Lybra - uszkodzony katalizator, zamienniki
Lybra - uszkodzony katalizator, zamienniki
tzn. przy dzisiejszej wymianie tłumika tylnego się okazało że kat mi mocno grzechocze - znaczy się zaczęła kruszyć ceramika
żeby mi go nie wdmuchało w nowy tłumik wybebeszyłem go do reszty z ceramiki, ale teraz jest przy pewnym zakresie obrotów pogłos "puszki sardynek"
moje pytanie (być może głównie do chłopaków z LT):
co zrobić? czym go zastąić? jaki tłumik można tam wpasować ładnie (bo myśle żeby cały ten tłumiko-katalizator wyciąć i wstawić zwykły tłumik środkowy z jakiegoś auta) - bo niestety tłumiko-kat nowy to zbyt astronomiczny koszt (z ASO z moimi max rabatami to pewnie około 2 kpln)
żeby mi go nie wdmuchało w nowy tłumik wybebeszyłem go do reszty z ceramiki, ale teraz jest przy pewnym zakresie obrotów pogłos "puszki sardynek"
moje pytanie (być może głównie do chłopaków z LT):
co zrobić? czym go zastąić? jaki tłumik można tam wpasować ładnie (bo myśle żeby cały ten tłumiko-katalizator wyciąć i wstawić zwykły tłumik środkowy z jakiegoś auta) - bo niestety tłumiko-kat nowy to zbyt astronomiczny koszt (z ASO z moimi max rabatami to pewnie około 2 kpln)
Lybra - Co zrobić z wyprutym katalizatorem?
ja wspawalem uniwersalny jakiegos amerykanskigo producenta. koszta to 350 kat+30zl wspawanie. wyglada jak orginal i check sie w koncu nie swieci
Lancia Lybra SW 1.8 16VLX+ Navi
Mercedes C-klase 200 kompresor
Peuegot 307 SW HDI 110ps
Mercedes C-klase 200 kompresor
Peuegot 307 SW HDI 110ps
Lybra - Co zrobić z wyprutym katalizatorem?
a niby czemu się check świecił?"Łukasz" pisze:ja wspawalem uniwersalny jakiegos amerykanskigo producenta. koszta to 350 kat+30zl wspawanie. wyglada jak orginal i check sie w koncu nie swieci
Lybra - Co zrobić z wyprutym katalizatorem?
Opcja, którą proponuje kol. Łukasz jest słuszna. Każdy szanujący się dystrybutor części posiada w ofercie tzw. katalizatory uniwersalne, które przy odrobinie chęci można dopasować do każdego auta. Koszt to pomiędzy 250 a 450 zł dla klienta detalicznego.
Moim zdaniem zastępowanie czymkolwiek katalizatora (rurą, strumiennicą czy innym g em) świadczy moim zdaniem wyłącznie o głupocie użytkowników pojazdów jak i o ich braku szacunku do siebie i innych. W końcu pojazd pozbawiony tego elementu emituje do atmosfery znacząco więcej szkodliwych substancji. Ale cóż, posiadacze kilkunastoletnich VW golfów i innego szmelcu, których nie stać na kupno klocków hamulcowych za 70 zł, tym bardziej nie kupią katalizatora, stąd się bierze cały ten szajs typu strumiennice. Wybacz, że zboczyłem nieco w moralizatorstwo ale nie mogłem się powstrzymać a może dzięki mojemu wywodowi gdy ktoś będzie Tobie proponował takie rzeczy, powiesz mu żeby się gonił.
Serdecznie pozdrawiam.
Moim zdaniem zastępowanie czymkolwiek katalizatora (rurą, strumiennicą czy innym g em) świadczy moim zdaniem wyłącznie o głupocie użytkowników pojazdów jak i o ich braku szacunku do siebie i innych. W końcu pojazd pozbawiony tego elementu emituje do atmosfery znacząco więcej szkodliwych substancji. Ale cóż, posiadacze kilkunastoletnich VW golfów i innego szmelcu, których nie stać na kupno klocków hamulcowych za 70 zł, tym bardziej nie kupią katalizatora, stąd się bierze cały ten szajs typu strumiennice. Wybacz, że zboczyłem nieco w moralizatorstwo ale nie mogłem się powstrzymać a może dzięki mojemu wywodowi gdy ktoś będzie Tobie proponował takie rzeczy, powiesz mu żeby się gonił.
Serdecznie pozdrawiam.
