Nuova Delta - wymiana wkładek zamków i stacyjki

Gosiakoprzem
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 57
Rejestracja: 23 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Nuova Delta - wymiana wkładek zamków i stacyjki

Post autor: Gosiakoprzem » 27 sty 2009, 13:43

Witam,
W delcie, którą zamierzam kupić - do wymiany są klamki (a co za tym idzie, stacyjka oraz zamek od bagażnika).
"Sprzedający" ma owe zamki zakupione (widziałem) - jednak do tej pory tego nie zrobił - tłumacząc to brakiem czasu.

I teraz dwa, głupie trochę pytania..

1. Czy wymiana klamek, stacyjki i zamka od bagażnika to dużo roboty? Dam radę zrobić to samemu? Ewentualnie jaki to koszt u mechanika?

2. W komplecie do w/w "zestawu zamków/stacyjki" są dwa kluczyki. Czy istnieje możliwość "dorobienia" takiego kluczyka?
Delta II 1.8 / '93

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5140
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Delta - wymiana "klamek" (i stacyjki) ?

Post autor: Bichoń » 27 sty 2009, 14:04

Dorobienie zwyklego kluczyka, bez immo itp. to nie problem. Takiego wlasnie uzywam (dla mnie ksztalt oryginalnego jest niewygodny).
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czarna
były:
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD

Gosiakoprzem
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 57
Rejestracja: 23 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Delta - wymiana "klamek" (i stacyjki) ?

Post autor: Gosiakoprzem » 27 sty 2009, 14:06

Czyli trzeba będzie albo kupić własne zamki, albo stawiać samochód na parkingu prywatnym..

Albo kupić blokadę na pedały.

Btw. - jaki to koszt - zakup wszystkich zamków + stacyjki?
Delta II 1.8 / '93

Awatar użytkownika
kulu
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 144
Rejestracja: 17 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: Żagań

Delta - wymiana "klamek" (i stacyjki) ?

Post autor: kulu » 27 sty 2009, 19:27

Witam
A dlaczego trzeba wymienić wszystkie zamki i stacyjkę? Czyżby poprzedni właściciel pogubił wszystkie kluczyki? Jeżeli jest przynajmniej jeden kluczyk i problem tkwi w niesprawnej wkładce, to taką uszkodzoną wkładkę dobry mechanik naprawi bez większych problemów za nieduże pieniądze. A z tymi dokupionymi zamkami to nie trzeba popadać w paranoję bo jak by chcieli po sprzedarzy auta ukraść je to wydaje mi się że prościej było by dorobić dodatkowy kluczyk i zatrzymać go sobie niż kosztować się na zakup kompletu zamków i stacyjki.
Pozdrawiam :)

Gosiakoprzem
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 57
Rejestracja: 23 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Delta - wymiana "klamek" (i stacyjki) ?

Post autor: Gosiakoprzem » 27 sty 2009, 19:48

Zamek od strony kierowcy jest "niesprawny" (ktoś kiedyś próbował się 'włamać') - a od strony pasażera nie działa klamka.

Najwidoczniej właściciel uznał, że szybciej będzie (i lepiej) wymienić wszystko :)
Delta II 1.8 / '93

Awatar użytkownika
deltalukasz
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 59
Rejestracja: 25 maja 2008, 0:00
Lokalizacja: Sosnowiec

Delta - wymiana "klamek" (i stacyjki) ?

Post autor: deltalukasz » 27 sty 2009, 20:46

Ja wymienialem wkladke stacyjki i w drzwiach, w klapie bagaznika nie wymienialem bo juz mi sie nie chcialo a nie przeszkadza mi otwieranie ze schowka.Koszt wszystkich wkladek na caly samochod plus 3 kluczyki to 100zl przynajmniej ja tyle zaplacilem,jezeli wiesz "jak" sie wymienia wkladke w stacyjce to trwa to gora 5 min,znalazlem opis tutaj na forum gdzies jak wymienialem i jest ladnie napisany.Sciagasz obudowe kierownicy i masz gola stacyjke,kluczyk prawdopodobnie ma byc w pozycji MAR i z tylu stacyjki masz mala dziurke,jezeli ustawisz kluczyk na MAR i wcisniesz ten bolec z tylu to wkladka wyskoczy i bedziesz mogl normalnie wlozyc nowa.Natomiast wymiana wkladek w drzwiach i wymiana klamek to troszke wiecej roboty.Sciagasz boczek z drzwi,u mnie byla folia gruba chyba wyciszajaca,sciagasz ja nastepnie demontowalem mechanizm szyb elektrycznych i masz "kasetke" zamka i klamke z wkladka.Jak dobrze pamietam najpierw musisz zdemontowac ciegno z kasetki do klamki,z tego co kojarze to dosyc ciezko bylo ale robilem to pierwszy raz.Klamka jest przykrecona najedna srubke z nakretka pod klucz 8.Wkladke trzyma segerek maly i musisz go wyciagnac wtedny bedziesz mogl wymienic wkladke lub jak wolisz cala klamke.Robilem to dosyc dawno ale mam nadzieje ze niczego nie pokrecilem,jezeli da sie to zrobic inaczej niz pisalem to chetnie przeczytam bede wiedzial na nastepny raz jakbym musial wymieniac.Jak pisalem w klapie nie wymienialem ale tak naprawde troszke samozaparcia i pojecia+zreczne rece i wymienisz wszystko.W koncu to wszystko robia ludzie.Wymiana wkladki stacyjki plus dwoje drzwi jakies ~4godziny ale to na spokojnie i robilem to pierwszy raz.

