Nikt nie twierdzi,że to auto które sie sypie sam twierdze,że jest porządne.To tylko słów kilka na wypadek ,gdyby kolega kupił nieco mniej zadbany samochód,niż np twój w przeszłości.A mój wcale nie jest taką skarboną ,ja poprostu musze mieć idealnie ,kazda lampka ,każdy zamek i inny pierdół muszą działać wzorowo.Taka ma natura ,albo jest wszystko sprawne albo ja nie śpie"matias21" pisze:akurat ty trafiłeś na skarbonke, ja przez 1,5 roku wymieniłem poza rzeczami typu rozrząd, tylko termostat i jutro jade na wymiane jakiejś rolki, nie przesadzajcie, że te LANCIE sie tak sypią ! Kappa to najbardziej niezawodne włoskie auto, a częsci to ma drogie, ale tylko blacharskie, których na allegro pełno, kupuj śmiało kappe, ale nie turbo i v6 bo tam faktycznie sie nie wypłacisz, reszta silników siedzi w większości fiatów."fazi" pisze:Jak ja słysze ile to auto będzie palić,ile kosztuje utrzymanie .Chłopie powiem ci wprost ,jak nic między 5 a 10 tyś lużnych pieniedzy to ty musisz miec na początkowe naprawy .Chyba ,ze interesuje cie jazda ,e tam zrobie pózniej albo wcale,no to taki stan rzeczy raczej sobie daruj to zbyt piękne auto by je dojeżdzić i wpuścić w nie kury,kup sobie lepiej astre ,albo golfa.To samochody które od wielu z nas wymagają mase wyzeczeń by utrzymać je w należytej sprawności.Ja ,gdy kupiłem kappe myslałem ,że to bedzie jak w przypadku innych samochodów to sie wymieni,to sie kupi ,a tu portfel zmienił sie w harmonie ,poczatki były straszne teraz nie oddał bym tego samochodu za nic,teraz juz wiem gdzie sie obrócić i mam też drugie znacznie młodsze autko do poruszania sie na codzień,od takie frycowe płaciłem poczatkowo ,tak jak inni piszą możesz kupić dobrze,a możesz nie nadażać kasy z bankomatu wypłacać.Jedno jest pewne nic ci nie odradzam tez chorowałem na kappe i ja kupiłem ,ten tylko sie dowie kto na własnej skórze sie przekona ,ja cie naturalnie tez zachecam do kupna bo to kawał wyjatkowego i pięknego samochodu,jadnakże bądz przygotowany na niespodzianki jezeli tak jest witaj wsród lancistów.Życze rozwagi "sece podpowiada "rozsądek nie koniecznie .Pozdrawiam.
Kappa - jako mój pierwszy samochod?
Moderator: stabraf
Kappa na pierwszy samochod
Alfa Romeo 159 1,9 16v
Mitsubishi ASX 1.8DID 4WD
Mitsubishi ASX 1.8DID 4WD
Kappa na pierwszy samochod
Silniczek nawiewu 650 zł + 200zł za nabicie klimy, którą trzeba rozmontować, żeby go wymienić. Sprzęgło 600 zł + wymiana, której nie każdy się podejmie. Głupia wymiana paska rozrządu kosztuje krocie, bo trzeba to robić w dobrym warsztacie, gdzie znają sie na Lanciach. Jeśli ktoś określa kwotę graniczną na 8 tys. to takie "tanie" części i naprawy potrafią zaboleć."matias21" pisze:częsci to ma drogie, ale tylko blacharskie, których na allegro pełno, kupuj śmiało kappe, ale nie turbo i v6 bo tam faktycznie sie nie wypłacisz, reszta silników siedzi w większości fiatów.
To prawda, że Kappa umie być wdzięczna za dbanie o nią, ale nie jest to tanie i ekonomiczne autko dla Kowalskiego.
