Kappa - kontrolka poduszki powietrznej
- prezesjm
- Klubowicz
- Posty: 2062
- Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Odp: Kappa - kontrolka poduszki powietrznej
Mam trochę obaw z pisaniem o dłubaniu przy poduszkach powietrznych na forum ogólnym. Wszystko co robicie to oczywiście na własną odpowiedzialność. Podczas prób należy uważać by nie być w zasięgu otwierających się ewentualnie airbagów.
W sterownikach 10 pinowych ( złącze diagnostyczne powinno mieć wtedy 3 kabelki) należy pin z kabelkiem koloru błękitny z białym paskiem zewrzeć do masy na od 1 do 5 sekund . Po zdjęciu zworki sterownik "wybłyska" na tablicy kod ewentualnego błędu. Zwarcie na około 10 sekund kasuje błędy.
W sterownikach 10 pinowych ( złącze diagnostyczne powinno mieć wtedy 3 kabelki) należy pin z kabelkiem koloru błękitny z białym paskiem zewrzeć do masy na od 1 do 5 sekund . Po zdjęciu zworki sterownik "wybłyska" na tablicy kod ewentualnego błędu. Zwarcie na około 10 sekund kasuje błędy.
Odp: Kappa - kontrolka poduszki powietrznej
Prezesie zabawa z airbagami jest jak piszesz niebezpieczna i niech każdy się dobrze zastanowi przed zabiegiem (żeby potem nie żałował).
Instrukcja jest bardzo dobra - a czy posiadzasz może rozpisane "błyskanie" z opisem "błysków" - jaki błysk jaka usterka - ja u siebie wiem co jest nie tak - bo na egzaminerze bylem, ale jestem ciekaw co mi poda "błyskając" - muszę wogóle zdjąc kierę i poprawićco skopałem przy zakładaniu - i wtedy zamiast drzeć do serwisu na kompa - sam sobie skasuję kontrolkę.
I jeszcze jedno pytanie - czy jeśli jet błąd, którego nie można usunąć to da radę zgasić kontrolkę bez usunięcia powodu błędu.
Bo jeśłi tak to można powypadki bez poduszek kupić bez żadnego problemu.
Ja w swojej zakładając taśmę w kierownicy źle ją ustawiłem i teraz muszę zdjąć i ja ustawić prawidłowo.
Instrukcja jest bardzo dobra - a czy posiadzasz może rozpisane "błyskanie" z opisem "błysków" - jaki błysk jaka usterka - ja u siebie wiem co jest nie tak - bo na egzaminerze bylem, ale jestem ciekaw co mi poda "błyskając" - muszę wogóle zdjąc kierę i poprawićco skopałem przy zakładaniu - i wtedy zamiast drzeć do serwisu na kompa - sam sobie skasuję kontrolkę.
I jeszcze jedno pytanie - czy jeśli jet błąd, którego nie można usunąć to da radę zgasić kontrolkę bez usunięcia powodu błędu.
Bo jeśłi tak to można powypadki bez poduszek kupić bez żadnego problemu.
Ja w swojej zakładając taśmę w kierownicy źle ją ustawiłem i teraz muszę zdjąć i ja ustawić prawidłowo.
