Kappa SW - Niskie tylne zawieszenie

Awatar użytkownika
oswald
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 522
Rejestracja: 09 cze 2008, 0:00
Imię: Tomek
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Odp: Kappa SW - Niskie tylne zawieszenie

Post autor: oswald » 20 mar 2009, 20:11

Bany pisze:wszystkie SW miały nivo, dla świętego spokoju proponuję kupić nowe sprężyny,
jak się je wymieni w odpowiednim momencie, to można wydłużyć życie nivomatom.
A ja już nie wiem, co ja mam z tyłu :-? , poprzedni właściciel mówił, że amorki z tyłu są zwykłe..., podczas jesiennej wymiany oleju w LT mechanik poproszony o "rzut okiem" na nisko siedzący tył (żeby wsunąć łapy podnośnika pod podwozie, trzeba było ręcznie unieść karoserię z tyłu parę cm do góry 8-O ) nie potrafił jednoznacznie stwierdzić jakie to amorki, mówiąc, że zewnętrznie są podobne :-? .
Zdziwiła mnie taka "diagnoza", w końcu w LT robią przeróbki z nivo na zwykłe, to powinni wiedzieć/widzieć takie różnice :| ,a może tylko mechanik miał zły dzień... ;)
Do tego ostatnio w czasie wymiany linek hamulca ręcznego okazało się, że prawy tylny amorek się rozlał : olaboga : , muszę więc czym prędzej wymienić obydwa najlepiej ze sprężynami. Najchętniej "poszedłbym na całość" i założył nowe nivomaty wraz ze sprężynami, wiem, koszt duży, ale chciałbym, żeby autko (zawieszenie) wróciło do oryginalnego stanu
...
były: 126p BIS '90, thema 2.0 16V VIS 155KM '94, seicento 900 39KM '00, kappa coupe 4.16 2000 turbo 205KM '98 nr 2013, kappa SW 2.4 20V 175KM '00.
są: punto 2FL 1.3 multijet 70KM '05, phedra platino 2.0 multijet chip:158KM '08

Awatar użytkownika
pawcio1
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1169
Rejestracja: 29 wrz 2006, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Odp: Kappa SW - Niskie tylne zawieszenie

Post autor: pawcio1 » 21 mar 2009, 0:53

Nivomat kosztuje 1500-1600zł. jak dobrze pamiętam? Nieprzyjemna sprawa... :-?

Awatar użytkownika
dexus
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 692
Rejestracja: 14 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Tarnów (Bis.Mel)N.Sącz

Odp: Kappa SW - Niskie tylne zawieszenie

Post autor: dexus » 21 mar 2009, 9:26

Jak masz sprawne Nivomaty to tył raczej nie siądzie (u mnie nie siedzi :D ). Natomiast nowe nivo to spokój na 200tyś km.

Awatar użytkownika
michalkrk
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1265
Rejestracja: 13 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: kraków

Odp: Kappa SW - Niskie tylne zawieszenie

Post autor: michalkrk » 21 mar 2009, 10:03

Jak ściągniesz koło to zobaczysz jaki jest numer na amortyzatorze bo zewnętrznie faktycznie są podobne (kiedyś kupiłem amortyzatory ponoć zwykłe, które okazały się nivomatami). Poprzez Eper sprawdzisz czy to Nivomat czy nie (po cenie :D )

Awatar użytkownika
Taz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4093
Rejestracja: 03 kwie 2007, 0:00
Imię: Irek
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Odp: Kappa SW - Niskie tylne zawieszenie

Post autor: Taz » 21 mar 2009, 10:22

dexus pisze:Natomiast nowe nivo to spokój na 200tyś km.
Skąd ta pewność? :)
'12 Lancia Voyager 3,6
'03 Mercedes CLK 55 AMG
'06 Yamaha R6 RJ11 track only
...i służbowa '21 Skoda Octavia 1,5 150KM DSG

Awatar użytkownika
dexus
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 692
Rejestracja: 14 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Tarnów (Bis.Mel)N.Sącz

Odp: Kappa SW - Niskie tylne zawieszenie

Post autor: dexus » 21 mar 2009, 12:30

Taz pisze:
dexus pisze:Natomiast nowe nivo to spokój na 200tyś km.
Skąd ta pewność? :)
autopsja ;) Mam pierwszy montaż i ponad (no dobra jeden już wymieniłem ;) ) 200tyś na liczniku. A tak z innej mańki - opinia mojego mechanika. Ciekawostką jest że producent w tym przypadku nie wymaga wymiany amortyzatorów parami, są traktowane jako osobne niezależne zawieszenie.