Lybra - Co zrobić z wyprutym katalizatorem?
tylko tu jest lipton trochę bo jest tłumiko-kat w 1 obudowie - 2 w 1 taki łoszendgoł"Rafako" pisze:Opcja, którą proponuje kol. Łukasz jest słuszna. Każdy szanujący się dystrybutor części posiada w ofercie tzw. katalizatory uniwersalne, które przy odrobinie chęci można dopasować do każdego auta. Koszt to pomiędzy 250 a 450 zł dla klienta detalicznego.
Moim zdaniem zastępowanie czymkolwiek katalizatora (rurą, strumiennicą czy innym g em) świadczy moim zdaniem wyłącznie o głupocie użytkowników pojazdów jak i o ich braku szacunku do siebie i innych. W końcu pojazd pozbawiony tego elementu emituje do atmosfery znacząco więcej szkodliwych substancji. Ale cóż, posiadacze kilkunastoletnich VW golfów i innego szmelcu, których nie stać na kupno klocków hamulcowych za 70 zł, tym bardziej nie kupią katalizatora, stąd się bierze cały ten szajs typu strumiennice. Wybacz, że zboczyłem nieco w moralizatorstwo ale nie mogłem się powstrzymać a może dzięki mojemu wywodowi gdy ktoś będzie Tobie proponował takie rzeczy, powiesz mu żeby się gonił.
Serdecznie pozdrawiam.
nie chcę tracić na głośności auta wstawiajac zamiast całości samego kata, dlatego myślę o opcji tłumik duży zamiast tego łoszendgoła - przynajmniej cicho będzie - a o ekologię dba podtlenek LPG
Lybra - Co zrobić z wyprutym katalizatorem?
Nie wiem jak jest u ciebie ale u mnie sa 3 sondy lambda. 2 w kolektorze wydechowym a 3-ia za katalizatorem. Kiedy kat padl trzecia sonda odczytywala bledna temp. spalin i byl lipton
katalizator z allegro.
Z tego co wiem wydechy mamy podobne
kolektor, siatka,katalizator,srodkowy tlumik,rura wygieta, koncowy tlumik[/url]
katalizator z allegro.
Z tego co wiem wydechy mamy podobne
kolektor, siatka,katalizator,srodkowy tlumik,rura wygieta, koncowy tlumik[/url]
Lancia Lybra SW 1.8 16VLX+ Navi
Mercedes C-klase 200 kompresor
Peuegot 307 SW HDI 110ps
Mercedes C-klase 200 kompresor
Peuegot 307 SW HDI 110ps
Lybra - Co zrobić z wyprutym katalizatorem?
"Łukasz" pisze:Nie wiem jak jest u ciebie ale u mnie sa 3 sondy lambda. 2 w kolektorze wydechowym a 3-ia za katalizatorem. Kiedy kat padl trzecia sonda odczytywala bledna temp. spalin i byl lipton
katalizator z allegro.
Z tego co wiem wydechy mamy podobne
kolektor, siatka,katalizator,srodkowy tlumik,rura wygieta, koncowy tlumik[/url]
hmmm, trzy sondy . To ciekawe co to za silnik?
I do tego sonda która odczytuje "błędną temperaturę spalin", miodzio . Śmiać się chce.
Kolego DZIDA przedewszystkim nie podaleś jaki masz silnik albo przynajmniej tylko ja nie wiem więc niedobierzesz katalizatora do swojego auta. Powiem krótko jeśli masz jedną sondę to wystarczy założyc kata uniwersalnego (z wkładem metalowym- lepszy przelot mniejsze opory a i tak oczyszcza spaliny) w specyfikacji normy EURO2 lub 3 , natomiast jeśli masz dwie (albo trzy jak kolega Łukasz ) to niestety tylko takie z ceramicznym wkladem ze wzgledu na to że tu już nie ma kombinacji, no chyba że umiesz zalozyć emulator sygnalu sondy szerokopasmowej.
Pozdrawiam
- prezesjm
- Klubowicz
- Posty: 2062
- Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Lybra - Co zrobić z wyprutym katalizatorem?
Kolego barth jak masz kogoś obśmiewać to miej podstawy. Przyjmij do wiadomości że Lybra 1.8 w nowszym wydaniu miała 3 sondy."barth71" pisze:"Łukasz" pisze:Nie wiem jak jest u ciebie ale u mnie sa 3 sondy lambda. 2 w kolektorze wydechowym a 3-ia za katalizatorem. Kiedy kat padl trzecia sonda odczytywala bledna temp. spalin i byl lipton
katalizator z allegro.
Z tego co wiem wydechy mamy podobne
kolektor, siatka,katalizator,srodkowy tlumik,rura wygieta, koncowy tlumik[/url]
hmmm, trzy sondy . To ciekawe co to za silnik?
