Thema - swap silnika
- Gruby007
- Forumowicz/ka
- Posty: 246
- Rejestracja: 21 sie 2008, 0:00
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Biała Podlaska
Thema - swap silnika
Witam! Wymieniam silnik w swojej Landrynce, ponieważ ma nalatane 400tys i oleju bierze niczym dwusów
W mojej themie siedzi 2.0 8v.
Mam pare pytań:
Jakie napotkają mnie przeszkody jeżeli chcę założyć teraż silnik 16V? (poza komputeramy które również muszę zmieniać) ?? Chodzi mi o to czy trzeba coś zmieniać w elektryce i czy podejdzie do mojej skrzyni?
-Czy silnik 8V turbo od zwykłego 8V różni się tylko tym że ma turbinę i komputer inny czy czymś jeszcze?
Proszę o szybkie odpowiedzi bo nie ukrywam, że temat jest dość pilny!
Jeśli ktoś posiada na sprzedarz silnik 2.0 do themy to proszę o priva.
Pozdrawiam!
W mojej themie siedzi 2.0 8v.
Mam pare pytań:
Jakie napotkają mnie przeszkody jeżeli chcę założyć teraż silnik 16V? (poza komputeramy które również muszę zmieniać) ?? Chodzi mi o to czy trzeba coś zmieniać w elektryce i czy podejdzie do mojej skrzyni?
-Czy silnik 8V turbo od zwykłego 8V różni się tylko tym że ma turbinę i komputer inny czy czymś jeszcze?
Proszę o szybkie odpowiedzi bo nie ukrywam, że temat jest dość pilny!
Jeśli ktoś posiada na sprzedarz silnik 2.0 do themy to proszę o priva.
Pozdrawiam!
Odp: Thema - swap silnika
Turbo a zwykły różnią sie na pewno całym wydechem i układem dolotowym oraz na pewno półosiami bo elektryka to zupełnie inna bajka.
- Gruby007
- Forumowicz/ka
- Posty: 246
- Rejestracja: 21 sie 2008, 0:00
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Biała Podlaska
Odp: Thema - swap silnika
No i stało się... Moja Thema umiera Dziś zaczęła się świecić kontrolka od smarowania... Ciśnienie oleju jest małe i panewki coraz bardziej stukają....
Odp: Thema - swap silnika
ja bym ściągał miche i remontował- może jeszcze nie jest za późno i wał cały... Powodzenia i pozdrawiamGruby007 pisze:No i stało się... Moja Thema umiera Dziś zaczęła się świecić kontrolka od smarowania... Ciśnienie oleju jest małe i panewki coraz bardziej stukają....
Odp: Thema - swap silnika
Najlepiej chyba by było jakby udało Ci się dostać taki sam silnik i nie bawić się w żadne przeróbki no chyba,że masz dużo czasu i pieniędzy na taką zabawe...
Albo drugie wyjście, remont tak jak kolega wyżej napisał...
Decyzja należy do Ciebie!
Albo drugie wyjście, remont tak jak kolega wyżej napisał...
Decyzja należy do Ciebie!
- Gruby007
- Forumowicz/ka
- Posty: 246
- Rejestracja: 21 sie 2008, 0:00
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Biała Podlaska
Odp: Thema - swap silnika
W środę jade do gościa który ma kilka crom i them, więc może uda mi się silniczek kupić dobry. Jutro jadę orientować się w kosztach remontu, szlif wału,panewki, szlif bloku i tłoki z pierścieniami. Mam szczęście, bo głowica 1.5 roku temu była robiona, nowe wałki uszczelniacze, zawory i planowanie.
Robiąc remont, wiem na czym stoję, a gdy kupuję silnik to jednak ryzyko..
Na bieżąco bede informował co i jak. Dzięki za odpowiedzi i pozdrawiam!
Robiąc remont, wiem na czym stoję, a gdy kupuję silnik to jednak ryzyko..
Na bieżąco bede informował co i jak. Dzięki za odpowiedzi i pozdrawiam!
- Gruby007
- Forumowicz/ka
- Posty: 246
- Rejestracja: 21 sie 2008, 0:00
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Biała Podlaska
Re: Thema - swap silnika
Witam po jakże długiej (dwu letniej) nieobecności na forum! Mam nadzieję że wybaczycie mi takie zaniedbanie
Przez te 2 lata sporo się zmieniło. Z moją Themą niestety musiałem się rozstać w sierpniu roku 2009. Nie mogłem nigdzie znaleźć do niej silnika. Nowy właściciel przejechał nią ok. 1000 kilometrów po czym dosłownie korba wyszła mu bokiem. Ale kupując wiedział że silnik jest do remontu.
