Dedra- urwany pasek

Awatar użytkownika
Watazka
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 1525
Rejestracja: 06 wrz 2007, 0:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Kołobrzeg

Dedra- urwany pasek

Post autor: Watazka » 18 gru 2007, 12:38

Rano nie moge zakrecic silnikiem,mysle akumulator,ale cos mie tknelo otwieram maske zciagam oslone rozrzadu i bingo.Urwany pasek ale nie rozrzadu tylko ten obustronnie zebaty.Do czego on dokladnie jest?Co mie czeka?POMOCY!.Dedra 2,0 1995.16V

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2058
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Imię: mgOmichGD
Lokalizacja: Usa
Kontakt:

Dedra- urwany pasek

Post autor: lancia1969 » 18 gru 2007, 13:30

Czeka Cie wymiana rozrządu i paska wałków balansujących.
Obawiam się ,że jeżeli nie możesz przekręcić silnikiem ( nie obraca się) to jeszcze wyjęcie i wymiana zaworów ale to juz pikuś :wink: co wcale nie oznacza że będzie to tania zabawa - niestety. :?

Awatar użytkownika
Jarek_Jarecki
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2032
Rejestracja: 19 wrz 2007, 0:00
Imię: Jarek
Lokalizacja: Świdnica/Legnica
Kontakt:

Dedra- urwany pasek

Post autor: Jarek_Jarecki » 18 gru 2007, 13:48

jak kolega wyzej napisal....:( to nie bedzie tania impreza :(.....
Tel: 537 207 252
https://www.facebook.com/noladnekwiatkizarow

BYŁO: Fiat 126p, Fiat UNO, Lancia Lybra, BMW E36 coupe, Renault Scenic, Mazda 626 GD, Ford Escort MK6, Opel Omega Caravan, Fiat Seicento, ALFA ROMEO 146 , Ford Escort MK7, BMW E36 Coupe

JEST:Opel VECTRA C Caravan Z19DTH oraz Peugeot 308 II 2018 SW
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Watazka
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 1525
Rejestracja: 06 wrz 2007, 0:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Kołobrzeg

Dedra- urwany pasek

Post autor: Watazka » 18 gru 2007, 14:20

Pelen program przerabialem doslownie miesiac temu.Prestawil sie rozrzad,i spotkaly sie tloki z zaworami.regeneracja glowicy700PLN uszczelka220PLN.Zrobilem morze 2000 km i teraz to.Dostalem propozycje:nowy motor,podobno 120000 km za 1500 plus przekladka 300 Co radzicie?

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Dedra- urwany pasek

Post autor: prezesjm » 18 gru 2007, 14:35

To po remoncie pozakładałeś stare paski 8O czy co ?.

Awatar użytkownika
Watazka
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 1525
Rejestracja: 06 wrz 2007, 0:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Kołobrzeg

Dedra- urwany pasek

Post autor: Watazka » 18 gru 2007, 14:57

Pasek rozrzadu i napinacz owszem wymienilem.Ale na ten drugi zasknerowalem i pewnie teraz mam za swoje.Ciagle nie wiem jaka ma dokladnie funkcje i co moglo sie zkaszanic.

Awatar użytkownika
Dziadek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 448
Rejestracja: 21 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: ŻNIN

Dedra- urwany pasek

Post autor: Dziadek » 18 gru 2007, 17:54

Prawdopodobnie zatarło się łożysko napinacza.Ten pasek służy do napędu wałków balansu(wyważenia) silnika.Spróbuj go wyjąć wykręć świece jeżeli masz okienko w obudowie skrzyni biegów to możesz śrubokrętem kręcić silnikiem i wtedy zobaczysz czy pękł tylko pasek czy coś więcej się stało. Ja osobiście jadę bez tego paska Delta 1.8 8V.Mi się zerwałi nic się nie stało poprostu stanął napinacz i pasek został na kołach wcale nie spadł.Zerwał się nakole pasowym na wale korbowym.Takie to miałem szczęście w nieszczęściu.
Pozdrawiam Dziadek
Lancia Delta 1.8 8V+LPG BRC

Awatar użytkownika
bolek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 489
Rejestracja: 03 sie 2007, 0:00
Imię: Piotr
Lokalizacja: Olsztyn

Dedra- urwany pasek

Post autor: bolek » 18 gru 2007, 18:53

"Dziadek" pisze:Ja osobiście jadę bez tego paska Delta 1.8 8V.
nie masz wibracji silnika zaczynających sie od ok 3 000 rpm? ja wyciągnąłem ten pasem w temprze 2,0 8V, bo szumiało mi łożysko napinacza nawet po wymianie kilkukrotnej ale jeszzce szybciej go zakładałem z uwagi na wibracje :D

