Kappa - lifting w 1998 roku

Awatar użytkownika
Torell007
Założyciel LKP
Założyciel LKP
Posty: 1363
Rejestracja: 09 sty 2005, 0:00
Imię: Michał
Lokalizacja: Gdynia

Kappa - lifting w 1998 roku

Post autor: Torell007 » 15 maja 2005, 15:32

"romo" pisze:
"Torell007" pisze:Spokojnie na nowej stronie Lancia Klub Polska nad którą trwają prace,też znajdzie się ten materiał więc nie ma co się przejmować. Natomiast na forum też może być? No chyba, że komuś przeszkadza tak obszerna odpowiedź na post karthon-a ;)
dopiero teraz dokopalem sie do Twojego posta.musze przyznac jestes the best.tyle ciekawej lektury w jednym miejscu.pozdrawiam
Dzięki za uznanie :) mam nadzieje, że wiadomości zawarte w tej lekturze się przydały ;)
Wiele serc, jedno bicie, ciężarówki ponad życie ;-)

Obrazek

Anonymous

Wersje

Post autor: Anonymous » 13 cze 2006, 8:44

Hej. nie wiem jak to jest z tymi wersjami przy silnikach diesla, ale ja mam 2,4 jtd '00 i ma chyba w sumie wszystko oprócz asr'u ( tapicerka-alcantara ).

Awatar użytkownika
tomek
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6852
Rejestracja: 16 cze 2003, 0:00
Imię: Tomek
Lokalizacja: Brodnica
Kontakt:

Odp: Wersje

Post autor: tomek » 13 cze 2006, 9:11

"Marcellous" pisze: ( tapicerka-alcantara ).
No to nie masz skory ;) ale nie wiem, czy do diesli w odole montowali, chyba ze na zamowienie.
Tomek
Obrazek
Obrazek- tyle palił mój Passat do 194 tys. - przestałem uzupełniać tankowania :(

Awatar użytkownika
Luckyy
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1308
Rejestracja: 26 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: Mielec/Kraków
Kontakt:

Odp: Wersje

Post autor: Luckyy » 13 cze 2006, 9:12

"Marcellous" pisze:Hej. nie wiem jak to jest z tymi wersjami przy silnikach diesla, ale ja mam 2,4 jtd '00 i ma chyba w sumie wszystko oprócz asr'u ( tapicerka-alcantara ).
to w czym problem ? ;-)

ASR byl chyba tylko autach pod sam koniec produkcji.
A i nie jest to jakies cudo - kiedys chcialem go miec a teraz prawie zawsze go wylaczam, chyba ze leje deszcze to zostawiam wł.

Np przy wyjezdzie na glowna droge w lewo jak chcesz szybko uciec ze skrzyzowania i przejedziesz przez koleiny to niepotrzenie dziala zmniejszajac obroty ....

"tomek" pisze:
"Marcellous" pisze: ( tapicerka-alcantara ).
No to nie masz skory ;) ale nie wiem, czy do diesli w odole montowali, chyba ze na zamowienie.
napewno byly wersje JTD ze skora i jest taka nawet na naszym forum :D
pozdrawiam wlasciciela ktory kupil ja pod Poznaniem :)
KAPPA 2,4 JTD '98 Obrazek
EXcar Obrazek

http://tinyurl.com/BREdnie

"mBank funkcjonuje w zasadniczym oderwaniu od rzeczywistości bankowej go otaczającej"
/biegły sądowy

Anonymous

Wyposaż

Post autor: Anonymous » 13 cze 2006, 18:54

1) Chyba się nie zrozumieliśmy :) Ja się nie skarżę, że nie mam asru, bo po jeździe passatem z czymś takim uważam, że jesli jeszcze na dodatek bez możliwości odłączenia to jest to świętokradztwo! :> Ma się wrażenie, ze się nie panuje w ogóle nad furą. Za absem też nie przepadam, choć w kappie jest super i działa o niebo "delikatniej" niż w Themie!
2) Skóra jest fajna, ale....do oglądania. Znajomy ma czarną skórę w Kappie i wybaczcie, ale wcale się fajnie w tym nie jeździ. Przynajmniej ja czułem się w niej jakoś tak "obśliźgle"
3) Za najważniejszy wynalazek w moim aucie uważam...zestaw głośnowmówiący ( bardzo ładnie wkomponowany, chyba zrobiony w serwisie i grający razem z firmowym radiem ).

Kojak
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 338
Rejestracja: 07 mar 2006, 0:00
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Ścinawa

Kappa - lifting w 1998 roku

Post autor: Kojak » 13 cze 2006, 19:50

To właśnie ja mam tą 2.4 jtd ze skórą i nie narzekam. Ważna jest odpowiednia temperatura w samochodzie, aby wyeliminować efekt "obślizgłości". Jeśli jest za chłodno, to właśnie otrzymujemy taki efekt, ale przecież od czego jest ogrzewanie i podgrzewane fotele? 8) Jeśli jest z kolei za gorąco, to skóra może parzyć - ale klimaktronik to przecież podstawa w Kappie... :wink:

Dzięki za pozdrowienia :)

Awatar użytkownika
Egon
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1712
Rejestracja: 14 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź -
Kontakt:

