Lybra - zbieżność
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 19
- Rejestracja: 26 mar 2007, 0:00
- Lokalizacja: Ropczyce
Lybra - zbieżność
Witam. Czy ktoś wie jak wg. katalogu powinna być ustawiona zbieżność w Lybrze? Ustawilem w jednym zakładzie i nie dosc, ze zaczeło mi sie coś tluc, to jeszcze przy lekkich zakretach piszczą opony, sprawdzilem na diagnostyce zbieznosc mam ustawiona na 0.0. Pozdrawiam
KAPPA 2.0VT;)
Lybra - zbieżność
Ostatnio ustawiałem u siebie zbieżność, ale nic mi nie piszczy. Facet miał taką wielką księgę, ale i tak korzystał z danych w komputerze.
Zachorowałem na Lybrę i tylko jej kupno może mnie uleczyć!
P.S. Już ją mam 2,4 SW jtd czarna perła
P.S. Już ją mam 2,4 SW jtd czarna perła
Lybra - zbieżność
Powinno być
Koła przednie -1 (plus/minus 1 mm)
Koła tylne +2 (plus/minus 2 mm)
TO jest wyciąg z tej magicznej księgi diagnosty
Koła przednie -1 (plus/minus 1 mm)
Koła tylne +2 (plus/minus 2 mm)
TO jest wyciąg z tej magicznej księgi diagnosty
Lybra - zbieżność
Zbieżność powinna być ustawiona między 0.0 a -0.18 - najlepiej idealnie pomiędzy tymi danymi czyli -0.09
I jeszcze geometria (kąt nachylenia koła) powinien być między 0.05 a -0.55
Jeżeli masz 0.0 to masz w normie ale jak sam widzisz na granicy.
Jeżeli coś piszczy a do tego przyobserwuj czy się nie łuszczą zewnętrzne strony opon to oznacza, że czas wyregulować
PS. Te kreseczki to jest minus, nie myślnik.
I jeszcze geometria (kąt nachylenia koła) powinien być między 0.05 a -0.55
Jeżeli masz 0.0 to masz w normie ale jak sam widzisz na granicy.
Jeżeli coś piszczy a do tego przyobserwuj czy się nie łuszczą zewnętrzne strony opon to oznacza, że czas wyregulować
PS. Te kreseczki to jest minus, nie myślnik.
Lybra - zbieżność
W Lancii to da sie ustawiać kąt nachylenia kół ?? BO autem w którym wykonywano taki manewr był fiat 126p wiecej przykładów nie pamiętam...I jeszcze geometria (kąt nachylenia koła) powinien być między 0.05 a -0.55
Co do wartośći które podałem to są zgodne również z tym co mówi instrukcja Lancii .
Re: Lybra - zbieżność
Chciałbym się wybrać (znów ...) na geometrię/zbieżność całego zawieszenia.
Czy mógłby mi ktoś z programu de saint wydrukować opis regulacji zawiasu tył i przód krok po kroku ?
Wiem że mechanicy nie chcą regulować jak zapieczona jest śrubka.
Gdzie w okolicach Gliwice,Knurów, Zabrze jest jakiś mechanik nie bojący się wiertarki i gwintownika ?
Miałem już 2 razy ustawianą zbieżność przód , oczywiście bez kontroli tyłu, a chciałbym to w końcu zrobić raz a porządnie
Czy mógłby mi ktoś z programu de saint wydrukować opis regulacji zawiasu tył i przód krok po kroku ?
Wiem że mechanicy nie chcą regulować jak zapieczona jest śrubka.
Gdzie w okolicach Gliwice,Knurów, Zabrze jest jakiś mechanik nie bojący się wiertarki i gwintownika ?
Miałem już 2 razy ustawianą zbieżność przód , oczywiście bez kontroli tyłu, a chciałbym to w końcu zrobić raz a porządnie
- krzy36
- Forumowicz/ka
- Posty: 216
- Rejestracja: 15 lut 2013, 18:02
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Wieliczka
Re: Lybra - zbieżność
Witam.
Ja sam dziś właśnie jestem po wykonywaniu zbieżnośći osi przedniej![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Ja sam dziś właśnie jestem po wykonywaniu zbieżnośći osi przedniej
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Lancia Lybra 1.8 16V 131KM
Lancia Lybra 2.0 20V 150KM
Lancia Delta III 1.6 16V 120KM
Lancia Lybra 2.0 20V 150KM
Lancia Delta III 1.6 16V 120KM
Re: Lybra - zbieżność
no i byłem na geometrii i gość mówi że nie potrafi nic zrobić bo ma taki pomiar jak na rysunku:
laser ustawiony na koła tylne, na przednich chorągiewki.
Mówi że zbieżność kół tył dobra, pochylenie też ok a ten wymiar ma być taki sam i się go nie da regulować. Że trzeba wahacz wysunąć z Lybra w przeciwieństwie do innych aut nie posiada takiej regulacji. Potem zmierzył przód i stwierdził że wszystkie kąty pochylenia, wyprzedzenia są ok.
Co jest grane ?
Co oznaczają te wyniki 14 i 20 ???
laser ustawiony na koła tylne, na przednich chorągiewki.
Mówi że zbieżność kół tył dobra, pochylenie też ok a ten wymiar ma być taki sam i się go nie da regulować. Że trzeba wahacz wysunąć z Lybra w przeciwieństwie do innych aut nie posiada takiej regulacji. Potem zmierzył przód i stwierdził że wszystkie kąty pochylenia, wyprzedzenia są ok.
Co jest grane ?
Co oznaczają te wyniki 14 i 20 ???
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: Lybra - zbieżność
No dobrze to ja sobie odpowiem.
Jest to pomiar tzw zbieżności połówkowej która ma się zawierać w :
+0°10' +/- 0°10' zatem dobry zakres to 0°0' do 0°20' , z tego co wyczytałem w książce dąży się do ustawiania obu wartości identycznie aby nie uzyskiwać efektu "psiego chodu".
Jest to pomiar tzw zbieżności połówkowej która ma się zawierać w :
+0°10' +/- 0°10' zatem dobry zakres to 0°0' do 0°20' , z tego co wyczytałem w książce dąży się do ustawiania obu wartości identycznie aby nie uzyskiwać efektu "psiego chodu".
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 175
- Rejestracja: 11 sty 2009, 0:00
- Lokalizacja: Topola, Kazimierza W, świętokrzeskie
- Kontakt:
Re: Lybra - zbieżność
Dobre ustawienie zbieżności to tylko połówkowe czyli każdego koła oddzielnie. Półka kierownicy musi być poziomo i na prostym, płaskim odcinku drogi nie może ściągać. Koła na zakrętach podczas normalnej jazdy nie mogą piszczeć. Te różne wskazania na chorągiewkach z przodu czy tyłu to niepokrywanie się osi symetrii przedniego i tylnego zawieszenia. Zjawisko niestety powszechne w dzisiejszej masowej produkcji rzędu 2-3 działki i zwiększające się z czasem w wyniku różnych odkształceń i luzów w zawieszeniach. Podam ciekawostkę, że w starym z 75 roku Mercedesie w 115 jest wszystko na 0.