Dzięki za uznanie mam nadzieje, że wiadomości zawarte w tej lekturze się przydały"romo" pisze:dopiero teraz dokopalem sie do Twojego posta.musze przyznac jestes the best.tyle ciekawej lektury w jednym miejscu.pozdrawiam"Torell007" pisze:Spokojnie na nowej stronie Lancia Klub Polska nad którą trwają prace,też znajdzie się ten materiał więc nie ma co się przejmować. Natomiast na forum też może być? No chyba, że komuś przeszkadza tak obszerna odpowiedź na post karthon-a
Kappa - lifting w 1998 roku
- Torell007
- Założyciel LKP
- Posty: 1363
- Rejestracja: 09 sty 2005, 0:00
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Gdynia
Kappa - lifting w 1998 roku
Wiele serc, jedno bicie, ciężarówki ponad życie
- tomek
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 6852
- Rejestracja: 16 cze 2003, 0:00
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Brodnica
- Kontakt:
Odp: Wersje
No to nie masz skory ale nie wiem, czy do diesli w odole montowali, chyba ze na zamowienie."Marcellous" pisze: ( tapicerka-alcantara ).
Odp: Wersje
to w czym problem ?"Marcellous" pisze:Hej. nie wiem jak to jest z tymi wersjami przy silnikach diesla, ale ja mam 2,4 jtd '00 i ma chyba w sumie wszystko oprócz asr'u ( tapicerka-alcantara ).
ASR byl chyba tylko autach pod sam koniec produkcji.
A i nie jest to jakies cudo - kiedys chcialem go miec a teraz prawie zawsze go wylaczam, chyba ze leje deszcze to zostawiam wł.
Np przy wyjezdzie na glowna droge w lewo jak chcesz szybko uciec ze skrzyzowania i przejedziesz przez koleiny to niepotrzenie dziala zmniejszajac obroty ....
napewno byly wersje JTD ze skora i jest taka nawet na naszym forum"tomek" pisze:No to nie masz skory ale nie wiem, czy do diesli w odole montowali, chyba ze na zamowienie."Marcellous" pisze: ( tapicerka-alcantara ).
pozdrawiam wlasciciela ktory kupil ja pod Poznaniem
Wyposaż
1) Chyba się nie zrozumieliśmy Ja się nie skarżę, że nie mam asru, bo po jeździe passatem z czymś takim uważam, że jesli jeszcze na dodatek bez możliwości odłączenia to jest to świętokradztwo! :> Ma się wrażenie, ze się nie panuje w ogóle nad furą. Za absem też nie przepadam, choć w kappie jest super i działa o niebo "delikatniej" niż w Themie!
2) Skóra jest fajna, ale....do oglądania. Znajomy ma czarną skórę w Kappie i wybaczcie, ale wcale się fajnie w tym nie jeździ. Przynajmniej ja czułem się w niej jakoś tak "obśliźgle"
3) Za najważniejszy wynalazek w moim aucie uważam...zestaw głośnowmówiący ( bardzo ładnie wkomponowany, chyba zrobiony w serwisie i grający razem z firmowym radiem ).
2) Skóra jest fajna, ale....do oglądania. Znajomy ma czarną skórę w Kappie i wybaczcie, ale wcale się fajnie w tym nie jeździ. Przynajmniej ja czułem się w niej jakoś tak "obśliźgle"
3) Za najważniejszy wynalazek w moim aucie uważam...zestaw głośnowmówiący ( bardzo ładnie wkomponowany, chyba zrobiony w serwisie i grający razem z firmowym radiem ).
Kappa - lifting w 1998 roku
To właśnie ja mam tą 2.4 jtd ze skórą i nie narzekam. Ważna jest odpowiednia temperatura w samochodzie, aby wyeliminować efekt "obślizgłości". Jeśli jest za chłodno, to właśnie otrzymujemy taki efekt, ale przecież od czego jest ogrzewanie i podgrzewane fotele? Jeśli jest z kolei za gorąco, to skóra może parzyć - ale klimaktronik to przecież podstawa w Kappie...
Dzięki za pozdrowienia
Dzięki za pozdrowienia
Kappa - lifting w 1998 roku
dzis byłem przetestowac moja 2.0 145KM skrzynia Power Drive autem po miescie jezdzi sie bardzo dobrze krótkie przełożenia bardzo dobrze radza sobie z tym silnikiem 5 bieg można używać juz od 60km/h dziś pojechałem sprawdzic na autostradzie i tu niestety skrzynia jest za krótka na szybsza jazde na 5 biegu max. 210km/h obroty silnika przy tej predkosci to prawie. 6.5 tyś ciekaw jestem jak jest z skrzynia comfort drive moze ktos testował ??
