Nuova Delta 1.6 8V, 75 KM - problem z obrotami.

Awatar użytkownika
Andrzej76
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 55
Rejestracja: 25 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Puławy, woj. lubelskie

Nuova Delta 1.6 8V, 75 KM - problem z obrotami.

Post autor: Andrzej76 » 03 mar 2008, 21:14

Witam wszystkich. Mam mały problem z dziwnym zachowaniem silnika. Polega to na tym, że podczas jazdy raz na jakiś czas np. przy zmianie biegów lub wrzuceniu na luz po puszczeniu pedału gazu obroty zatrzymują się na chwilę i po chwili powoli spadają, czasem jest tak, że obroty na chwilę wzrastają kiedy auto stoi na wolnych obrotach do 1200 1400 i po kilku sekundach spadają do 800. Czy może to być przyczyna złej pracy silniczka krokowego ? Aha zdarza sie też, że podczas jazdy na biegu auto potrafi tak jakby na dosłownie 1-2 sekundy samo delikatnie przyspieszyć. Dzieje się tak na benzynie i na LPG. Może ktoś zetknął sie z takim przypadkiem ?
Lancia Delta II, 1.6/8V+LPG, 1994

Awatar użytkownika
kretekpodnietek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 478
Rejestracja: 11 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: przeworsk

Nuova Delta 1.6 8V, 75 KM - problem z obrotami.

Post autor: kretekpodnietek » 03 mar 2008, 22:04

weź zresetuj komputer i zaadaptuj go na benzynie, jak nie pomoże, to przede wszystkim przesmaruj silnik krokowy, może sie przycina już.
Lancia nuova delta 1.8 8v LPG 1994r

Pozdrawiam Łukasz

Awatar użytkownika
Andrzej76
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 55
Rejestracja: 25 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Puławy, woj. lubelskie

Nuova Delta 1.6 8V, 75 KM - problem z obrotami.

Post autor: Andrzej76 » 03 mar 2008, 22:51

Czy mógłbyś mi napisać jak prawidłowo zresetować komputer ? Kiedyś odłączyłem akumulator na kilka godzin, potem po podłą.czeniu odpaliłem silnik i czekałem aż obroty zejdą do wolnych, tak mi doradził kolega, z tym że nie wiem czy to bylo dobrze. A tak właściwie to gdzie siedzi ten silniczek krokowy ?
Lancia Delta II, 1.6/8V+LPG, 1994

Awatar użytkownika
kretekpodnietek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 478
Rejestracja: 11 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: przeworsk

Nuova Delta 1.6 8V, 75 KM - problem z obrotami.

Post autor: kretekpodnietek » 03 mar 2008, 23:18

Dobrze zrobiłeś reset :) a silniczek gdzieś przy wtrysku, nie wiem jak to jest w 1.6 mam innty silnik, wszystko o silniczku masz w tym poście: link
Lancia nuova delta 1.8 8v LPG 1994r

Pozdrawiam Łukasz

Awatar użytkownika
tc130
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 209
Rejestracja: 01 sty 2008, 0:00
Imię: Przemek
Lokalizacja: Zabrze

Nuova Delta 1.6 8V, 75 KM - problem z obrotami.

Post autor: tc130 » 04 mar 2008, 18:25

sprawdz czy kanału obejściowego w przepustnicy nie masz zawalonego nagarem...i sprawdz silniczek krokowy.
Lancia lybra 1,8 x2 lancia delta 1,8 fiat ritmo 75 IE fiat ritmo 105TC fiat ritmo 130 TC

dawidson

Nuova Delta 1.6 8V, 75 KM - problem z obrotami.

Post autor: dawidson » 04 mar 2008, 19:46

"tc130" pisze:sprawdz czy kanału obejściowego w przepustnicy nie masz zawalonego nagarem...i sprawdz silniczek krokowy.
w tym silniku nie ma takiego kanalu.

prawidlowo wykonany reset (wedlug instrukcji obslugi samochochodu):
1. Pozostawic silnik na wolnych obrotach do czasu drugiego wlaczenia wentylatora chlodnicy
2. odpiac dodatnia kleme baterii na okolo 30 sekund (po zgaszeniu silnika naturalnie)
3. uruchomic ponownie silnik i rozgrzewac utrzymaujac obroty w zakresie 2000-3000 do chwili wlaczenia wentylatora chlodnicy.
4. Po wlaczeniu wentylatora pozostawic silnik pracujacy na wolnych obrotach przez okolo 2 minuty
5. uruchomic ponownie silnik i skontrolowac stan wolnych obrotow i stabilnosc pracy. w przypadku nie braku zadowalajacych efektow powtorzyc od punktu 2.

