Zakup Lancia Lybra - pytanie o silnik.

Moderator: stabraf

Awatar użytkownika
kaeres
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1411
Rejestracja: 20 maja 2008, 0:00
Lokalizacja: Wodzislaw Sl., Poland

Zakup Lancia Lybra - pytanie o silnik.

Post autor: kaeres » 22 maja 2008, 18:45

Ubezpieczenie to ostatnia rzecz o jaką się martwię.
W moim mieście (50tyś ludzi) za silnik 2.5 V6 Miśka Galanta płaciłbym 299,00zł / rok
Co najlepsze za 2.0 16V 328,00zł / rok
Więc tylko spalanie wchodzi w rachubę.

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12270
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Zakup Lancia Lybra - pytanie o silnik.

Post autor: Dudi » 22 maja 2008, 19:46

"kaeres" pisze:Ok, wstępnie silniki benzynowe odpadają jedynie zagazowane jednostki wchodzą w grę.
Czy silnik 1.9JTD odwdzięczy mi się o wiele niższym spalaniem niż 2.4JTD w zamian za kiepskie osiągi ?
Czy jednak właściciele tych słabszych po pewnym czasie uzmysławiają sobie, że warto posiadać tą silniejszą jednostkę ?
1.9 JTD, szukaj wersji 115KM (z turbiną o zmiennej geometrii) wcale nie ma kiepskich osiągów :!:
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
kaeres
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1411
Rejestracja: 20 maja 2008, 0:00
Lokalizacja: Wodzislaw Sl., Poland

Zakup Lancia Lybra - pytanie o silnik.

Post autor: kaeres » 23 maja 2008, 8:28

"Dudi" pisze:
"kaeres" pisze:Ok, wstępnie silniki benzynowe odpadają jedynie zagazowane jednostki wchodzą w grę.
Czy silnik 1.9JTD odwdzięczy mi się o wiele niższym spalaniem niż 2.4JTD w zamian za kiepskie osiągi ?
Czy jednak właściciele tych słabszych po pewnym czasie uzmysławiają sobie, że warto posiadać tą silniejszą jednostkę ?
1.9 JTD, szukaj wersji 115KM (z turbiną o zmiennej geometrii) wcale nie ma kiepskich osiągów :!:
Od którego roku robią tą 115 konną wersję ?
Coś mi się wydaje, że nie będzie mnie na nią stać :/

jenks
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 386
Rejestracja: 20 gru 2007, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: dominowo

Zakup Lancia Lybra - pytanie o silnik.

Post autor: jenks » 23 maja 2008, 8:59

"kaeres" pisze:
"Dudi" pisze:
"kaeres" pisze:Ok, wstępnie silniki benzynowe odpadają jedynie zagazowane jednostki wchodzą w grę.
Czy silnik 1.9JTD odwdzięczy mi się o wiele niższym spalaniem niż 2.4JTD w zamian za kiepskie osiągi ?
Czy jednak właściciele tych słabszych po pewnym czasie uzmysławiają sobie, że warto posiadać tą silniejszą jednostkę ?
1.9 JTD, szukaj wersji 115KM (z turbiną o zmiennej geometrii) wcale nie ma kiepskich osiągów :!:
Od którego roku robią tą 115 konną wersję ?
Coś mi się wydaje, że nie będzie mnie na nią stać :/
od 2001r
lancia lybra intensa 2,4jtd-sprzedana
lancia delta III platinum 2,0 M-jet 2010r-sprzedana
Alfa Romeo Tonale-użytkowana
***** ***

Awatar użytkownika
comrat
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 94
Rejestracja: 17 maja 2008, 0:00
Lokalizacja: Ustroń

Zakup Lancia Lybra - pytanie o silnik.

Post autor: comrat » 27 maja 2008, 12:36

co do spalania to każdy jeździ inaczej i sa tacy, co w 1.9 JTD przy ich zdaniem normalnej jeździe spalć 7 litrów a sa tacy co spalą 4 litry.

To zależy jaką kto ma nogę.
Ja w colcie 1.3 spalam 6,8 gazu na trasie a średnio 7,5 na 100km - bo mam lekką nogę (w firmowym doblo 1.9 multijet - 4 l na trasie, a reszta jeżdząca tym doblo spala ponad 6 litrów)

Przy obecnych cenach ropy (szybko pnących się w górę) należy dokładnie przeliczyć opłacalność diesla (jeśli ktos ma ciężką nogę) w stosunku go benzyniaka z gazem sekwencyjnym.
Kappa 2,0 LPG

...zadbaj o swoją emeryturę już dziś bo państwo ci jej nie da... zgłoś się do mnie a powiem ci jak to zrobić...