Po Themie miałem golfa 2 1.8 90km bez gazu (istny szatan!) ale go sprzedałem a teraz turlam się passatem B4 TDI.
Jednak cały czas tęsknie za Lancią i prawie codziennie je oglądam na allegro.
Chyba sprzedam VW i powrócę do pięknej i wygodnej włoszki Tym razem jednak nie Thema (choć się zastanowie) a Kappa.
Tak więc witam wszystkich starych jak i nowych forumowiczów! Powracam na forum!
Przez te 2 lata sporo się zmieniło. Z moją Themą niestety musiałem się rozstać w sierpniu roku 2009. Nie mogłem nigdzie znaleźć do niej silnika. Nowy właściciel przejechał nią ok. 1000 kilometrów po czym dosłownie korba wyszła mu bokiem. Ale kupując wiedział że silnik jest do remontu.
Po Themie miałem golfa 2 1.8 90km bez gazu (istny szatan!) ale go sprzedałem a teraz turlam się passatem B4 TDI.
Jednak cały czas tęsknie za Lancią i prawie codziennie je oglądam na allegro.
Chyba sprzedam VW i powrócę do pięknej i wygodnej włoszki Tym razem jednak nie Thema (choć się zastanowie) a Kappa.
Tak więc witam wszystkich starych jak i nowych forumowiczów! Powracam na forum!
Jest:
-Lancia Kappa 2.4 JTD, 2001.
Były:
-Lancia Thema 2.0 i.e ; -Thema 2.0 i.e 16V - marnie skończyła..
-VW GOLF MK.II 1.8 GT
-VW Passat B4 TDI
-Ford Galaxy 1.9TDI
-Lancia Kappa 2.4 JTD, 2001.
Były:
-Lancia Thema 2.0 i.e ; -Thema 2.0 i.e 16V - marnie skończyła..
-VW GOLF MK.II 1.8 GT
-VW Passat B4 TDI
-Ford Galaxy 1.9TDI
Re: Thema - swap silnika
Z miejsca zamieniłbym Passata na Kappę i to bez zastanowienia ... tymbardziej nudnego i oklepanego B4
- Kruszyna
- Klubowicz
- Posty: 249
- Rejestracja: 20 wrz 2008, 0:00
- Lokalizacja: Kraków/Krynica Zdrój/Nowy Sącz
Re: Thema - swap silnika
Ja bym się nie bawił szlif wału panewki tych silników themy nie brakuje a jak brał olej to przez pierścienie bo jak mówiłeś ze głowica popychacze zrobione to tylko przez pierścienie brał olej a wał niema nic wspólnego z pobieraniem oleju tylko z ciśnieniem pozdro.
Thema 2.0 16V Turbo 90 r. Była
Thema 2.0 i.e 16V LE 93 r. Była
Thema 2.0 i.e. 8V 89 r. Była
Kappa 2.4 JTD 98 r. Była
Kappa 2.0 16V Turbo 98 r. Była
Kappa 3.0 V6 24v 95 r. Była
Kappa 2.4 JTD 01 r. Była
Delta - Model Welly
Thema 2.0 i.e 16V LE 93 r. Była
Thema 2.0 i.e. 8V 89 r. Była
Kappa 2.4 JTD 98 r. Była
Kappa 2.0 16V Turbo 98 r. Była
Kappa 3.0 V6 24v 95 r. Była
Kappa 2.4 JTD 01 r. Była
Delta - Model Welly
- Gruby007
- Forumowicz/ka
- Posty: 246
- Rejestracja: 21 sie 2008, 0:00
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Biała Podlaska
Re: Thema - swap silnika
Branie oleju swoją drogą. Ale panewki też były bardzo zużyte, stukały jak głupie, dlatego na koniec zaświeciło się cisnienie. Po trzecie kompresja na czwartym cylindrze wynosiła coś ok. 6 bar jak dobrze pamiętam. Było minęło. Ważne, że to nie mi korba bokiem wyszła
- Gruby007
- Forumowicz/ka
- Posty: 246
- Rejestracja: 21 sie 2008, 0:00
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Biała Podlaska
Re: Thema - swap silnika
Alan pisze:Z miejsca zamieniłbym Passata na Kappę i to bez zastanowienia ... tymbardziej nudnego i oklepanego B4
Kappa mi się marzy i będe ją miał!
Apropo passata to co by nie mówić ale to dobry i bezawaryjny samochód, a do tego ma tanie części.
Ale co z tego skoro nie ma "tego czegoś" co ma w sobie Lancia