Delta - Podwójny gaźnik w Gt i.e.

Wszystko na temat tuningu [zarówno mechanicznego jak i optycznego] najpiękniejszych aut na świecie...Forum jest tylko dla zasady, bo któż chciałby tuningować takie auta...:)
Awatar użytkownika
Ara
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 351
Rejestracja: 14 sty 2008, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Delta - Podwójny gaźnik w Gt i.e.

Post autor: Ara » 22 mar 2009, 19:27

Siemanko!

Planuje wywalić elektronikę ze swojej delty i zastąpić ją tym:
DRLA40

Pytanie czy ktoś robił już podobny manewr i czy może wykorzystać jakieś inne gaźniki?

Jakieś sugestie???
Ostatnio zmieniony 29 gru 2009, 18:21 przez Taz, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Przeniosłem temat do odpowiedniego działu.

argenta67

Odp: Podwójny Gaźnik w Gt i.e.

Post autor: argenta67 » 22 mar 2009, 20:37

Ara pisze:Siemanko!

Planuje wywalić elektronikę ze swojej delty i zastąpić ją tym:
DRLA40

Pytanie czy ktoś robił już podobny manewr i czy może wykorzystać jakieś inne gaźniki?

Jakieś sugestie???
Wygląda to na nowe to nie powinno ci się udać ustawić tak aby na wolnych obrotach silnik nie szalał. Jakieś piętnaście lat miałem do czynienia z Polonezem co posiadał taka parę i było trochę zabawy aby mógł odjechać z uśmiechem.

Awatar użytkownika
schab
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 29 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Radziszów k. Krakowa

Odp: Podwójny Gaźnik w Gt i.e.

Post autor: schab » 22 mar 2009, 21:10

Ara pisze:Siemanko!

Planuje wywalić elektronikę ze swojej delty i zastąpić ją tym:
DRLA40

Pytanie czy ktoś robił już podobny manewr i czy może wykorzystać jakieś inne gaźniki?

Jakieś sugestie???
Kuszący pomysł ! Tylko sam zakup gaźników to dopiero fragment większej układanki . Będziesz jeszcze potrzebował kolektorów pod te gaźniki ( jeszcze wyższa cena i znikoma dostępność ) i magika , który je wystroi .
Jeżeli chodzi ci o stworzenie 'bestii" - fajny pomysł ! Jeśli ma to być natomiast sposób na problemy z wtryskiem , to prostszy będzie dwugardzielowy gaźnik nakręcony na ten sam kolektor ssący , na którym chodzi dotychczasowy wtrysk .

Awatar użytkownika
Ara
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 351
Rejestracja: 14 sty 2008, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Odp: Podwójny Gaźnik w Gt i.e.

Post autor: Ara » 23 mar 2009, 0:00

schab pisze:
Ara pisze:Siemanko!

Planuje wywalić elektronikę ze swojej delty i zastąpić ją tym:
DRLA40

Pytanie czy ktoś robił już podobny manewr i czy może wykorzystać jakieś inne gaźniki?

Jakieś sugestie???
Kuszący pomysł ! Tylko sam zakup gaźników to dopiero fragment większej układanki . Będziesz jeszcze potrzebował kolektorów pod te gaźniki ( jeszcze wyższa cena i znikoma dostępność ) i magika , który je wystroi .
Jeżeli chodzi ci o stworzenie 'bestii" - fajny pomysł ! Jeśli ma to być natomiast sposób na problemy z wtryskiem , to prostszy będzie dwugardzielowy gaźnik nakręcony na ten sam kolektor ssący , na którym chodzi dotychczasowy wtrysk .
Kolektor będzie dorabiany na zamówienie. O fakcie istnienia kolektorów pod te gaźniki do delty słyszałem, aczkolwiek nigdy nie miałem z nimi styczności. Rzeźba w tym przypadku jest nie unikniona.
Co do magika, Niedaleko mojego miejsca zamieszkania, mieści się niejaka ulica szpacza, na której zaś zajduje się warsztat w którym to owi magicy potrafią podobno wystroić cztery dwu-gardzielowe gaźniki (sam byłem świadkiem ustawiania przez nich dwóch dwu-gardzielowych od porsche 911).
Problemów z wtryskiem elektronicznym, nie mam. Gaźniki są bardziej wydajne przy tuningu silnika i poza tym będe miał więcej miejsca pod machą :-P (...a jaki wygląd) ;)

Szczerze mówiąc strasznie się wkręciłem w ten temat i mam zamiar go zfinalizować : yesyes :

Awatar użytkownika
Bany
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 29 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Odp: Podwójny Gaźnik w Gt i.e.