Awatar użytkownika
kaeres
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1411
Rejestracja: 20 maja 2008, 0:00
Lokalizacja: Wodzislaw Sl., Poland

Zakup Lancia Lybra - pytanie o silnik.

Post autor: kaeres » 27 maja 2008, 13:31

Problem jest tego typu, że ja kupuję wersję sedan.
Mam dziecko i oczywistym jest, że będę woził czasami wózek - co prawda spacerówka.
Nie chcę mieć bagażnika zawalonego przez butle i bagażnik tylko z nazwy.
Zresztą w wersji kombi ta butla też by powodowała pewne utrudnienia bo przestrzeń bagażowa w kombi to jego niewątpliwa zaleta ale w połączeniu z rozkładanymi fotelami - co jak łatwo sobie wyobrazić butla uniemożliwi.
Zatem brać 1.6 które jest podobno najgorszym z możliwych wyborów, przez średnio elastyczne a nadal paliwożerne 1.8 po 2.0 V5, które powoduje wir w baku to są średnie wybory.
W dieslu wiem przynajmniej, że te 6-7 litrów uzyskam i z tym się zgodzić mogę bo na razie delikatnie ponad to (dokładnie 7.2l/100km) mam (o ironio) w Colcie 1.6 16V.
Już godzę się na każdego diesla z możliwych stawiając je w następującej kolejności.
1. 1.9 JTD - 115KM
2. 2.4 JTD - obojętnie, która wersja 135-150KM
3. 1.9 JTD - 105KM

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Zakup Lancia Lybra - pytanie o silnik.

Post autor: Nat » 27 maja 2008, 14:43

"kaeres" pisze:Problem jest tego typu, że ja kupuję wersję sedan.
Mam dziecko i oczywistym jest, że będę woził czasami wózek - co prawda spacerówka.
Oczywiście nie chciałbym podważać Twojego zapewne przemyślanego wyboru, ale jako rodzic z blisko dwuletnim stażem napisze- radzę jednak kombi- szczególnie do wożenia spacerówki. Jeszcze ewentualnie parasolka może nie robi różnicy, ale dla spacerówki, szczególnie w trasę sedan może okazać się za mały... Nie chciałbyś chyba wozić większości pozostałych bagaży w kabinie?
Dodatkowo kombi, jeśli byś kiedykolwiek wykorzystywał składane fotele tylnie- ma dziurę na całej powierzchi- a sedan ma dziurę mniejszą.

"kaeres" pisze:Nie chcę mieć bagażnika zawalonego przez butle i bagażnik tylko z nazwy. Zresztą w wersji kombi ta butla też by powodowała pewne utrudnienia bo przestrzeń bagażowa w kombi to jego niewątpliwa zaleta ale w połączeniu z rozkładanymi fotelami - co jak łatwo sobie wyobrazić butla uniemożliwi.
Pomoże torus zamiast koła zapasowego...
Jesteś za to w błędzie pisząc, że zalety kombi docenić można dopiero po rozłożeniu siedzeń. Możliwość załadowania po dach i posiadania 5 miejsc wolnych jest dla rodzinki niebagatelna.

"kaeres" pisze:Zatem brać 1.6 które jest podobno najgorszym z możliwych wyborów, przez średnio elastyczne a nadal paliwożerne 1.8 po 2.0 V5, które powoduje wir w baku to są średnie wybory.

Kto Ci takich głupot nagadał?

1,6 nie jest najgorszym wyborem, jest tylko po prostu silnikiem w porównaniu z innymi- słabym. Wielu to nie przeszkadza. Silnik jest dość prosty i nie słyszałem o jego awaryjności. Dla spokojnego a oszczędnego tatusia- wręcz moze to być najlepszy wybór.

2,0 ma 20V (zaworów), a nie 5 i jest rzędowa a nie widlasta. Każdy ma własną definicję "wiru w baku", ale standardowe postrzeganie tego terminu bynajmniej nie odpowiada konkumpcji 2,0 20V. Jak na swoje 155 KM to nawet, moim zdaniem, jest to silnik dość ekonomiczny.
Oczywiście, jeśli interesującym Cię spalaniem są liczby rzędu 4l/100 km to albo benzynowa małolitrażówka (jakaś Micra 1,0?) albo mały diesel (jakaś charade albo Citroen AX 1,5D).
Zauważ też, że coraz częściej ceny diesla dorównują, a nawet przekraczają cenę benzyny. Nie lubię gazu, ale coraz jaśniejszym jest, że jednak gaz ma ekonomiczną przewage nad dieslem.


