Planuję zakup Delty HPE 1,8 z 1998r. - prośba o pomoc

Moderator: stabraf

Awatar użytkownika
valdek
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 10
Rejestracja: 06 mar 2009, 0:00
Lokalizacja: Lublin, Nałęczów
Kontakt:

Planuję zakup Delty HPE 1,8 z 1998r. - prośba o pomoc

Post autor: valdek » 06 mar 2009, 14:03

Witam serdecznie! :)

Jestem alfisti z siedmioletnim stażem (AR 156 2.5V6) a teraz planuję zakup "zabawki", która od zawsze mi się podobała a tylko traf sprawił, ze wsiąkłem w alfę... :)

Lancia Delta HPE 1.8 1998 r.

W związku z tym proszę o udzielenie odpowiedzi:

1. Czy w tym silniku występuje wariator?
2. Czy przyczyna falowanie obrotów jest w miare łatwa do zdiagnozowania (jakie są typowe przyczyny?) czy to może walka z wiatrakami?
3. Czy ten model ma swoje "czułe miejsca", na które należy zwrócić szczególną uwagę przy zakupie?

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

No i oczywiście pochwalę sie swoją alfą :D :wink:

:link:

Pozdrawiam
LIFE TO RIDE - RIDE TO LIFE!!!

Awatar użytkownika
matias21
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 695
Rejestracja: 31 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Planuję zakup Delty HPE 1,8 z 1998r. - prośba o pomoc

Post autor: matias21 » 06 mar 2009, 18:27

Jest wariator, bo to ten sam silnik co w alfach, jako, że masz alfe to nie trzeba ci mówić co to oznacza, silnik oparty na elektronice japońskiej i z tego powodu drogi w serwisie jeżeli chodzi o te rzeczy.
Delta HPE 1.6 16v 96r ----->klik


Sixt

Planuję zakup Delty HPE 1,8 z 1998r. - prośba o pomoc

Post autor: Sixt » 06 mar 2009, 18:40

Zajebis...znaczy ładna chciałem powiedzieć czarna strzała Waldi ... :!: O ile nie podobają mi się wogóle AR 156 w sedanie to te wygląda świetnie. Congratulations

Awatar użytkownika
Pepto
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 270
Rejestracja: 06 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź

Planuję zakup Delty HPE 1,8 z 1998r. - prośba o pomoc

Post autor: Pepto » 06 mar 2009, 19:36

Witamy serdecznie :D

Ad. 1 Niestety występuje i są z nim takie same problemy jak w rodzinie silników TS 16v
Ad. 2 Nie miałem wiele do czynienia z tym silnikiem, za to nie słyszałem o jakiś nagminnych problemach z falowaniem obrotów. Proponował bym standardowe w tym przypadku sprawdzenie (ICV-popularnie zwanego silniczkiem krokowym, przepływomierza oraz czujników temperatury).
Ad. 3

-na pewno wypomniany wariator
-Zawieszenie układ kierowniczy, nic nadzwyczajnego elementy metalowo-gumowe, amortyzatory
-dość ważne to stan poduszek na których wisi silnik i skrzynia, są dość egzotyczne
-na budzie nie powinno być grama rdzy (ocynk) dlatego jakiekolwiek ogniska korozji mogą świadczyć o naprawach (u mnie w Delcie 100% czysto oprócz paru drobnych miejsc gdzie była stuknięta, a przecie autko ma już 13lat)
-środek przecierająca się Alcantara (jeśli występuje)
-plastiki na których wisi tylna półka lubią się łamać, z loga Lancia z napisem HPE na bocznym słupku zawsze prawie złazi farba, takie pierdołki :P

Reszta raczej zależy od konkretnego egzemplarza, przebiegu sposobu traktowania.

