Blos
- mario09
- Klubowicz
- Posty: 947
- Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
- Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie
Blos
Moje doswiadczenie w tej kwestii=0, ale czytalem troche o tym i wydaje sie to byc swietnym rozwiazaniem, szkoda, ze nie zostanie ono juz "wprowadzone w zycie" . Silniki krokowe w instalacjach II gen. przy tym cudownym urzadzeniu chowaja sie po kata
Ostatnio zmieniony 14 sty 2006, 9:41 przez mario09, łącznie zmieniany 1 raz.
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS
Blos
Wczoraj zabrałem się za montowanie tego ustrojstwa i oczywiście są problemy. Pierwszy, którego się spodziewałem to brak miejsca (1.8 ie) to za sprawą kolektora ssącego który jest wysoko pod maską, następny jak maksymalnie może być pochylony blos, w jakiej odległości powinien być od przepustnicy (podobno ma to znaczenie), regulacja to już inna bajka.
Myślę, że dzisiaj to zamontuję o ile znajdę odpowiednie rury.
Myślę, że dzisiaj to zamontuję o ile znajdę odpowiednie rury.
Blos
Jak wygląda? http://www.allegro.pl/show_item.php?item=81267253
albo tu: lepsze zdjęcia i linki http://www.allegro.pl/show_item.php?item=79980562
albo tu: lepsze zdjęcia i linki http://www.allegro.pl/show_item.php?item=79980562
- mario09
- Klubowicz
- Posty: 947
- Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
- Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie
Blos
Jak przebiegl montaz?"makek" pisze:Wczoraj zabrałem się za montowanie tego ustrojstwa i oczywiście są problemy. Pierwszy, którego się spodziewałem to brak miejsca (1.8 ie) to za sprawą kolektora ssącego który jest wysoko pod maską, następny jak maksymalnie może być pochylony blos, w jakiej odległości powinien być od przepustnicy (podobno ma to znaczenie), regulacja to już inna bajka.
Myślę, że dzisiaj to zamontuję o ile znajdę odpowiednie rury.
Ja myslalem jak takie cudo zamontowac do Themy 2,0 bo totalny brak miejsca przed przeplywomierzem, ewentualnie na rurze dolotowej do kolektora ssacego. Wiem z doswiadczenia, ze wszelkie miksery lepiej funkcjonuja jesli sa montowane przed przeplywomierzem - nie wiem jak sie ma to stwierdzenie do blosa.
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS
Blos
Witam.
Zamontowałem, ale za wcześnie, żeby coś konkretnego powiedzieć. Wyregulowałem go na sondę i faktycznie można ustawić skład mieszanki np. na 3000obr/min jak również na jałowych, silnik pracuje równo. Sam montaż jest kłopotliwy (mówię o Dedrze), to ze względu na brak miejsca, bo sama średnica (70mm) jest dokładnie taka jak przewodów na powietrzu, nie trzeba więc robić redukcji, czy specjalnych przejściówek. Ja kombinowałem z rurą plastikową , ale ponieważ przelot blosa miał być opuszczony w stosunku do osi przepustnicy to rura powinna być wygięta w zygzak, zmarnowałem prawie metr rury i zadowalającego efektu estetycznego i funkcjonalnego nie uzyskałem. W końcu ten ?zygzak? zrobiłem z blachy, trochę zabawy w wycinanie, spawanie i szlifowanie. Gdyby blos zamontować poziomo (instrukcja dopuszcza takie położenie) to nie trzeba by robić tych śmiesznych połączeń, ja zamontowałem go prawie pionowo bo po zapoznaniu się z budową (rozkręceniu) doszedłem do wniosku, że tak będzie najlepiej.
Co do montażu w układzie z przepływomierzem niewiele mogę powiedzieć (była taka dyskusja na forum forda), co mi się wydaje to, że powinno się blos zamontować za przepływomierzem (patrząc od kierunku przepływu powietrza), niezależnie czy to przepływomierz klapkowy czy z gorącym drutem. To dlatego, że przepływomierz klapkowy znajdujący się między przepustnicą a blosem może powodować zakłócenia w otwieraniu szuflady blosa, w przypadku drugiego typu przepływomierza : nie wiem czy mieszanka gazowo powietrzna może omywać rozgrzane elementy, czy to nie strzeli, oczywiście to tylko moje domniemania, niekoniecznie tak musi być.
