Kappa - nie pali
- Wujek_2000
- Klubowicz
- Posty: 394
- Rejestracja: 17 paź 2005, 0:00
- Lokalizacja: Warszawa
Kappa - nie pali
Od jakiegoś czasu mam ten problem. Kręci pięknie ale nie odpala. Od wczoraj jak zaczęły się mocne deszcze i duże kałuże oraz wilgoć, Kappa kręci jak oszalała ale nie daje iskry. Szlag mnie trafia, podjeżdżam na stację tankuję i już nie moge jej odpalić i jak ten cieć siedze i kręce bydle. Co to może być?
Lancia Kappa 3.0 V6 24V 1995 r.
Audi A6 3.0 TDI Quattro 2006 r.
Audi A6 3.0 TDI Quattro 2006 r.
Kappa - nie pali
A jaki masz silnik? Choć to pewnie nie ma znaczenia... Ja po zostawieniu auta na noc na zewnątrz (choć nie ma minusowych temperatur), też zapalam za drugim, trzecim razem
Pozdrawiam, Radicz.
Pozdrawiam, Radicz.
- Wujek_2000
- Klubowicz
- Posty: 394
- Rejestracja: 17 paź 2005, 0:00
- Lokalizacja: Warszawa
Kappa - nie pali
silniczek mam 3,0 V6 24V, zawsze jak jest sucho, nawet śnieg ale sucho na minusie to jest ok, a jak leje to mogiła
Lancia Kappa 3.0 V6 24V 1995 r.
Audi A6 3.0 TDI Quattro 2006 r.
Audi A6 3.0 TDI Quattro 2006 r.
Kappa - nie pali
wilgoc powoduje przebicia
Kappa - nie pali
Witam,
Układ zapłonowy w 3.0 24v nie zawiera kabli w.n. - cewki są na świecach, mało prawdopodobne, aby wszystkie przebijały jednocześnie. Obejrzyj dekle zakrywajace świece, czy nie ma na nich osmaleń od wewnetrznej strony. Możesz sprawdzić, czy dochodzą napięcia sterujące cewki (woltomierzem, od strony wtyku), próbując uruchomić silnik. Jeżeli totalnie nie chce dygnąć na żadnym garnku, to raczej jakiś punkt wcześniej może być przyczyną braku iskry - blokada zapłonu lub czujnik położenia wału. Ten ostatni może mieć uszkodzoną izolację (przetarcie o pasek) i, po wjechaniu w kałużę, nie poda impulsów do ECU. To tak teoretycznie, usterka może być kłopotliwa w lokalizacji.
Pozdrawiam
Układ zapłonowy w 3.0 24v nie zawiera kabli w.n. - cewki są na świecach, mało prawdopodobne, aby wszystkie przebijały jednocześnie. Obejrzyj dekle zakrywajace świece, czy nie ma na nich osmaleń od wewnetrznej strony. Możesz sprawdzić, czy dochodzą napięcia sterujące cewki (woltomierzem, od strony wtyku), próbując uruchomić silnik. Jeżeli totalnie nie chce dygnąć na żadnym garnku, to raczej jakiś punkt wcześniej może być przyczyną braku iskry - blokada zapłonu lub czujnik położenia wału. Ten ostatni może mieć uszkodzoną izolację (przetarcie o pasek) i, po wjechaniu w kałużę, nie poda impulsów do ECU. To tak teoretycznie, usterka może być kłopotliwa w lokalizacji.
Pozdrawiam
- Wujek_2000
- Klubowicz
- Posty: 394
- Rejestracja: 17 paź 2005, 0:00
- Lokalizacja: Warszawa
Kappa - nie pali
DZiękuję za pomoc, stwierdziłem, zę we wtorek wstawie moją dziewczynke do mechanika bo jeszcze chwila i mnie krew zaleje z tym zapłonem
Lancia Kappa 3.0 V6 24V 1995 r.
Audi A6 3.0 TDI Quattro 2006 r.
Audi A6 3.0 TDI Quattro 2006 r.
- prezesjm
- Klubowicz
- Posty: 2062
- Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kappa - nie pali
A immo działa dobrze ? Jak zachowuje się kontrolka immo?
- Wujek_2000
- Klubowicz
- Posty: 394
- Rejestracja: 17 paź 2005, 0:00
- Lokalizacja: Warszawa
Kappa - nie pali
Musisz mi najpierw wyjaśnić co to jest immo.
Lancia Kappa 3.0 V6 24V 1995 r.
Audi A6 3.0 TDI Quattro 2006 r.
Audi A6 3.0 TDI Quattro 2006 r.
Kappa - nie pali
Immo-immobiliser, pewnie o to chodzi, taka kontrolka lub lampka na desce, w kappie powinna być
- Wujek_2000
- Klubowicz
- Posty: 394
- Rejestracja: 17 paź 2005, 0:00
- Lokalizacja: Warszawa
Kappa - nie pali
to nie kwestia immobilizera, nauczyłem się, ze odpala jak wrzuce ją na bieg i kręcąc popuszcze sprzęgła dając gazu, wtedy chwyta od razu. Podejrzewasm czujnik przy wale, a tak przy okazji to gdzie jest ta lampka od immo?
Lancia Kappa 3.0 V6 24V 1995 r.
Audi A6 3.0 TDI Quattro 2006 r.
Audi A6 3.0 TDI Quattro 2006 r.
- Wujek_2000
- Klubowicz
- Posty: 394
- Rejestracja: 17 paź 2005, 0:00
- Lokalizacja: Warszawa
Kappa - nie pali
taki mały niby szklany punkcik między środkowymi nawiewami? Jeśli tak to mam coś takiego ale jeszcze nigdy nie widziałem zeby to wogóle świeciło, nawet się zastanawiałem co to jest
Lancia Kappa 3.0 V6 24V 1995 r.
Audi A6 3.0 TDI Quattro 2006 r.
Audi A6 3.0 TDI Quattro 2006 r.
Kappa - nie pali
Witam,
Komputer nie sygnalizuje żadnych błędów?
Pozdrawiam
PS
Ale czujnik położenia wału i jego połączenia warto "obadać".
To pachnie jakąś masą - jak potrzepie silnikiem i skrzynią, zakontaktuje i załapie - może to "stały fragment gry" czyli połączenie przewodu minusowego akumulatora ze skrzynią i nadwoziem? Połącz klemę "-" z nadwoziem (śruba schowana za akumulatorem) kawałkiem przewodu (miedziana linka tak ze 2.5mm średnicy) i obadaj, jak się będzie zachowywał. I dobrze obejrzyj klemę plusową, a szczególnie osadzenie cieńszego, czerwonego przewodu.odpala jak wrzuce ją na bieg i kręcąc popuszcze sprzęgła dając gazu, wtedy chwyta od razu
Komputer nie sygnalizuje żadnych błędów?
Pozdrawiam
PS
Ale czujnik położenia wału i jego połączenia warto "obadać".
- Wujek_2000
- Klubowicz
- Posty: 394
- Rejestracja: 17 paź 2005, 0:00
- Lokalizacja: Warszawa
Kappa - nie pali
spróbuje jak radzisz ale na pewno podrzuce swojemu mechanikowi autko i też niech poniucha, może coś znajdzie.
Lancia Kappa 3.0 V6 24V 1995 r.
Audi A6 3.0 TDI Quattro 2006 r.
Audi A6 3.0 TDI Quattro 2006 r.