Kappa na pierwszy samochod
radzę zmienic mechanika który to robi.... klimy nie trzeba rozszczelniać a silniczek kosztuje 400-450 zł w autosklepie. Moim zdaniem części nie są drogie, trzeba tylko poszperać po internecie czy forum a nie iść do pierwszego lepszego sklepu czy warsztatu, bo każdy przygodni sprzedawca czy mechanik na słowo Lancia, Alfa czy Fiat dodaje ze 40% do ceny, no bo przecież jak to by było gdyby do włocha części były w cenie Vw czy innych takich? reasumując, jeśli masz comiesięczny dostęp do gotówki i wybierzesz zadbany egzemplarz to utrzymasz to auto, a że się gdzieś tam obetrze na parkingu (albo i nie) ceny blacharki na allegro są śmiesznie niskie i czasami uda się dorwać nawet w tym samym kolorze... Pozdrawiam i powodzenia życzę"skurek" pisze:Silniczek nawiewu 650 zł + 200zł za nabicie klimy, którą trzeba rozmontować, żeby go wymienić."matias21" pisze:częsci to ma drogie, ale tylko blacharskie, których na allegro pełno, kupuj śmiało kappe, ale nie turbo i v6 bo tam faktycznie sie nie wypłacisz, reszta silników siedzi w większości fiatów.
Kappa na pierwszy samochod
tymbardziej, że silnik 2.0 był bardzo popularny: marea, bravo/brava, lybra, kappa i jest najtańszą jednostką w serwisie jeżeli chodzi o kappe. Chyba byłeś w ASO ?
Kappa na pierwszy samochod
Zarzucasz innym, a sam powielasz stereotypy"matias21" pisze:kupuj śmiało kappe, ale nie turbo i v6 bo tam faktycznie sie nie wypłacisz, reszta silników siedzi w większości fiatów.
Miałeś może Kapiszona z turbinką lub V6?
A wracając do głównego tematu. Ja bym powiedział tak, jeśli ktoś pyta ile pali Kappa, i od tego uzależnia zakup, to prawdopodobnie go na nią nie stać
Pozdrawiam
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8
Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8
Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW
Kappa na pierwszy samochod
nie powielam, ale było paru forumowiczy, którym padł silnik w takiej Kappie i mimo, ze w dobrym stanie nie opłacało sie tego silnika robić(np. Kappa sixta, czy psadowa) pozatym v6 spala w mieście ponad 15 litrów, no chyba nie powiesz mi, że jest ona tańsza w utrzymaniu niż 2.0 vis czy 2.4 ?"wujekp" pisze:Zarzucasz innym, a sam powielasz stereotypy"matias21" pisze:kupuj śmiało kappe, ale nie turbo i v6 bo tam faktycznie sie nie wypłacisz, reszta silników siedzi w większości fiatów.
Miałeś może Kapiszona z turbinką lub V6?
A wracając do głównego tematu. Ja bym powiedział tak, jeśli ktoś pyta ile pali Kappa, i od tego uzależnia zakup, to prawdopodobnie go na nią nie stać
Kappa na pierwszy samochod
Nie powiem"matias21" pisze: pozatym v6 spala w mieście ponad 15 litrów, no chyba nie powiesz mi, że jest ona tańsza w utrzymaniu niż 2.0 vis czy 2.4 ?
Poza wyjątkami, rzeczywiście będzie z reguły trochę droższa, ale od tego jeszcze trochę daleko do "faktycznie sie nie wypłacisz".
Pozdrawiam
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8
Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8
Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 6
- Rejestracja: 02 lut 2009, 0:00
- Lokalizacja: Pińczów (świętokrzyskie)
Kappa na pierwszy samochod
Kurde chyba poczekam z zakupem,jak za 8 kola dobrego sprzetu sie nie kupi i w sumie szkoda ja ocierac.Ale i tak musze sie przejechac Kapp i HGT:)) Bo w tym HGT jest silnik z lanci nie???