Kappa - lifting w 1998 roku

Post autor: Egon » 24 maja 2008, 19:24

dzis byłem przetestowac moja 2.0 145KM skrzynia Power Drive autem po miescie jezdzi sie bardzo dobrze krótkie przełożenia bardzo dobrze radza sobie z tym silnikiem 5 bieg można używać juz od 60km/h dziś pojechałem sprawdzic na autostradzie i tu niestety skrzynia jest za krótka na szybsza jazde na 5 biegu max. 210km/h obroty silnika przy tej predkosci to prawie. 6.5 tyś ciekaw jestem jak jest z skrzynia comfort drive moze ktos testował ??
Lancia Klub Polska - Łódź


Lancia Kappa 2.4 1997 ,Fiat 126p 1978, kiedyś 3 x Kappa 1x Lybra, oraz 35 innych aut

Awatar użytkownika
Cossi86
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 476
Rejestracja: 29 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Kappa - lifting w 1998 roku

Post autor: Cossi86 » 24 maja 2008, 21:44

210 km/h to raczej nie jest prędkość podróżna :wink:

Faktycznie przełożenia (na trasę) są dobrane dość kiepsko nawet w dieslu. Szkoda ze nie było 6 biegowych skrzyń :?
Lancia Kappa 2.4 T.DS

Awatar użytkownika
Bany
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 29 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Kappa - lifting w 1998 roku

Post autor: Bany » 25 maja 2008, 11:34

power drive to skrzynia za krótka,do niej przydała by sie 6 ka,
ale jest drugi zestaw biegów 3,4 i 5 dłuższych i o wiele fajniej sie jeździ.
do tego silniki 5-o cylindrowe nie lubia wysokich obrotów i jazda na dłuzsza mete z obrotami powyzej 6tys kończy sie dziura w bloku.

Awatar użytkownika
Torell007
Założyciel LKP
Założyciel LKP
Posty: 1363
Rejestracja: 09 sty 2005, 0:00
Imię: Michał
Lokalizacja: Gdynia

Kappa - lifting w 1998 roku

Post autor: Torell007 » 25 maja 2008, 11:47

"Cossi86" pisze:210 km/h to raczej nie jest prędkość podróżna :wink:

Faktycznie przełożenia (na trasę) są dobrane dość kiepsko nawet w dieslu. Szkoda ze nie było 6 biegowych skrzyń :?
Do Kappy JTD na upartego mozesz wrzucic 6 biegowa skrzynie z AR 166 2.4 JTD ;)
Wiele serc, jedno bicie, ciężarówki ponad życie ;-)

Obrazek

Awatar użytkownika
Cossi86
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 476
Rejestracja: 29 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Kappa - lifting w 1998 roku

Post autor: Cossi86 » 25 maja 2008, 14:48

"Torell007" pisze:
"Cossi86" pisze:210 km/h to raczej nie jest prędkość podróżna :wink:

Faktycznie przełożenia (na trasę) są dobrane dość kiepsko nawet w dieslu. Szkoda ze nie było 6 biegowych skrzyń :?
Do Kappy JTD na upartego mozesz wrzucic 6 biegowa skrzynie z AR 166 2.4 JTD ;)
Eeee za jakiś czas mam zamiar wejść w posiadanie drogą kupna Alfy 166 z 2.4 JTD na pokładzie. Przekładka była by raczej nie opłacalna.

Chociaż jest to kusząca propozycja dla osób które często jeżdżą w trasy.
Lancia Kappa 2.4 T.DS

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3458
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Kappa - lifting w 1998 roku

Post autor: volf » 25 maja 2008, 23:14

Co ciekawe to we włoskiej instrukcji do kappy piszą o dwóch rodzajach skrzyń biegów (inne przełożenie przekładni głównej) także dla wersji TDS. Prędkości maksymalne dla tych skrzyń na poszczególnych biegach w km/h:
1-32 lub 37
2-55 lub 62
3-91 lub 103
4-129 lub 144
5-193 dla obydwóch wersji
W JTD przełożenie jest zapewne jeszcze inne...
Pozdrawiam.
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
samuel
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 749
Rejestracja: 13 wrz 2008, 0:00
Imię: Samuel
Lokalizacja: Turek (WLKP)

Kappa - lifting w 1998 roku

Post autor: samuel » 05 paź 2008, 18:20

"Torell007" pisze:Dzięki za uznanie mam nadzieje, że wiadomości zawarte w tej lekturze się przydały
I tu powiem że ten artykuł pierwszy raz przeczytałem z tej strony i byłem nim bardzo zafascynowany. Myślałem że to dane zbierane przez lata przez fachowca, a okazuje sie ze ten fachowiec jest wśród nas :) Tony uznania Torell007 ;)
Była Kappa 2.0 16VT
Był Citroën Xantia 1.9TD
Jest Renault Scenic 2.0 (115km)

ObrazekObrazek

mrn
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 32
Rejestracja: 23 sty 2016, 15:03
Lokalizacja: Kraków

Re: Kappa - lifting w 1998 roku

Post autor: mrn » 22 kwie 2017, 23:19

Jedynie w 1997 roku konstruktorzy Lancii, czerpiąc doświadczenia z silników 2.0 16V (V.I.S) w Themach oraz sprawowania się silników 2.4 (V.I.S) w Kappach, pokusili się o zaadaptowanie systemu dynamicznego doładowania (V.I.S) do modelu 2.0 20V.
Wydaje mi się, że musiało to nastąpić co najmniej rok wcześniej, gdyż sam mam Kappę z silnikiem 2.0 20v V.I.S. i została ona wyprodukowana i pierwszy raz zarejestrowana w 1996 roku.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie i wnętrze”