Awatar użytkownika
Alfista
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 53
Rejestracja: 15 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Bydgoszcz

Dedra- urwany pasek

Post autor: Alfista » 18 gru 2007, 19:38

tez na razie jezdze bez tego paska

ale wibracje od 5tys są okropne i bede go musiał zalozyc spowrotem :(
Alfa Romeo 155 2,0 TS 16v
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 10v

Awatar użytkownika
Dziadek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 448
Rejestracja: 21 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: ŻNIN

Dedra- urwany pasek

Post autor: Dziadek » 18 gru 2007, 19:45

Jak na razie nie mamżadnych wibracji silniczek chodzi równiutko,że chej.Jak dotąd jeździłem parokrotnie z szybkością 170km/h i nic ne trzęsło się ostatni raz dzisiaj rano do pracy.Jest ok.
Pozdrawiam Dziadek
Lancia Delta 1.8 8V+LPG BRC

Awatar użytkownika
kruger
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 164
Rejestracja: 06 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Częstochowa

Dedra- urwany pasek

Post autor: kruger » 18 gru 2007, 20:06

No i mnie spotkało to samo :/, od kilku dni zacząłem słyszeć jakieś dziwne stuki,w pierwszej chwili myślałem, że to panewka, więc poszukałem na forum i dzisiaj pojechałem do kolegi maciek_czer, który szybko mnie uświadomił, że to nie panewka.

Autko wjechało na warsztat i jak się okazało, zatarło się łożysko napinacza i zerwało właśnie ten dwustronnie zębaty pasek..... Nie wiem jak długo na tym jeździłem, bo jakiś czas autko miało wolny wydech i nie słyszałem nawet swoich myśli

Pasek i łożysko wymienione. Czytając powyższe wypowiedzi doszedłem do wniosku, że też miałem wibracje przy wyższych obrotach i to już od dłuższego czasu ( myślałem, że to któraś z poduszek silnika ), które po tej operacji ustały, także póki co jest ok.

Także całe szczęście obyło się bez większych ekscesów.
...na 1/4 mili ścigają się szybkie samochody, na zakrętach szybcy kierowcy...Colin McRae

Lancia Dedra 2000 Turbo

Awatar użytkownika
Watazka
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 1525
Rejestracja: 06 wrz 2007, 0:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Kołobrzeg

Dedra- urwany pasek

Post autor: Watazka » 18 gru 2007, 21:08

Pasek,ten urwany,wyjety.Krecac srubokretem silnik jak zatarty.Blokuje.Po regeneracji glowicy skoczylo drastycznie zurzycie oleju.Ma cos piernik do wiatraka?Ten "kowal"co mi te glowice robil,odwalil pewnie chalture.Przy 900 obr.zaczynal sie palic olej.Odglos milego mruczenia zamienil sie w klekot diesla.Albo zatarl sie walek rozrzadu albo znowu sie rozrzad przestawil.Ale dziwne auto zgasilem pod domem normalnie,a rano skucha.Pytam czy nowe serce za 1500PLN to duzo?.Tu na prowincji ciezko o cos takiego.Jestem zdesperowany ale na szmelcwagena sie nie przesiade.Czy ktos z kolegow widzial do sprzedazy granat[np. na allegro]bo mam zamiar odwiedzic pewien warsztat

Awatar użytkownika
Dziadek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 448
Rejestracja: 21 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: ŻNIN

Dedra- urwany pasek

Post autor: Dziadek » 18 gru 2007, 22:04

1500 PLN moim zdaniem to nie dużo bez robocizny jak robiłem kapitalkę silnika (przekręcona panewka) jakbym policzył dokładnie wszystkie koszta to by było 0k.2000PLN.Więc chyba warto?
Pozdrawiam Dziadek
Lancia Delta 1.8 8V+LPG BRC

woytala
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 184
Rejestracja: 21 lis 2005, 0:00
Imię: wojciech
Lokalizacja: Białogard

Dedra- urwany pasek

Post autor: woytala » 18 gru 2007, 22:47

: witaj : jeżeli silnik zdrowy warto się pokusić sam już trzeci wkładam bo mechanicy w dawnym koszalińskim jacyś tacy nie za bardzo połapani oczywiście nie wszyscy trafiają się normalni
thema 2.0 16V i.e SW
kappa coupe 2.0 20V T
tel. 660 417 194
bumar koszalin s.a grupa wiss

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”