I do tego sonda która odczytuje "błędną temperaturę spalin", miodzio . Śmiać się chce.
Kolego DZIDA przedewszystkim nie podaleś jaki masz silnik albo przynajmniej tylko ja nie wiem więc niedobierzesz katalizatora do swojego auta. Powiem krótko jeśli masz jedną sondę to wystarczy założyc kata uniwersalnego (z wkładem metalowym- lepszy przelot mniejsze opory a i tak oczyszcza spaliny) w specyfikacji normy EURO2 lub 3 , natomiast jeśli masz dwie (albo trzy jak kolega Łukasz ) to niestety tylko takie z ceramicznym wkladem ze wzgledu na to że tu już nie ma kombinacji, no chyba że umiesz zalozyć emulator sygnalu sondy szerokopasmowej.
Pozdrawiam
Co do temperatury to może wystarczy wytłumaczyć komuś że błądzi a nie od wyśmiewać. Mamy już na forum paru fachowców którzy chełpią się na każdym kroku swoim wielkim doświadczeniem a zamiast pomagać to .. ee nie chce mi się dalej pisać.
Lybra - Co zrobić z wyprutym katalizatorem?
Nie widzę tu nic śmiesznego. A oto dowód:"barth71" pisze:hmmm, trzy sondy . To ciekawe co to za silnik?
I do tego sonda która odczytuje "błędną temperaturę spalin", miodzio . Śmiać się chce.
Pozdrawiam
EPER
Dwie sondy przed katalizatorem, jedna dla gazów wydechowych cylindra 1 i 4, a druga dla 2 i 3 (chyba). Do tego sonda diagnostyczna za katalizatorem, błąd polega jedynie na tym, że nie mierzy ona temperatury a tak jak każda sonda - współczynnik Lambda. Przebieg z tej sondy jest inny i na tej podstawie jest weryfikowana sprawnośc kataklizatora
Warto sprawdzić conieco, żebyśmy sami sie nie narazili na śmiesznośc.
Lybra - Co zrobić z wyprutym katalizatorem?
w profilu mam napisane"barth71" pisze:"Łukasz" pisze:Nie wiem jak jest u ciebie ale u mnie sa 3 sondy lambda. 2 w kolektorze wydechowym a 3-ia za katalizatorem. Kiedy kat padl trzecia sonda odczytywala bledna temp. spalin i byl lipton
katalizator z allegro.
Z tego co wiem wydechy mamy podobne
kolektor, siatka,katalizator,srodkowy tlumik,rura wygieta, koncowy tlumik[/url]
hmmm, trzy sondy . To ciekawe co to za silnik?
I do tego sonda która odczytuje "błędną temperaturę spalin", miodzio . Śmiać się chce.
Kolego DZIDA przedewszystkim nie podaleś jaki masz silnik albo przynajmniej tylko ja nie wiem więc niedobierzesz katalizatora do swojego auta. Powiem krótko jeśli masz jedną sondę to wystarczy założyc kata uniwersalnego (z wkładem metalowym- lepszy przelot mniejsze opory a i tak oczyszcza spaliny) w specyfikacji normy EURO2 lub 3 , natomiast jeśli masz dwie (albo trzy jak kolega Łukasz ) to niestety tylko takie z ceramicznym wkladem ze wzgledu na to że tu już nie ma kombinacji, no chyba że umiesz zalozyć emulator sygnalu sondy szerokopasmowej.
Pozdrawiam
2,0 20V LPG
i w tej wersji nie mam żadnej sondy za katem
nawet od spodu samochodu nie ma widocznej żadnej sondy
w tej wersji wydech nie wygląda tak jak tu:
KLIK
kat i środkowy są w 1 obudowie długości około 70 cm
- prezesjm
- Klubowicz
- Posty: 2062
- Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Lybra - Co zrobić z wyprutym katalizatorem?
Dlaczego widzisz problem by zrobić tak jak radził Łukasz, wytną starą pustą puszkę i wspawają Ci nowy np. uniwersalny. Będzie działał praktycznie każdy który ma odpowiednią przepustowość.
Lybra - Co zrobić z wyprutym katalizatorem?
ja nie wątpię że będzie działał - tylko przypominam: miałem kata+środkowy w jednej obudowie. jak to wytnę i wstawię samego kata to boję się że głośność auta na tym ucierpi"prezesjm" pisze:Dlaczego widzisz problem by zrobić tak jak radził Łukasz, wytną starą pustą puszkę i wspawają Ci nowy np. uniwersalny. Będzie działał praktycznie każdy który ma odpowiednią przepustowość.
