Delta nuova- 1.8 16v - problem z obrotami silnika

trk0
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 70
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kielce

Delta nuova- 1.8 16v - problem z obrotami silnika

Post autor: trk0 » 05 lut 2008, 20:36

witam.
kolejny juz post, ale po dzisejszej wizycie u mechanika wyszlo pare nie jasnosci.
teraz sprawa obrotow, a wiez do rzeczy:
rano wstaje ide do samochodu, zimno... odpalam na benzynie, odpala z pierwszego "kopa" wchodzi na obroty jakies 2000 i......... gasnie. wszystko trwa kilka sekund. ponawiam probe odpalenie i to samo. a wiec odpalam jeszcze raz i trzymam noge na gazie i chodzi. i tak az sie nagrzeje. wtedy puszczam gaz i slysze i widze, jak wskazówka obrotow skacze od 2000 do 400 obrotow, az w pewnym momenciee po takiej hustawce znowu gasnie. natomiast jak odpalam na gazie wszystko jest O.K. tyle, ze na zimnym silniku i na gazie samochod przy wrzuceniu na luz gasnie.i tak bylo zawsze jak byl zimny. pozniej rozgrzewal sie i w miescie bylo dobrze (skrzyzowania itp) a ostatnio na trasie jechalem sobie spokojnie jakies 80h temperatura ok. 70 stopni zblizam sie do skrzyzowania wrzucam luz i.... gasnie na gazie! a i pozatym jeszcze jedno, troche sie rozpisalem, ale trzeba..... po kilku razach takiego gasniecia w miescie na gazie i po ostrym dodaniu gazu "na rozgrzewke" (ponad 4000 obrotow na luzie) przy spokojnej jezdzie nagle ni stad ni zowad obroty 3000 i tak ciagle trzyma. wrzucam trojke puszczam sprzeglo a tu sam jedzie, luz, a tu wyje. i tak po kilkunastu minutach albo kilometrach i sie uspokaja.
kto wie co to moze byc?!
mechanik wytypowal ze to wina automatycznego ssania i tego, ze bierze lewe powietrze.
ja sie zastanawiam czy to nie silnik krokowy. i tez oczywiscie to co mowi mechanik.
jesli ktos ma jakies pomysly albo uwagi to prosze o rade. ufam fachowcom, ale jako laik moze i ja bym czyms blysnal :)i wtedy nie naciagnal by mnie na jakies dodatkowe koszty za cos czego nie zrobil :)

Awatar użytkownika
karol1125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 416
Rejestracja: 15 cze 2007, 0:00
Lokalizacja: Lidzbark k/Działdowa

Delta nuova- 1.8 16v - problem z obrotami silnika

Post autor: karol1125 » 05 lut 2008, 21:03

Też mi to wygląda na silnik krokowy. A co do gazu to jak długo masz założony reduktor od ostatniej wymiany lub konserwacji tegoż urządzenia?
Delta Nuova 1,8 8V 94r.

trk0
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 70
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kielce

Delta nuova- 1.8 16v - problem z obrotami silnika

Post autor: trk0 » 06 lut 2008, 16:00

odebralem ja dzis po zrobieniu tego aparatu zaplonowego. a to gasniecie to musze najpierw sprawdzic filtr powietrza, bo mozliwe ze jest juz troche przytkany. i mam pytanie odnosnie filtra, czy cos sie zmieni na niekorzysc jesli zamiast normalnego wloze stozkowy?!? jedni ze znajomych mowia, ze do instalacji gazowej nie nadaje sie inni ze tak.....
i jaki jest koszt takiego silnika krokowego i gdzie go szukac u siebie?! (1.8 16v)
pozdrawiam!

Awatar użytkownika
karol1125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 416
Rejestracja: 15 cze 2007, 0:00
Lokalizacja: Lidzbark k/Działdowa

Delta nuova- 1.8 16v - problem z obrotami silnika

Post autor: karol1125 » 06 lut 2008, 20:18

Filtr stożkowy w niczym nie szkodzi, a i mało pomaga. Jedynie odgłos spod maski się zmieni. A jak masz mocno zapchany filtr to faktycznie gaśnięcie może występować. Mój ojciec miał tak w polo że mu gasł i nie wiedział co? Aż wymieniłem mu filtr powietrza i jest ok.

A co do silniczka krokowego to może wystarczy na razie przeczyścić i przesmarować.
Delta Nuova 1,8 8V 94r.

trk0
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 70
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kielce

Delta nuova- 1.8 16v - problem z obrotami silnika

Post autor: trk0 » 11 lut 2008, 19:36

WITAM.
JESTEM JUZ PO WYMIANIE FILTRA POWIETRZA. KUPIŁEM NORMALNY FILTR DO OBUDOWY, ALE MYSLALEM NAD ZALOZENIEM STOŻKOWEGO gdyz obudowa filtra byla popekana i poklejona tasma samoprzylepna (po poprzednim wlascicielu) kupno nowej nie wchodzi narazie w gre bo to spore koszta, ale kupilem ten filtr i wymienilem i pokleilem tak, zeby nie cciagnelo powietrza zadnymi dziurami po bokach.
i pierwsze uruchomienie i zgasl od razu.......
pozniej przygazowalem go przeskoczyl na gaz i puscilem pedal gazu i....... tez zgasl (a na starym filtrze na gazie nie gasl na postoju).
ale troche go rozuruszalem i wyregolowalem doplyw gazu i teraz jest idealnie. przy dojazdach do krzyzowek nie gasnie :)
ale rozowo nie jest. ciagle mam problem z odpaleniem zimnego silnika na benzynie, tzn. odpala z pierwszego, ale zaraz gasnie. trzeba trzymac noge na pedale gazu i go rozgrzac do okolo 50 stopni, aby zaczal pozniej sam pracowac na benzynie i nie gasnac.
i jeszcze jedna sprawa, sam wchodzi ciagle na obroty okolo 3 tys., jade sobie jade (na gazie) temp. mi rosnie do okolo 60 st. i nagle wskazowka obrotomierza wchodzi na 3000 i silnik wyje. i tak jest przez bardzo dlugo. prubuje go "stłamsic" tj puszczam gaz i trzymam na hamulcu i puszczam sprzeglo i jade tak az prawie gasnie az w koncu po ktoryms razie wraca wszystko do normy i pozniej juz sie tak nie robi, az do natepnego dnia.
moze ktos umie pomoc, co mozna sprawdzic, ruszyc?!?!

trk0
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 70
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kielce

Delta nuova- 1.8 16v - problem z obrotami silnika

Post autor: trk0 » 11 lut 2008, 19:40

troche duzo pisania, ale moze ktos mnie zrozumie i cos podpowie.
pozdrawiam!

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Delta nuova- 1.8 16v - problem z obrotami silnika

Post autor: Nat » 11 lut 2008, 20:39

Przecież Ci Karol napisał, sprawdź silniczek krokowy.
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
Pepto
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 270
Rejestracja: 06 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź

Delta nuova- 1.8 16v - problem z obrotami silnika

Post autor: Pepto » 11 lut 2008, 23:04

Jak masz 1.8 16v to możesz mieć ICV walczyłem z nim troszkę poczytaj tutaj
Obrazek Delta (836) HPE 2.0 16v 96r. Dedra Integrale x2

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”