Dedra - przewody rozruchowe do diesla

Awatar użytkownika
Ragnarok
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 202
Rejestracja: 26 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Gniezno

Dedra - przewody rozruchowe do diesla

Post autor: Ragnarok » 04 lis 2005, 10:30

czy ktoś wie jakie parametry powinny mieć takie kable :?:

mój akumulator ma parametry 72Ah 680A i miałem okazje w zeszłym roku widzieć nie ciekawe efekty podłączania kabli za dwadziescia pare złotych.

ile trzeba wydać na pożądne i bezpieczne kable:?:

no i moze jeszcze opis jak bezpiecznie wykonywać taką czynność 8)
Przysłowia tracą na aktualności: Szewc już nie hasa boso.

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Dedra - przewody rozruchowe do diesla

Post autor: prezesjm » 04 lis 2005, 12:04

Jak pooglądałem sobie w sklepach kable rozruchowe to stwierdziłem że nadają się do odpalania komarka co najwyżej :D . Jeśli nie jesteś elektrykiem to najlepiej udać się do sklepu (hurtowni) elektrycznej pokazać mały palec u ręki :wink: i chcieć taki przewód miedziany. Długość sam dobierz w zależności od czego chcesz podebrać prądu x2 , w tym samym sklepie lub innym podobnym zakupić 4 solidne naprawde solidne żabki np 2 czerwone i 2 czarne , teraz w zależności od tego czy żabki mają mocowanie na śruby czy np trzeba lutować ( to trudniej zrobić ale polecam dużo trwalsze i bardziej niezawodne) zamocować . Na takich kabelkach można ciężarówkę odpalić . :P

Kable podlączasz pierwsze plusy w dowolnej kolejności następnie minus na akumulatorze sprawnym i najbezpieczniej drugi minus gdzieś do metalowej części silnika daleko od wyładowanego akumulatora.

Awatar użytkownika
-OLO-
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 186
Rejestracja: 01 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Środa Śląska

Dedra - przewody rozruchowe do diesla

Post autor: -OLO- » 04 lis 2005, 20:50

Jeśli zafundujesz sobie odcinki o długości 3m linki giętkiej LgY 25mm to będzie z zapasem ale LgY 16mm w zupełności wystarczy :D . Z lutowaniem takiego kabelka, jak mówi kolega prezesjm rzeczywiście może być drobny problem, ale dobrze wykonane takie połączenie będzie niezawodne, najlepiej zrobić to palnikiem. :) Powodzenia w lutowaniu
Pamiętaj, nie dostaniesz drugiej szansy, aby wywrzeć pierwsze wrażenie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”