Lancia Beta - VX ... czym sie rozni od DOHC ?

Dział dla ludzi kochających klasyki czyli... o nieco starszych Lanciach i nie tylko

Moderator: giekso

Awatar użytkownika
kriswawa
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 24
Rejestracja: 16 sie 2009, 21:16
Lokalizacja: Łomianki

Lancia Beta - VX ... czym sie rozni od DOHC ?

Post autor: kriswawa » 26 sie 2009, 23:07

czy jesli padl Volumex - to mozna sam silnik zastapic 2.0 DOHC przekladajac z Volumexa wszystkie osprzety?
dzieki
Fiat 132 2.0 1980

Awatar użytkownika
Watazka
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 1525
Rejestracja: 06 wrz 2007, 0:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Kołobrzeg

Odp: Lancia Beta - VX ... czym sie rozni od DOHC ?

Post autor: Watazka » 27 sie 2009, 0:01

Nie.

Lajka
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 154
Rejestracja: 05 lut 2007, 0:00
Lokalizacja: Piekna

Odp: Lancia Beta - VX ... czym sie rozni od DOHC ?

Post autor: Lajka » 27 sie 2009, 0:23

kriswawa pisze:czy jesli padl Volumex - to mozna sam silnik zastapic 2.0 DOHC przekladajac z Volumexa wszystkie osprzety?
dzieki
VX jest odprężony o ile się nie mylę.
Ogólnie chyba nie ma co kombinować bo korzyści są niewspółmierne do wkładu pracy i oczekiwań.

Awatar użytkownika
kriswawa
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 24
Rejestracja: 16 sie 2009, 21:16
Lokalizacja: Łomianki

Odp: Lancia Beta - VX ... czym sie rozni od DOHC ?

Post autor: kriswawa » 27 sie 2009, 7:55

a czy wyjmujac Volumexa na gazniku - mozna wsadzic DOHC na gazniku?
czy bedzie jakis problem z pompa poaliwa - czy czymkolwiek?
Fiat 132 2.0 1980

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Odp: Lancia Beta - VX ... czym sie rozni od DOHC ?

Post autor: Nat » 27 sie 2009, 9:53

A co konkretnie padło w volumexie?
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
kriswawa
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 24
Rejestracja: 16 sie 2009, 21:16
Lokalizacja: Łomianki

Odp: Lancia Beta - VX ... czym sie rozni od DOHC ?

Post autor: kriswawa » 27 sie 2009, 10:03

w VX porysowaly sie tuleje cylindrow
maja rysy - i raczej nic z tego juz nie bedzie

do 2.0 DOHC mam dostep
ale nie wiem czy podejdzie pod Volumexa

pewnie inne srednice cylindrow =- lub jakies roznice w bloku
Fiat 132 2.0 1980

argenta67

Odp: Lancia Beta - VX ... czym sie rozni od DOHC ?

Post autor: argenta67 » 27 sie 2009, 20:25

DOHC też były z VX i dzięki VX miały więcej koników a więc jeśli przekładasz cały silnik tylko w wersji bez VX to będzie wszystko działo.

Awatar użytkownika
solarzmr
Moderator
Moderator
Posty: 2669
Rejestracja: 01 mar 2008, 0:00
Imię: Marcin
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Odp: Lancia Beta - VX ... czym sie rozni od DOHC ?

Post autor: solarzmr » 27 sie 2009, 22:07

Jeśli tuleje się porysowały to można poszukać zakładu zajmującego się tulejowaniem bloków i może się uda zregenerować. Tak byś miał najlepiej, bo zachowałbyś oryginalny blok.

Co do różnic pomiędzy silnikiem VX i zwykłym DOHC to dotyczą one chyba głównie głowicy, przynajmniej tyle znalazłem w różnych książkach. Mam "Haynesa" do Bety, ale niestety nie ma ani słowa o silnikach VX. Średnica i skok tłoka są takie same w obu silnikach (84x90 mm). Różny jest stopień sprężania w tych silnikach VX - 7,5:1, a w DOHC 8,9:1. Niewielkie różnice są jeśli chodzi o zawory w DOHC mają średnice 42 i 36mm, a VX 43.5 i 36mm. Różnią się też wałki rozrządu, dla DOHC fazy rozrządu wyglądają tak: 13/45/49/9, a dla VX tak: 13/39/37/3
Dodatkowa kwestia to jeszcze skąd jest podłączone smarowanie sprężarki, czy wyprowadzone jest bezpośrednio z bloku, a jeśli tak to czy można tak samo podłączyć w zwykłym bloku DOHC.

argenta67

Odp: Lancia Beta - VX ... czym sie rozni od DOHC ?

Post autor: argenta67 » 27 sie 2009, 22:17

solarzmr pisze:Jeśli tuleje się porysowały to można poszukać zakładu zajmującego się tulejowaniem bloków i może się uda zregenerować. Tak byś miał najlepiej, bo zachowałbyś oryginalny blok.

Co do różnic pomiędzy silnikiem VX i zwykłym DOHC to dotyczą one chyba głównie głowicy, przynajmniej tyle znalazłem w różnych książkach. Mam "Haynesa" do Bety, ale niestety nie ma ani słowa o silnikach VX. Średnica i skok tłoka są takie same w obu silnikach (84x90 mm). Różny jest stopień sprężania w tych silnikach VX - 7,5:1, a w DOHC 8,9:1. Niewielkie różnice są jeśli chodzi o zawory w DOHC mają średnice 42 i 36mm, a VX 43.5 i 36mm. Różnią się też wałki rozrządu, dla DOHC fazy rozrządu wyglądają tak: 13/45/49/9, a dla VX tak: 13/39/37/3
Dodatkowa kwestia to jeszcze skąd jest podłączone smarowanie sprężarki, czy wyprowadzone jest bezpośrednio z bloku, a jeśli tak to czy można tak samo podłączyć w zwykłym bloku DOHC.
Podstawową różnicą w VX są wklęsłe tłoki a zwykłe DOHC maja płaskie lub wypukle denka, co do smarowania to VX z jakim miałem do czynienia to był osobny mały zbiorniczek na olej.

Awatar użytkownika
kriswawa
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 24
Rejestracja: 16 sie 2009, 21:16
Lokalizacja: Łomianki

Odp: Lancia Beta - VX ... czym sie rozni od DOHC ?

Post autor: kriswawa » 28 sie 2009, 22:16

czy jest szansa ze jesli wymienie blok VX na blok 2.0 DOHC , przloze tloki to moze pasowac?

czy nawet nie probowac?
Fiat 132 2.0 1980

argenta67

Odp: Lancia Beta - VX ... czym sie rozni od DOHC ?

Post autor: argenta67 » 29 sie 2009, 8:14

kriswawa pisze:czy jest szansa ze jesli wymienie blok VX na blok 2.0 DOHC , przloze tloki to moze pasowac?

czy nawet nie probowac?
Blok jako sam blok nie jest dedykowany typowo do VX

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Oldtimery, youngtimery :::”