- szogun
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 24
- Rejestracja: 03 lut 2009, 0:00
- Lokalizacja: Sanniki
Kappa na pierwszy samochod
rzeczywiście mi silnik padł i nieopłacało się go robić kupiłem drugi dalem za niego 2350 a łącznie z przekladka robocizna części uszczelki i takie tam to 3200 pozdro
Kappa Kappa i Miłośnicy Kappa gaz w podłoge
2.0 20v
2.0 20v
Kappa na pierwszy samochod
tak, jest on jeszcze w mareach i fiatach coupe. W sumie to jak koledzy wspomnieli 2 różne auta Kappa fajna na trasy i w full wypasie a bravo szybko z pod świateł będzie startowało, ale klimatronika to w nim nie znajdziesz no i wygoda nieporównywalna, no i w razie stłuczki mniej blachy dookoła.... Pozdrawiam"merlin91" pisze:Kurde chyba poczekam z zakupem,jak za 8 kola dobrego sprzetu sie nie kupi i w sumie szkoda ja ocierac.Ale i tak musze sie przejechac Kapp i HGT:)) Bo w tym HGT jest silnik z lanci nie???
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 260
- Rejestracja: 26 maja 2007, 0:00
- Lokalizacja: Wrocław
Kappa na pierwszy samochod
Po pierwsze chyba raczej bez sensu jest porównywać Kappę z Bravą... nie ta półka...
Więc pytanie po co Ci samochód...jeżeli jesteś sam(bez żony,dzieci) Brawa wystarczy w zupełności...
Fajny, szybki,zrywny...
ale mały..no z bólem w bagażniku wózek się zmieści..bagaże juz nie...
Kappa duża wygodna aszyna..i wbrew pozorom wcale nie taka droga w utrzymaniu...nawet V6... jak nie masz kompleksów i nie musisz każdemu udowadniać ze jesteś najszybszy itp to spokojnie zejdziesz do 12-13 l w mieście, a bez zb ednego obciążenia w trasie poniżej 9.\
Co do awaryjności,za kilka dni minie rok jak jeżdże moją Kappą 3.o V6... wymieniona tuleja wachacza...i to wszystko o nic więcej nie prosi...A nie oszczędzam jej..naprawdę jeździ dużo i często...
Ceny części jak by co nie powalają...owszem kłopoty z mechanikami...często nie potrafią lub poprostu nie chcą..Powód? częśto do wielu element ów ciężko sie dostać..
Alew tak czy inaczej wybór naależy do Ciebie...
Więc pytanie po co Ci samochód...jeżeli jesteś sam(bez żony,dzieci) Brawa wystarczy w zupełności...
Fajny, szybki,zrywny...
ale mały..no z bólem w bagażniku wózek się zmieści..bagaże juz nie...
Kappa duża wygodna aszyna..i wbrew pozorom wcale nie taka droga w utrzymaniu...nawet V6... jak nie masz kompleksów i nie musisz każdemu udowadniać ze jesteś najszybszy itp to spokojnie zejdziesz do 12-13 l w mieście, a bez zb ednego obciążenia w trasie poniżej 9.\
Co do awaryjności,za kilka dni minie rok jak jeżdże moją Kappą 3.o V6... wymieniona tuleja wachacza...i to wszystko o nic więcej nie prosi...A nie oszczędzam jej..naprawdę jeździ dużo i często...
Ceny części jak by co nie powalają...owszem kłopoty z mechanikami...często nie potrafią lub poprostu nie chcą..Powód? częśto do wielu element ów ciężko sie dostać..
Alew tak czy inaczej wybór naależy do Ciebie...
Lancia Kappa 3.0 V6 24v
są silniki, i jest V....
są silniki, i jest V....