Awatar użytkownika
oswald
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 522
Rejestracja: 09 cze 2008, 0:00
Imię: Tomek
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Odp: Kappa SW - Niskie tylne zawieszenie

Post autor: oswald » 22 mar 2009, 0:45

michalkrk pisze:Jak ściągniesz koło to zobaczysz jaki jest numer na amortyzatorze bo zewnętrznie faktycznie są podobne (kiedyś kupiłem amortyzatory ponoć zwykłe, które okazały się nivomatami). Poprzez Eper sprawdzisz czy to Nivomat czy nie (po cenie :D )
Zdjąłem koło i spisałem to, co było wytłoczone na amortyzatorze (był też znaczek lancii):
Obrazek
6-3012-10.-204-1
Made in Germany
46473239
838 AF. 0AA. E
A-138
GAS COMPRESSO
NON APRIRE
D 26
Nie mogę znaleźć działającego linku do e-pera :-? .
dexus pisze:Jak masz sprawne Nivomaty to tył raczej nie siądzie (u mnie nie siedzi :D ).
U mnie, jak pisałem tył siedzi, a pod większym obciążeniem jeszcze bardziej, poza tym prawy tylny amor wylał... więc jeśli to są nivo to na pewno niesprawne :( .
Nivomaty są jak myślę olejowe, więc mógł się jeden "rozlać", ale napis "GAS COMPRESSO" wskazywałby na gazowe, czyli zwykłe? nic już nie rozumiem (bez eperea ciężko :roll: ).
Ostatnio zmieniony 22 mar 2009, 23:56 przez oswald, łącznie zmieniany 1 raz.
były: 126p BIS '90, thema 2.0 16V VIS 155KM '94, seicento 900 39KM '00, kappa coupe 4.16 2000 turbo 205KM '98 nr 2013, kappa SW 2.4 20V 175KM '00.
są: punto 2FL 1.3 multijet 70KM '05, phedra platino 2.0 multijet chip:158KM '08

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4022
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Odp: Kappa SW - Niskie tylne zawieszenie

Post autor: volf » 22 mar 2009, 2:11

Po cenie z epera wychodzi, że to nivo. Może jest jeszcze oznaczenie producenta-sachs, bo "germany" by pasowało...

Awatar użytkownika
dexus
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 692
Rejestracja: 14 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Tarnów (Bis.Mel)N.Sącz

Odp: Kappa SW - Niskie tylne zawieszenie

Post autor: dexus » 22 mar 2009, 8:27

Nivo w Kappie działa na zasadzie samo-pompowania (czy jakoś tak). Czyli jak załadujesz obciążenie na postoju to zawieszenie obniży się, dopiero w trakcie jazdy powróci do swojego nominalnego poziomu. U mnie objawem przy jednym walniętym nivo nie było to że siedział nisko w trakcie jazdy tylko mocno opadał na postoju (w trakcie jazdy się podnosił ale mocno stukał).