P.S
Uzupełnij miejscowość w profilu, bo to wymóg formalny.
Obrazek Delta (836) HPE 2.0 16v 96r. Dedra Integrale x2

Awatar użytkownika
fazi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1687
Rejestracja: 09 lis 2007, 0:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Planuję zakup Delty HPE 1,8 z 1998r. - prośba o pomoc

Post autor: fazi » 06 mar 2009, 21:07

Piękna Alfa ,super utrzymana.Pozdrawiam.
Alfa Romeo 159 1,9 16v
Mitsubishi ASX 1.8DID 4WD

Awatar użytkownika
Jarek_Lu
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 427
Rejestracja: 05 kwie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin

Planuję zakup Delty HPE 1,8 z 1998r. - prośba o pomoc

Post autor: Jarek_Lu » 06 mar 2009, 22:02

"Pepto" pisze: -Zawieszenie układ kierowniczy, nic nadzwyczajnego elementy metalowo-gumowe, amortyzatory
-dość ważne to stan poduszek na których wisi silnik i skrzynia, są dość egzotyczne
-na budzie nie powinno być grama rdzy (ocynk) dlatego jakiekolwiek ogniska korozji mogą świadczyć o naprawach
O silniku juz słyszałeś ja nic nowego nie wniosę a tak jak pisze Pepto mechanicznie to raczej prosta i naprawdę tania w naprawie konstrukcja.
I rzeczywiście 11 letnia buda jak nie była łatana powinna być w bdobrym stanie moja (co prawda Dedra) ma 13 i naprawdę żadnej rdzy na karoserii.
Generalny dystrybutor własnego czasu.

Awatar użytkownika
valdek
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 10
Rejestracja: 06 mar 2009, 0:00
Lokalizacja: Lublin, Nałęczów
Kontakt:

Planuję zakup Delty HPE 1,8 z 1998r. - prośba o pomoc

Post autor: valdek » 06 mar 2009, 22:22

Dzięki Chłopaki! :)
Czyli widzę, że to samo (wariator, zawiecha) co w alfie TS a oczytałem sie tego na swoim forum AR sporo :)
Niestety wariator lepiej od razu potraktować jako element rozrządu i wymieniać wraz z nim (aczkolwiek niektórym kumplom udaje sie to w alfach robić co drugą wymianę rozrządu, ponoc pomaga w tym dodatek MOS2 Liqui Moly dodawany do oleju silnikowego).
Japoński osprzęt czy elektronika w tym silniku to dla mnie zaskoczenie. Muszę doczytać na necie :)
Mam alfę i choć silniki V6 - jak wiecie-nie mają wariatora to cała reszta auta wymaga dużej kultury serwisowej i nie znosi w tym wzgledzie zadniedbań. Spodziewam się, że z Lancia jest tak samo.
Taki urok "makaronów" ale co zrobic jak mają to "coś" i nie chce się mieć innego auta? :)
Jak z babami... :wink:

Pozdrawiam
LIFE TO RIDE - RIDE TO LIFE!!!

Awatar użytkownika
Art92
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1903
Rejestracja: 25 gru 2007, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: Sierakowice/Słupsk

Planuję zakup Delty HPE 1,8 z 1998r. - prośba o pomoc

Post autor: Art92 » 06 mar 2009, 22:43

a ta alfa dlaczego ma srodek sprzed liftingu?swoja doroga zabojczo piekna
VW Sweter 1.9 TDi. Od czasu do czasu ujeżdżam Chevrolet Cruze 1.6

Awatar użytkownika
valdek
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 10
Rejestracja: 06 mar 2009, 0:00
Lokalizacja: Lublin, Nałęczów
Kontakt:

Planuję zakup Delty HPE 1,8 z 1998r. - prośba o pomoc

Post autor: valdek » 06 mar 2009, 22:51

"Art92" pisze:a ta alfa dlaczego ma srodek sprzed liftingu?swoja doroga zabojczo piekna
Bo to jest lift (2003) robiony na starym modelu (2000) po małej stłuczce przodu - taki mój kaprys :)
Nieskromnie dodam, że byłem pionierem tego zjawiska w kraju (co ja się instrukcji know how napisałem!) i wielu poszło w moje ślady...

Pozdrawiam

-- 06 Maj 2009, 20:23 --

Witam,

Potwierdzam,że kupiłem:

>http://moto.allegro.pl/item614262144_la ... tanio.html

i reanimuję :-)

Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Delta II/Dedra/Dedra SW”