Na razie, po montażu blosa, jestem zadowolony , możliwe, że auto ożyło, na pewno spokojniej pracuje, jak ze spalaniem ? jeszcze nie wiem. Mam kilka fotek dla zainteresowanych.
Pozdrawiam.
Zamontowałem, ale za wcześnie, żeby coś konkretnego powiedzieć. Wyregulowałem go na sondę i faktycznie można ustawić skład mieszanki np. na 3000obr/min jak również na jałowych, silnik pracuje równo. Sam montaż jest kłopotliwy (mówię o Dedrze), to ze względu na brak miejsca, bo sama średnica (70mm) jest dokładnie taka jak przewodów na powietrzu, nie trzeba więc robić redukcji, czy specjalnych przejściówek. Ja kombinowałem z rurą plastikową , ale ponieważ przelot blosa miał być opuszczony w stosunku do osi przepustnicy to rura powinna być wygięta w zygzak, zmarnowałem prawie metr rury i zadowalającego efektu estetycznego i funkcjonalnego nie uzyskałem. W końcu ten ?zygzak? zrobiłem z blachy, trochę zabawy w wycinanie, spawanie i szlifowanie. Gdyby blos zamontować poziomo (instrukcja dopuszcza takie położenie) to nie trzeba by robić tych śmiesznych połączeń, ja zamontowałem go prawie pionowo bo po zapoznaniu się z budową (rozkręceniu) doszedłem do wniosku, że tak będzie najlepiej.
Co do montażu w układzie z przepływomierzem niewiele mogę powiedzieć (była taka dyskusja na forum forda), co mi się wydaje to, że powinno się blos zamontować za przepływomierzem (patrząc od kierunku przepływu powietrza), niezależnie czy to przepływomierz klapkowy czy z gorącym drutem. To dlatego, że przepływomierz klapkowy znajdujący się między przepustnicą a blosem może powodować zakłócenia w otwieraniu szuflady blosa, w przypadku drugiego typu przepływomierza : nie wiem czy mieszanka gazowo powietrzna może omywać rozgrzane elementy, czy to nie strzeli, oczywiście to tylko moje domniemania, niekoniecznie tak musi być.
Na razie, po montażu blosa, jestem zadowolony , możliwe, że auto ożyło, na pewno spokojniej pracuje, jak ze spalaniem ? jeszcze nie wiem. Mam kilka fotek dla zainteresowanych.
Pozdrawiam.
- mario09
- Klubowicz
- Posty: 947
- Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
- Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie
Blos
Oczywiscie fotki mile widziane, jestem ciekaw bardzo jak to wyglada. Ciekawi mnie jeszcze to spalanie. Daj znac jak juz cos bedziesz wiedzial, moze i ja sie pokusze o takie rozwiazanie(choc nie powiem tanie nie jest).
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS
- mario09
- Klubowicz
- Posty: 947
- Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
- Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie
Blos
A co to za waz ktory idzie z rury przed blosem? Jakies podcisnienie?
Przyznam, ze robota wzorowa, estetyka pierwsza klasa. Jakiej srednicy jest ten blos. Ja w swojej Themie mam rury 70mm i u Ciebie tez mi na takie wygladaja.
Jeszcze jedna kwestia. Jak jest u Ciebie z klaba anty wybuchowa? Czy przez blos moze przechodzic cofajacy sie plomien?
Przyznam, ze robota wzorowa, estetyka pierwsza klasa. Jakiej srednicy jest ten blos. Ja w swojej Themie mam rury 70mm i u Ciebie tez mi na takie wygladaja.
Jeszcze jedna kwestia. Jak jest u Ciebie z klaba anty wybuchowa? Czy przez blos moze przechodzic cofajacy sie plomien?
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS
Blos
Wąż kiedyś był zaraz przed przepustnicą (ja mówię, że jest to odsysanie oparów ze skrzyni korbowej), ale teraz przy blosie niepotrzebnie by zakłócał podnoszenie szuflady, więc go przenoisłem.
Rury są rzeczywiście fi 70mm, a klapkę mam na stole w warsztacie - blos podobno nie strzela (dobrze wyregulowany).
Rury są rzeczywiście fi 70mm, a klapkę mam na stole w warsztacie - blos podobno nie strzela (dobrze wyregulowany).