Lybra - Co zrobić z wyprutym katalizatorem?
A jak ci sie smiac chce to sie smiej, mnie osobiscie to naprawde malo obchodzi w koncu mechanikiem nie jestem"barth71" pisze:"Łukasz" pisze:Nie wiem jak jest u ciebie ale u mnie sa 3 sondy lambda. 2 w kolektorze wydechowym a 3-ia za katalizatorem. Kiedy kat padl trzecia sonda odczytywala bledna temp. spalin i byl lipton
katalizator z allegro.
Z tego co wiem wydechy mamy podobne
kolektor, siatka,katalizator,srodkowy tlumik,rura wygieta, koncowy tlumik[/url]
hmmm, trzy sondy . To ciekawe co to za silnik?
I do tego sonda która odczytuje "błędną temperaturę spalin", miodzio . Śmiać się chce.
Kolego DZIDA przedewszystkim nie podaleś jaki masz silnik albo przynajmniej tylko ja nie wiem więc niedobierzesz katalizatora do swojego auta. Powiem krótko jeśli masz jedną sondę to wystarczy założyc kata uniwersalnego (z wkładem metalowym- lepszy przelot mniejsze opory a i tak oczyszcza spaliny) w specyfikacji normy EURO2 lub 3 , natomiast jeśli masz dwie (albo trzy jak kolega Łukasz ) to niestety tylko takie z ceramicznym wkladem ze wzgledu na to że tu już nie ma kombinacji, no chyba że umiesz zalozyć emulator sygnalu sondy szerokopasmowej.
Pozdrawiam
Tak dla woli twojego zdziwienia odnosnie 3-ch sond
W polowie 2000r do lybry o kodzie silika 839A7000 wkladano uklad oparty o 3 sondy i 3 katalizatory.
Pierwsza sonda pracuje z 1 i 4 wtryskiem a druga z 2 i 3 wtryskiem Dlaczego tak jest?? jakie to ma zalety i wady?? Czekam na twoja wypowiedz inaczej uznam cie za pipke
Lancia Lybra SW 1.8 16VLX+ Navi
Mercedes C-klase 200 kompresor
Peuegot 307 SW HDI 110ps
Mercedes C-klase 200 kompresor
Peuegot 307 SW HDI 110ps
Lybra - Co zrobić z wyprutym katalizatorem?
Ok, ponieważ nie widziałem auta i wnioskuję, że na pewno wiesz jaki masz w nim układ moja rada jest taka, kup katalizator uniwersalny na podst. kształtu i średnicy rury, dodatkowo jedź do tłumikarza i zleć dorobienie niedużego tłumika pasującego za katem. W ten sposób, jak to mówią, będzi wilk syty i manchester city..."DZIDA" pisze:ja nie wątpię że będzie działał - tylko przypominam: miałem kata+środkowy w jednej obudowie. jak to wytnę i wstawię samego kata to boję się że głośność auta na tym ucierpi"prezesjm" pisze:Dlaczego widzisz problem by zrobić tak jak radził Łukasz, wytną starą pustą puszkę i wspawają Ci nowy np. uniwersalny. Będzie działał praktycznie każdy który ma odpowiednią przepustowość.
Jeśli całkowicie zrezygnujesz z katalizatora, będziesz przy każdym przeglądzie płaszczył się przed diagnostą jak walcowana blacha. Czy warto?
Serdecznie pozdrawiam.
Lybra - Co zrobić z wyprutym katalizatorem?
"Rafako" pisze:Ok, ponieważ nie widziałem auta i wnioskuję, że na pewno wiesz jaki masz w nim układ moja rada jest taka, kup katalizator uniwersalny na podst. kształtu i średnicy rury, dodatkowo jedź do tłumikarza i zleć dorobienie niedużego tłumika pasującego za katem. W ten sposób, jak to mówią, będzi wilk syty i manchester city..."DZIDA" pisze:ja nie wątpię że będzie działał - tylko przypominam: miałem kata+środkowy w jednej obudowie. jak to wytnę i wstawię samego kata to boję się że głośność auta na tym ucierpi"prezesjm" pisze:Dlaczego widzisz problem by zrobić tak jak radził Łukasz, wytną starą pustą puszkę i wspawają Ci nowy np. uniwersalny. Będzie działał praktycznie każdy który ma odpowiednią przepustowość.
Jeśli całkowicie zrezygnujesz z katalizatora, będziesz przy każdym przeglądzie płaszczył się przed diagnostą jak walcowana blacha. Czy warto?
Serdecznie pozdrawiam.
w życiu na przeglądzie jeszcze mi nigdy spalin nie sprawdzali