Delta II - jak poprawnie ustawic zawór VAE oraz potencjometr
- mac1us
- Klubowicz
- Posty: 1321
- Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
- Imię: Maciek
- Lokalizacja: Radziszów Kraków
Delta II - jak poprawnie ustawic zawór VAE oraz potencjometr
Porozbierałem wszystko, wyczyściłem, złożyłem tak jak wcześniej i pojawił się problem z vae. Wolne obroty ustawiłem na 950 przy odłączonym zaworze, po jego podpięciu auto wchodzi na 2-2,5 tys obr. Moje pytanie, czy zawór jest za bardzo skręcony, czy za bardzo odkręcony. Kolejną sprawą jest potencjometr przepustnicy, znalazłem manual od Fiata Coupe po polsku, ale jakoś nie za bardzo mi to podchodzi.
- solarzmr
- Moderator
- Posty: 2669
- Rejestracja: 01 mar 2008, 0:00
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Odp: Delta- jak poprawnie ustawic zawór VAE oraz potencjomet
WR7- fotografia motoryzacyjna
Lanciastory - czyli wszystko o Lancii
Jest:Lancia Delta 1.6 HF Turbo 1991 r.
Alfa Romeo Mito 1.6 JTDM 2010 & Alfa Romeo 159 2.0 JTDM 2011
Była:Lancia Lybra 2,4 JTD Intensa 2002 r.
Lancia Lybra 2,4 JTD 2000 r.
Lanciastory - czyli wszystko o Lancii
Jest:Lancia Delta 1.6 HF Turbo 1991 r.
Alfa Romeo Mito 1.6 JTDM 2010 & Alfa Romeo 159 2.0 JTDM 2011
Była:Lancia Lybra 2,4 JTD Intensa 2002 r.
Lancia Lybra 2,4 JTD 2000 r.
- mac1us
- Klubowicz
- Posty: 1321
- Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
- Imię: Maciek
- Lokalizacja: Radziszów Kraków
Re: Delta- jak poprawnie ustawic zawór VAE oraz potencjometr
Dobra dzięki, znalazłem już napięcia, są dokładnie takie same jak podałeś w tym temacie dla silnika 2,0 pewnie 16v integrale.
Teraz czekam na propozycje vae.
Teraz czekam na propozycje vae.
- solarzmr
- Moderator
- Posty: 2669
- Rejestracja: 01 mar 2008, 0:00
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Odp: Delta- jak poprawnie ustawic zawór VAE oraz potencjomet
VAE czyli silnik krokowy? On ustawia się sam. Możesz go wyczyścić, jak to zrobić było już opisywane na forum tylko trzeba znaleźć. Następnie po ustawieniu potencjometru, odpinasz wtyczkę z krokowca, ustawiasz wolne obroty na przepustnicy i podpinasz wtyczkę z powrotem. Komputer następnie sam zaadaptuje ustawienia silnika krokowego do ustawień które zrobiłeś i powinno być ok.
Tu jest opis jak wyczyścić silnik krokowy
Tu jest opis jak wyczyścić silnik krokowy
WR7- fotografia motoryzacyjna
Lanciastory - czyli wszystko o Lancii
Jest:Lancia Delta 1.6 HF Turbo 1991 r.
Alfa Romeo Mito 1.6 JTDM 2010 & Alfa Romeo 159 2.0 JTDM 2011
Była:Lancia Lybra 2,4 JTD Intensa 2002 r.
Lancia Lybra 2,4 JTD 2000 r.
Lanciastory - czyli wszystko o Lancii
Jest:Lancia Delta 1.6 HF Turbo 1991 r.
Alfa Romeo Mito 1.6 JTDM 2010 & Alfa Romeo 159 2.0 JTDM 2011
Była:Lancia Lybra 2,4 JTD Intensa 2002 r.
Lancia Lybra 2,4 JTD 2000 r.
- mac1us
- Klubowicz
- Posty: 1321
- Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
- Imię: Maciek
- Lokalizacja: Radziszów Kraków
Re: Delta- jak poprawnie ustawic zawór VAE oraz potencjometr
To wiem, na forum Fiata Coupe dotarłem. Problem w tym, że jak tam jest opisane jest mała śrubka, która reguluje napięcie sprężyn w zaworze. Wcześniej miałem wolne obroty na poziomie 1100-1200 na ciepłym silniku. Teraz po podpięciu zaworu obroty wzrastają, prawdopodobnie skończy się to na metodzie prób i błędów.
- solarzmr
- Moderator
- Posty: 2669
- Rejestracja: 01 mar 2008, 0:00
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Odp: Delta- jak poprawnie ustawic zawór VAE oraz potencjomet
Może przy składaniu coś nie tak złożyłeś? Wrzucam zrzuty stron z manuala od Integrali opisujące ustawienie i działanie silnika krokowego. Nic tam nie widzę na temat srubki do regulacji
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
WR7- fotografia motoryzacyjna
Lanciastory - czyli wszystko o Lancii
Jest:Lancia Delta 1.6 HF Turbo 1991 r.
Alfa Romeo Mito 1.6 JTDM 2010 & Alfa Romeo 159 2.0 JTDM 2011
Była:Lancia Lybra 2,4 JTD Intensa 2002 r.
Lancia Lybra 2,4 JTD 2000 r.
Lanciastory - czyli wszystko o Lancii
Jest:Lancia Delta 1.6 HF Turbo 1991 r.
Alfa Romeo Mito 1.6 JTDM 2010 & Alfa Romeo 159 2.0 JTDM 2011
Była:Lancia Lybra 2,4 JTD Intensa 2002 r.
Lancia Lybra 2,4 JTD 2000 r.