Odp: Kappa - kontrolka poduszki powietrznej
z tego co ja kiedys czytalem czy gdzies ogladalem,
zeby poduszka wystrzelila to w czasie uderzenia
musza by wygenerowane sily rzedu 6-8 G
ale nie daje reki uciac
zeby poduszka wystrzelila to w czasie uderzenia
musza by wygenerowane sily rzedu 6-8 G
ale nie daje reki uciac
Odp: Kappa - kontrolka poduszki powietrznej
u mnie poduszka gaśnie razem z kontrolką przy temperaturze nie mniej jak włączę zapłon ...po chwili wyłączę i znów włączę to działa jakieś odcięcie zapłonu i zaczynają szaleć kontrolki wtedy poducha i lampka przegrzania nie świecą razem
Odp: Kappa - kontrolka poduszki powietrznej
zrobilem maly test:) po podlaczeniu kabelka blekitno niebieskiego do masy kontrolka od air bagow za pierwszy razem blyskala 7 razy za drugim podlaczeniem 8 razy i tak za kazdym razem na zmiane raz 7 a nastepnym razem 8. zrobilem krok dalej odpinajac poduche kierowcy i przekrecilem zaplon kontrolka od jaska zapalila sie na stale (mowie nie bedzie problemow z wykasowaniem bledow bo jest to stara wersja centralki) wylaczylem zaplon podlczylem poduche i o dziwo kontrolka zgasla sama po paru sek. bez koniecznosci resetowani sterownika air bagow. znowu zrobilem test zeby wyblyskal mi bledy i nadal za pierwszym razem 7 razy a za drugim razem 8 razy.UWAGA !!! DOTYCZY TO TYLKO STAREJ WERSJI STEROWNIKA AIRBAGOW
Odp: Kappa - kontrolka poduszki powietrznej
A czy ma ktoś może objaśnienie tych "błysków" - chodzi o wyjaśnienie co jaka sekwencja oznacza.
- prezesjm
- Klubowicz
- Posty: 2062
- Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Odp: Kappa - kontrolka poduszki powietrznej
7 błysków oznacza że napięcia zasilania było poza zakresem, 8 błysków znaczy uszkodzenie w obwodzie lampki kontrolnej lub samej lampki. Musiało coś takiego wystąpić i centralka zapamiętała. Można pokasować te błędy robiąc zworkę na 5 do 10 sekund. Nie więcej bo centralka zignoruje kasowanie. jak chcecie to podajcie maile to wam wyślę pdfa z opisem , niestety po angielsku.
-- 07 Maj 2009, 11:25 --
Wystarczy mniej. Instrukcja mówi o więcej niż 19,6m/s2 czyli około 2G.
-- 07 Maj 2009, 11:25 --
jarecki82 pisze:z tego co ja kiedys czytalem czy gdzies ogladalem,
zeby poduszka wystrzelila to w czasie uderzenia
musza by wygenerowane sily rzedu 6-8 G
ale nie daje reki uciac
Wystarczy mniej. Instrukcja mówi o więcej niż 19,6m/s2 czyli około 2G.
Odp: Kappa - kontrolka poduszki powietrznej
>rebizant@interia.pl ja bym bardzo poprosił na maila.
okazuje sie, że mam chyba stary sterownik bo ma 3 przewody we wtyczce.
data produkcju jest w dowodzie 1996, ale na elementach auta jest wybity 1995 rocznik,
juz miałem błąd poduszki spowodowany włączeniem zapłonu przy wyjetych zegarach, ale wtedy nie wiedziałem, że da sie skasowac w ten sposób.
musiałem robic to komputerem, i co ciekawe, dopiero 3ciemu magikowi sie udało
okazuje sie, że mam chyba stary sterownik bo ma 3 przewody we wtyczce.
data produkcju jest w dowodzie 1996, ale na elementach auta jest wybity 1995 rocznik,
juz miałem błąd poduszki spowodowany włączeniem zapłonu przy wyjetych zegarach, ale wtedy nie wiedziałem, że da sie skasowac w ten sposób.
