Kappa - zbiornik płynu chłodzącego silnik

Awatar użytkownika
Krzysiek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 167
Rejestracja: 27 sie 2003, 0:00
Lokalizacja: Krosno

Kappa - zbiornik płynu chłodzącego silnik

Post autor: Krzysiek » 13 lut 2006, 12:02

Chyba tylko Sanchez czyta co jest napisane. :roll:

Na pewno nie uszczelka i nie cieknie. Płynu nie ubywa! Od ostatniego uzupełnienia jeżdzę 2 lata i go nie ubywa. Chodzi o to że jak uzupełnię do stanu to za chwilę go nie ma. Jest pewien poziom krytyczny (poniżej min.) powyżej którego płyn bardzo szybko znika (kilka dni). Dodam tylko że wszystko jest seryjne (oprócz LPG). Może jest to wpływ większej pojemności układu chłodzenia (parownik i przewody LPG) i w związku z tym większe zmiany objętości płynu? Ale wtedy objawy powinny być zauważalne też u innych krórzy mają podobną instalację (z parownikiem).
k 2.4 (LPG)
delta integrale

Awatar użytkownika
mario09
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 947
Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie

Kappa - zbiornik płynu chłodzącego silnik

Post autor: mario09 » 13 lut 2006, 13:06

"Krzysiek" pisze:Chyba tylko Sanchez czyta co jest napisane. :roll:

Na pewno nie uszczelka i nie cieknie. Płynu nie ubywa! Od ostatniego uzupełnienia jeżdzę 2 lata i go nie ubywa. Chodzi o to że jak uzupełnię do stanu to za chwilę go nie ma. Jest pewien poziom krytyczny (poniżej min.) powyżej którego płyn bardzo szybko znika (kilka dni). Dodam tylko że wszystko jest seryjne (oprócz LPG). Może jest to wpływ większej pojemności układu chłodzenia (parownik i przewody LPG) i w związku z tym większe zmiany objętości płynu? Ale wtedy objawy powinny być zauważalne też u innych krórzy mają podobną instalację (z parownikiem).
Wiec moze tak: skoro plyn znika po uzupelnieniu, a jak dojdzie do pewnego stanu krytycznego to moze znaczyc, ze go poprostu wywala korkiem(wezykiem). Jak juz dojdzie do tego "krytycznego" miejsca to plyn sie nie moze wydostac i trzyma sie na jednym poziomie. Moze to o to chodzi?
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS

Blash
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1213
Rejestracja: 09 mar 2005, 0:00

Kappa - zbiornik płynu chłodzącego silnik

Post autor: Blash » 13 lut 2006, 14:58

dołącze się do dyskusji z tego co zaobserwowałem u siebie w zależności od warunków wachania płynu są od min do max , kiedys się wystraszyłem i dolałem sporo, ale po jakimś czasie znów zauważyłem min , tym razem nie dolewałem i ku zdziwieniu przy kolejnym uniesieniu maski poziom był poza max , zaprawdę dziwne sa te wachania

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3319
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

Kappa - zbiornik płynu chłodzącego silnik

Post autor: Marcin_D » 13 lut 2006, 15:38

No to u mnie też płyn "dostaje nóg", dolewam na max, miesiąc i trza dolać 3 setki i tak "w koło macieju". Muszę silnik umyć,(bo po wydmuchaniu uszczelki między pompą oleju a wymiennikiem ciepła, mam syf na silniku od oleju i smierdzi jak by sie placki smażyło) to może znajdę powód tego ubytku. Myślałem właśnie o jakichś łączeniach przewodów, że puszczają.
Lancia i jeszcze raz Lancia

Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”