Lybra - po wymianie turbo dalej pali olej

Codee

Lybra - po wymianie turbo dalej pali olej

Post autor: Codee » 29 sie 2009, 12:30

pomimo wymiany turbiny auto dalej przepala mi olej i kopci, nie jest to tak intensywnie jak wcześniej ale jednak jest,

przebieg 260 tyś, obstawiam za pierścieniami tłokowymi,

a Wy jak myślicie?

ps. zna ktoś koszt nominałów na 4 tłoki?
Ostatnio zmieniony 31 sie 2009, 22:39 przez Codee, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11994
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: Lybra nadal problem z paleniem oleju

Post autor: topcio » 29 sie 2009, 12:39

cały czas kopci czy tylko przy uruchamianiu? Ile przejechałeś po wymianie turbawki ? Ubywa oleju w silniku?
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Codee

Odp: Lybra- nadal kopci

Post autor: Codee » 29 sie 2009, 14:23

jak ostro przyśpieszam to kopci i nagle przestaje, po wymienia już będzie trochę ponad 500 km

dudekken

Odp: Lybra- nadal kopci

Post autor: dudekken » 29 sie 2009, 14:56

Zaślepiłeś EGR i sprawdziłeś każdą rurę na dolocie przed i za turbo ??

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11994
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: Lybra- nadal kopci

Post autor: topcio » 29 sie 2009, 16:56

Turbina mocno wcześniej puściła? Może poczekaj jeszcze, aby wypalił się cały olej z IC i reszty dolotu
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
Krissu1980
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 418
Rejestracja: 13 kwie 2008, 0:00
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Odp: Lybra- nadal kopci

Post autor: Krissu1980 » 29 sie 2009, 17:50

moja Lybra puszczała wielką czarną chmurę po wypięciu przepływki, może to jest problem?

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10681
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Odp: Lybra- nadal kopci

Post autor: FXX » 29 sie 2009, 19:57

Codee pisze:jak ostro przyśpieszam to kopci i nagle przestaje, po wymienia już będzie trochę ponad 500 km
Ale jak przyśpieszasz ostro to troszkę zakopci na czarno i przestaje?? Bo lekkie zakopcenie na czarno przy ostrym deptaniu to jest dość normalna sprawa przy t.dieslu. Ostatnio jechałem za kumplem (on jechał Audi A4 1,9TDi 2003 albo 2004rok) i tak samo - jak depnął pedal gazu w podłogę to przez moment zakopcił na czarno. Zresztą w mojej Lybrze tak samo jest.

Poza tym sprawdzaj poziom oleju, czy go ubywa czy nie.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Codee

Odp: Lybra- nadal kopci

Post autor: Codee » 29 sie 2009, 20:20

przed założenie nowej turbiny wyczyściłem wszystkie rury i cały intercooler

domyślam się że coś z tłumnika musi się wypaliś, że jak przyśpieszasz to puszcza disel dymka ale po trzech dniach od zmontowania turbo żeby mi znów pokazał że ma mało oleju?

EGR nie zaślepiałem i raczej nie będę jak już coś to kupię nówkę sztukę
ps. zaślepienie polega na zaślepieniu tego wyjścia z kolektora wydechowego idącego do EGR?



a ta przepływka to niby gdzie się znajduje?


tak wszystkie połączenia przed i po turbo posprawdzałem zresztą montaż turbo zajął mi 4 godziny tak żeby wszystko było dobrze założone i posprawdzane

Awatar użytkownika
Krissu1980
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 418
Rejestracja: 13 kwie 2008, 0:00
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Odp: Lybra- nadal kopci

Post autor: Krissu1980 » 29 sie 2009, 20:41

jak olej znika to nie przepływka, ona tylko jak uszkodzona to może dużo dymu z rury robić...

