FCA w Azji, Australii i Afryce
Moderator: giekso
Fiat/Chrysler w Azji
Plany Fiata w Chinach, największym rynku samochodowym świata.
- joint venture GAC-Fiat
- pierwsze modele - Bravo, Grande Punto, 500 (import)
- produkcja specjalnego modelu na rynek chiński (kompakt, w fazie projektu)
- do roku 2015 produkcja 5-ciu modeli w tym Suvy i Van
- do 2015 produkcja 300 tys sztuk samochodów rocznie + import
- do 2014 2% udziału w rynku
- porozumienie właśnie rozszerzone o produkcję Jeep'a i być może Chrysler'a
New venture formed for Fiat's second act
Fiat to return China through Guangzhou Automobile Corporation
---------
W 2013 Alfa wchodzi do Chin, na początku import.
Chińczycy będą mieli swoją Alfa Romeo
- joint venture GAC-Fiat
- pierwsze modele - Bravo, Grande Punto, 500 (import)
- produkcja specjalnego modelu na rynek chiński (kompakt, w fazie projektu)
- do roku 2015 produkcja 5-ciu modeli w tym Suvy i Van
- do 2015 produkcja 300 tys sztuk samochodów rocznie + import
- do 2014 2% udziału w rynku
- porozumienie właśnie rozszerzone o produkcję Jeep'a i być może Chrysler'a
New venture formed for Fiat's second act
Fiat to return China through Guangzhou Automobile Corporation
---------
W 2013 Alfa wchodzi do Chin, na początku import.
Chińczycy będą mieli swoją Alfa Romeo
Szef chińskiej firmy motoryzacyjnej GAC, Zeng Qinghong (na zdjęciu) powiedział, że Fiat i Guangzhou Automobile Group Co Ltd w lipcu utworzą spółkę joint venture. Na mocy tej spółki w Chinach mogą być produkowane Alfy, jednak termin rozpoczęcia takiej produkcji nie jest jeszcze znany.
Spółka ma mieć nazwę Guangqi Fiat, właśnie kończy się budowa fabryki, która będzie mogła wytwarzać rocznie 140 tys. pojazdów różnych marek na różnych platformach.
AutoEdizione sugeruje, że termin zawiązania spółki jest związany z premierą platformy Compact Wide, która będzie wykorzystywana m.in. w Giuliettcie.
Alfa Romeo jest jedyną marką z klasy premium, która jeszcze nie jest obecna na rynku chińskim. Niedawno Audi przedstawiło swoją chińską wersję Q5, a w przyszłym roku ma ruszyć produkcja Mercedesa GLK w Pekinie.
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Re: Fiat/Chrysler w Chinach
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Re: Fiat/Chrysler w Chinach
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
- Nat
- Klubowicz
- Posty: 20000
- Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
- Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
- Kontakt:
Re: Fiat/Chrysler w Chinach
Dotychczasowa obecność modeli zaprojektowanych przez Fiat Auto w Chinach:
Pozdrawiam
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Re: Fiat/Chrysler w Chinach
^^ dobre
Fiat/Chrysler pod własnym szyldem sprzedają z importu 500, Linea, Punto, Bravo + Alfa i Jeep.
Ale bez produkcji na miejscu nie ma się szans na dużą sprzedaż.
Najszybciej doczekamy się Fiata na bazie Dodge Dart.
Fiat/Chrysler pod własnym szyldem sprzedają z importu 500, Linea, Punto, Bravo + Alfa i Jeep.
Ale bez produkcji na miejscu nie ma się szans na dużą sprzedaż.
Najszybciej doczekamy się Fiata na bazie Dodge Dart.
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Re: Fiat/Chrysler w Azji
Fiat + AR + Jeep, Japonia.
Jeep skokowy wzrost w styczniu 2012.
Fiat (500 + Punto Evo) powoli w górę, nowa Panda + 500L powinny pomóc Fiatowi wskoczyć na jeszcze wyższy poziom sprzedaży w Japonii.
Fiat, Indie
Niestety w Azji tylko Chrysler zamiast Lancii. W Japonii pojawi się Chrysler Ypsilon.