Lancia Klub Polska - Łódź
Lancia Kappa 2.4 1997 ,Fiat 126p 1978, kiedyś 3 x Kappa 1x Lybra, oraz 35 innych aut
Lancia Kappa 2.4 1997 ,Fiat 126p 1978, kiedyś 3 x Kappa 1x Lybra, oraz 35 innych aut
Kappa - lifting w 1998 roku
210 km/h to raczej nie jest prędkość podróżna
Faktycznie przełożenia (na trasę) są dobrane dość kiepsko nawet w dieslu. Szkoda ze nie było 6 biegowych skrzyń
Faktycznie przełożenia (na trasę) są dobrane dość kiepsko nawet w dieslu. Szkoda ze nie było 6 biegowych skrzyń
Lancia Kappa 2.4 T.DS
Kappa - lifting w 1998 roku
power drive to skrzynia za krótka,do niej przydała by sie 6 ka,
ale jest drugi zestaw biegów 3,4 i 5 dłuższych i o wiele fajniej sie jeździ.
do tego silniki 5-o cylindrowe nie lubia wysokich obrotów i jazda na dłuzsza mete z obrotami powyzej 6tys kończy sie dziura w bloku.
ale jest drugi zestaw biegów 3,4 i 5 dłuższych i o wiele fajniej sie jeździ.
do tego silniki 5-o cylindrowe nie lubia wysokich obrotów i jazda na dłuzsza mete z obrotami powyzej 6tys kończy sie dziura w bloku.
- Torell007
- Założyciel LKP
- Posty: 1363
- Rejestracja: 09 sty 2005, 0:00
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Gdynia
Kappa - lifting w 1998 roku
Do Kappy JTD na upartego mozesz wrzucic 6 biegowa skrzynie z AR 166 2.4 JTD"Cossi86" pisze:210 km/h to raczej nie jest prędkość podróżna
Faktycznie przełożenia (na trasę) są dobrane dość kiepsko nawet w dieslu. Szkoda ze nie było 6 biegowych skrzyń
Wiele serc, jedno bicie, ciężarówki ponad życie
Kappa - lifting w 1998 roku
Eeee za jakiś czas mam zamiar wejść w posiadanie drogą kupna Alfy 166 z 2.4 JTD na pokładzie. Przekładka była by raczej nie opłacalna."Torell007" pisze:Do Kappy JTD na upartego mozesz wrzucic 6 biegowa skrzynie z AR 166 2.4 JTD"Cossi86" pisze:210 km/h to raczej nie jest prędkość podróżna
Faktycznie przełożenia (na trasę) są dobrane dość kiepsko nawet w dieslu. Szkoda ze nie było 6 biegowych skrzyń
Chociaż jest to kusząca propozycja dla osób które często jeżdżą w trasy.
Lancia Kappa 2.4 T.DS
Kappa - lifting w 1998 roku
Co ciekawe to we włoskiej instrukcji do kappy piszą o dwóch rodzajach skrzyń biegów (inne przełożenie przekładni głównej) także dla wersji TDS. Prędkości maksymalne dla tych skrzyń na poszczególnych biegach w km/h:
1-32 lub 37
2-55 lub 62
3-91 lub 103
4-129 lub 144
5-193 dla obydwóch wersji
W JTD przełożenie jest zapewne jeszcze inne...
Pozdrawiam.
1-32 lub 37
2-55 lub 62
3-91 lub 103
4-129 lub 144
5-193 dla obydwóch wersji
W JTD przełożenie jest zapewne jeszcze inne...
Pozdrawiam.
KAPPA TDS & JTD
Kappa - lifting w 1998 roku
I tu powiem że ten artykuł pierwszy raz przeczytałem z tej strony i byłem nim bardzo zafascynowany. Myślałem że to dane zbierane przez lata przez fachowca, a okazuje sie ze ten fachowiec jest wśród nas Tony uznania Torell007"Torell007" pisze:Dzięki za uznanie mam nadzieje, że wiadomości zawarte w tej lekturze się przydały
Re: Kappa - lifting w 1998 roku
Wydaje mi się, że musiało to nastąpić co najmniej rok wcześniej, gdyż sam mam Kappę z silnikiem 2.0 20v V.I.S. i została ona wyprodukowana i pierwszy raz zarejestrowana w 1996 roku.Jedynie w 1997 roku konstruktorzy Lancii, czerpiąc doświadczenia z silników 2.0 16V (V.I.S) w Themach oraz sprawowania się silników 2.4 (V.I.S) w Kappach, pokusili się o zaadaptowanie systemu dynamicznego doładowania (V.I.S) do modelu 2.0 20V.