Codee

Odp: Lybra- nadal kopci

Post autor: Codee » 29 sie 2009, 22:04

poszedłem do auta i zanim odpaliłem sprawdziłem na bagnecie stan oleju i z niedowierzaniem informuję że na bagnecie ponad połowę było ( odległości między min a max ) czyli tyle ile wlałem oleju ( takie miałem wskazanie po wlewie 4,5 litra )
czy ktoś wie gdzie jest ten skur : cenzura : syn czujnik wskaźnika oleju?

jak byłem przed wymianą turbo na serwisie Fiat/Alfa/Lancia obok fabryki Fiata w Tychach to wszystkie wskazania były ok, żadnego błędu do skasowania i mimo zwalonego uszczelnienia w turbinie parametry silnika i osprzętu też były w normie, zwrócono mi jedynie uwagę na ten zawór EGR że już trochę puszcza więc można podejrzewać jego o ten dym+spier : cenzura : ony czujnik wskaźnika oleju

dudekken

Odp: Lybra- nadal kopci

Post autor: dudekken » 29 sie 2009, 22:09

Jeśli nie zaślepiałeś EGR to jest właśnie przyczyna czarnych dymków, albo zaślep albo kup nowy.
Proponowałbym ci na próbę zaślepić zanim wydasz 500zł na nowy zawór EGR

Codee

Odp: Lybra- nadal kopci

Post autor: Codee » 30 sie 2009, 12:05

nie umie znaleźć instrukcji jak ten EGR zaślepić dobrze

Awatar użytkownika
jaro1959
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 410
Rejestracja: 20 paź 2008, 0:00
Lokalizacja: Sosnowiec

Odp: Lybra- nadal kopci

Post autor: jaro1959 » 30 sie 2009, 14:35

Na stronie alfaholików jest dokładna instrukcja zaślepiania EGR.
Lybra 1,9 jtd SW ,Ypsilon 1,1 , (wcześniej 14 szt. innej Włoszczyzny)

Codee

Odp: Lybra- nadal kopci

Post autor: Codee » 30 sie 2009, 15:36

DZieki jaro1959 już z dudukken się na gg doinformowałem i nawet patrzyłem dziś na ten EGR i wiem jak zrobię i mam zamiar na naszym forum fotorelację zrobić bo każdy pisze że jest że poszukaj że coś tam ale nikt nie dał na LANCIA FORUM tej relacji


Wkurzam się bo dalej mi przepala olej mimo wpierdo : cenzura : enia ponad 2300 pln na turbo i inne paści przy tej impreazie

EGR zaślepię ale raczej to spalania oleju nie zatrzyma.

Nie daje mi spokoju że raz jest ok i nie ma dymu i palenia oleju, a jak nie wiem co mu odpierd : cenzura : li to jak kopciuch i łyka olej, to mnie zastanawia, bo już podejrzewam że TURBO jest niesprawne mimo wymiany,

Panowie PO PROSTU POMOCY ! ! ! ! Bo już odpadam

-- 31 Sie 2009, 22:46 --

P O M O C Y

Codee

Odp: Lybra- po wymianie turbo dalej pali olej

Post autor: Codee » 21 sty 2010, 20:14

Panowie no i po wielu miesiącach walki udało się znaleźć przyczynę awarii - zużyte pierścienie tłokowe.

Autko tydzień było u dobrego mechanika, któremu oddałem auto po raz pierwszy bez obaw - koszt 1700 pln.
Zakres prac:
- robocizna
- pierścienie tłokowe
- panewki ( wału i tłoków )
- napinacz paska wielorowkowego
- uszczelka pod głowicę
- uszczelka pod dekiel

A najlepsze usłyszałem na koniec. Akurat mechanik jest fanem BMW, ale głowicę miałem zrobioną, nowe turbo, i jak zrobił powyższe i się "karnął" powiedział:
"ale to ma kopa, ile to ma KM?" - aż miło było usłyszeć.


Zatem jeśli ktoś ma kopcenie w samochodzie i zaślepienie EGR nie daje nic polecam wynaleźć dobrego mechanika, który uzdrowi samochód.

TEMAT POWIĄZANY

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”