Lybra - kontrolka silnika i spadki mocy

Anonymous

Lybra - kontrolka silnika i spadki mocy

Post autor: Anonymous » 22 sty 2006, 19:16

Witam , moze ktos bedzie wiedzial co to za problem . Zapala mi sie czerwona kontrolka silnika przy wiekszej predkosci i czasami wciskam gaz a samochod jakby pozbawiony mocy puszczam gaz i juz za drugim razem moc wraca. Przeplywomierz wymienilem .Przed wymiana w ogole nie mial mocy i kontrolka sie nie palila . Czy moze to byc zawor ERG?

Chodzi o Lybre JTD :)

Awatar użytkownika
makek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 698
Rejestracja: 24 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów

Lybra - kontrolka silnika i spadki mocy

Post autor: makek » 22 sty 2006, 19:58

Zawór EGR nie powinien mieć aż tak dużego wpływu na osiągi silnika. Trzeba poobserwować czy tylko na gorącym silniku takie anomalie mają miejsce, ogólnie mało szczegółów.


Władni tego forum będą mieli uwagi co do uzupełnienia......p.

kartonik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 611
Rejestracja: 08 mar 2005, 0:00
Imię: Marek
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Lybra - kontrolka silnika i spadki mocy

Post autor: kartonik » 23 sty 2006, 9:02

Zepsuty przeplywmoierz nie jest sygnalizowany na desce rozdzielczej kontrolka CHECK. Jak sie zapala kontrolka silnik przechodzi w tryb awaryjny i mozna sobie pojezdzic za cinquecento wtedy. U mnie sie wlacza systematycznie przy 4000 obr/min. Po wylaczeniu silnika i przejechaniu kilku metrow gasnie. Trzeba jechac na diagnostyke. Cos powinno sie rozjasnic.

Pozdrawiam,

Marek

Anonymous

Lybra - kontrolka silnika i spadki mocy

Post autor: Anonymous » 23 sty 2006, 17:35

Juz nie raz oddawalem samochod to powiedzieli ze jak sie nie zapali na stale kontrolka to nic nie beda w stanie zrobic... chyba ze kaze im sprawdzac po kolei wszystko.

Co do szczegółów objawy i na cieplym i na zimnym. Po prostu samochod traci moc np przy zmianie z 4 na 5 przy predkosciach 120 i wiekszych, za drugim nacisnieciem pedalu gazu juz jest normalnie . Wystepuje to raz na 5 minut :) czyli dosyc czesto i pojawilo sie od razu po wymianie przeplywomierza (chociaz jego jestem pewien ze jest dobry ) . Prosze o jakies propozycje co by mozna sprawdzic jak juz pojade na ta diagnostyke

Anonymous

Lybra - kontrolka silnika i spadki mocy

Post autor: Anonymous » 23 sty 2006, 17:37

A możesz uzupełnic profil :wink:

Awatar użytkownika
makek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 698
Rejestracja: 24 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów

Lybra - kontrolka silnika i spadki mocy

Post autor: makek » 23 sty 2006, 17:47

A nie mówiłem
"makek" pisze: Władni tego forum będą mieli uwagi co do uzupełnienia......p.

Anonymous

Lybra - kontrolka silnika i spadki mocy

Post autor: Anonymous » 23 sty 2006, 18:01

"dolec" pisze:Juz nie raz oddawalem samochod to powiedzieli ze jak sie nie zapali na stale kontrolka to nic nie beda w stanie zrobic... chyba ze kaze im sprawdzac po kolei wszystko.

Co do szczegółów objawy i na cieplym i na zimnym. Po prostu samochod traci moc np przy zmianie z 4 na 5 przy predkosciach 120 i wiekszych, za drugim nacisnieciem pedalu gazu juz jest normalnie . Wystepuje to raz na 5 minut :) czyli dosyc czesto i pojawilo sie od razu po wymianie przeplywomierza (chociaz jego jestem pewien ze jest dobry ) . Prosze o jakies propozycje co by mozna sprawdzic jak juz pojade na ta diagnostyke
Mialem podobnie tylko ze słab tak od 5000 obrotow.
przyczyna dość prozaiczna..oberwany katalizator..który zalepial wyjscie spalin..Odkrecono nakretke na katalizatorze i mimo tak małego dodatkowego upustu od razu sie polepszyło.Teraz juz jeżdze bez .Mocniejszy ,mniej pali .troszkę nieekologicznie ale do wymiany tlumika tak sie pobujam.

Anonymous

Lybra - kontrolka silnika i spadki mocy

Post autor: Anonymous » 23 sty 2006, 18:41

widzę, że JTD.. czy ten objaw ma miejsce przy określonej
prędkości obrotowej silnika czy prędkości?..

sprawdziłbym turbinę..

Anonymous

Lybra - kontrolka silnika i spadki mocy

Post autor: Anonymous » 24 sty 2006, 18:02

Raczej predkosci a nie obrotach. Turbina dobra. W miescie w ogole tego nie zauwazam. Dopiero wjechawszy na autostrade jadac kolo 140 i powyzej czasami gaz przestaje reagowac :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”