shell 10w60 ultra racing
- DRoszi
- Forumowicz/ka
- Posty: 328
- Rejestracja: 16 paź 2006, 0:00
- Lokalizacja: Inowrocaław-Warszawa
- Kontakt:
shell 10w60 ultra racing
co sądzicie o tym oleju zalalem nim swoją kappe jakies 7000 temu
i na razie dolalem litr oleju ??? dużo czy mało
jedno jest pewne jest piekielnie drogi na stacji 75 z litr ale da sie znalesc po ok 55zł
>WWW.WIMAKRUSZWICA.PL Naturalne Żywienie Zwierząt
- aro
- Klubowicz
- Posty: 1998
- Rejestracja: 29 mar 2006, 0:00
- Imię: Arek
- Lokalizacja: Gorzyczki woj. śląskie
shell 10w60 ultra racing
A dlaczego lejesz taki olej, a nie inny (innego producenta)?
- DRoszi
- Forumowicz/ka
- Posty: 328
- Rejestracja: 16 paź 2006, 0:00
- Lokalizacja: Inowrocaław-Warszawa
- Kontakt:
shell 10w60 ultra racing
pytanie dobre ale odpowiedz dziwna jakos zawsze staralem sie lac paliwo na shellu i tak jakos
a ze mi znajomy mech podpowiedzial ze jest on wg. niego najlepszy to zalalem nim silnik zmienilem filtry itd i jakby troche lepiej
mam tez kolegów którzy sie scigają na rajdach i tez go polecali
a ze mi znajomy mech podpowiedzial ze jest on wg. niego najlepszy to zalalem nim silnik zmienilem filtry itd i jakby troche lepiej
mam tez kolegów którzy sie scigają na rajdach i tez go polecali
>WWW.WIMAKRUSZWICA.PL Naturalne Żywienie Zwierząt
- aro
- Klubowicz
- Posty: 1998
- Rejestracja: 29 mar 2006, 0:00
- Imię: Arek
- Lokalizacja: Gorzyczki woj. śląskie
shell 10w60 ultra racing
Według mnie, jeżeli zalejesz innym olejem o takich samych parametrach jakie podaje producent, to niepowinno być problemów
Po co przepłacać skoro nie widać różnicy
Po co przepłacać skoro nie widać różnicy
shell 10w60 ultra racing
7000 i litr oleju - gorna granica normy.
hmm W60 - czyli bardzo plynny olej w temp 100 celcjusza. moze przez to go "przepala"...
w naszych warunkach atmosferycznych ...W40 w zupelnosci wystarcza.
hmm W60 - czyli bardzo plynny olej w temp 100 celcjusza. moze przez to go "przepala"...
w naszych warunkach atmosferycznych ...W40 w zupelnosci wystarcza.
bez Lancii,ale z pasja do pieknych samochodow
volkswagenfan: Polo 6N, Golf V
volkswagenfan: Polo 6N, Golf V
shell 10w60 ultra racing
10W60, liczba przed W oznacza lepkość oleju. Im niższa liczba przed W, tym olej lepiej zachowuje się w niższych temperaturach.
Natomiast im wyzsza liczba po W, tym w wyższych temperaturach sa zachowane właściwości smarne oleju i tym poźniej zaczyna się olej rozkładac. Tak z grubsza można to streścić.
Stad też nieprawdziwym jest stwierdznenie iż olej jest przepalany dlatego ze wartośc po W to 60. Wlaśnie taki olej jest znacznie bardziej odporny na temp.
Natomiast im wyzsza liczba po W, tym w wyższych temperaturach sa zachowane właściwości smarne oleju i tym poźniej zaczyna się olej rozkładac. Tak z grubsza można to streścić.
Stad też nieprawdziwym jest stwierdznenie iż olej jest przepalany dlatego ze wartośc po W to 60. Wlaśnie taki olej jest znacznie bardziej odporny na temp.
shell 10w60 ultra racing
mike_p - zgadzam sie z Toba. im wyzsza liczba po W tym lepiej zachwouje sie w wysokich temp. przez to silniki w samochodach o aspiracjach sportowych, mocno wysilone, lub w skrajnie goracym klimacie czesto uzywaja tego oleju.
ale teraz przechodzimy na bardzo proste i lopatologiczne myslenie... , na chwile tylko
W60 w wysokich temp ma bardzo dobre wlasciwosci smarne, przez co jest bardzo rzadki. czy to nie tak samo jak przejscie z polsyntetyka, na syntetyk.