Poza tym Freemont w Chinach, nowy Chrysler 300 i Voyager w Azji i Australii.
Najważniejsze wydarzenie dla Fiata to jednak kompaktowy sedan na bazie Dodge Dart, produkowany w Chinach. Bez produkcji na miejscu nie ma szans na konkurencyjne ceny i wysoką sprzedaż w tym kraju.
A to w końcu największy rynek świata i GM czy VW mogą chwalić się rekordowymi wynikami w skali globalnej tylko dzięki mocnej pozycji w Chinach właśnie.
Jeep skokowy wzrost w styczniu 2012.
Fiat (500 + Punto Evo) powoli w górę, nowa Panda + 500L powinny pomóc Fiatowi wskoczyć na jeszcze wyższy poziom sprzedaży w Japonii.
Fiat, Indie
Niestety w Azji tylko Chrysler zamiast Lancii. W Japonii pojawi się Chrysler Ypsilon.
Poza tym Freemont w Chinach, nowy Chrysler 300 i Voyager w Azji i Australii.
Najważniejsze wydarzenie dla Fiata to jednak kompaktowy sedan na bazie Dodge Dart, produkowany w Chinach. Bez produkcji na miejscu nie ma szans na konkurencyjne ceny i wysoką sprzedaż w tym kraju.
A to w końcu największy rynek świata i GM czy VW mogą chwalić się rekordowymi wynikami w skali globalnej tylko dzięki mocnej pozycji w Chinach właśnie.
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Re: Fiat/Chrysler w Azji
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Re: Fiat/Chrysler w Azji
Kompaktowy sedan Fiata na bazie Dodge Dart (a ten z kolei na bazie AR Giulietta) będzie produkowany w Chinach i oferowany jako Fiat Viaggio.
Planowany poziom produkcji 140.000 sztuk na początku, docelowo 250.000
Cały czas mówi się też o exporcie do Europy.
Fiat sprzedał w Chinach 1.500 samochodów w 2011 (500, Punto, Linea, Bravo, Freemont), wszystkie importowane i tym same drogie. Viaggio ma być początkiem planu sprzedaży 400 tys sztuk w roku 2014.
2012 BEIJING AUTO SHOW
Fiat to launch Viaggio in China
Compact sedan crucial to company's plan to grow outside of Europe
Planowany poziom produkcji 140.000 sztuk na początku, docelowo 250.000
Cały czas mówi się też o exporcie do Europy.
Fiat sprzedał w Chinach 1.500 samochodów w 2011 (500, Punto, Linea, Bravo, Freemont), wszystkie importowane i tym same drogie. Viaggio ma być początkiem planu sprzedaży 400 tys sztuk w roku 2014.
2012 BEIJING AUTO SHOW
Fiat to launch Viaggio in China
Compact sedan crucial to company's plan to grow outside of Europe
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Re: Fiat/Chrysler w Azji
Chrysler to Sell Fiats and Alfa Romeos in Australia
Chrysler przejmuje dystrybucję Fiata i Alfy Romeo w Australii.
Fiat chce mocno zwiększyć sprzedaż na tym rynku (i gamę modeli mam nadzieję).
W tej chwili aktualny diler oferuje tylko Fiata 500, Abarth 500, Scudo, Ducato, AR 159, MiTo i Giulietta.
W 2011 sprzedali tylko 2.635 samochodów.
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Re: Fiat/Chrysler w Azji
A Fiat Ritmo czyli nasze Bravo No to słabiutko Na dodatek 159 już nie sprzedają także kruchobroker pisze:W tej chwili aktualny diler oferuje tylko Fiata 500, Abarth 500, Scudo, Ducato, AR 159, MiTo i Giulietta.
W 2011 sprzedali tylko 2.635 samochodów.
Re: Fiat/Chrysler w Azji
Fiat Ritmo (nasze Bravo) został wycofany z oferty 2 lata temu
159 jest ciągle w ofercie.
159 jest ciągle w ofercie.
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Re: Fiat/Chrysler w Azji
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Re: Fiat/Chrysler w Azji
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM