Lybra - Pierwsze spostrzeżenia i wątpliwości po zakupie
Moderator: stabraf
Lybra - Pierwsze spostrzeżenia i wątpliwości po zakupie
Jak można poczytać tutaj w końcu zanabyłem Lyberke. Po przejechaniu 300 km już mam pierwsze wątpliwości i spostrzeżenia.
1. Kierownica jest lekko przekręcona w lewo przy jeździe na wprost. Sprawdzałem go na szarpakach ale mechanior twierdził że jest wszystko ok. Zobacze, może wystarczy geometrie zrobić. W każdym razie to już do zrobiena.
2. Lampka świeczek nadal miga po zapaleniu - kolejny drobny wydatek.
3. Wydaje mi się, że zaraz po zapaleniu czuję lekkie wibracje na kierownicy. Ogólnie autem nie trzęsie, dzwignia biegów jest spokojna. Wydaje mi się, że po rozgrzaniu silnika też tego nie czuje. Co o tym myślcie?
4. Czy przy uzbrajaniu centralnego zamka auto powinno piknąć? bo moje nie pika a chciałbym żeby pikało
5. To będzie skomplikowane. Wskazówka temperatury jest w 1/3 drogi między 1/4 a 1/2 skali Do 90stopni raczej nie dochodzi. Czy to normalne? czy jednak termostat? Kiedyś sam komuś diagnozowałem termostat w Lybrze ale teraz już zgłupiałem
6. Ten czarny dynks pod przednią szybą to co to jest? czujnik zaparowania?
7. Czy to możliwe, żeby w TAKIM aucie siedzenia tylne były nieskładalne ?!
Więcej grzechów nie pamiętam.
1. Kierownica jest lekko przekręcona w lewo przy jeździe na wprost. Sprawdzałem go na szarpakach ale mechanior twierdził że jest wszystko ok. Zobacze, może wystarczy geometrie zrobić. W każdym razie to już do zrobiena.
2. Lampka świeczek nadal miga po zapaleniu - kolejny drobny wydatek.
3. Wydaje mi się, że zaraz po zapaleniu czuję lekkie wibracje na kierownicy. Ogólnie autem nie trzęsie, dzwignia biegów jest spokojna. Wydaje mi się, że po rozgrzaniu silnika też tego nie czuje. Co o tym myślcie?
4. Czy przy uzbrajaniu centralnego zamka auto powinno piknąć? bo moje nie pika a chciałbym żeby pikało
5. To będzie skomplikowane. Wskazówka temperatury jest w 1/3 drogi między 1/4 a 1/2 skali Do 90stopni raczej nie dochodzi. Czy to normalne? czy jednak termostat? Kiedyś sam komuś diagnozowałem termostat w Lybrze ale teraz już zgłupiałem
6. Ten czarny dynks pod przednią szybą to co to jest? czujnik zaparowania?
7. Czy to możliwe, żeby w TAKIM aucie siedzenia tylne były nieskładalne ?!
Więcej grzechów nie pamiętam.
Lybra - Pierwsze spostrzeżenia i wątpliwości po zakupie
ad.1 U mnie jest lekko przekręcona w prawo, tak jakby na ząbkach na drążku kierowniczym, ktoś przekręcił, o 1 lub 2. Chyba nic poważnego, jeśli nie sciąga na boki. Zawsze można rozkręcić kierownicę i o tych kika ząbków przekręcić w przeciwną.
ad2. Masz przepaloną którąś ze świec, lub nawet kilka. Ja miałe 3 spalone, wymieniłem wszystkie, przez chwilę było ok, ale po 2 tygodniach znów zaczeło mrugać, narazie nie sprawdzam świec bo pali bez problemu.
ad3. Disel, jest szansa że lekkie wibracje są odczuwalne, ja jakoś się nie zastanawiałem czy u mnie są czy nie. W każdym bądź razie nie bije po łapach.
ad.4 U mnie nie pika, słychać tylko jak się zamki zamykają, no i mruka kierunkowskazami. Nie wiem czy można zrobić żeby pikało, bo to nie autoalarm.
ad.5 W zależności od trasy, silnik maksymalnie powinien osiągać ok 90 stopni w trasie i przy takich temperaturach u mnie ma ok 70 stopni.
ad.6 obstawiam że to jeden z czujników temperatury wewnętrznej.
ad.7 są rozkładane, na tylnej półce masz takie pokrętełko. ono zwalnia zamki w siedzeniach.
ad2. Masz przepaloną którąś ze świec, lub nawet kilka. Ja miałe 3 spalone, wymieniłem wszystkie, przez chwilę było ok, ale po 2 tygodniach znów zaczeło mrugać, narazie nie sprawdzam świec bo pali bez problemu.
ad3. Disel, jest szansa że lekkie wibracje są odczuwalne, ja jakoś się nie zastanawiałem czy u mnie są czy nie. W każdym bądź razie nie bije po łapach.
ad.4 U mnie nie pika, słychać tylko jak się zamki zamykają, no i mruka kierunkowskazami. Nie wiem czy można zrobić żeby pikało, bo to nie autoalarm.
ad.5 W zależności od trasy, silnik maksymalnie powinien osiągać ok 90 stopni w trasie i przy takich temperaturach u mnie ma ok 70 stopni.
ad.6 obstawiam że to jeden z czujników temperatury wewnętrznej.
ad.7 są rozkładane, na tylnej półce masz takie pokrętełko. ono zwalnia zamki w siedzeniach.
LYBRA 1,9jtd LX OLSZTYN
- Taz
- Klubowicz
- Posty: 4093
- Rejestracja: 03 kwie 2007, 0:00
- Imię: Irek
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontakt:
Lybra - Pierwsze spostrzeżenia i wątpliwości po zakupie
1. Da się to wyregulować
4. Powinno się to dać ustawić (u mnie poprzez odpowiednią kombinację klikania w pilota)
5. Prawdopodobnie termostat, ale niekoniecznie - poszukaj na forum czy inni posiadacze 1,9JTD mają podobnie.
6. Z tego co pamiętam to albo czujnik dla pilota centralnego zamka albo czujnik..... chyba czegoś z podświetleniem wnętrza czy coś (mogę się mylić)
4. Powinno się to dać ustawić (u mnie poprzez odpowiednią kombinację klikania w pilota)
5. Prawdopodobnie termostat, ale niekoniecznie - poszukaj na forum czy inni posiadacze 1,9JTD mają podobnie.
6. Z tego co pamiętam to albo czujnik dla pilota centralnego zamka albo czujnik..... chyba czegoś z podświetleniem wnętrza czy coś (mogę się mylić)
'12 Lancia Voyager 3,6
'03 Mercedes CLK 55 AMG
'06 Yamaha R6 RJ11 track only
...i służbowa '21 Skoda Octavia 1,5 150KM DSG
'03 Mercedes CLK 55 AMG
'06 Yamaha R6 RJ11 track only
...i służbowa '21 Skoda Octavia 1,5 150KM DSG
Lybra - Pierwsze spostrzeżenia i wątpliwości po zakupie
No właśnie wydaje mi się, że sciąga. Ale musze to jeszcze dokładnie przetastować bo dzisiaj warunki drogowe były takie, że to mógł mnie wiatr sciągać albo inni wilcy."fragless" pisze:ad.1 U mnie jest lekko przekręcona w prawo, tak jakby na ząbkach na drążku kierowniczym, ktoś przekręcił, o 1 lub 2. Chyba nic poważnego, jeśli nie sciąga na boki. Zawsze można rozkręcić kierownicę i o tych kika ząbków przekręcić w przeciwną.
Na razie zapala od strzału więc na zaś nie kombinuje. Chociąż wydaje mi się, że pzy zapaleniu jest taki jakby większy wstrząs. Mam zaznajomione ASO Fiata ( niestety nie we Wrocławiu ) jak będzie okazja to się wybiorę i tam go ją prześwięce od dachu do opon i wymienie co trzeba za pół ceny."fragless" pisze:ad2. Masz przepaloną którąś ze świec, lub nawet kilka. Ja miałe 3 spalone, wymieniłem wszystkie, przez chwilę było ok, ale po 2 tygodniach znów zaczeło mrugać, narazie nie sprawdzam świec bo pali bez problemu.
ad3. Disel, jest szansa że lekkie wibracje są odczuwalne, ja jakoś się nie zastanawiałem czy u mnie są czy nie. W każdym bądź razie nie bije po łapach.