musiałem robic to komputerem, i co ciekawe, dopiero 3ciemu magikowi sie udało
Odp: Kappa - kontrolka poduszki powietrznej
to ja tez poprosze na maila >>sashxxx@wp.pl
-- 07 Maj 2009, 12:21 --
a co do bledow hmmm..7 blyskow napiecie zasilania to chyba sie zrobilo jak podpinam prostownik a napiecie z niego dalem ok 17V a blad kontrolki od air bagow powstal jak odlaczylem licznik. zastanawia mnie dlaczego po odlaczeniu poduchy i przekreceni zaplonu pali sie na stale kontrolka a po ponownym podlaczeniu jaska kontrolka gasnie po paru sek i nie pamieta ze poducha byla odpieta. tylko wywali mi blad 7 i 8. dzieki prezesjm za tego pdfa moze masz jescze cos ciekawego do kapiszonow?? pozdrawiam
-- 07 Maj 2009, 12:21 --
a co do bledow hmmm..7 blyskow napiecie zasilania to chyba sie zrobilo jak podpinam prostownik a napiecie z niego dalem ok 17V a blad kontrolki od air bagow powstal jak odlaczylem licznik. zastanawia mnie dlaczego po odlaczeniu poduchy i przekreceni zaplonu pali sie na stale kontrolka a po ponownym podlaczeniu jaska kontrolka gasnie po paru sek i nie pamieta ze poducha byla odpieta. tylko wywali mi blad 7 i 8. dzieki prezesjm za tego pdfa moze masz jescze cos ciekawego do kapiszonow?? pozdrawiam
- oswald
- Klubowicz
- Posty: 522
- Rejestracja: 09 cze 2008, 0:00
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Odp: Kappa - kontrolka poduszki powietrznej
Byłem dziś w LT: wymiana świec, pełen serwis klimatyzacji z odgrzybianiem i parę pierdół do sprawdzenia oraz skasowanie błędu airbagów właściwie w cenie pozostałych czynności . Mechanikowi zajęło to kilka chwil, podłączył się kompem właśnie pod złącze po prawej stronie tunelu w nogach pasażera... wolałem sam nie ryzykować ze zwarciami we wtyczkach, jeszcze by mi poduchy wywaliło (a jeszcze gorzej gdyby w czasie jazdy).dudekken pisze:W momencie odpięcia licznika, czy wtyczki od poduszki , nie wolno przekręcać kluczyka w stacyjce, efektem chęci uchylenia szyberdachu jest świecąca kontrolka AirBag. Jej błąd usuniesz w ASO. Przez swoje niedoinformowanie przed demontażem zegarów podwoiłeś sobie koszta.
były: 126p BIS '90, thema 2.0 16V VIS 155KM '94, seicento 900 39KM '00, kappa coupe 4.16 2000 turbo 205KM '98 nr 2013, kappa SW 2.4 20V 175KM '00.
są: punto 2FL 1.3 multijet 70KM '05, phedra platino 2.0 multijet chip:158KM '08
są: punto 2FL 1.3 multijet 70KM '05, phedra platino 2.0 multijet chip:158KM '08
Odp: Kappa - kontrolka poduszki powietrznej
odgrzewam stary temat ale u mnie problem sie pojawił z kontrolka poduszki.
podczas odpalania auta po tym jak wyjezdzalem z zaspy silnik odpalił ale pracował chwile chyba na 300obr tak ze sam zgasł, po tej sytuacji zaczęła palić sie kontrolka poduszki na stałe.
mam złącze 3 pinowe i kabelek biało niebieski oznaczony 3, czarny za środku i biało czerwony oznaczony 1
podłączyłem kabel do pinu niebiesko-białego i do masy przy zapalniczce przy włączonym zapłonie i nic.
można powiedzieć, że lampka troche przygasa jak sie zdejmuje kabelek z masy.
próbowałem z różnymi czasami trzymania tego kabelka i niewiem o co chodzi, odpalałem silnik trzymałem kabel i włączałem zapłon i nic.
mam tez kabel do komputera, ale niewiem co jest w tej wtyczce jedno co pewne to to ze srodkowy to masa.
macie jakies pomysły w czym moze byc problem??
podczas odpalania auta po tym jak wyjezdzalem z zaspy silnik odpalił ale pracował chwile chyba na 300obr tak ze sam zgasł, po tej sytuacji zaczęła palić sie kontrolka poduszki na stałe.
mam złącze 3 pinowe i kabelek biało niebieski oznaczony 3, czarny za środku i biało czerwony oznaczony 1
podłączyłem kabel do pinu niebiesko-białego i do masy przy zapalniczce przy włączonym zapłonie i nic.
można powiedzieć, że lampka troche przygasa jak sie zdejmuje kabelek z masy.
próbowałem z różnymi czasami trzymania tego kabelka i niewiem o co chodzi, odpalałem silnik trzymałem kabel i włączałem zapłon i nic.
mam tez kabel do komputera, ale niewiem co jest w tej wtyczce jedno co pewne to to ze srodkowy to masa.
macie jakies pomysły w czym moze byc problem??
