Thema - komputer 8v turbo

Awatar użytkownika
pew
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2071
Rejestracja: 13 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Thema - komputer 8v turbo

Post autor: pew » 20 mar 2006, 14:24

Pomożecie towarzysze? Potrzebny mi pilnie schemat wyjść z mojego komputera - thema i.e. turbo z '88 - mechanik nie ma tej wersji na dysku serwisowym a jak się okazało kabelkologia z sondy lambda była kompletnie popie... - jeden kabel w ogóle nie podpięty, reszta na 100% źle, sonda do śmietnika.
Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Thema - komputer 8v turbo

Post autor: prezesjm » 20 mar 2006, 15:01

Masz na forum schemat poszukaj :)

Awatar użytkownika
pew
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2071
Rejestracja: 13 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Thema - komputer 8v turbo

Post autor: pew » 20 mar 2006, 19:01

przyznaję się nie mogę znaleźć :oops: mam nadzieję że nie miałes na myśli całego programu diagnostycznego - ta opcja odpada bo nie mogę ściągać plików większych niż kilka MB
Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT

gnowy
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 34
Rejestracja: 06 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Jaworzno

Thema - komputer 8v turbo

Post autor: gnowy » 20 mar 2006, 19:08

a gdzie taki programik jest??
plis plis powiedcie mi:)

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Thema - komputer 8v turbo

Post autor: prezesjm » 20 mar 2006, 20:07

Schematy są tu waży to 'tylko' 90MB , wyciąłbym z pliku co potrzeba ale niestety nie umię :oops: z PDF`a Było parę razy na forum jak poszukacie w dziale Download to znajdziecie.

Awatar użytkownika
wujek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 958
Rejestracja: 03 maja 2005, 0:00

Thema - komputer 8v turbo

Post autor: wujek » 20 mar 2006, 23:02

Witam,
Sonda 3-przewodowa, komputer wtryskowy Bosch, sygnał - pin20, ekran - pin 5. Zanim podłączysz - poszukaj (przy odłączonym aku), gdzie ląduje przewód od komputera, powinien mieć zakończenie jednokonektorowe, z kapturkiem. Może się gdzieś zaplatał?
Pozdrawiam
PS
Dane z innego źródła, niż contatto, do modeli 92-94, warto porównać.

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Thema - komputer 8v turbo

Post autor: prezesjm » 21 mar 2006, 7:33

"wujek" pisze:Witam,
Sonda 3-przewodowa, komputer wtryskowy Bosch, sygnał - pin20, ekran - pin 5.
Dane z innego źródła, niż contatto, do modeli 92-94, warto porównać.
W Cantatto też tak piszą pin 20 i pin 5 :D

Awatar użytkownika
pew
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2071
Rejestracja: 13 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Thema - komputer 8v turbo

Post autor: pew » 21 mar 2006, 11:37

wg mechanika padł prawdopodobnie sterownik komputera - masa sondy jest OK, kabelki 12V - grzałki - są OK natomiast na kablu sterującym, bezpośrednio na wyjściu z komputera napięcie zmienia się co chwila: raz bardzo wysokie - 10-12V, a innym razem normalne (pon. 1V) i nie wiadomo dlaczego ... - komp sprawdzany przy odpiętej sondzie lambda, także przebicia z grzałki od sondy wykluczone. jak wysiadł komputer to idę się wieszać : sciana : no chyba że znajdą mi jakąś tanią używkę ...
Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT

Awatar użytkownika
wujek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 958
Rejestracja: 03 maja 2005, 0:00

Thema - komputer 8v turbo

Post autor: wujek » 21 mar 2006, 21:53

Witam,
Był na allegro od Cromy 2.0Tie - jest szansa, że będzie pasował. Albo naprawa, to może być niewielka usterka.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
pew
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2071
Rejestracja: 13 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Thema - komputer 8v turbo

Post autor: pew » 22 mar 2006, 9:26

może i jest niewielka usterka, ale warsztaty które podejmują się takiej roboty ładnie sobie śpiewają - a znaleźć taki w okolicy Lublina (i tani) nie będzie łatwo ... ale walczę :-)
Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2058
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Imię: mgOmichGD
Lokalizacja: Usa
Kontakt:

Thema - komputer 8v turbo

Post autor: lancia1969 » 22 mar 2006, 12:40

"pew" pisze:może i jest niewielka usterka, ale warsztaty które podejmują się takiej roboty ładnie sobie śpiewają - a znaleźć taki w okolicy Lublina (i tani) nie będzie łatwo ... ale walczę :-)
Jak już nie będziesz miał alternatywy to przyślij go pocztą do mnie to Ci to postaram sie zrobic :D
Pozdrawiam

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2058
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Imię: mgOmichGD
Lokalizacja: Usa
Kontakt:

Thema - komputer 8v turbo

Post autor: lancia1969 » 22 mar 2006, 12:43

"lancia1969" pisze:
"pew" pisze:może i jest niewielka usterka, ale warsztaty które podejmują się takiej roboty ładnie sobie śpiewają - a znaleźć taki w okolicy Lublina (i tani) nie będzie łatwo ... ale walczę :-)
Jak już nie będziesz miał alternatywy to przyślij go pocztą do mnie to Ci to postaram sie zrobic :D
Pozdrawiam
a tak w ogóle to podaj numer tego komputera - może taki mam :) i plącze się gdzieś po piwnicy :)

bosch 22....... i dalej

Awatar użytkownika
pew
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2071
Rejestracja: 13 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Thema - komputer 8v turbo

Post autor: pew » 23 mar 2006, 9:47

numer zaraz wyciągnę - swoją drogą nie wierzę za bardzo w tą Cromę, bo przecież jednostka centralna steruje nie tylko silnikiem, poza tym zapłonów było chyba kilka rodzajów ...
btw. czy podpinając nowy komputer nie powinno się go zresetować?
Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT

Awatar użytkownika
wujek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 958
Rejestracja: 03 maja 2005, 0:00

Thema - komputer 8v turbo

Post autor: wujek » 25 mar 2006, 18:34

Witam,
Jeżeli się nie mylę to masz dwa komputery - zapłonu i wtrysku. W Cromie zapłon realizował Microplex, a wtrysk LE2/LU-Jetronic. Zapłonowy jest umiejscowiony obok akumulatora, a wtrysk w kabinie. I oba powinny być zamienne Croma - Thema. Resetowanie tych komputerów jest "samoczynne" - odłączenie od zasilania.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
pew
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2071
Rejestracja: 13 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Thema - komputer 8v turbo

Post autor: pew » 27 mar 2006, 10:24

"lancia1969" pisze:a tak w ogóle to podaj numer tego komputera - może taki mam :) i plącze się gdzieś po piwnicy :)

bosch 22....... i dalej
Bosch 0280000351 ...
Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”