Supersamochód rok 1967

Dział dla ludzi kochających klasyki czyli... o nieco starszych Lanciach i nie tylko

Moderator: giekso

Awatar użytkownika
strang
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2188
Rejestracja: 24 lip 2006, 0:00
Lokalizacja: Olkusz

Supersamochód rok 1967

Post autor: strang » 15 lip 2008, 22:31

Strang Delta 1,9td
Obrazek

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Supersamochód rok 1967

Post autor: Nat » 15 lip 2008, 23:18

a potem w temacie wankla długo długo niewiele sie działo aż nagle zainteresowała się nim Mazda. Ale to już zupełnie inna historia...
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
grzole
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6821
Rejestracja: 29 wrz 2005, 0:00
Skype: grzole
Lokalizacja: Warszawa

Supersamochód rok 1967

Post autor: grzole » 16 lip 2008, 0:44

"Nat" pisze:a potem w temacie wankla długo długo niewiele sie działo aż nagle zainteresowała się nim Mazda. Ale to już zupełnie inna historia...
Zapomniałeś o fabryce WAZ. Modele 2107 oraz Samara z Wanklem zawsze mnie intrygowały...
2x Kappa LS 2.0 20v '95 & '98 + Thema 2.0 ie 8v '89 + Punto Evo 1.4 MyLife '11
tel. 501-122-517

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Supersamochód rok 1967

Post autor: Nat » 16 lip 2008, 8:08

Samara wogóle miała kilka ciekawych wersji nadwoziowych...

Obrazek

Samara T3-Dakar
Samara T3 była wzmocnioną wersją, która wygrała rajd Faraonów w Afryce, przyjechała na 7 pozycji w rajdzie Paryż-Dakar w 1990r., prowadzona przez legendarnego Jacky Ickx?a, zaś na piątej lokacie w 1991r. prowadzona przez Didiera Auriola znanego nam doskonale zwycięzcy wielu rajdów na Integrale... Co więcej, Samary T3 uzyskały trzecie, czwarte i piąte miejsce w Rajdzie Tunezji w 1990r., prowadzona odpowiednio przez: Patricka Tambay?a, Jaxcky Ickx?a i rosyskiego kierowcę Tumapiajczusa?. ale w rzeczywistości ta wersja nie miała części łady: miała sześciocylindrowy silnik Porsche, 3600 cm3, 300 KM, 220 km/h jako vmax! Karoseria była wykonana z plastikowych paneli umowcowanych na przestrzennej ramie; trójkątne dźwigniowe zawieszenie było nawet zrealizowane przez Tupolewa.

Obrazekhttp://ladaklub.pl/mily_www/obrazki/sam ... roto3a.jpg[/img]

Samara S-Proto została pokazana w 1989 roku. Jej cechy to turbodoładowany, centralny silnik, rama rurowa, karoseria z włókien szklanych. Deklarowana maksymalna moc - 350 hp (!!!).

Obrazek
Obrazek

Samara integrale

Samara 4×4 produkowana była dla ?Sojuz Rally? w 1985r.: permanentny napęd 4WD, zaś silnik bezpośrednio przejęty z Żiguli i wzmocniony do 150 KM został umieszczony ponad tylnią osią, z lewej strony.


Obrazek
Obrazek

Samara tarzan

Silnik, przeniesienie napędu i zawieszenie z modelu NIWA 21213. TARZAN to pojazd o stałym napędzie 4×4, łączący komfort przednionapędowych SAMAR z możliwosciami terenowymi NIWY. Można go z powodzeniem eksploatować i na autostradzie, i na bezdrożach. Nadwozie ze Samary zamocowane jest w ośmiu punktach za pomocą metalowo-gumowych elementów do ramy. Konstrukcja ramowa pozwoliła zwiększyć wytrzymałość, obniżyć poziom szumów i wibracji we wnętrzu. Dzięki wydłużonemu rozstawowi osi i niezależnemu zawieszeniu tylnemu poprawiła się stabilność samochodu przy wyższych prędkościach, a jazda stała sie plynniejsza i przyjemniejsza. Zastosowano tylne tarczowe hamulce. Wymiary samochodu: 4030 mm x 1710 mm x 1590 mm. Rozstawy: 2585 mm - osie; 1470 mm - koła przednie; koła tylnie - również 1470 mm. Masa samochodu - 1120 kg, a maksymalny udźwig - 400 kg.

Na wyposażeniu: elektryczne ogrzewanie tylniej szyby, podłokietnik tylniego siedzenia, dywanik bagażnika i lakier metalik. Dwie możliwosci silnika. Pierwsza, o pojemności 1,7 (1,689), o mocy 80 KM przy prędkości obrotowej 5200 ob/min i o momencie obrotowym 127,5 Nm przy 4000 ob/min, uzyskuje prędkość maksymalną 157 km/h, 0-100 przyspiesza w 17 s., a średnie spalanie to 9,9. Druga wersja silnika to 1,8 (1,774), 85 KM przy 5000 ob/min, moment 138 Nm przy 4000 ob/min, rozpędzająca się do 160 km/h, w tym do setki w 16 s. Średnio bierze 10,3 l benzyny/100 km.


Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Rozpoczęcie produkcji: 06.01.1999
Silnik: 1.5l
obniżone zawieszenie
amortyzatory Bilstein
f elgi Centra 6Jx14 z oponami 185/60×14
Top - zderzak przedni z wmontowanymi lampami przeciwmgielnymi
skórzana kierownica
tablica przyrządów jak w modelu Baltic
?drewienka? wykończeniowe Airbrush-Tacho
elektryczne szyby
centralny zamek
wydech Supersprint DTM

Design tego kabrioletu zaprojektował słynny czeski konstruktor Kral. Jednak Bohemia nie jest produkowana przez koncern Autovaza, tylko przez niemieckich, francuskich i czeskich importerow lady, z tym, że ci ostatni zrezygnowali z wytwarzania Bohemii i poprzestali tylko na kilku próbnych, nieseryjnych egzemplarzach. A szkoda, bo samochód mógł być ważnym konkurentem skody Favorit MTX. Jak powiedział wspomniany czeski importer lady, firma EDIK z Jaromerji, ta modyfikacja nie weszła do sprzedaży dlatego, ze homologacja na ten rynek trwała zbyt długo. Kiedy już wreszcie załatwiono wszystkie formalności z tym związane, to skonczyl sie import do Czech podstawowej 2108. Trudno jednak powiedzieć, czy to jest rzeczywista przyczyna, czy też np. obawiano sie o brak chętnych na ten kabriolet, albo też po prostu niewejscie na tasmy było tylko następstwem niezdolnosci ludzi. Jednakże na szczęście niemiecki i francuski importer lady wpadli na podobny pomysł i przyniosło to znacznie lepszy efekt jak w czeskim przypadku, bowiem im udalo się wprowadzic te samochody do sprzedaży. Na zamówienie auto można było wyposażyć w pas przedni ze ?110?.


Obrazek
Obrazek

GTS Black Warrior

W 2002 roku firma Jukka wykonała samodzielnie specjalny samochód sportowy, który nazwano ?Black Warrior?. Pojazd zbudowano dla miłośników narodowej zabawy ?Street Racing?.
Podstawą dla tego samochodu były obydwie generacje Samary. Nadwozie zmieniono na dwudrzwiowy sedan, wzmocniono zawieszenia i usprawniono silnik.
Hamulce ?Brembo?, układ wydechowy o małych oporach przepływu, tłumik ?PowerFull?.
Dwa fotele: jeden dla kierowcy, drugi wolny.
Wyposażenie techniczne, takie jak przełożenie przekładni głównej oraz przełożenia skrzyni biegów także zależą od zamówienia. Silniki także są kwestią życzenia klienta - pojemność od 1,6 l do 1,8 l, szesnasto- i ośmiozaworowe.
W rezultacie uzyskuje się potwora z silnikiem o mocy od 100 do 140 KM.
Cena od 230 do 320 tysięcy rubli w zależności od wyposażenia.



Żródło: ladaclub
Ostatnio zmieniony 16 lip 2008, 14:20 przez Nat, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

marco
Użytkownik zbanowany
Użytkownik zbanowany
Posty: 1386
Rejestracja: 06 sie 2006, 0:00

Supersamochód rok 1967

Post autor: marco » 16 lip 2008, 13:23

...Ogłaszam konkurs na spostrzegawczość .
Rozwiązanie zagadki na stronie zapodanej przez autora tematu.
Nagroda gwarantowana- gwintowana dla zwycięzcy / pierwszy bystry/.
do odbioru w Sielpi. : yesyes : : yesyes :

arkashka

Supersamochód rok 1967

Post autor: arkashka » 16 lip 2008, 13:27

"marco" pisze:...Ogłaszam konkurs na spostrzegawczość .
Rozwiązanie zagadki na stronie zapodanej przez autora tematu.
Nagroda gwarantowana- gwintowana dla zwycięzcy / pierwszy bystry/.
do odbioru w Sielpi. : yesyes : : yesyes :
Czyżby chodziło o video po prawej stronie i Forza Italia?

Awatar użytkownika
strang
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2188
Rejestracja: 24 lip 2006, 0:00
Lokalizacja: Olkusz

Supersamochód rok 1967

Post autor: strang » 16 lip 2008, 13:29

Ciekaw byłem kto zauważy-nagroda dla Marco-buzi od Prezesa na zlocie. :lol:
Strang Delta 1,9td
Obrazek

marco
Użytkownik zbanowany
Użytkownik zbanowany
Posty: 1386
Rejestracja: 06 sie 2006, 0:00

Supersamochód rok 1967

Post autor: marco » 16 lip 2008, 13:41

Arkashka - Twoja flaszka ! : brawa : : brawa :

arkashka

Supersamochód rok 1967

Post autor: arkashka » 16 lip 2008, 13:56

"marco" pisze:Arkashka - Twoja flaszka ! : brawa : : brawa :
Podzielę się z wszystkimi chętnymi : yesyes :

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Supersamochód rok 1967

Post autor: Nat » 16 lip 2008, 14:26

"arkashka" pisze:
"marco" pisze:Arkashka - Twoja flaszka ! : brawa : : brawa :
Podzielę się z wszystkimi chętnymi : yesyes :
I to byl Twój błąd : jump : :skoczek2: : rotfl :
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

arkashka

Supersamochód rok 1967

Post autor: arkashka » 16 lip 2008, 14:36

"Nat" pisze:
"arkashka" pisze:
"marco" pisze:Arkashka - Twoja flaszka ! : brawa : : brawa :
Podzielę się z wszystkimi chętnymi : yesyes :
I to byl Twój błąd : jump : :skoczek2: : rotfl :
Racja: powinno być "ze wszystkimi" :lol:

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Oldtimery, youngtimery :::”