Moim skromnym zdaniem diesle są lepsze dla kierowców jeżdżących raczej w dalekie trasy. Po mieście wygodniejszy i zapewne w ostatecznym rozrachunku tańszy jest benzynowiec. Szczególnie z dobrym gazem.

Pozdrawiam i życzę udanych łowów. Mniejsza o typ silnika, grunt, by auto było zadbane i nie zajeżdżone!

Nat
LL SW 2,0 20V
LD Integrale 2,0T
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
kaeres
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1411
Rejestracja: 20 maja 2008, 0:00
Lokalizacja: Wodzislaw Sl., Poland

Zakup Lancia Lybra - pytanie o silnik.

Post autor: kaeres » 27 maja 2008, 15:20

Szanuję Twoje zdanie i liczę się z nim.
Brałem już za i przeciw wersji SW. Wybieram sedana.
Butla w miejscu koła zapasowego jest to jedyny bodziec jaki by mnie pchnął w kierunku PB+LPG.
I faktycznie źle się wysławiam w postach. Oczywiście nie V5 (bo to rzeczywiście nie widlasta jednostka) to raz i dwa nie tylko rozłożone fotele powodują użyteczne wykorzystanie kombi ale znacznie rozbudowują jego przydatność. Chciałem jedynie zaznaczyć, że szkoda po prostu urządzać taką przeszkodę w tym modelu nadwozia jaką jest barykada zaraz za składanymi siedzeniami.
Co do silnika 1.6 to niestety sam twierdzisz, ze jest to najsłabsza jednostka - bo tyak de facto jest. I nie spala bynajmniej małych ilości paliwa jak np. w moim Colcie 1.6 16V poprzez ciężar samochodu (między innymi).

Ja twierdzę natomiast zupełnie odwrotnie. Diesel jest świetny na miasto bo przy niskich obrotach przy których spala najmniej nadal posługuje się dobrym przyspieszeniem. Na trasie benzyną można spokojnie się kulać na jak najniższych obrotach, które pozwala dana prędkość. Ale wiem ze swojego doświadczenia ile potrafi zjeść benzyna po mieście.
Jeżeli oba silniki (benzynowy 1.6 i powiedzmy diesel 1.9JTD) nie będą się psuły to oczywistym wyborem do miasta jest diesel bo spali na oko 1,5-2x mniej paliwa.

Podsumowując jeszcze wybór samochodu z dieslowskim silnikiem nad benzynowym z gazem. W wielu ogłoszeniach, które przeleciałem (z 300 tego było i benzyna i diesel) trafiłem na kilka (maksymalnie 10) sztuk zagazowanych z czego 1 (jedna) miała gaz/zbiornik w kole zapasowym.
Do tego była to kiepska sztuka.
Nie zamierzam natomiast wydawać na instalację gazową 1/5 wartości samochodu bo przyznam się szczerze i tak zakup tego samochodu będzie obciążony kredytem.

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Zakup Lancia Lybra - pytanie o silnik.

Post autor: Nat » 27 maja 2008, 15:47

Uważam, ze zakup auta z już zainstalowaną instalacją gazową (nie daj Boże niedawno) to zły pomysł. Dlatego, że instalacja nie zwiększa wartości auta przy sprzedaży, a wydatek jest niemały. Dlatego sprzedaż auta ze swieżo założoną instalacją rodzi podejrzenia, że owa instalacja została założona felernie.

Dlatego uważam, że jeśli pb+LPG to optymalne byłoby kupienie autka tańszego i przeznaczenie nadwyżki na dobrą instalację.

Myślę, ze założenie, że 1,9 JTD spali 1,5- 2 x mniej paliwa (a w szczególności 1,5-2 x mniej "złotówek") jest zanadto optymistyczne.

Zaletą lybry sedan jest to, że cieszą się one mniejszym wzięciem, czyli jest na rynku więcej ciekawych pojazdów i łatwiej trafić jakiś w miarę egzemplarz.

Pamiętaj też (wiem, że to truizm), że zakup używanego auta to prawie zawsze ruletka, dlatego nie warto wydawać na nie ostatniego grosza.
Dodatkowo, moim zdaniem, akurat Lancia odwdzięcza się małą awaryjnością pod warunkiem dobrego jej traktowania- dobry olej, wymiany płynów na czas etc etc, a oszczędności na materiałach eksploatacyjnych moga się szybko zacząć mścić na kieszeni.
Stare przysłowie pszczół mówi: żeby wyjąć trzeba włożyć. 8)

Ale nad tym wożeniem wózka i całej reszty majdanu w sedanie jeszcze się zastanów ;)
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
kaeres
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1411
Rejestracja: 20 maja 2008, 0:00
Lokalizacja: Wodzislaw Sl., Poland

Zakup Lancia Lybra - pytanie o silnik.