Kappa na pierwszy samochod
No w tym temacie moge sie wypowiedziec bo kappa to pierwszy samochód do jakiego wsiadłem po egzaminacyjnej corsie pierwsze co w kappie mi sie spodobało to bardzo dobre wspomaganie (kierownica chodzi lżej niż w corsie) o wygodzie i wyposażeniu nie musze opowiadać . Od kupna wymieniane : łożyska, tłumiki -środkowy i końcowy,termostat,tarcze przednie, wszystko co przy wahaczach ,koncowki i drazki kierownicze , olej co 8-10 tys takze raczej prawie sama eksploatacja . Jezdze od 1,5 roku żadnej rysy jej nie dodałem takze bez paniki...z poczatku jezdziłem sobie spokojnie do 3 czasem 4 tysiecy obrotów oswoiłem się z moca i rozmiarami teraz jest ok ,silnik 2.4 dobry moment obr ,srednie spalanie gazu 12,5-13 litrow a jezdze dynamicznie...tylko tyle ze ja jezdze kombi ale jak dla mnie kappa na pierwsze auto jest idealna! jak chcesz miec za osiem to przy kupnie musi kosztowac najwyzej 6tysi...nie ktorzy sprzedaja zadbane auta - jesli zmusza ich sytuacja itp ale wiekszosc czeka na doprowadzenie do godnego stanu...pozdr
Kappa na pierwszy samochod
Cześć!
Pewnie,że kappa idealna na pierwszy samochód,tylko jakie potem,żeby dalej taki poziom trzymać?
Sam mam zgryz, na jakie zmienić, bo autem wyprodukowanym po 2000 roku które by mi tak "leżało" nie jechałem,a odprowadzam różne...
Co do kosztów utrzymania,zgadzam się z większością -stan auta jest warunkiem zadowolenia z eksploatacji,ja trafiłem dobrze,ale kappy też różne są...
Za 8 tys. na pewno cudo to nie będzie-wnioski sam już widzę wyciągnąłeś.
pozdrawiam
Pewnie,że kappa idealna na pierwszy samochód,tylko jakie potem,żeby dalej taki poziom trzymać?
Sam mam zgryz, na jakie zmienić, bo autem wyprodukowanym po 2000 roku które by mi tak "leżało" nie jechałem,a odprowadzam różne...
Co do kosztów utrzymania,zgadzam się z większością -stan auta jest warunkiem zadowolenia z eksploatacji,ja trafiłem dobrze,ale kappy też różne są...
Za 8 tys. na pewno cudo to nie będzie-wnioski sam już widzę wyciągnąłeś.
pozdrawiam
David Lancia k 2,0 20V VIS 1997 LPG
- bialy-murzyn
- Forumowicz/ka
- Posty: 213
- Rejestracja: 24 lis 2007, 0:00
- Lokalizacja: Krakow jakby
- Kontakt:
Kappa na pierwszy samochod
za 8000 kupisz zajebisty wózek
ważne, aby miał mało przebiegu - około 150 000
przebieg to jest najważniejsza rzecz o której nikt na forum nie pisze
bo większość ma ponad 200 000 i pewnie nie chcą się dobijać : >
ważne, aby miał mało przebiegu - około 150 000
przebieg to jest najważniejsza rzecz o której nikt na forum nie pisze
bo większość ma ponad 200 000 i pewnie nie chcą się dobijać : >
Kappa na pierwszy samochod
Ta jasne."bialy-murzyn" pisze:za 8000 kupisz zajebisty wózek
ważne, aby miał mało przebiegu - około 150 000
przebieg to jest najważniejsza rzecz o której nikt na forum nie pisze
bo większość ma ponad 200 000 i pewnie nie chcą się dobijać : >
Patrz na allegro tam wszystkie mają 150tyś diesle, benzyny. 10 i 14 letnie. A najdziwniejsze jest to że im młodsze to mają przebieg zbliżony do 200tyś, a starsze to około 150tyś. Zpomnij żeby auto tej klasy robiło max 10tyś rocznie.