Delta 1.8 8v -rozrząd, luzy na zaworach- remoncik silnika :)

Awatar użytkownika
kretekpodnietek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 478
Rejestracja: 11 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: przeworsk

Delta 1.8 8v -rozrząd, luzy na zaworach- remoncik silnika :)

Post autor: kretekpodnietek » 31 gru 2007, 19:45

Witam!
Rozgrzebałem dziś auto, chciałem wymienić rozrząd, wyregulowac zawory i naprawić ładowanie bo padło. mam kilka pytań.


rozrząd ma jakieś 45 tysięcy, co ile powinno sie go zmieniac? bo rolka (skf) i pasek (bosch) praktycznie nia mają śladów zuzycia :D

znak na wale, powinien być pionowo w górze czy powinien pokrywać sie z wycięciem na obudowie?

czy ten wałek wyrównoważający na którym jest rolka do paska rozrządu jest ustalany za pomoca wpustu, bo ta rolka mi troche chrobocze. i nie wiem czy nie przestawie go gdy ściagnę kółko.

czy koło zębate na wale korbowym jest ustalane za pomoca jakiegoś wpustu, czy za pomoca tych 4 śrub?

zamiast znaku na wale można ustawić 1 cylinder w GMP?

a co do rolki w pasku wyrównoważających, jeżeli nie ma wytartych ząbków to można wymienić w niej samo łożysko, jest typowe, wystarczy wepchać środek i zewnętrzną zębatkę. i jest dużo taniej,

Jakie powinny być luzy zaworowe?
bo zawory ssące mają około 0,45 mm.
a wydechowe 0 :evil: i wiem już czemu ten silnik chodził jak diesel.

czy na zaworach sa gumki uszczelniające?

i czy silnik da rade wyciągnac bez odkręcania sanek zawieszenia? bo puszcza uszczelniacz na wale od strony sprzęgła i pasowałoby go zmienić.

Pozdrawiam.
Lancia nuova delta 1.8 8v LPG 1994r

Pozdrawiam Łukasz

Awatar użytkownika
Dziadek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 448
Rejestracja: 21 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: ŻNIN

Delta 1.8 8v -rozrząd, luzy na zaworach- remoncik silnika :)

Post autor: Dziadek » 31 gru 2007, 20:43

Pytasz więc Ci powiem jak ja zrobiłem więc tak:

Rozrząd do 60 tys spoko
Koło zębate 4 śruby otwory pasują tylko w jednym położeniu

Można gmp w obudowie skrzyni biegów jest okienko jak koło zamachowe jest dobrze przykręcone masz podziałkę i ustawiasz wyprzedzenie zapłonu

Zawory wg. instrukcji silnik 1.8

ssanie0,40
wydech 0,50
Uszczelka na wale ja wyjąłbym skrzynie biegów.Co do wyjęcia samego silnika to nie wiem.Ja wyjmowałem silnik razem ze skrzynią biegów.
Lożysko w napinaczu oczywiście
Radziłbym Ci sprawdzić szczelność zaworów prosty sposób odwracamy głowicę o 180 stopni i nalewamy na grzybki zaworów benzynki jak benzyna znika przylgnie zaworowe i gniazda do kitu.
silnik wyjmowałem dołem.opuściłem na dół a karoserie w górę.
Pozdrawiam Dziadek
Lancia Delta 1.8 8V+LPG BRC

Awatar użytkownika
Dziadek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 448
Rejestracja: 21 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: ŻNIN

Delta 1.8 8v -rozrząd, luzy na zaworach- remoncik silnika :)

Post autor: Dziadek » 31 gru 2007, 20:52

Tutaj masz osadzenie kół zębatych wałków balansuKlik[url]
Pozdrawiam Dziadek
Lancia Delta 1.8 8V+LPG BRC

Awatar użytkownika
kretekpodnietek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 478
Rejestracja: 11 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: przeworsk

Delta 1.8 8v -rozrząd, luzy na zaworach- remoncik silnika :)

Post autor: kretekpodnietek » 01 sty 2008, 12:41

aha, czyli koło siedzi na kołku.

a chodziło mi o uszczelniacze na trzpieniu zaworu.

głowicy narazie nie ściągałem, miałem w zamiarze wyregulować tylko zawory wydechowe i wymienić rolke na wałku, bo w sumie gdybym chciał sciągnac klawiaturę do ssących to trzeba chyba kolektor ssący odkręcić, a to jest trochę roboty, ale moze wszystko zrobię za jednym zamachem.

założe stary rozrząd jeszcze chwile pociągnie i zobacze czy można samą skrzynie wyjąc. okaże sie jeszcze, bo czas mnie goni.
Lancia nuova delta 1.8 8v LPG 1994r

Pozdrawiam Łukasz

Awatar użytkownika
Dziadek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 448
Rejestracja: 21 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: ŻNIN

Delta 1.8 8v -rozrząd, luzy na zaworach- remoncik silnika :)

Post autor: Dziadek » 01 sty 2008, 14:03

Na trzpieniu nie ma są uszczelniacze na prowadnicy zaworów.Skrzynię wyjmiesz bez problemów .mogę Ci opisać jak to zrobić:link:
Pozdrawiam Dziadek
Lancia Delta 1.8 8V+LPG BRC

Awatar użytkownika
kretekpodnietek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 478
Rejestracja: 11 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: przeworsk

Delta 1.8 8v -rozrząd, luzy na zaworach- remoncik silnika :)

Post autor: kretekpodnietek » 01 sty 2008, 14:28

właśnie o prowadnice mi chodziło.

a skrzynie jak sie domyslam, odkręcam poduszki, półosie, itp. przechylam silnik jedną stroną i odkręcam i wysuwam skrzynie. nie przyglądałem sie zbytnio temu. jutro to pooglądam.

a próbowałeś odkęcić kolektor ssący bez wyciagania silnika? bo ta czarna puszka z elektryką troche przeszkadza. czy może lepiej od razu głowicę ściągnąć.
Lancia nuova delta 1.8 8v LPG 1994r

Pozdrawiam Łukasz

Awatar użytkownika
Dziadek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 448
Rejestracja: 21 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: ŻNIN

Delta 1.8 8v -rozrząd, luzy na zaworach- remoncik silnika :)

Post autor: Dziadek » 01 sty 2008, 16:20

Dlaczego uparłeś się na ten kolektor?
Wyjęcie skrzyni biegów:
luzujemy nakrętki koła podnosimy autko w górę zdejmujemy koło następnie demontujemy nadkole zdejmujemy klocki hamulcowe nie odkręcaj przewodów hamulcowych.Cylinderek hamulcowy powieś za pomocą drutu lub grubego sznurka na najwyższym zwoju spreżyny.piasta koła zostaje razem z półosią.po prawej stronie luzujesz śrubę która trzyma ramię silnika.podstawiasz podnośnik pod miskę olejową oczywiście między miską a podnośnikiem deska nurkujesz pod auto odkręcasz wspornik co jest na łączeniu skrzyni i silnika odkręcasz śrubę mocującą skrzynię do nadwozia delikatnie opuszczasz silnik pozostaje odkręcić sruby od skrzyni biegów i pociągasz skrzynię do siebie i masz ją na wierzchu tj pod autem.Radzę ustawić wał na znaki na kole pasowym rozrządu i sprawdzić czy koło zamachowe jest dobrze ustawione znak na kole podziałka na skryni biegów.Jak masz jeszcze jakieś pytania pytaj co będę wiedział podpowiem.
Powodzenia w naprawie.
Pozdrawiam Dziadek.
Pozdrawiam Dziadek
Lancia Delta 1.8 8V+LPG BRC

Awatar użytkownika
tc130
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 209
Rejestracja: 01 sty 2008, 0:00
Imię: Przemek
Lokalizacja: Zabrze

Delta 1.8 8v -rozrząd, luzy na zaworach- remoncik silnika :)