sebek
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 5
Rejestracja: 16 lut 2009, 0:00
Lokalizacja: katowice

Delta - wymiana "klamek" (i stacyjki) ?

Post autor: sebek » 21 lut 2009, 17:06

kupiles oryginalny zestaw zamkow czy zamienniki bo w serwisie kosztoje 500 zl

sebek
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 5
Rejestracja: 16 lut 2009, 0:00
Lokalizacja: katowice

Delta - wymiana "klamek" (i stacyjki) ?

Post autor: sebek » 21 lut 2009, 17:08

a co z immobilajzerem kodowales klucze?

Awatar użytkownika
Lancista
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 121
Rejestracja: 10 lut 2009, 0:00
Lokalizacja: 21,020*E 52,259*N

Delta - wymiana "klamek" (i stacyjki) ?

Post autor: Lancista » 21 lut 2009, 18:10

ja jeżdzę już drugą themą i w każdej zakladam tylne klamki w miejsce przednich, w themie trzeba trochę przerabiać, a polega to na wycięciu małego nadlewu z tyłu klamki, w delcie tak naprawdę nie wiem jak to wygląda, ale można spróbować, a ma to najwazniejszą zaletę że przynajmniej żaden g... : cenzura : nie będzie ci mieszał w zamkach
Jest MDO 06' 2,2 TDCI Ghia, Junak M10 z wózkiem, Suzuki GS500, Aprilia Scarabeo
Były Croma 87' 2.0 8V CHT, Croma 89' 2.0 8V ie, LT 91' 2.0 16V LE SW, LT 93' 3.0 V6 LS SW 2 szt.
Zostały mi papiery na LT 3.0 V6 93r. jak by ktoś chciał.
Piotrek

Awatar użytkownika
FajeK
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 441
Rejestracja: 28 mar 2006, 0:00
Lokalizacja: Głuchów

Delta - wymiana "klamek" (i stacyjki) ?

Post autor: FajeK » 21 lut 2009, 19:32

a jak ci centralny padnie to jak wtedy otworzysz ??
chyba ze przez bagaznik jakos sie bedziesz próbował dostac
była prisma i delta I a teraz jest Kappa :D

Awatar użytkownika
Lancista
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 121
Rejestracja: 10 lut 2009, 0:00
Lokalizacja: 21,020*E 52,259*N

Delta - wymiana "klamek" (i stacyjki) ?

Post autor: Lancista » 21 lut 2009, 19:50

centralny jest sterowany masą wystarczy wyprowadzić jeden przewód zakończony jakimś mikro stykiem, to na wypadek rozładowanej baterii w pilocie, rozwiązanie z klamkami czasem może dokuczyć, ale ja jestem zadowolony
Jest MDO 06' 2,2 TDCI Ghia, Junak M10 z wózkiem, Suzuki GS500, Aprilia Scarabeo
Były Croma 87' 2.0 8V CHT, Croma 89' 2.0 8V ie, LT 91' 2.0 16V LE SW, LT 93' 3.0 V6 LS SW 2 szt.
Zostały mi papiery na LT 3.0 V6 93r. jak by ktoś chciał.
Piotrek

Awatar użytkownika
deltalukasz
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 59
Rejestracja: 25 maja 2008, 0:00
Lokalizacja: Sosnowiec

Delta - wymiana "klamek" (i stacyjki) ?

Post autor: deltalukasz » 24 lut 2009, 15:10

"sebek" pisze:kupiles oryginalny zestaw zamkow czy zamienniki bo w serwisie kosztoje 500 zl
Kupilem na allegro za 100zl komplet wkladek i chyba 3 lub 4 kluczyki.Mam bez immo dlatego bawilem sie z tym sam.

sebek
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 5
Rejestracja: 16 lut 2009, 0:00
Lokalizacja: katowice

Delta - wymiana "klamek" (i stacyjki) ?

Post autor: sebek » 24 lut 2009, 15:36

i tu mam problem bo ja mam immo.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie i wnętrze”