Awatar użytkownika
Andrzej76
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 55
Rejestracja: 25 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Puławy, woj. lubelskie

Nuova Delta 1.6 8V, 75 KM - problem z obrotami.

Post autor: Andrzej76 » 04 mar 2008, 21:39

A może warto pojechac do serwisu i podpiąć auto pod komputer ?
Lancia Delta II, 1.6/8V+LPG, 1994

dawidson

Nuova Delta 1.6 8V, 75 KM - problem z obrotami.

Post autor: dawidson » 05 mar 2008, 10:19

wykonanie resetu tak jak podaje instrukcja to koszt kilkunastu minut i dwóch szklanek paliwa.
Nie taniej najpierw spróbować a jak nie pomoże to jechać na serwis?

Awatar użytkownika
Andrzej76
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 55
Rejestracja: 25 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Puławy, woj. lubelskie

Nuova Delta 1.6 8V, 75 KM - problem z obrotami.

Post autor: Andrzej76 » 05 mar 2008, 12:28

Masz rację, zacznę od resetu i zobaczymy jaki będzie wynik.
Lancia Delta II, 1.6/8V+LPG, 1994

Awatar użytkownika
Andrzej76
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 55
Rejestracja: 25 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Puławy, woj. lubelskie

Nuova Delta 1.6 8V, 75 KM - problem z obrotami.

Post autor: Andrzej76 » 12 mar 2008, 0:08

Wykonałem reset tak jak powyżej i nic, wymieniłem silniczek krokowy i też nic.
Lancia Delta II, 1.6/8V+LPG, 1994

dawidson

Nuova Delta 1.6 8V, 75 KM - problem z obrotami.

Post autor: dawidson » 14 mar 2008, 12:26

wczoraj mialem podobny problem u siebie. winne okazalo sie lewe powietrze zasysane poniezj przepustnicy (jedna z rureczek podcisnienia).

Awatar użytkownika
pew
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2071
Rejestracja: 13 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Nuova Delta 1.6 8V, 75 KM - problem z obrotami.

Post autor: pew » 01 kwie 2008, 1:28

"dawidson" pisze: prawidlowo wykonany reset (wedlug instrukcji obslugi samochochodu):
1. Pozostawic silnik na wolnych obrotach do czasu drugiego wlaczenia wentylatora chlodnicy
2. odpiac dodatnia kleme baterii na okolo 30 sekund (po zgaszeniu silnika naturalnie)
3. uruchomic ponownie silnik i rozgrzewac utrzymaujac obroty w zakresie 2000-3000 do chwili wlaczenia wentylatora chlodnicy.
4. Po wlaczeniu wentylatora pozostawic silnik pracujacy na wolnych obrotach przez okolo 2 minuty
5. uruchomic ponownie silnik i skontrolowac stan wolnych obrotow i stabilnosc pracy. w przypadku nie braku zadowalajacych efektow powtorzyc od punktu 2.
Ja dostałem taką procedurę (1.8 16v system wtryskowy Hitachi):
1. w zatrzymanym samochodzie skrzynia biegów na luzie, wyłączona klimatyzacja.
2. uruchomić i doprowadzić do temperatury pracy silnik (odczekać na włączenie się elektrowentylatora chłodnicy).
3. utrzymać obroty silnika około 3000 obr/min przez około 5 sekund,
4. zwolnić pedał przyspieszenia i zaczekać aż obroty silnika powrócą do obrotów biegu jałowego (jeśli to konieczne działać na pedał przyspieszenia tak aby obroty biegu jałowego nie spadły poniżej 700 obr/min
5. pozostawić silnik na obrotach biegu jałowego powyżej 30 sekund, zdjąć nogę z gazu,
6. powtórzyć procedurę trzykrotnie

Sprawdzenie - utrzymać obroty silnika około 3000 obr/min przez około 5 sekund a potem zwolnić szybko pedał przyspieszenia i sprawdzić czy silnik osiąga obroty biegu jałowego bez spadania poniżej nich - w przeciwnym razie powtórzyć procedurę samowzbudzania zaworu przepustnicy.

No i która jest prawidłowa? Chciałem zacząć od tego bo mam kłopot z wolnymi obrotami (na benzynie i gazie). Kiedyś miałem kłopoty na wolnych obrotach na zimnym silniku, próbował nawet gasnąć, na ciepłym na luzie trzymał równiutko 850 jak z podręcznika ale przy wachlowaniu sprzęgłem też miał tendencję do przygasania. Filip przeczyścił ostro przepustnicę z syfu i wyregulował go na zimnym - zimny wchodzi na 1500 obr trzyma równiutko i zaczyna wolno spadać w miarę nagrzewania silnika, za to teraz wyraźnie wachluje obrotami na ciepłym silniku - silniczek krokowy chyba nie bo wcześniej na ciepłym a teraz na zimnym równo trzyma, podejrzewam właśnie przepustnicę ...
Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT

Awatar użytkownika
baku
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 28
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Gdańsk

Nuova Delta 1.6 8V, 75 KM - problem z obrotami.