A alarmu w tym nie ma?! A co to jest taki mały dynksik koło głowy kierowcy? wyglada trochę jak czujnik ultradźwiękowy."fragless" pisze: ad.4 U mnie nie pika, słychać tylko jak się zamki zamykają, no i mruka kierunkowskazami. Nie wiem czy można zrobić żeby pikało, bo to nie autoalarm.
W którym dokładnie miejscu? Widziałem to w instrukcji ale nie moge tego zlokalizować u siebie. Wnęka w bagazniku wygląda jakby to się dało rozkładać."fragless" pisze: ad.7 są rozkładane, na tylnej półce masz takie pokrętełko. ono zwalnia zamki w siedzeniach.
Lybra - Pierwsze spostrzeżenia i wątpliwości po zakupie
koło głowy kierowcy dyngsik?? nie bardzo wiem w którym miejscu, tzn wiem gdzie kierowca ma głowę, ale nie wiem co tam może być? Bo chyba nie mówisz o zagłówku. ja mówie o środku deski rozdzielczej, pod oknem.
Co do siedzeń, to na samym środku za zagłowkiem środkowego siedzenia, pokrętło plastikowe czarne, z możliwością obrotu lewo prawo.
Alarmu w centralnym nie ma , chyba że masz diodę na kolumnie kierownicy, to masz centralny z fabrycznym alarmem.
Co do siedzeń, to na samym środku za zagłowkiem środkowego siedzenia, pokrętło plastikowe czarne, z możliwością obrotu lewo prawo.
Alarmu w centralnym nie ma , chyba że masz diodę na kolumnie kierownicy, to masz centralny z fabrycznym alarmem.
LYBRA 1,9jtd LX OLSZTYN
Dla Simona
Witaj.
Ponieważ przerabiałem to samo więc radzę:
1. Wymień świece żarowe ale wszystkie (ponieważ nie mogą różnić się
opornością) jednego typu i producenta. Ja u siebie miałem wkręconą jedną Bosha i trzy Beru (i wszystkie były niby dobre ale na mierniku różniły się opornością i dlatego mrugała lampka po odpaleniu.
2. Co do temperatury silnika to na 99% termostat - wymień go i będzie spokój (po przejechaniu paru km powinno być 90 st.C
3. Kierownica - u mnie też nie jest idealnie prosto ale się tym nie przejmuję bo auto prowadzi się idealnie.
4. Jak zamykam lub otwieram z pilota to u mnie nic nie pika tylko
mrugają kierunki.
Pozdrawiam.
Ponieważ przerabiałem to samo więc radzę:
1. Wymień świece żarowe ale wszystkie (ponieważ nie mogą różnić się
opornością) jednego typu i producenta. Ja u siebie miałem wkręconą jedną Bosha i trzy Beru (i wszystkie były niby dobre ale na mierniku różniły się opornością i dlatego mrugała lampka po odpaleniu.
2. Co do temperatury silnika to na 99% termostat - wymień go i będzie spokój (po przejechaniu paru km powinno być 90 st.C
3. Kierownica - u mnie też nie jest idealnie prosto ale się tym nie przejmuję bo auto prowadzi się idealnie.
4. Jak zamykam lub otwieram z pilota to u mnie nic nie pika tylko
mrugają kierunki.
Pozdrawiam.
Lybra - Pierwsze spostrzeżenia i wątpliwości po zakupie
Noo.. w miejscu gdzie przedni lewy słupek przechodzi w dach. Mam tam taki czujniczek, krateczkę sam nie wiem jak to nazwać. Może to mikrofon od zestawu głośnomówiacego? Dodatkowo mam też do prawej górnej krawędzi szyby przedniej przyklejoną jakaś listwkę ( 10cm szeroka, 1 cm wysoka ) do której idzie jakiś kabelek spod podbitki dachu. TO co to? Antena w szybie?"fragless" pisze:koło głowy kierowcy dyngsik?? nie bardzo wiem w którym miejscu, tzn wiem gdzie kierowca ma głowę, ale nie wiem co tam może być? Bo chyba nie mówisz o zagłówku. ja mówie o środku deski rozdzielczej, pod oknem.