Post autor: kaeres » 27 maja 2008, 15:55

Jak już tak fajnie sobie gaworzymy w przyjaznej atmosferze - za to lubię fora.
To przypominam mam Colta 3-drzwiowego, którym jeżdżę tą samą rodziną z tym samym wózkiem spacerowym typu parasolka.
Przesiadka do Lybry sedan 4-drzwiowej z 2x większym bagażnikiem będzie dla mnie luksusem ponad standardowym.
Specjalnie nie mówię tego ale podam iż wersja SW najzwyczajniej w świecie mnie się osobiście nie podoba i tylko i wyłącznie dlatego przedkładam jej wygląd nad funkcjonalność.
A może to na odwrót ?
Wygląd sedana przedkładam nad jego funkcjonalność w porównaniu do wersji SW :)
To jest tylko mój i wyłącznie mój gust bo nawet w rodzinie mi mówią, ze im się bardziej kombik podoba.
Cóż, nie przegadasz.

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Zakup Lancia Lybra - pytanie o silnik.

Post autor: Nat » 27 maja 2008, 16:04

Oj to się zdecyduj- spacerówka czy parasolka?
Parasolka oczywiście zmieści się wszędzie prócz bagażnika integralki huehuehue ;)
No wiesz, z kwestią gustu trudno dyskutować, ale dobrze że to w końcu wyartykułowałeś- w tym momencie argumenty "praktyczne" tracą na znaczeniu :D

Aaa- jak będziesz mieć wybór to bierz GRANATOWĄ alcantarę. Mój Staś przez całe nie najdłuższe życie nie jest w stanie jej skrzywdzić. Co więcej takiemu kolorowi alcantary towarzyszy zwykle ciemny (czyli równie praktyczny) wystrój bagażnika. Beżowa, łatwiejbrudząca się alcantara często równa się też jasnemu bagażnikowi :)
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
kaeres
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1411
Rejestracja: 20 maja 2008, 0:00
Lokalizacja: Wodzislaw Sl., Poland

Zakup Lancia Lybra - pytanie o silnik.

Post autor: kaeres » 27 maja 2008, 16:50

I tutaj znów wkraczamy na grunt gustu.
Praktyczne argumenty za mną nie przemawiają.
Zakochałem się w beżowej alcantrze (może być i gładka skóra byle w kolorze beż).
To samo kokpit, a raczej jego dolna część. Musi być tegoż koloru co alcantra.
Może nie będę zanudzał a wskażę swój ideał.
link nr 1
Jeszcze silnik 115konny i jestem w niebie.

Albo taki - link nr 2
Trochę stary ale jeżeli stan OK to mi nie przeszkadza.

Awatar użytkownika
Taz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4093
Rejestracja: 03 kwie 2007, 0:00
Imię: Irek
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Zakup Lancia Lybra - pytanie o silnik.

Post autor: Taz » 27 maja 2008, 17:50

'12 Lancia Voyager 3,6
'03 Mercedes CLK 55 AMG
'06 Yamaha R6 RJ11 track only
...i służbowa '21 Skoda Octavia 1,5 150KM DSG

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Zakup Lancia Lybra - pytanie o silnik.

Post autor: Nat » 28 maja 2008, 7:05

Hehe KRS, widzę, ze Ty już dawno zdecydowałeś o wsztystkim wg kryterium urody, więc rady praktyczne Ci niepotrzebne ;)
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
kaeres
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1411
Rejestracja: 20 maja 2008, 0:00
Lokalizacja: Wodzislaw Sl., Poland

Zakup Lancia Lybra - pytanie o silnik.

Post autor: kaeres » 28 maja 2008, 8:42

NAT, oczywiście praktyczne porady są mile widziane i z nich na pewno skorzystam (np. nadal nie skreśliłem wersji kombi). Chodzi tylko o preferencje przy zakupie. Będę musiał pójść na kompromisy to pójdę.
Nie mam ciśnienia co do zakupu samochodu bo jeden już mam i wolę sobie wyszukać sztuki niż później żałować, że nie poczekałem tydzień czy kilka.
NAT, sam przyznasz że uroda (tzn. stan wizualny) samochodu jest ważna/ważny.


PS
Gdzieś zniknął mój post dotyczący aukcji allegro i otomoto - byłbym wdzięczny za pomoc w odnalezieniu go (może został przeniesiony).
Ew. jest ktoś z okolic Łukowa (Warszawa), Zamościa ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lybra/Lybra SW”