jak dobrze zrozumiałem, to od peugeota/citroena pasuje jedynie rolka, a nie cały napinacz? Czy jest możliwość regeneracji mojego zapieczonego napinacza? A może ktoś ma do sprzedania sprawną używkę w rozsądnej cenie?
Podczas wymiany rozrządu okazało się że owy napinacz (paska alternatora/klimy) jest niesprawny. Wg mechanika uszkodzona jest sprężyna (domyślam się, że mechanizm napinający jest zatarty). Jak dobrze zrozumiałem, to od peugeota/citroena pasuje jedynie rolka, a nie cały napinacz? Czy jest możliwość regeneracji mojego zapieczonego napinacza? A może ktoś ma do sprzedania sprawną używkę w rozsądnej cenie?
Re: Kappa - napinacz paska wielorowkowego
Ja zregenerowałem swojego dorabając tą tulejkę u tokarza.
Re: Kappa - napinacz paska wielorowkowego
Zbynek pisze:Odgrzewam starego kotleta
Podczas wymiany rozrządu okazało się że owy napinacz (paska alternatora/klimy) jest niesprawny. Wg mechanika uszkodzona jest sprężyna (domyślam się, że mechanizm napinający jest zatarty). Jak dobrze zrozumiałem, to od peugeota/citroena pasuje jedynie rolka, a nie cały napinacz? Czy jest możliwość regeneracji mojego zapieczonego napinacza? A może ktoś ma do sprzedania sprawną używkę w rozsądnej cenie?
Rozebrałem, sprawdziłem i mam więcej informacji. Przy napinaniu kluczem 32 napinacza sprężyna się ugina, więc mechanizm nie jest zapieczony i wszystko wygląda ok. Po odpaleniu rolka napinacza strasznie szybko "skacze" (do tego stopnia, że śruba mocująca rolkę dwoi się w oczach, widać tylko jej skrajne położenia). Domyślam się, że sprężyna stała się zbyt "miękka" i napinacz jest do wymiany? Jak powinna wyglądać prawidłowa praca tego napinacza?
- Dawka
- Forumowicz/ka
- Posty: 293
- Rejestracja: 09 lis 2008, 0:00
- Imię: Dawid
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Kappa - napinacz paska wielorowkowego
Odgrzewam starego kotleta. U mnie niestety problem dalej nie rozwiązany, wymieniłem już pisząc w kolejności, pasek + napinacz, koło pasowe, rolka mimośrodowa + prowadząca, pasek napięty według opisanej metody z blokowaniem napinacza, pasek niestety dalej na wolnych obrotach trochę podskakuje. Macie jakieś propozycje co dalej z tym fantem zrobić ??
Re: Kappa - napinacz paska wielorowkowego
Witam
Mam pytanie dotyczące napinacza.
Czym różni się napinacz paska w roczniku 1997 i 2000 silniki 2,4 20V benzyna.
Mają rożne numery w eper.
U mnie podobno (ja nie widziałem) wyrobiona jest tuleja lub obudowa
i rolka nie chodzi równo zrzucając pasek o jeden rowek z alternatora
sama rolka dobra.
Stary typ wyjąłem, chcę rozebrać (zatarty) i ocenić stan.
Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku
Pozdrawiam Jurek
Mam pytanie dotyczące napinacza.
Czym różni się napinacz paska w roczniku 1997 i 2000 silniki 2,4 20V benzyna.
Mają rożne numery w eper.
U mnie podobno (ja nie widziałem) wyrobiona jest tuleja lub obudowa
i rolka nie chodzi równo zrzucając pasek o jeden rowek z alternatora
sama rolka dobra.
Stary typ wyjąłem, chcę rozebrać (zatarty) i ocenić stan.
Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku
Pozdrawiam Jurek