Re: Kappa - kontrolka poduszki powietrznej
podejrzewam, że sensor czyli centralka poduszek powietrznych może byc uszkodzona, komputerem tez nie udało sie podpiąć. tylko jak sprawdzić czy sensor działa?
- prezesjm
- Klubowicz
- Posty: 2062
- Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Odp: Kappa - kontrolka poduszki powietrznej
No właśnie miałem Ci napisać że kody błyskowe działają tylko gdy centralka jest sprawna. Nie wiedzieć czemu sterownik lubi się uszkodzić podczas pracy z niskim napięciem, podczas rozruchu, szczególnie przy słabym aku lub nie najlepszych połączeniach z masą czy plusem aku. Jest dość częsta przypadłość sterowników TRW nie tylko w Lanciach. Sterownik łapie jakiś błąd i podczas diagnostyki wywala błąd wewnętrzny lub nie daje się zupełnie diagnozować. Sensor i sterownik są w jednym pudełku więc wymiana całości na nowy ( cena strasznie zaporowa)- najlepsze rozwiązanie lub wymiana na używkę - jak wiadomo nie do końca nigdy pewna. Istnieją firmy które wgrywają na nowo program do centralki i ponoć działa to jak nowe. Takie rozwiązanie to już na własne ryzyko. Z używkami jest problem bo instrukcja mówi że przy niezamierzonym upadku na ziemie z wysokości już około 1 m taki sensor nie nadaje się do montażu. Nie mamy więc nigdy pewności że poduszki zadziałają jak przewidział konstruktor - ot uroki starych samochodów.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 20
- Rejestracja: 08 maja 2009, 21:43
- Lokalizacja: Konin
- Kontakt:
Odp: Kappa - kontrolka poduszki powietrznej
Witam serdecznie,
Podłącze się po ten temat bo się on tyczy mojego problemu czyli skasowanie błędu poduszki powietrznej.
Wszytko jest mi jasne ale nie wiem jak ściągnąć tą osłonkę aby dostać się do kostki. Próbowałem dziś ale ona ciasno siedzi i nie chciałbym niczego pourywać. Czy ona ma jakieś zaczepy? Czy może jakoś inaczej jest wciśnięta.
Z góry dziękuje za odpowiedź.
Podłącze się po ten temat bo się on tyczy mojego problemu czyli skasowanie błędu poduszki powietrznej.
Wszytko jest mi jasne ale nie wiem jak ściągnąć tą osłonkę aby dostać się do kostki. Próbowałem dziś ale ona ciasno siedzi i nie chciałbym niczego pourywać. Czy ona ma jakieś zaczepy? Czy może jakoś inaczej jest wciśnięta.
Z góry dziękuje za odpowiedź.
Bartez
Odp: Kappa - kontrolka poduszki powietrznej
Jeśli chodzi ci o tą klapkę pod nogami pasażera to tak, ma dwa zaczepy na dolnej krawędzi a za tą klapka jest kostka air-bag, żółte przewody.bartez pisze:Witam serdecznie,
Podłącze się po ten temat bo się on tyczy mojego problemu czyli skasowanie błędu poduszki powietrznej.
Wszytko jest mi jasne ale nie wiem jak ściągnąć tą osłonkę aby dostać się do kostki. Próbowałem dziś ale ona ciasno siedzi i nie chciałbym niczego pourywać. Czy ona ma jakieś zaczepy? Czy może jakoś inaczej jest wciśnięta.
Z góry dziękuje za odpowiedź.