Droszi sorry ze w Twoim temacie, ale mysle ze mozemy tu dojsc do ciekawych wnioskow. wiec warto polemizowac.
bo zgodzicie sie ze mna ze w tej samej temp W60 jest rzadszy od W40
ale teraz przechodzimy na bardzo proste i lopatologiczne myslenie... , na chwile tylko
W60 w wysokich temp ma bardzo dobre wlasciwosci smarne, przez co jest bardzo rzadki. czy to nie tak samo jak przejscie z polsyntetyka, na syntetyk.
Droszi sorry ze w Twoim temacie, ale mysle ze mozemy tu dojsc do ciekawych wnioskow. wiec warto polemizowac.
bo zgodzicie sie ze mna ze w tej samej temp W60 jest rzadszy od W40
bez Lancii,ale z pasja do pieknych samochodow
volkswagenfan: Polo 6N, Golf V
volkswagenfan: Polo 6N, Golf V
shell 10w60 ultra racing
I w tym momencie należy wziąśc pod uwage wskaźnik lepkości który informuje nas w jakim stopniu stabilna jest lepkość oleju w miarę zmian jego temperatury. Im wyższy wskaźnik lepkości, tym lepszy olej (mała wrażliwość na zmiany temperatur). Im wyższy ten wskaźnik, tym w wyższych temperaturach olej bedzie spełniał swoje zadanie. Tu jest stronka z porównaniem parametrow roznych olejow:
http://www.leszekknorps.republika.pl/oleje.html
Warto zwrocic uwage na lepkosc przy temp 100st, wiadomo im wieksza, tym lepsza
Jesli natomiast olej w wysokich temp robi się wodnisty, znaczy ze utracil swoje wlasciwosci smarne, lub tez jest gorszej jakosci.
http://www.leszekknorps.republika.pl/oleje.html
Warto zwrocic uwage na lepkosc przy temp 100st, wiadomo im wieksza, tym lepsza
Jesli natomiast olej w wysokich temp robi się wodnisty, znaczy ze utracil swoje wlasciwosci smarne, lub tez jest gorszej jakosci.
- larry123
- Klubowicz
- Posty: 939
- Rejestracja: 01 wrz 2005, 0:00
- Lokalizacja: Warszawa-Bródno-Białołęka
- Kontakt:
...
leje taki olej do przerobionego malucha, jest bardzo odporny na pałowanie
ma jedną wadę jest drogi
do Lancii leje 10w60 Valvoline racing ale nie wiem czy to nie przesada z uwagi na chłodzenie cieczą i małe prawdopodobieństwo przegrzania silnika.
Lać można -jeżeli ma się szmal. Ja mam dośc tanie dojście do valvolne, a co do połykania oleju, jeżeli pałuje luske to żre olej, jeżeli zachowuje się spokojnie to jest ok. Podobno nie zły jest valvoline 10w40 maxlive i lancie nie "jedzą go".
Pozdrawiam.
PS. uważaj abyś nie kupował podróbek, Shell 10w60 po otwarciu pachnie jakby alkoholem zmieszanym z kwiatkami.
ma jedną wadę jest drogi
do Lancii leje 10w60 Valvoline racing ale nie wiem czy to nie przesada z uwagi na chłodzenie cieczą i małe prawdopodobieństwo przegrzania silnika.
Lać można -jeżeli ma się szmal. Ja mam dośc tanie dojście do valvolne, a co do połykania oleju, jeżeli pałuje luske to żre olej, jeżeli zachowuje się spokojnie to jest ok. Podobno nie zły jest valvoline 10w40 maxlive i lancie nie "jedzą go".
Pozdrawiam.
PS. uważaj abyś nie kupował podróbek, Shell 10w60 po otwarciu pachnie jakby alkoholem zmieszanym z kwiatkami.
shell 10w60 ultra racing
Kiedyś łopatologicznie opisałem na innym forum LKP (Lada Klub Polska) właściwości olejów. Pozwole sobie tu wkleić, może komuś to pomoże.
Odświeże wątek bo tak sobie ostatnio poczytałem troche o olejach.
Wszyscy (prawie) piszą, ze olej mineralny jest gęsty a syntetyk rzadki. I tu nic bardziej mylnego.
O gęstosci oleju świadczy jego klasa lepkosci, czyli te cyferki. Więc minerał 15W-40 będzie miał bardzo zbliżoną "gestosć" czyli prawidłowo nazywajac, lepkosć, w normalnej pracy co syntetyk 5W-40. Lepkość kinematyczna tych olejów w temp 100 st C wynosi (dla olejów Orlenu) 14,0 mm2/s dla minerała i 14,1 dla syntetyka. Czyli wartosci praktycznie takie same, syntetyk minimalnie gestszy. Oczywiscie w niskich temperaturach syntetyk (indeks 5W) będzie znacznie rzadszy niż minerał (20W), co niewatpliwie ulatwi nam rozruch zimą i poprawi pracę w początkowej fazie pracy silnika. Jednak po nagrzaniu te oleje będą tak samo gęste.
Przykładowo lepkość kinematyczna Castrola RS Formula 10W-60 wynosi 22,5 mm2 /s, czyli mimo, że jest to syntetyk, jest gestszy niż wszystkie znane mi minerały (nawet Orlen Lubro 20W-50 ma lepkosć 19,9mm2/s).
Oczywiscie nie powinno sie wlewać syntetyków i półsyntetyków do silników, które jeździły na minerałach ,ale tylko dlatego, że syntetyk ma dobre właściwości płuczące i wypłucze cały osad, który powstał podczas jazdy na minerale. Oczywiscie po remontach można i moim zdaniem nawet trzeba wlać półsyntetyk lub syntetyk.
Syntetyki mają wyższy wskaźnik lepkosci, a wysoki wskaźnik lepkości zapewnia bardzo małą zmianę lepkości oleju wraz ze zmiana temperatury, czyli im wyższy wskaźnik lepkosci ,tym lepiej. Minerały maja ten wskaźnik niski, więc w butelce sa gęste i przy wysokiej temperaturze (taka jest w silniku) robią sie rzadkie.
Przykładowo wracajac do Castrola 10W-60. Jego wskaźnik lepkości wynosi 175. Lepkość tego oleju w temp. 40° C wynosi 154,5 mm2 /s. Niestety nie znalazłem lepkości innych olejów przy 40° (ponieważ jest ona mniej istotna niż lepkość przy 100°) ale myślę, ze dla minerała 20W-50 o niskim współczynniku lepkosci (ok 140) ta lepkosć wynosi ponad 300mm2/s.
Pisząc tyle o olejach wspomne jeszcze o klasie jakości.
Jest to dwuliterowe oznaczenie rozpoczynajace się literą S dla silnikow benzynowych i C dla diesli. Są tez oznaczenia typu SL/CF, czyli olej ten nadaje sie zarówno do diesli jak i benzyniakow. Im wyższa litera po literze S tym olej lepszy. Do Łady klasycznej minimalna wartość to klasa SD (nie jestem pewny - nie mam przy sobie instrukcji), czyli praktycznie każdy olej na rynku spełnia to kryterium. Oleje typu Lotos mineralnyLub Orlen Clasic mają klase SJ.
- DRoszi
- Forumowicz/ka
- Posty: 328
- Rejestracja: 16 paź 2006, 0:00
- Lokalizacja: Inowrocaław-Warszawa
- Kontakt:
shell 10w60 ultra racing
wiec chyba jest ok
ostatnio przeczytalem kolejny raz instrukcje od kappy
i znalazlem temat oleju - wg. producenta lancia powinna lykać 0.6l na 1000km
czy dobrze rozumuje ze jezeli przejezdajac 7000 to powinno byc 0,6 x 7 = 4,2 l
ma ktos takie zuzycie bez wycieków
troche duzo he
ostatnio przeczytalem kolejny raz instrukcje od kappy
i znalazlem temat oleju - wg. producenta lancia powinna lykać 0.6l na 1000km
czy dobrze rozumuje ze jezeli przejezdajac 7000 to powinno byc 0,6 x 7 = 4,2 l
ma ktos takie zuzycie bez wycieków
troche duzo he
>WWW.WIMAKRUSZWICA.PL Naturalne Żywienie Zwierząt
- DRoszi
- Forumowicz/ka
- Posty: 328
- Rejestracja: 16 paź 2006, 0:00
- Lokalizacja: Inowrocaław-Warszawa
- Kontakt:
shell 10w60 ultra racing
troche chyba przesadzają ???
ale ważne że sie to nie sprawdza
ale ważne że sie to nie sprawdza
>WWW.WIMAKRUSZWICA.PL Naturalne Żywienie Zwierząt
- larry123
- Klubowicz
- Posty: 939
- Rejestracja: 01 wrz 2005, 0:00
- Lokalizacja: Warszawa-Bródno-Białołęka
- Kontakt:
...
odpowiednikiem Shella jest
orlen rally 10w60
jest tańszy na bazie pao i estrów jak selenia racing i nie które motule przeznaczone do wyczynu i do sportu.
ma jedną wadę - TRUDNO GO kupić
PS. moja luska łyka około 1 litra na 10 tys km. czy to dużo czy malo nie wiem dolewam i jade.
orlen rally 10w60
jest tańszy na bazie pao i estrów jak selenia racing i nie które motule przeznaczone do wyczynu i do sportu.
ma jedną wadę - TRUDNO GO kupić
PS. moja luska łyka około 1 litra na 10 tys km. czy to dużo czy malo nie wiem dolewam i jade.