Od tamtej pory wszystko chodzi super
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
czesc"Jaqob" pisze:Przeesjim ale jak sprawdzic czy ten regulator temperatury dla komputera dziala sprawnie ? da sie to jakos omomierzem, jakies konkretne wartosci ?
No nie bądź leniwy, jak walczyłeś z autem w lipcu to miałeś podane dokładnie (nawet mierzyłeś) , na forum było też wiele razy . Nie napiszę tego tu po raz n-ty- poszukaj."Jaqob" pisze:Przeesjim ale jak sprawdzic czy ten regulator temperatury dla komputera dziala sprawnie ? da sie to jakos omomierzem, jakies konkretne wartosci ?
o a tu coś dla mnie ... mam jeszcze jedno miejsce do obejrzenia znaczy"prezesjm" pisze:Ta niebieska wtyczka to nie żadne ssanie tylko czujnik temperatury dla komputera, rozłączenie tego układu podczas pracy powoduje że komp " myśli" że silnik jest bardzo zimny i wzbogaca mieszankę co może powodować oczywiście zwiększanie obrotów. Jak coś na tej wtyczce nie teges to auto z reguły pali dobrze zimne a gorące nie bardzo i oczywiście pali dużo paliwa. .
A to co ?- nie pisałem ja ale :"Jaqob" pisze:Pisałes wtedy o regulatorze kolo przepustnicy ( ktory mial zreszta troszeczke inne paramatery )a nie o wtyczce ssania
W kazdym razie wczorja przeczyscilem i te i tamte styki poraz kolejny, musze sie gdzies dalej dopiero przejechac zeby cos zauwazyc, ale pierwsze co zauwazylem jak narazie to ze teraz jak stoje na swiatlach nie mam czegos tkaiego ze silniczek chodzi i co pare sekund na kierownicy czuc jak by jakis wybuch w silniku i to teraz zniknelo, hmm moze ta klema tez duzo robila ktora na nowa wymienilem
a Ty :"majk" pisze:Jaqob jak na mój gust zabardzo kombinujesz,
po 1 Mieżyłeś ciśnienie panujące w układzie zasilania ( sprawdz czy po zdjęciu powrotu z regulatora cisnienia przy normalnej pracy silnika leci paliwko jeżeli nie
1 zamały wydatek pompy paliwa uszkodzona pompa paliwowa, nieszczelność węży zdarzał się wyciek zaraz za pompą która jest w zbiorniku i paliwo leciało do zbiornika
2 Uszkodzony regulator ciśnienia zaduże ciśnienie w układzie silnik się zalewa i stąd pływające obroty
jeżeli tak
1 zaciśnij wąż od powrotu niech ciśnienie w listwie urośnie i obserwuj obroty jeżeli się ustabilizują więsz że ciśnienie zamałe
reasumując najlepiej sprawdzić manometrem
Co do sondy to do odpalenia silnika jest niepotrzebna w trakcie odpalania na zimnym mieszanka jest bogata. Innym problemem może być czujnik temperatury silnika () niebieska wtyczka na termostacie zmierz rezystancje czujnika powinna być jak poniżej
0 st C - 4800-6600ohm
10 st C - 4000 ohm
20 st C - 2200-2800 ohm
30 st C - 1300 ohm
40 st C - 1000-1200 ohm
50 st C - 1000 ohm
60 st C - 800 ohm
80 st C - 270-380 ohm
Podaj początek nr VIN to ustale czy twój wóz miał fabrycznie kat.
pozdrawiam
- to chyba można się domyślac że jest OK ."Jaqob" pisze:zmierzylem na tej niebieskiej wtyczce na wylacoznym silniku, calkowicie zimnym jest okolo 2,6 KOhm a jak go wlaczylem i troche pochodzil czyli temperatura byla w granicach 10-20 C to bylo rowno 2000 Ohm,, i co to znaczy ?