Punto 1 1,1 55km - problem z tempetarura

Awatar użytkownika
maydayns
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 453
Rejestracja: 15 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Nowy Sacz/Krakow/Paryz

Punto 1 1,1 55km - problem z tempetarura

Post autor: maydayns » 27 wrz 2009, 12:06

Witam, w puncie kolegi dzieja sie dziwne rzeczy, od jakiegos czasu mial zawieszony termostat ale w takiej pozycji ze zawsze byl niedogrzany, wczoraj wieczorem (bylo dosc chlodno) wskazowka powedrowala na czerwone pole, wywalilo troche plynu a przejechal jakies 3 km z 5min postojem po 1 km, wogole wskazowka dosc wariuje bo w sekundzie potrafi opasc lub podskoczyc o 1/4 skali... dodatkowo wiatrak chlodnicy sie nie wlacza i co najciekawsze nawiew do wewnatrz wieje tylko zimnym powietrzem. Probowalem odpowietrzyc uklad chlodzenia, zaczolo wiac cieplym ale jak wskazowka podskoczyla powyzej 90 to znow bylo tylko zimne powietrze...
Seat Leon

Awatar użytkownika
Ozarek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 102
Rejestracja: 18 mar 2008, 0:00

Odp: Punto 1 1,1 55km - problem z tempetarura

Post autor: Ozarek » 27 wrz 2009, 12:16

maydayns pisze:Witam, w puncie kolegi dzieja sie dziwne rzeczy, od jakiegos czasu mial zawieszony termostat ale w takiej pozycji ze zawsze byl niedogrzany, wczoraj wieczorem (bylo dosc chlodno) wskazowka powedrowala na czerwone pole, wywalilo troche plynu a przejechal jakies 3 km z 5min postojem po 1 km, wogole wskazowka dosc wariuje bo w sekundzie potrafi opasc lub podskoczyc o 1/4 skali... dodatkowo wiatrak chlodnicy sie nie wlacza i co najciekawsze nawiew do wewnatrz wieje tylko zimnym powietrzem. Probowalem odpowietrzyc uklad chlodzenia, zaczolo wiac cieplym ale jak wskazowka podskoczyla powyzej 90 to znow bylo tylko zimne powietrze...
wygląda na bardzo zapowietrzony układ na obu obwodach.
Najlepiej zlać cały płyn i napełnić układ od początku.
Odpowietrzniki są na wężach do nagrzewnicy i na chłodnicy.
Sprawdź czy nie ma gdzieś wycieków płynu, w okolicy termostatu albo pompy wody, układ sam z siebie się nie zapowietrza.

Awatar użytkownika
maydayns
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 453
Rejestracja: 15 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Nowy Sacz/Krakow/Paryz

Odp: Punto 1 1,1 55km - problem z tempetarura

Post autor: maydayns » 27 wrz 2009, 12:34

Ozarek pisze:
maydayns pisze:Witam, w puncie kolegi dzieja sie dziwne rzeczy, od jakiegos czasu mial zawieszony termostat ale w takiej pozycji ze zawsze byl niedogrzany, wczoraj wieczorem (bylo dosc chlodno) wskazowka powedrowala na czerwone pole, wywalilo troche plynu a przejechal jakies 3 km z 5min postojem po 1 km, wogole wskazowka dosc wariuje bo w sekundzie potrafi opasc lub podskoczyc o 1/4 skali... dodatkowo wiatrak chlodnicy sie nie wlacza i co najciekawsze nawiew do wewnatrz wieje tylko zimnym powietrzem. Probowalem odpowietrzyc uklad chlodzenia, zaczolo wiac cieplym ale jak wskazowka podskoczyla powyzej 90 to znow bylo tylko zimne powietrze...
wygląda na bardzo zapowietrzony układ na obu obwodach.
Najlepiej zlać cały płyn i napełnić układ od początku.
Odpowietrzniki są na wężach do nagrzewnicy i na chłodnicy.
Sprawdź czy nie ma gdzieś wycieków płynu, w okolicy termostatu albo pompy wody, układ sam z siebie się nie zapowietrza.
no to jest juz cos za co sie mozna zabrac, ale czy moglo by sie tak zapowietrzyc w jedench chwili?? kilka godzin wczesniej jechal i nic sie nie dzialo, wiatrak chlodzil jak szalony a teraz sie nawet nie wlaczy..
Seat Leon

Awatar użytkownika
Ozarek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 102
Rejestracja: 18 mar 2008, 0:00

Odp: Punto 1 1,1 55km - problem z tempetarura

Post autor: Ozarek » 27 wrz 2009, 12:47

maydayns pisze:

no to jest juz cos za co sie mozna zabrac, ale czy moglo by sie tak zapowietrzyc w jedench chwili?? kilka godzin wczesniej jechal i nic sie nie dzialo, wiatrak chlodzil jak szalony a teraz sie nawet nie wlaczy..
Wiatrak ma osobny czujnik temp, więc jeśli nie ma w odp miejscu płynu to się nie włączy, dodatkowo ukł. pod za niskim ciśnieniem też wykazuje fanaberie.

Tak jak wyżej pisałem, układ sam z siebie się nie zapowietrzy, ale wystarczy nieszczelny odpowietrznik przy nagrzewnicy i stygnące auto zasysa bardzo dużo powietrza do nagrzewnicy, a co gorsze obieg płynu nie wypchnie go z niej skutecznie sam.

Awatar użytkownika
bolek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 489
Rejestracja: 03 sie 2007, 0:00
Imię: Piotr
Lokalizacja: Olsztyn

Odp: Punto 1 1,1 55km - problem z tempetarura

Post autor: bolek » 27 wrz 2009, 13:04

Może to być uszczelka pod głowicą. Przedmuchuje kompresję do układu chłodzenia, stąd zapowietrzanie się układu. Spróbujcie zaobserwować, czy przypadkiem na zimnym silniku nie bąbelkuje powietrze w zbiorniczku wyrównawczym, czy nie wali na biało z rury wydechowej - to wskazywałoby na problem z uszczelką.

Codee

Odp: Punto 1 1,1 55km - problem z tempetarura

Post autor: Codee » 27 wrz 2009, 13:48

kumpel miał taką jazdę w Punciaku dopóki uszczelki pod głowicą nie zmienił.

Awatar użytkownika
maydayns
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 453
Rejestracja: 15 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Nowy Sacz/Krakow/Paryz

Odp: Punto 1 1,1 55km - problem z tempetarura

Post autor: maydayns » 27 wrz 2009, 19:51

bolek pisze:Może to być uszczelka pod głowicą. Przedmuchuje kompresję do układu chłodzenia, stąd zapowietrzanie się układu. Spróbujcie zaobserwować, czy przypadkiem na zimnym silniku nie bąbelkuje powietrze w zbiorniczku wyrównawczym, czy nie wali na biało z rury wydechowej - to wskazywałoby na problem z uszczelką.
I tu trafiles chyba w 10:) dymi na bialo jak cholera (nie na siwo tylko na bialo) takze raczej to bedzie uszczelka, bo plynu troche ubylo a nigdy nic spod niego nie kapalo i przewody z ciecza sa suchutenkie. Jutro pojedzie na warsztat.

Dzieki wielkie za podpowiedzi!!
Seat Leon

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”