Post autor: baku » 05 kwie 2008, 18:20

Mialem identyczne objawy a jakis czas temu rano na zimnym silniku po odpaleniu zniklo ssanie ( w sensie to cos co przy zimnym silniku podnosilo obroty by silnik nie zgasl ). samochod na gazie zachowywal sie w miare poprawnie poza tym ze obroty po rozgrzaniu silnika spadly z okolo 1000 do jakichs 800. niestety choroba postepuje . . samochod "muli", obroty na cieplym jakies 600 jak nie mniej.


Andrzej76 ciekaw jestem czy znalazles przyczyne problemu ??
Y 1.1
Delta 1.6

dawidson

Nuova Delta 1.6 8V, 75 KM - problem z obrotami.

Post autor: dawidson » 07 kwie 2008, 10:49

"pew" pisze:
"dawidson" pisze: prawidlowo wykonany reset (wedlug instrukcji obslugi samochochodu):
1. Pozostawic silnik na wolnych obrotach do czasu drugiego wlaczenia wentylatora chlodnicy
2. odpiac dodatnia kleme baterii na okolo 30 sekund (po zgaszeniu silnika naturalnie)
3. uruchomic ponownie silnik i rozgrzewac utrzymaujac obroty w zakresie 2000-3000 do chwili wlaczenia wentylatora chlodnicy.
4. Po wlaczeniu wentylatora pozostawic silnik pracujacy na wolnych obrotach przez okolo 2 minuty
5. uruchomic ponownie silnik i skontrolowac stan wolnych obrotow i stabilnosc pracy. w przypadku nie braku zadowalajacych efektow powtorzyc od punktu 2.
Ja dostałem taką procedurę (1.8 16v system wtryskowy Hitachi):
1. w zatrzymanym samochodzie skrzynia biegów na luzie, wyłączona klimatyzacja.
2. uruchomić i doprowadzić do temperatury pracy silnik (odczekać na włączenie się elektrowentylatora chłodnicy).
3. utrzymać obroty silnika około 3000 obr/min przez około 5 sekund,
4. zwolnić pedał przyspieszenia i zaczekać aż obroty silnika powrócą do obrotów biegu jałowego (jeśli to konieczne działać na pedał przyspieszenia tak aby obroty biegu jałowego nie spadły poniżej 700 obr/min
5. pozostawić silnik na obrotach biegu jałowego powyżej 30 sekund, zdjąć nogę z gazu,
6. powtórzyć procedurę trzykrotnie

Sprawdzenie - utrzymać obroty silnika około 3000 obr/min przez około 5 sekund a potem zwolnić szybko pedał przyspieszenia i sprawdzić czy silnik osiąga obroty biegu jałowego bez spadania poniżej nich - w przeciwnym razie powtórzyć procedurę samowzbudzania zaworu przepustnicy.
obie. silniki DOHC maja inny uklad sterowania wtryskiem i zaplonem a co za tym idzie inna procedure adaptacji ECU.
zeby bylo smieszniej silniki OHC tez maja rozne uklady wtryskowe i miedzy nimi tez sa minimalne roznice w procesie resetowania ECU.

Awatar użytkownika
Andrzej76
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 55
Rejestracja: 25 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Puławy, woj. lubelskie

Nuova Delta 1.6 8V, 75 KM - problem z obrotami.

Post autor: Andrzej76 » 19 kwie 2008, 11:16

Nadal nie znalazłem przyczyny, jakiś miesiąc czasu był spokój i myślałem że będzie O.K. ale teraz znowu pojawiają się te same objawy. To jest wkurzające, np. wczoraj podczas dojeżdżania do skrzyżowania ze światłami wyrzuciłem na luz, a silnik wkręcił mi się na jakieś 3800 i tak wył, innym razem zaobserwowałem , że podczas pracy na wolnych obrotach silnik krokowy (w zasadzie to regulator położenia przepustnicy) samoczynnie zadziałał i nacisnął na dżwignię przepustnicy przytrzymał parę sekund i puścił, moim zdaniem problem leży może w którymś z czujników i silnik krokowy dostaje jakieś lewe sygnały. Aha, przeważnie problemy zaczynają się po nagrzaniu silnika, przy zimnym raczej jest O.K.
Lancia Delta II, 1.6/8V+LPG, 1994

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”