Post autor: Bany » 23 mar 2009, 21:51

Pomysł fajny ale efektu nie bedzie..
Silnik na wtrysku zawsze bedzie miał wiecej mocy.
Jak chcesz sie pobawić to zrób go poprostu na 4-ech przepustnicach.
Te gaźniki sa od boxera i trzeba je razem sprzęgnąc żeby to działało w rzędówce.

Awatar użytkownika
schab
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 29 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Radziszów k. Krakowa

Odp: Podwójny Gaźnik w Gt i.e.

Post autor: schab » 23 mar 2009, 22:39

Bany pisze:Pomysł fajny ale efektu nie bedzie..
Silnik na wtrysku zawsze bedzie miał wiecej mocy.
Jak chcesz sie pobawić to zrób go poprostu na 4-ech przepustnicach.
Te gaźniki sa od boxera i trzeba je razem sprzęgnąc żeby to działało w rzędówce.
A z tym bym akurat polemizował ...
Silnik Gt ie ma jednopunkt i w związku z tym tylko 90KM . Ten sam silnik z dwugardzielowym gaźnikiem ( Regata S100 - ma już 100KM , Ritmo 105TC , ma jak nazwa wskazuje 105 ) Po drodze jest co prawda Lancia GT , która miała wielopunktowy wtrysk i 109KM , ale te konkretne gaźniki robiły z niewiele większego boxera w Alfie ( 1,7 ) prawdziwego potwora ze 140KM . Tyle miała Lancia 1,6 Turbo - a nie chcesz nikogo przekonywać , że uturbienie silnika jest prostsze , niż zestrojenie dwóch gaźników !

Awatar użytkownika
Bany
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 29 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Odp: Podwójny Gaźnik w Gt i.e.

Post autor: Bany » 23 mar 2009, 23:22

myśle że w alfie moc brała sie z wielozaworowej jednostki a nie z gaźników akurat.
Pobawił bym sie w wielopunkt a potem w przepustnice a nie cofał sie do epoki kamienia łupanego i zakładał gaźniki.Zestrojenie jest proste,ale założenie kłopotliwe, a efekt niewspółmierny.
Zajmuje sie na codzień wyciąganiem z silników wiekszych mocy i nie musze z nikim polemizować.
Moje seicento 1100 ma moc 110-120 koni i bez turbo ani gaźników,tylko na wielopunktowym wtrysku i 4-ech przepustnicach.

Tomasz_SK
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 215
Rejestracja: 12 paź 2008, 0:00
Lokalizacja: Katowice

Odp: Delta - Podwójny gaźnik w Gt i.e.

Post autor: Tomasz_SK » 24 mar 2009, 20:21

A ja mam odwrotny plan tzn. włożyć pełny wtrysk zamiast mono. Ale to wiąże się z dopasowaniem kolektora ssącego+ wiązka+ komputer może coś jeszcze. Czy ktoś robił coś podobnego? Może całą głowice trzeba zamienić np z 2.0 ?

Awatar użytkownika
schab
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 29 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Radziszów k. Krakowa

Odp: Delta - Podwójny gaźnik w Gt i.e.