"fragless" pisze: Co do siedzeń, to na samym środku za zagłowkiem środkowego siedzenia, pokrętło plastikowe czarne, z możliwością obrotu lewo prawo.
Poszukam jeszcze ale jestm prawie pewien że go tam nie ma.
Nie zwróciłem uwagi na diodę. Hmmm... dziwnie wyposażaja te auta. Jest tempomat a nie ma alarmu... no nic... coś się dorobi własnego."fragless" pisze: Alarmu w centralnym nie ma , chyba że masz diodę na kolumnie kierownicy, to masz centralny z fabrycznym alarmem.
Lybra - Pierwsze spostrzeżenia i wątpliwości po zakupie
Simon
czy prócz tempomatu masz jakis przycisk na gale od biegów?
czy prócz tempomatu masz jakis przycisk na gale od biegów?
LANCIA KAPPA JTD sedan-była
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz
Lybra - Pierwsze spostrzeżenia i wątpliwości po zakupie
na gale od biegów ?!
nieee... a jaki tam miałby być przycisk
nieee... a jaki tam miałby być przycisk
- getling
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 11
- Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Wrocław
Lybra - Pierwsze spostrzeżenia i wątpliwości po zakupie
Witaj,
mogłeś trafić egzemplarz bez składanych siedzeń. U mnie też od strony bagażnika wygląda to tak jakby miały się składać ale zorientowałem się że jest inaczej jak próbowałem się wcisnąć do auta z dechami snowboardowymi:)
Dodam że między siedzeniami też nie mam żadnego pokrętła.
A jeśli chodzi o temperaturę silnika to rzeczywiście raczej problem z termostatem, u mnie nie też nie osiągała 90 st.C a po wymianie termostatu nagrzewa się szybciutko i przy okazji lepiej działa ogrzewanie wnętrza.
mogłeś trafić egzemplarz bez składanych siedzeń. U mnie też od strony bagażnika wygląda to tak jakby miały się składać ale zorientowałem się że jest inaczej jak próbowałem się wcisnąć do auta z dechami snowboardowymi:)
Dodam że między siedzeniami też nie mam żadnego pokrętła.
A jeśli chodzi o temperaturę silnika to rzeczywiście raczej problem z termostatem, u mnie nie też nie osiągała 90 st.C a po wymianie termostatu nagrzewa się szybciutko i przy okazji lepiej działa ogrzewanie wnętrza.
Lancia Lybra 1.9 JTD LX
Lybra - Pierwsze spostrzeżenia i wątpliwości po zakupie
no ja na szczeście jeżdże na nartach więc wystarczy mi wnęka za podłokietnikiem, ale jakby coś więkzego trzeba przewiezc to przydałoby się składanie. No cóż... sedan...
Lybra - Pierwsze spostrzeżenia i wątpliwości po zakupie
tak się nie robi, bo przekładnia nie będzie wtedy w pozycji "na wprost" w swojej neutralnej pozycji. Należy to poprawić na zbieżności (odpowiednio regulując na drążkach kierowniczych). Ja mam lekko w lewo kierownicę i jadę właśnie na zbieżność z tym."fragless" pisze:ad.1 U mnie jest lekko przekręcona w prawo, tak jakby na ząbkach na drążku kierowniczym, ktoś przekręcił, o 1 lub 2. Chyba nic poważnego, jeśli nie sciąga na boki. Zawsze można rozkręcić kierownicę i o tych kika ząbków przekręcić w przeciwną.
Pozdrawiam
Toper
Lancia Lybra SW 2.4JTD 150KM
Toper
Lancia Lybra SW 2.4JTD 150KM
Re: Pierwsze spostrzeżenia i wątpliwości po zakupie
ad. 1 też tak mam, jadę na zbieżność, żeby na drążkach to poprawili. Mi nie ściąga."Simon" pisze:Jak można poczytać tutaj w końcu zanabyłem Lyberke. Po przejechaniu 300 km już mam pierwsze wątpliwości i spostrzeżenia.