Post autor: tc130 » 01 sty 2008, 16:43

wg auto daty silnik 836 A6000:
zawory ssace 0,43 +- 0,05
wydechowe 0,48 +- 0,05
koło na wałku wyważajacym ma 2 czopy i mozna je założyć tylko na jeden sposób wiec bez obaw mozesz je zdejmowac:)
jesli chodzi o GMP to nie polecam chyba ze masz do tego sprzed a mikrometrem wskazówkowym, lepiej stosowac sie do znaków na małym kole duzego paska zębatego,apropo jak długo jezdziłęś na wydechchu z zerowym luzem to raczej beda nieszczelne i głowice bedzie trzeba zdjac :cry: a najlepiej i najłatwiej ja zdjac razem z kolektorami nie musisz wtedy demontowac dziesiatek przeszkadzajacych rzczy.
Lancia lybra 1,8 x2 lancia delta 1,8 fiat ritmo 75 IE fiat ritmo 105TC fiat ritmo 130 TC

Awatar użytkownika
kretekpodnietek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 478
Rejestracja: 11 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: przeworsk

Delta 1.8 8v -rozrząd, luzy na zaworach- remoncik silnika :)

Post autor: kretekpodnietek » 01 sty 2008, 16:50

nie wiem własnie jak dlugo było tak jeżdzone, od kupna przejechałem jakieś 5 tysiecy. ale chyba zdemontuje głowicę, bo to będzie najprosze i najlpesze rozwiązanie, ile kosztuje uszczelka?
Lancia nuova delta 1.8 8v LPG 1994r

Pozdrawiam Łukasz

Awatar użytkownika
tc130
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 209
Rejestracja: 01 sty 2008, 0:00
Imię: Przemek
Lokalizacja: Zabrze

Delta 1.8 8v -rozrząd, luzy na zaworach- remoncik silnika :)

Post autor: tc130 » 01 sty 2008, 17:06

ja kupilem goetze kpl na góre silnika za 141 zł ale był ostatni w hurtowni centralej w polsce zostały tylko ajusy :?
Lancia lybra 1,8 x2 lancia delta 1,8 fiat ritmo 75 IE fiat ritmo 105TC fiat ritmo 130 TC

Awatar użytkownika
kretekpodnietek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 478
Rejestracja: 11 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: przeworsk

Delta 1.8 8v -rozrząd, luzy na zaworach- remoncik silnika :)

Post autor: kretekpodnietek » 02 sty 2008, 22:10

Witam!
no to dziś zdjąłem głowicę, przymierzam sie do wyjęcia silnika, i ogólnym uszczelnieniu go i wogóle.

a co do głowicy, zawory wydechowe były powypalane i dwa ssące. No i gumki przpuszczały olej

jutro je przeszlifuje i dotrę do gniazd.

tylko jedno mnie męczy, jak zbadać grubość płytki która mi będzie potrzebna do danego zaworu?

w serwisie jak sie domyślam, zakładają klawiaturę popychacze bez płytek i posiadają wąski szczelinomierz który wkładają w wycięcie w popychaczu i mają gotowy wymiar,

a jak zrobić to w bez tego ustrojstwa, zaznaczam że mam wszelakie czujniki zegarowe, mikrometry, płytki wzorcowe itp, itd.
Lancia nuova delta 1.8 8v LPG 1994r

Pozdrawiam Łukasz

Awatar użytkownika
tc130
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 209
Rejestracja: 01 sty 2008, 0:00
Imię: Przemek
Lokalizacja: Zabrze

Delta 1.8 8v -rozrząd, luzy na zaworach- remoncik silnika :)

Post autor: tc130 » 03 sty 2008, 0:24

ja zawsze skladam to ze starymi płytkami pare razy obracam walkami kluczem po zlozeniu i sprawdzam szelinomierzem luzy jak sa za male daje ciensze płytki a jak za duze do daje grubsze wyliczasz sobie o ile ma byc ciensza lub grubsza plytka po zmierzeniu szczlinomierzem luzu to proste :o
Lancia lybra 1,8 x2 lancia delta 1,8 fiat ritmo 75 IE fiat ritmo 105TC fiat ritmo 130 TC

Awatar użytkownika
tc130
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 209
Rejestracja: 01 sty 2008, 0:00
Imię: Przemek
Lokalizacja: Zabrze