- mac1us
- Klubowicz
- Posty: 1321
- Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
- Imię: Maciek
- Lokalizacja: Radziszów Kraków
Re: Delta- jak poprawnie ustawic zawór VAE oraz potencjometr
Wielkie dzięki za pomoc, dopiero dzisiaj się za to zabrałem. Czujnik położenia przepustnicy ustawiony tak ja Ty pisałeś, a VAE był za mocno skręcony i dlatego wzrastały obroty. Jak się popatrzysz TU to widać taką małą nakrętkę na szpilce i ona ustala naciąg sprężyn, które są w środku, a to, że nie miały możliwości ruchu widocznie skutkowało wzrostem obrotów.
- Jam_Belfegor
- Forumowicz/ka
- Posty: 2094
- Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
- Imię: Przemysław
- Lokalizacja: Kraków
Re: Delta- jak poprawnie ustawic zawór VAE oraz potencjometr
Witam jak poprawnie ustawić naciąg tej sprężynki w v.a.e? Ja sobie wyliczyłem ilość obrotów jak rozbierałem v.a.e ale mam podejrzenia że może była źle ustawiona od samego początku. Mógłby mi ktoś zmierzyć jak głęboko wkręcić śrubkę, albo ile obrotów?
- mac1us
- Klubowicz
- Posty: 1321
- Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
- Imię: Maciek
- Lokalizacja: Radziszów Kraków
Re: Delta- jak poprawnie ustawic zawór VAE oraz potencjometr
Jak ja sobie nie zmierzyłem to na początku wkręciłem za bardzo to były za wysokie wolne obroty i to sporo, odkręciłem trochę i pomogło, metodą prób i błędów. Dokładne obroty ustawia się przy odpiętym vae na przepustnicy. Ja i tak musiałem kupić inny zawór gdyż w moim 1 zawieszała się cewka czego skutkiem czasem były "wolne" obroty na poziomie 3000 po odłączeniu vae powracały do normy.
- Jam_Belfegor
- Forumowicz/ka
- Posty: 2094
- Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
- Imię: Przemysław
- Lokalizacja: Kraków
Re: Delta II - jak poprawnie ustawic zawór VAE oraz potencjo
Mam jeszcze jedno pytanie, jak odpinam v.a.e nawet na rozgrzanym silniku obroty spadają tak o ok. 200 tak ma być? Pytam bo wciąż silnik pracując delikatnie faluje. Już co prawna nie gaśnie i w miarę trzyma obroty ale słychać że nie pracuje idealnie. Ustawiłem sobie CPP w/g. manuala na 0,5V na zamkniętej przepustnicy i doregulowałem obroty biegu jałowego na przepustnicy na ok 900 (tyle że z podpiętym v.a.e). Przyczyna może być źle dociągnięta sprężynka w v.a.e? Jeśli tak to dokręcić ją czy odkręcić?
- mac1us
- Klubowicz
- Posty: 1321
- Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
- Imię: Maciek
- Lokalizacja: Radziszów Kraków
Re: Delta II - jak poprawnie ustawic zawór VAE oraz potencjo
Obroty reguluj na odpiętym VAE na około 850 obrotów na rozgrzanym silniku do 90 stopni. Delikatne falowanie to może być jakaś nieszczelność, ewentualnie uszkodzona sonda, raczej nie będzie to vae. Jak odepniesz wtyczkę od vae to chodzi równiej?
- Jam_Belfegor
- Forumowicz/ka
- Posty: 2094
- Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
- Imię: Przemysław
- Lokalizacja: Kraków
Re: Delta II - jak poprawnie ustawic zawór VAE oraz potencjo
Jak odepnę wtyczkę od v.a.e to spadają obroty jak pisałem o około -200 dlatego nie mogę rozregulować na odpiętym v.a.e bo jak podepnę to jest 1100 ;p nie wykluczam że sonda mogła paść. Da się ją pomierzyć zwykłym miernikiem?
- mac1us
- Klubowicz
- Posty: 1321
- Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
- Imię: Maciek
- Lokalizacja: Radziszów Kraków
Re: Delta II - jak poprawnie ustawic zawór VAE oraz potencjo
To na początku przy odpiętym ustaw na rozgrzanym na 850, a jeśli po podpięciu będziesz miał za wysokie wolne to odkręć jeszcze vae tak by był słabszy docisk sprężyny. Sondę sprawdzisz zwykłym mirnikiem, multimetrem.
- Jam_Belfegor
- Forumowicz/ka
- Posty: 2094
- Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
- Imię: Przemysław
- Lokalizacja: Kraków
Re: Delta II - jak poprawnie ustawic zawór VAE oraz potencjo
Pamiętasz może jakie napięcia mam zobaczyć przy pomiarze sondy?
Re: Delta II - jak poprawnie ustawic zawór VAE oraz potencjo
Wątek już stary, ale dodam coś od siebie.
Generalnie sonda lambda ma 3 albo 4 przewody. Dwa odpowiadają za sygnał dla ecu, reszta za zasilanie grzałki.
Po wpięciu w przewody sygnałowe na wskaźniku powinniśmy zobaczyć stałe zmiany napięcia w zakresie 0,1-0,9V. Jeśli wartość się nie zmienia lub zmienia się bardzo wolno to można podejrzewać uszkodzenie sondy.
Generalnie sonda lambda ma 3 albo 4 przewody. Dwa odpowiadają za sygnał dla ecu, reszta za zasilanie grzałki.
Po wpięciu w przewody sygnałowe na wskaźniku powinniśmy zobaczyć stałe zmiany napięcia w zakresie 0,1-0,9V. Jeśli wartość się nie zmienia lub zmienia się bardzo wolno to można podejrzewać uszkodzenie sondy.