1. Kierownica jest lekko przekręcona w lewo przy jeździe na wprost. Sprawdzałem go na szarpakach ale mechanior twierdził że jest wszystko ok. Zobacze, może wystarczy geometrie zrobić. W każdym razie to już do zrobiena.
2. Lampka świeczek nadal miga po zapaleniu - kolejny drobny wydatek.
3. Wydaje mi się, że zaraz po zapaleniu czuję lekkie wibracje na kierownicy. Ogólnie autem nie trzęsie, dzwignia biegów jest spokojna. Wydaje mi się, że po rozgrzaniu silnika też tego nie czuje. Co o tym myślcie?
4. Czy przy uzbrajaniu centralnego zamka auto powinno piknąć? bo moje nie pika a chciałbym żeby pikało
5. To będzie skomplikowane. Wskazówka temperatury jest w 1/3 drogi między 1/4 a 1/2 skali Do 90stopni raczej nie dochodzi. Czy to normalne? czy jednak termostat? Kiedyś sam komuś diagnozowałem termostat w Lybrze ale teraz już zgłupiałem
6. Ten czarny dynks pod przednią szybą to co to jest? czujnik zaparowania?
7. Czy to możliwe, żeby w TAKIM aucie siedzenia tylne były nieskładalne ?!
Więcej grzechów nie pamiętam.
ad.2 znajoma Marea ma tak od lata i śmiga cały czas...
ad.3 może to norma? W końcu każdy silnik jak się nagrzeje to lepiej chodzi, ew. może to powiązane z pkt. 2?
ad.4 moja też nie pika.
ad.5 mam podobnie, moim zdaniem termostat, zdaniem LT tak ma być, ale i tak go wymienię
ad.6 - też jestem ciekawy co to jest...
ad.7 ja mam kombi i się skłądają... bardzo łatwo zresztą.
Ogólnie moim zdaniem wszystko powyższe to luzik bez paniki jeszcze raz gratulacje!!!
Pozdrawiam
Toper
Lancia Lybra SW 2.4JTD 150KM
Toper
Lancia Lybra SW 2.4JTD 150KM
Lybra - Pierwsze spostrzeżenia i wątpliwości po zakupie
w kappie mam cos mechanik mówił, ale muszę sam to sprawdzić /to jest jakis do datek ???cholera wie/"Simon" pisze:na gale od biegów ?!
nieee... a jaki tam miałby być przycisk
LANCIA KAPPA JTD sedan-była
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz
Re: Pierwsze spostrzeżenia i wątpliwości po zakupie
Mam wrażenie że ściąga ale najpierw go prześwietle w znajomym ASO dla pewności. Mech u którego sprawdzałem zawieszenie przed kupnem wydawał mi sie znajomym pana komisiarza więc mam pewne podejrzenia, że prawdy mi nie powiedział. Musiałem bazować na swoich skromnych umiejętnościach i wskazaniach kompa. Niemniej jednak to i tak skromna dolegliwość."Toper" pisze: ad. 1 też tak mam, jadę na zbieżność, żeby na drążkach to poprawili. Mi nie ściąga.
też tak podejrzewam"Toper" pisze: ad.2 znajoma Marea ma tak od lata i śmiga cały czas...
ad.3 może to norma? W końcu każdy silnik jak się nagrzeje to lepiej chodzi, ew. może to powiązane z pkt. 2?
i powiesz co to dało"Toper" pisze:ad.5 mam podobnie, moim zdaniem termostat, zdaniem LT tak ma być, ale i tak go wymienię
a może to czujnik deszczu? kto wie jak on wygląda ? i jak poznać czy się go ma?"Toper" pisze:ad.6 - też jestem ciekawy co to jest...
"Toper" pisze:Ogólnie moim zdaniem wszystko powyższe to luzik bez paniki jeszcze raz gratulacje!!!
No ja też tak sądze aczkolwiek przejechałem na razie niewiele więc wstrzymam się od głębszych ocen.
Jeszcze w ramach spostrzeżeń: uderza cisza w tym aucie. Dla mnie to odkrycie roku, że można spokojnie słuchac jazzu przy zamieci śnieżnej połączonej ze 120km/h na autostradzie.