Awatar użytkownika
Taz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4093
Rejestracja: 03 kwie 2007, 0:00
Imię: Irek
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Odp: Kappa SW - Niskie tylne zawieszenie

Post autor: Taz » 22 mar 2009, 10:21

Dodatkowo jeszcze ePER wykazał, że amortyzator nr 46473239 jest następcą amortyzatora nr 46463300. Data zastąpienia: 03/1997
'12 Lancia Voyager 3,6
'03 Mercedes CLK 55 AMG
'06 Yamaha R6 RJ11 track only
...i służbowa '21 Skoda Octavia 1,5 150KM DSG

Awatar użytkownika
oswald
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 522
Rejestracja: 09 cze 2008, 0:00
Imię: Tomek
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Odp: Kappa SW - Niskie tylne zawieszenie

Post autor: oswald » 27 mar 2009, 11:20

:D Od wczoraj moja k już nie wygląda "jak sra...y pies" ;) .Przyjechałem rano, bez zapowiedzi, żeby tylko popytać... a tu już po kilku godzinach było po wszystkim... miło było patrzeć, jak mechanik spokojnie, bez nerwów i w sympatycznej atmosferze doprowadzał autko do właściwego poziomu ;) (tył- "zwykłe" nowe amory i zwoje oraz elektr. reg. reflektorów... i parę "pierdół" dokupionych a sklepie) : yesyes : nareszcie . Jestem bardzo zadowolony z uzyskanego efektu oraz z poziomu obsługi, pozdrowienia dla całej ekipy, pewnie jeszcze nie raz do was zawitam, w końcu "włochy to się psują" :mrgreen:.
Aha, gdzie? oczywiście w mieście Łodzi ;) , za ile? szczegóły do uzgodnienia na miejscu :roll: , zainteresowani znają firmę... bez względu na to, co się ostatnio dzieje, trzeba przyznać, że chłopaki znają się na tym, co robią, to jeden z nielicznych warsztatów, gdzie można wstawić ukochane autko bez obawy, że jakiś "fachowiec" je skrzywdzi :) i tak ogólnie fajne miejsce i ludzie :D .
Fotki tyłu "przed" i "po" wymianie wkrótce :D .
były: 126p BIS '90, thema 2.0 16V VIS 155KM '94, seicento 900 39KM '00, kappa coupe 4.16 2000 turbo 205KM '98 nr 2013, kappa SW 2.4 20V 175KM '00.
są: punto 2FL 1.3 multijet 70KM '05, phedra platino 2.0 multijet chip:158KM '08

gregorz767
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 25
Rejestracja: 08 cze 2008, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Odp: Kappa SW - Niskie tylne zawieszenie

Post autor: gregorz767 » 26 kwie 2009, 11:52

Dokladnie jak piszesz. W swojej K tez w tejze Lodzi wymienili mi calosc, amorki i sprezyny (ich jak to mowia wlasny patent) i autko jest nie do poznania zarowno w casie jazdy jak i na postaoju, nie "siedzi" na oponie. Wysokosc normalna, a ze nie poziomuje... no coz, nie jest to egzemplaz idealny, ale do jazdy. Polecam to rozwiazanie, zdecydowanie tansze od nivo a efekt w zasadzie ten sam.

oswald pisze::D Od wczoraj moja k już nie wygląda "jak sra...y pies" ;) .Przyjechałem rano, bez zapowiedzi, żeby tylko popytać... a tu już po kilku godzinach było po wszystkim... miło było patrzeć, jak mechanik spokojnie, bez nerwów i w sympatycznej atmosferze doprowadzał autko do właściwego poziomu ;) (tył- "zwykłe" nowe amory i zwoje oraz elektr. reg. reflektorów... i parę "pierdół" dokupionych a sklepie) : yesyes : nareszcie . Jestem bardzo zadowolony z uzyskanego efektu oraz z poziomu obsługi, pozdrowienia dla całej ekipy, pewnie jeszcze nie raz do was zawitam, w końcu "włochy to się psują" :mrgreen:.
Aha, gdzie? oczywiście w mieście Łodzi ;) , za ile? szczegóły do uzgodnienia na miejscu :roll: , zainteresowani znają firmę... bez względu na to, co się ostatnio dzieje, trzeba przyznać, że chłopaki znają się na tym, co robią, to jeden z nielicznych warsztatów, gdzie można wstawić ukochane autko bez obawy, że jakiś "fachowiec" je skrzywdzi :) i tak ogólnie fajne miejsce i ludzie :D .
Fotki tyłu "przed" i "po" wymianie wkrótce :D .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”