Polskie Lancie

Dział dla ludzi kochających klasyki czyli... o nieco starszych Lanciach i nie tylko

Moderator: giekso

Awatar użytkownika
strang
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2188
Rejestracja: 24 lip 2006, 0:00
Lokalizacja: Olkusz

Polskie Lancie

Post autor: strang » 13 kwie 2008, 13:06

W Zakładach Mechanicznych Plage i Laśkiewicz uruchomiono produkcje karoserii w 1924 roku. Począwszy od 1926 r. wyrabiano już komfortowe limuzyny m.in. Lancie Lambda i Dilambda conduite-limousine. Właściciele lubelskiej wytwórni w przeciwieństwie do innych firm karoseryjnych podejmowali liczne starania, aby wprowadzić możliwie dużą ilość dodatków galanteryjnych służących podniesieniu komfortu jazdy (uszczelek, klamek, zatrzasków, profili aluminiowych, spężyn, śrub). Niektóre z nich np. klamki były dodatkowo posrebrzane. Większość z tych drobiazgów wytwarzano w dziale mechanicznym. Wprowadzenie takich standartów miało na celu obniżenie kosztów i zwiększenie konkurencyjności. Trwałym osiągnięciem wytwórni było wprowadzenie nowinek technicznych, nie raz wyprzedzających światowe standarty: pochyłej przedniej szyby, ręcznych a następnie półautomatycznych wycieraczek, odchylanych i przesuwanych foteli, ukośnych drzwi. Stopniowo wdrażano też nowoczesne metody konstrukcji nadwozia-weymanowską oraz lakierowanie metodą duco.W 1933 r. w związku z minimalnym zainteresowaniem zaprzestano produkcji.
Ceny:
Lancia Lambda - 3300 USD
Lancia Dilambda - 5500 USD


za miesięcznikiem "Automobilista"
Strang Delta 1,9td
Obrazek

Wróć do „::: Oldtimery, youngtimery :::”