Post autor: schab » 24 mar 2009, 20:59

Tomasz_SK pisze:A ja mam odwrotny plan tzn. włożyć pełny wtrysk zamiast mono. Ale to wiąże się z dopasowaniem kolektora ssącego+ wiązka+ komputer może coś jeszcze. Czy ktoś robił coś podobnego? Może całą głowice trzeba zamienić np z 2.0 ?
Ja też miałem kilka lat temu taki plan i wymiękłem .
Kiedy po ~350 tys przebiegu "skończył" mi się silnik w Ritmie ( 90 s.i.e - właśnie jednopunkt - identyczny jak Lancia Gt ie ) - udało mi się kupić silnik z rozbitej Lancii GT z kolektorem ssącym pod wielopunkt . Niestety silnik nieuzbrojony , bez komputera , wtrysków , czujników i wiązki . Kiedy już udało mi sie zdobyć schematy i "posiadłem wiedzę" na temat ilości elementów , jakie muszę znaleźć , z jakim kosztem to się wiąże i jaką ilością pracy - skończyło się tak , że na silnik zawędrował cały osprzęt ze starego silnika i przez kolejne 2 lata jeździł bezproblemowo - do chwili , kiedy buda doszła do stanu agonii i auto zostało skasowane ( silnik został ).
Obecnie silnik ów dostał "trzecie życie" i został przeszczepiony znów do Ritma - które sobie kupił syn , ale tym razem silnik współdziała z dwugardzielowym gaźnikiem .
Jeżeli jednak decydowałbyś się na próbę zainstalowania wielopunktu , to życzę powodzenia . Mogę ci jeszcze za jakąś symboliczną kasę oddać kolektor pod wielopunkt , jaki mi pozostał i którego raczej nie będę montował .
Głowicy nie musisz zmieniać .

Awatar użytkownika
Ara
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 351
Rejestracja: 14 sty 2008, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Odp: Delta - Podwójny gaźnik w Gt i.e.

Post autor: Ara » 24 mar 2009, 22:30

Gaźniki (tak samo jak wtrysk mono czy wielopunkt) służy tylko do podania mieszanki. Ogólnie z zestrojeniem nie powinno być wielkiego problemu, a strojenie gaźników nie różni się (w efektach), chyba niczym od strojenia kompa w przypadku wtrysku.
Zakładam że Przyrost mocy w przypadku dobrze wyregulowanych gaźników, powinien wynosić ok +10KM (w stosunku do serii z monowtryskiem i seryjnym kompem). Z zastosowanie programowalnego kompa, przyrost jest napewno porównywalny. Jak to wyglądało by w przypadku wielopunktu - myślę że tak samo... :roll:

Gaźniki będą większą zaletą podczas dalszej rozbudowy samego silnika, to wiem napewno, natomiast przyrost mocy (czysto teoretyczny) w przypadku zastosowania dwóch gaźników może być duuużo większy.

Jeżeli Myśli Pan, Panie Bany że wielopunkt będzie lepszy do podkręcenia Gt i.e., niż Gaźniczki, chętnie przyswoję trochę informacji na ten temat. Może i bym poszedł w tym kierunku... ;)

Awatar użytkownika
Bany
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 29 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Odp: Delta - Podwójny gaźnik w Gt i.e.

Post autor: Bany » 24 mar 2009, 22:59

Ara pisze:Gaźniki (tak samo jak wtrysk mono czy wielopunkt) służy tylko do podania mieszanki. Ogólnie z zestrojeniem nie powinno być wielkiego problemu, a strojenie gaźników nie różni się (w efektach), chyba niczym od strojenia kompa w przypadku wtrysku.
Zakładam że Przyrost mocy w przypadku dobrze wyregulowanych gaźników, powinien wynosić ok +10KM (w stosunku do serii z monowtryskiem i seryjnym kompem). Z zastosowanie programowalnego kompa, przyrost jest napewno porównywalny. Jak to wyglądało by w przypadku wielopunktu - myślę że tak samo... :roll:

Gaźniki będą większą zaletą podczas dalszej rozbudowy samego silnika, to wiem napewno, natomiast przyrost mocy (czysto teoretyczny) w przypadku zastosowania dwóch gaźników może być duuużo większy.

Jeżeli Myśli Pan, Panie Bany że wielopunkt będzie lepszy do podkręcenia Gt i.e., niż Gaźniczki, chętnie przyswoję trochę informacji na ten temat. Może i bym poszedł w tym kierunku... ;)

dokładnie jak bym słyszał samego siebie jakieś 10 lat temu...
Teraz z perspektywy czasu wiem że g.wno wiedziałem na ten temat...
zrobisz jak bedziesz chciał,ja tylko dobrze ci radze.
Wtrysk ma jeszcze ta zalete ze masz możliwosc zapłonem kombinować.

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Tuning :::”