reduktor tomasseto-śrubki do regulacji

Problemy, porady i opinie dotyczące LPG w Naszych Lanciach
przemas81
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2299
Rejestracja: 11 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Chojnice/Hünxe
Kontakt:

reduktor tomasseto-śrubki do regulacji

Post autor: przemas81 » 03 gru 2009, 19:24

mam takie głupkowate pytanko
moja kappa posiada instalke drugiej gneracji wraz z reduktorem tomasseto 200hp,dokładnie TAKI


i teraz moje pytanie te dwie śrubki-ta plastykowa z boku i ta koło filtrka od góry-która kręcić aby zubożyć mieszanke bo mam za bogatą????
wiem powiecie jedz do gazownioka ale u mnie sa takie : cenzura : że pokręca i nic nie zdziałają albo nie chcą ruszac bo to nie oni montowali i nic nie powiedzą
więc powiedzcie mi która jest od czewgo i w którą stronę kręcić-wkręcać czy wykręcać
Lancia Phedra 2.0 desel...Auto na codzien mojej zonki
Lancia Delta 2.0 turbo-moja zabawka-poki co w czesciach
Volvo xc 90- wół roboczy
Yamaha r1 RN09 plus FZR 600-moje
Aprilia rs125.....poczatki przygody z dwoma kolami mojej zonki

Byly kappy 2.4 lpg +2.4 tds,zeta 2.0 turbo,lybra 1.9 jtd

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Odp: reduktor tomasseto-śrubki do regulacji

Post autor: prezesjm » 03 gru 2009, 21:38

Śruby na reduktorze nie służą do regulacji składu mieszanki. Ta duża na środku to regulacja wstępnego napięcia membrany a ta mniejsza przy filterku to bypass do wolnych obrotów. jeśli to II gen to powinien być na zasilaniu gazem zawór krokowy i on ma za zadanie pilnować składu mieszanki. Kręcenie tymi śrubkami bez pojęcia powoduje zwykle całkowite rozregulowanie układu zasilania gazem. Za uboga mieszanka to strzały gazu i wypalone zawory a nawet dziury w tłoku. jeśli jednak nadal chcesz pobawić się w regulację to w warunkach domowych można to zrobić na tzw. bąbelki.
1. Odłącz wąż zasilający gaz od reduktora.
2. Na wyjście reduktora zakładasz wąż a drugi jego koniec do naczynka z wodą. Ważne aby wąż był w miarę krótki a naczynko na wysokości reduktora.
3. Zakręcasz całkowicie by pass - ta śrubka na filtrze
4. zasilasz elektrozawory od gazu na krótko aby gaz mógł wypływać z instalacji
5. Tą dużą śrubą ( napięcie membrany) regulujesz tak aby z rury gaz leciał bardzo powoli, dosłownie bąbelek co 2-3 sek. max.
6. Po zmontowaniu całego układu odpalasz auto i śrubą od wolnych obrotów regulujesz te obroty.
Instrukcja jest bardzo uproszczona bo bez analizy spalin, wglądu w zakres działania krokowca trudno więcej wywnioskować. Wszystko będzie w miarę działać pod warunkiem że reduktor jest sprawny itd.

KGB
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1456
Rejestracja: 17 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Ełk/wawa

Odp: reduktor tomasseto-śrubki do regulacji

Post autor: KGB » 04 gru 2009, 2:02

hmmm ,metoda na babelki jes nic nie warta ,
kazdy uklad parownik-mikser jest inny i trzeba je stroic,
sruba plastikowa jest od membrany ,wiec reguluje mieszanke w calym zakresie pracy ,
mala srubka jest obejsciem i ma wplyw wlasciwie tylko na wolnych obrotach ,
dobry parownik nie potrzebuje obejscia :D

nie radze wchodzic w ubogie mieszanki na innych obrotach niz wolne ,bo tak jak pisze przedmowca ,moze byc nieciekawie ,
w IIgen najwazniejszy jest sterownik - dobry potrafi wiele ,slaby zbliza do Igen i wymaga dokladnego doboru parownika i miksera

nie radze regulowac mieszanki bez podgladu w sonde lambda ,przy IIgen najwygodniej zaopatrzyc sie w kabelek i laptopa - wtedy mozna samemu stroic do woli

przemas81
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2299
Rejestracja: 11 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Chojnice/Hünxe
Kontakt:

Odp: reduktor tomasseto-śrubki do regulacji

Post autor: przemas81 » 05 gru 2009, 20:34

KGB pisze:,przy IIgen najwygodniej zaopatrzyc sie w kabelek i laptopa - wtedy mozna samemu stroic do woli


laptopa mam a kabelek jaki ido czego? bo nie zajarzyłem

zapomniałem powiedzieć że nie mam miksera ani żadnej sruby tylko bloosa

wszystko zaczeło sie pie : cenzura : przyc po wizycie u gazownika zaczeła znowu palic jak smok-209 w mieście za bardzo dymi na biało z rury pluje wpdą i chyba nieprzepalonynm gazem dlatego doszedłem do wniosku że za bogata mieszanka no chyba że reduktor juz szlag trafił :?:
Lancia Phedra 2.0 desel...Auto na codzien mojej zonki
Lancia Delta 2.0 turbo-moja zabawka-poki co w czesciach
Volvo xc 90- wół roboczy
Yamaha r1 RN09 plus FZR 600-moje
Aprilia rs125.....poczatki przygody z dwoma kolami mojej zonki

Byly kappy 2.4 lpg +2.4 tds,zeta 2.0 turbo,lybra 1.9 jtd

KGB
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1456
Rejestracja: 17 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Ełk/wawa

Odp: reduktor tomasseto-śrubki do regulacji

Post autor: KGB » 05 gru 2009, 21:22

no to duzo zapomniales powiedziec ,
na blosie (domyslam sie ,ze masz BLOSa ,a nie BLOSa II ) sterownik nie reguluje mieszanki ,
wiec jazda z laptopem w celu podgladu mieszanki jak najbardziej wskazana - jezeli masz laptopa z COM to kabelek kosztuje ~30pln ,jezeli masz tylko USB to kabelek kosztuje ~50pln i nie oplaca ie go kupowac ,bo za ta cene kupisz wskaznik AFR 12led ,ktory bedzie ci pokazywal mieszanka zawsze (po zamontowaniu) ,
z podgladem sondy mozesz jezdzic i ustawiac blosa

przemas81
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2299
Rejestracja: 11 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Chojnice/Hünxe
Kontakt:

Odp: reduktor tomasseto-śrubki do regulacji

Post autor: przemas81 » 06 gru 2009, 9:07

nie wiem czy mam COM-a bo z kompa to ja niekumaty ;)
ale ten wskażnik to zakupie
dzieki
Lancia Phedra 2.0 desel...Auto na codzien mojej zonki
Lancia Delta 2.0 turbo-moja zabawka-poki co w czesciach
Volvo xc 90- wół roboczy
Yamaha r1 RN09 plus FZR 600-moje
Aprilia rs125.....poczatki przygody z dwoma kolami mojej zonki

Byly kappy 2.4 lpg +2.4 tds,zeta 2.0 turbo,lybra 1.9 jtd

Awatar użytkownika
wujekp
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6894
Rejestracja: 03 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Odp: reduktor tomasseto-śrubki do regulacji

Post autor: wujekp » 06 gru 2009, 19:33

przemas81 pisze:nie wiem czy mam COM-a bo z kompa to ja niekumaty ;)
ale ten wskażnik to zakupie
dzieki
Jeżeli masz w miarę współczesnego kompa, to raczej wątpię.
Zobacz czy masz takie gniazdo wielkościowo podobne do wyjścia na monitor (D-Sub) - tylko że męskie (zamiast dziurek ma bolce).
Pozdrawiam
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8

Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW :)

przemas81
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2299
Rejestracja: 11 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Chojnice/Hünxe
Kontakt:

Odp: reduktor tomasseto-śrubki do regulacji

Post autor: przemas81 » 06 gru 2009, 21:13

jest ale niestety ma dziurki czyli damskie :|
Lancia Phedra 2.0 desel...Auto na codzien mojej zonki
Lancia Delta 2.0 turbo-moja zabawka-poki co w czesciach
Volvo xc 90- wół roboczy
Yamaha r1 RN09 plus FZR 600-moje
Aprilia rs125.....poczatki przygody z dwoma kolami mojej zonki

Byly kappy 2.4 lpg +2.4 tds,zeta 2.0 turbo,lybra 1.9 jtd

Awatar użytkownika
Pepto
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 270
Rejestracja: 06 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź

Odp: reduktor tomasseto-śrubki do regulacji

Post autor: Pepto » 06 gru 2009, 23:21

O to ja podepnę się do tematu, mam gaz II gen w Dedrze Integrale (8v turbo z katem 169KM), mój zestaw to:
Sterownik: Autronic Al700AL-700 +emulator AE-304
Reduktor: ELEKTRONIK TURBO ZAVOLI
Obrazek
Mikser: Średnica zewnętrzna 68mm wewnętrzna 36 z wejściem na wolne obroty,mniej więcej taki.
Obrazek

Teraz szereg pytań:
Reduktor chyba jest za mały bo z tego co wyczytałem Zavoli z kompensacją ma tylko reduktor na 100HP, nie mogę dokładnie dopatrzeć się modelu bo jest wciśnięty pod akumulator, jakie mogą być tego konsekwencje (zbyt ubogo na wysokich obrotach)?
Czy da się znaleźć jakiś mniej restrykcyjny mixer bo zejście ze średnicą do 36mm jest porażającą zwężką (inny typ, Blos etc.)? Użytkownik Virusskill miał Blosa w Integrale może on coś poradzi.
No i ostanie najważniejsze Dedra spala jakieś 25l/100Km (jazda w 100% miejsca w korkach), mam interfejs podłączyłem się ładnie pod Autronica i w całym zakresie jest za bogato (rzędu 0,7V na sondzie) jeśli mógł bym prosić o opis (tutorial) strojenia, tak od A do Z bo w temacie LPG jestem zupełnie świeży. W samym oprogramowaniu (A-mon) jest opcja strojenia automatycznego czy to wystarczy czy możne trzeba zacząć od regulacji na parowniku?

przemas81
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2299
Rejestracja: 11 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Chojnice/Hünxe
Kontakt:

Odp: reduktor tomasseto-śrubki do regulacji

Post autor: przemas81 » 07 gru 2009, 22:28

znaczy sie tak jeśli masz reduktor 100hp tp do 100 koni przynajmniej o połowe za mało ja w kapie kiedyś miałem 140 hp i tez było mało teraz ma do 200-z tego co kiedys mi sie obiło musi być wiekszy aniżeli masz koni-zbyt mały=dużo pali
co do zwężki to ja zakładajjąc blosa ja wywaliłem-znikneły strzały ustabilizowały sie obroty jałowe-duza poprawapracy silnika nie żałuje że zamontowałem teraz tylk odobór mieszanki mi pozostaje ustawić
acha no i dzieki blosowi nie ma praktycznie różnicy w mocy gaz-benzyna


ale wiem jedno nastepna kappa bedzie diesel a w delcie ma taki silnik jak ty i nigdy go nie zagazuje ;)
Lancia Phedra 2.0 desel...Auto na codzien mojej zonki
Lancia Delta 2.0 turbo-moja zabawka-poki co w czesciach
Volvo xc 90- wół roboczy
Yamaha r1 RN09 plus FZR 600-moje
Aprilia rs125.....poczatki przygody z dwoma kolami mojej zonki

Byly kappy 2.4 lpg +2.4 tds,zeta 2.0 turbo,lybra 1.9 jtd

Awatar użytkownika
Pepto
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 270
Rejestracja: 06 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź

Odp: reduktor tomasseto-śrubki do regulacji

Post autor: Pepto » 08 gru 2009, 10:13

No ze przy większych obciążeniach reduktor może się nie wyrabiać, zdaje sobie sprawę dlatego cały czas "zamulam" na podciśnieniu, i teraz pytanie czy jeśli powiedzmy jeździło by się do 3k RPM, to da się taki za mały reduktor porwanie ustawić? Co do Blosa to głownie mi chodziło o to jak sprawuje się po pojawianiu się nadciśnienia w dolocie, bo tu słyszałem czytałem mnóstwo sprzecznych ze sobą opinii (np. ze w aplikacjach turbo przy montażu Blosa powinno się zamontować zwykły parownik bez dodatkowej kompensacji).
Jeśli chodzi o gazowanie Integralki to oczywiście śliski temat i zostańmy przy tym ze taką kupiłem (notabene na części ale okazało się ze jest w trochę lepszym stanie niż przewidywałem, więc śmigam).
Wstępnie wczoraj przeprowadziłem auto-regulacje w programie "A-mon" zobaczymy czy zmniejszy się spalanie.

Teraz pytanie natury teoretycznej jak zrealizowane są wolne obroty? Oryginalnie powietrze sterowane przez zawór ICV (populary korkowiec) kierowane jest za przepustnice i tyle, a tu trafia do miksera przed przepustnice, czy jest ona cały czas lekko uchylona i w ten sposób realizowane są wolne obroty?

KGB
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1456
Rejestracja: 17 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Ełk/wawa

Odp: reduktor tomasseto-śrubki do regulacji

Post autor: KGB » 08 gru 2009, 22:58

zalozysz blosa ,to przy nadcisnieniu klapa cie sie zamknie i auto zgasnie ,
blos nie nadaje sie do doladowanych silnikow

Awatar użytkownika
Pepto
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 270
Rejestracja: 06 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź

Odp: reduktor tomasseto-śrubki do regulacji

Post autor: Pepto » 09 gru 2009, 9:32

KGB pisze:zalozysz blosa ,to przy nadcisnieniu klapa cie sie zamknie i auto zgasnie ,
blos nie nadaje sie do doladowanych silnikow
Tak właśnie podejrzewałem że do układów nadciśnieniowych się nie nadaje, jeśli jeszcze mógł Byś mi opisać zasady strojenia to był bym bardzo wdzięczny. Bo po auto adaptacji odczyty sondy są nadal na "bogato" rzędu 0,7V.

KGB
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1456
Rejestracja: 17 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Ełk/wawa

Odp: reduktor tomasseto-śrubki do regulacji

Post autor: KGB » 09 gru 2009, 16:04

ile ja sie juz napisalem instrukcji strojenia ...
moze tak po krotce ,
jakas slaba ta autoadaptacja ,skoro nie potrafi zubozyc mieszanki - przy ubogiej moga byc problemy strojenia ,przy bogatej nigdy w zyciu,
musisz uwolnic krokowca ,czy dac mu zakres dzialania na biegu jalowym od 20 do 240 krokow ,
obserwuj wokół jakiej wartosci bedzie oscylowal krokowiec ,jezeli bedzie to np.30 krokow to masz mocno bogato na reduktorze - musisz wkreci srube regulacyjna na parowniku ,az krokowiec bedzie oscylowal wokol wartosci z przedzialu [75;100] - to taka umowna wartosc wyjsciowa krokowca - nie jest powiedziane ,ze najlepsza do twojego silnika ,ale na poczatek dobra ,
teraz mozesz ograniczyc skok krokowca na 50min do 130-150max krokow ,
analogicznie postepujesz dla obrotow wyzszych niz bieg jalowy ,ale zeby zrobic to optymalnie to musisz zrobic to w czasie jazdy ,
na parkingu mozesz ustawic skok krokowca 50min do 200max i miec nadzieje ,ze mieszanka zmiesci sie w tych regulacjach

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: LPG :::”