![Crying or Very sad :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Czy klapka wlewu paliwa powinna się zablokować w momencie zamkniecia wszystkich drzwi centralnie?
Klapka zamyka się przy zamknięciu drzwi centralnym zamkiem a sznureczek powinien wystawać przez taką małą dziurkę w tapicerce."Artas" pisze:Mam problem z centralnym zamkiem, przestał działac po incydencie z klapką od wlewu paliwa.Przedwczoraj pojechałem zatankować i ku mojemu zdziwieniu nie mogłem otworzyć przyciskiem klapki , więc sie wkur......i pojechałem do domu.Rozebrałem panel, podmieniłem przycisk, który okazał się sprawnySzlag mnie trafiał, myślałem że wypiernicze klapke łomem
ale oświeciło mnie w pore i rozebrałem boczek w bagażniku i ujrzałem mechanizm otwierania klapki z fajnym sznureczkiem do odblokowywania
Dostałem sie do wlewu , wszystko ładnie poskręcałem i huk...nie zamyka się teraz klapka i nie działa centralny...
Czy klapka wlewu paliwa powinna się zablokować w momencie zamkniecia wszystkich drzwi centralnie?
W Themie siłowniki elektryczne w drzwiach przednich są masterami czyli sterują centralnym zamkiem a klapka i bagażnik działają na tej samej przemiennej zasadzie czyli zamkniecie masterem a otwarcie oddzielnym włącznikiem."mario09" pisze:Sprawdź bezpieczniki nad lewym kolanem kierowcy. W Themie jest tak (nie jestem pewien czy tyczy się to również klapki wlewu paliwa), że jeśli któreś drzwi mają zatrzaśnięty zamek a pozostałe nie to centralny nie działa oznacza to, że wszystkie zamki muszą być w jednakowej pozycji.
Tu oczywiście w pełni się zgadzam,"argenta67" pisze: W Themie siłowniki elektryczne w drzwiach przednich są masterami czyli sterują centralnym zamkiem...
Tu też, jednak dziwna konstrukcja sterownika uniemożliwia wysterowanie zamkiem kiedy jeden z siłowników ma inny stan (bez różnicy czy to master czy slave). Możliwe, że również klapka ma na to wpływ."argenta67" pisze: a klapka i bagażnik działają na tej samej przemiennej zasadzie czyli zamkniecie masterem a otwarcie oddzielnym włącznikiem.
Błąd w myśleniu, siłowniki drzwi przednich posiadają mikro wyłączniki do sterowania przekaźnikiem centralnego zamka a reszta siłowników to zwykłe silniczki elektryczne lecz jeśli będą w innej pozycji to uzwojenie silniczka wprowadza błędne informacje(zwarcie obwodu) i nie pozwala na właściwe działanie przekaźnika sterującego całą "instytucją" centralnego zamka drzwi, bagażnika i klapki wlewu paliwa."mario09" pisze:Tu oczywiście w pełni się zgadzam,"argenta67" pisze: W Themie siłowniki elektryczne w drzwiach przednich są masterami czyli sterują centralnym zamkiem...Tu też, jednak dziwna konstrukcja sterownika uniemożliwia wysterowanie zamkiem kiedy jeden z siłowników ma inny stan (bez różnicy czy to master czy slave). Możliwe, że również klapka ma na to wpływ."argenta67" pisze: a klapka i bagażnik działają na tej samej przemiennej zasadzie czyli zamkniecie masterem a otwarcie oddzielnym włącznikiem.
BTW: krańcówka sygnalizacji zamkniętych drzwi znajduje się w "szkielecie" zamka, rozbierz tapicerkę i przyjrzyj się dokładnie zamkowi, zobaczysz dokąd dochodzą kabelki.
Fakt, zwłaszcza w zimie kiedy któreś drzwi przymarzną (a w themie zamarzają niezwykle często"mario09" pisze:Sprawdź bezpieczniki nad lewym kolanem kierowcy. W Themie jest tak (nie jestem pewien czy tyczy się to również klapki wlewu paliwa), że jeśli któreś drzwi mają zatrzaśnięty zamek a pozostałe nie to centralny nie działa oznacza to, że wszystkie zamki muszą być w jednakowej pozycji.
Nic takiego tam nie ma chyba, że do anteny automatycznej"Artas" pisze:Jeszcze jedno, jak rozebrałem ten boczek w bagażniku żeby odblokować klapke znalazłem tam jeszcze przekaźnik i bezpiecznik tylko nie wiem do czego