Delta 1.8 8v -rozrząd, luzy na zaworach- remoncik silnika :)

Post autor: tc130 » 03 sty 2008, 0:29

"tc130" pisze:ja zawsze skladam to ze starymi płytkami pare razy obracam walkami kluczem po zlozeniu i sprawdzam szelinomierzem luzy jak sa za male daje ciensze płytki a jak za duze do daje grubsze wyliczasz sobie o ile ma byc ciensza lub grubsza plytka po zmierzeniu szczlinomierzem luzu to proste :o
wyciecie w szklance raczej jest po to zeby podwazyc plytke:) takiego waskiego szczelinomierza nie widzialem na oczy a duzo widzialem :lol:
Lancia lybra 1,8 x2 lancia delta 1,8 fiat ritmo 75 IE fiat ritmo 105TC fiat ritmo 130 TC

Awatar użytkownika
kretekpodnietek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 478
Rejestracja: 11 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: przeworsk

Delta 1.8 8v -rozrząd, luzy na zaworach- remoncik silnika :)

Post autor: kretekpodnietek » 03 sty 2008, 16:03

"tc130" pisze:ja zawsze skladam to ze starymi płytkami pare razy obracam walkami kluczem po zlozeniu i sprawdzam szelinomierzem luzy jak sa za male daje ciensze płytki a jak za duze do daje grubsze wyliczasz sobie o ile ma byc ciensza lub grubsza plytka po zmierzeniu szczlinomierzem luzu to proste :o
heh wiem że proste.

tylko weź pod uwagę że mam zerowe luzy na zaworach, a po dotarciu to już całkiem.

ale wiem jak zrobie. włoże klawiature z popychaczami, w miejsce podkładki idealnie pasuje płytka wzorcowa 3mm. no i będe dopychał zawór ręką i szczelinomierzem zmierze luz, a poźniej dodam odejmę i wyjdzie. a użyje płytki wzorcowej, bo nie chce kilka razy odkręcac klawiatury, a płytke przłełoże z jednego poychacza do drugiego bez ruszania tego, ale w sumie jak zawory będą bez spręzyn to równie dobrze mogę wysunąc wałek rozrządu. i zmieniać płytki, to wszystko wyjdzie w praniu. :D

na dzień dzisiejszy dostałem zawory ze szlifu (20pln)
jeden był ugięty troche, ponieważ jak wnioskuje w 4 cylindrze odpadła elektorda od świecy i ogólnie troche głowice pokiereszowało, ale nic strasznego.

no i jak wyciągne skrzynie to kusi mnie zeby na zgrzytającą dwójkę zobaczyć, jak myślicie, to tylko synchronizator, czy coś więcej i mniej więcej jaki koszt takiej imprezy.

cylindry po przebiegu 140 tys. mają ślady fabrycznego honowania, więc nie jest źle :D

czy jeżeli będe miał silnik na wierzchu to ma on jeszcze jakieś rzeczy co sie często psują i lepiej wymienić zawczasu, niż później żałowac?
Lancia nuova delta 1.8 8v LPG 1994r

Pozdrawiam Łukasz

Awatar użytkownika
tc130
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 209
Rejestracja: 01 sty 2008, 0:00
Imię: Przemek
Lokalizacja: Zabrze

Delta 1.8 8v -rozrząd, luzy na zaworach- remoncik silnika :)

Post autor: tc130 » 03 sty 2008, 18:06

teraz to juz wiem w czym problem nie masz klucza do regulacji zaworów znaczy do odpychania szklanek aby płytke wyjac :)
tym sposobem co piszesz nigdy nie zrobisz tego dokladnie bo po pierwsze jak poskrecasz z odpowiednia sila na nowych uszczelkach to juz bedzie inny luz po drugie po paru obruceniach walka znowu luz sie zmieni a po 3 to po kilkuset kilometrach znowu trzeba zawory wyregulowac lepiej pomyśl nad załatwieniem kluczyka do zaworów :roll:
Lancia lybra 1,8 x2 lancia delta 1,8 fiat ritmo 75 IE fiat ritmo 105TC fiat ritmo 130 TC

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”